Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto

Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto Spuneti-va problemele si noi vom incerca sa le dam de cap. Avem oameni care se pricep si oameni care au nevoie de sfaturi. Asa ca postati. Avem oameni care au experienta si sunt dispusi sa ajute.

Reply
 
Thread Tools
Old 12-01-07, 15:54   #1
pasbogdan

Stage 5
 
pasbogdan's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 552
Default

Racirea lichidului din radiatorul masinii mele se face cu ajutorul a 2 ventilatoare electrice,care primesc comanda de la un senzor aflat in partea de jos a radiatorului pentru care voi folosi termenul de "termocupla".Daca nu ma exprim corect imi cer scuze.Problema este ca temperatura apei depaseste 100 grade si nu pornesc ventilatoarele.In"termocupla"intra o mufa cu 3 fire,deci ventilatoarele au 2 trepte de turatie.In aceasta mufa pe unul din contacte la punerea contactului este curent 12v in permanenta.Daca fac legatura intre acest pin de pe mufa si cate un pin din celelelte 2,ventilatorul porneste si pe prima treapta si pe a 2-a.Deci ventilatoarele,releul,instalatia electrica sunt in perfecta stare.Am demontat "termostatul si l-am verificat in felul urmator:l-am scufundat in apa si am ridicat temperatura acesteia pana la 95 grade aprox cu fapt verificat cu un termometru.In jurul valorii de 95 grade,"termocupla"face contactul intre pinul care primeste 12 v in permanenta si unul dintre pini cred ca cel pentru prima treapta de turatie la ventilatoare.Daca apa se raceste sub 95 grade,se deschide circuitul si nu se mai transfera curent de la pinul cu + permanent la cel care porneste prima treapta la ventilatoare.In concluzie termocupla este in perfecta stare.IMI EXPLICATI VA ROG DE CE NU SE INFIERBANTA APA IN RADIATOR PANA LA 95 DE GRADE PENTRU A PUTEA ACTIONA CONTACTUL DIN TERMOCUPLA SI IMPLICIT VENTILATOARELE???Ceasul de bord imi arata ca apa trece peste 100 de grade.Sa presupunem ca "minte"?Dar in cazul asta de ce daca desfac busonul de la vasul de apa imi iese apa cu presiune si stropeste totul??FIERBE!!PLS ajutati-ma careva!!!!Supapa dein busonul de la vasul de apa?radiator infundat?pompa de apa?Mentionez ca radiatorul a fost spart,este lipit,si daca apa urca la temperatura mai mare de 100 grade pierde putina apa.

PS: Am uitat sa precizez ca masina aste un 100 A6 din '94 si motorul V6 de 2.6.Poate avetzi ceva documentatie despre modelul respectiv...VA MULTUMESC

Last edited by lascarica; 12-01-07 at 17:39.
pasbogdan is offline   Reply With Quote
Old 12-01-07, 17:38   #2
lascarica
Super Moderator

Stage 5
 
lascarica's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 4,330
Member of:
[Super Moderators]
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Nu pornesc ventilatoarele de racire a radiatorului

Ai verificat ca face legatura...dar daca tine si curent cat au nevoie ventilatoarele,n-ai verificat....Schimba termocupla,gasesti la dezmembrari pe 100-200mii (si o testezi PE LOC- daca cumva nu pornesc nici cu aia,n-o platesti...dar VOR porni !)daca nu vrei sa dai 4-500mii pe ea la magazin (nu la porsche ro)
Succes,
__________________
...
un cumul de idei si de concepte, menite sa ne confere identitate, inglobate intr-un pachet avand capacitatea de a le perpetua...
*Ma destind jongland cu propriile-mi ganduri in vasta cultura de amintiri trecute si viitoare*
Gold_Fm - purest form of entertainment music; Romānia Muzical - only music.
lascarica is offline   Reply With Quote
Old 12-01-07, 20:08   #3
pasbogdan

Stage 5
 
pasbogdan's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 552
Default Re: Nu pornesc ventilatoarele de racire a radiatorului

Nu inteleg"daca tine curent".Termocupla face transferul de la+-ul permanent care il primeste catre una din cele 2 trepte ale ventilatoarelor.Daca o pun in apa la 95 grade cupleaza.Daca o pun pe radiator ceasul de bord arata 110 grade,pun mana pe furtune si sunt foarte fierbinti dar termocupla nu e destul de incalzita ca sa cupleze.DE CE? daca o testez artificial cupleaza.Ce se intampla cand e pusa pe radiator??nu ajunge apa fierbinte la ea?Termostatul nu ramane blocat,fiindca eu merga acum cu un fir bagat in mufa de la termocupla ca sa fie pornita prima treapta la radiator si apa nu urca de la 80 grade.Nush ce sa ii mai fac..
pasbogdan is offline   Reply With Quote
Old 12-01-07, 21:54   #4
lascarica
Super Moderator

Stage 5
 
lascarica's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 4,330
Member of:
[Super Moderators]
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Nu pornesc ventilatoarele de racire a radiatorului

Deci ai masurat-o si pe masina cu apa din motor la ~100 grade si nu cupleaza? sau ai facut verificarea cu multimetrul doar in timpul simularii cu apa fierbinte fiind scoasa?
lascarica is offline   Reply With Quote
Old 12-01-07, 22:16   #5
ManiacuV6

Stage 2
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 28
Member of:
[AUDI]
Default Re: Nu pornesc ventilatoarele de racire a radiatorului

Am patit la fel pe B3 meu. Problema venea de la radiatorul infundat . De ce? Pentru ca s-a competat antigel pe baza de glicol si acel din motor era pe baza de alchool si s-a facut in motor un fel de reactie ( un fel de mal).
Solutia 'hard way' e sa decapsulezi bazinul fara furtune si sa il desfunzi.
Metoda simpla e sa folosesti o solutie numita " Radiator Flush".
ManiacuV6 is offline   Reply With Quote
Old 12-01-07, 23:28   #6
turbojack


Stage 5
 
turbojack's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[PEUGEOT]
Default Re: Nu pornesc ventilatoarele de racire a radiatorului

Undeva cred ca este o neintelegere.
@pasbogdan,ai verificat si termostatul sau doar termocupla din radiator.
Acel temostat are uneori "fitze" ,in sensul ca uneori se desface si in altele ramine blocat.
Daca ai probat si acel termostat si functioneaza mai sint si alte lucruri de verificat.
Primul este aerisirea circuitului.Cauta aerisitoare si purjeaza-le bine.
Pe loc are aceeasi tendinta de a fierbe motorul?Daca face la fel, scoate busonul vasului de expansiune,lasa motorul sa functioneze fara el ,urmarind evolutia temperaturii.Daca nu mai intra la fierbere,pune busonul.
La aceste V6-uri putin aer pe instalatie da peste cap totul.Posibil sa ai chiar o garnitura de chiulasa starpunsa (dar sa speram ca nu ajungem la asa ceva).
Faptul ca ai avut radiatorul spart nu "da" bine.Posibil sa fi supraincalzit motorul inainte ,fapt ce a condus la garnitura chiulasa strapunsa.
Un alt factor: radiator lipit ce pierde presiune.Daca intra putin aer pe instalatie ,termocupla cea atit incriminata nu va mai deschide niciodata la temperatura care trebuie.
Deocamdata aeriseste bine circuitul,apoi lasa sa functioneze motorul fara buson .
E greu sa dai rezolvari on-line,de aceea trebuie urmati anumiti pasi.
__________________
turbojack is offline   Reply With Quote
Old 13-01-07, 04:08   #7
Adyp

Stock
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 5
Default

Man,aici tre' sa verifici asa: (termocupla iese din discutie ca zici ca ai verificat si merge),apa care trece peste termocupla,vezi ca poate fi infundat vreun furtun si nu ajunge suficienta apa la termocupla,si aia care ajunge probabil se raceste sub 95; verifica cu atentzie instalatia electrica,verifica sa nu fie vreun papuc pus aiurea pe undeva sau sa ai vreun scurt permanent pe cabluri,normal ar fi sa ai curent permanent pe acele fire chiar fara contact pus;vezi ca acel indicator sa nu fie defect(eu am patzit cu cel de la benzina,mi-am luat de cateva ori tzeapa si am ramas fara benzina)....cam atat ar trebuii sa fie,daca urmaresti pasii astia si tot nu merge ,schimba termocupla,cand o iei de la dezmembrari zi-le ca faci o proba cu ea si daca aia e defectiunea le-o cumperi dar sa-i intrebi pret de dinainte ca sunt cei mai mari jepcari cei de la dezmembrari.Sa ne zici daca rezolvi

ps:Uitasem,vezi ca circuitul apei se face in presiune,nu e ca la dacie,iti da impresia ca fierbe dar nu e asa,se fac aburi,etc,capacul de pe radiator are o supapa de presiune care la o anumita presiune refuleaza,o sa stii cand ti-a fiert,mai precis o sa vezi :P ,Bafta

Last edited by lascarica; 13-01-07 at 16:53.
Adyp is offline   Reply With Quote
Old 13-01-07, 22:27   #8
pasbogdan

Stage 5
 
pasbogdan's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 552
Default Re: Nu pornesc ventilatoarele de racire a radiatorului

probleme la instalatia electrica nu sunt.Am facut "shunturi"in mufa de la termocupla si am facut contactele care trebuie sa le faca termocupla si radiatoarele functioneaza pe ambele trepte.Garnitura de chiuloasa nu e prajita fiindca nu bulbuceste in vas daca il las fara bushon.Sa fie infundat radiatorul?cum se poate asa ceva ca doar intrarea e in partea de sus a bazinului lateral si termocupla e in partea de jos.Si Doamne ma iarta dar bazinul ala are forma unei prisme si are cel putzin 3 cm / 4cm.Cum sa se infunde de susde la intrarea apei pana jos la termocupla?Sa pun radiator flush ma tem,fiindca dak instalatia de racire are un punct mai slab va curge instant!!CUM SE AERISESTE?Eu stiam ca sistemul asta se aeriseste singur..Problema ar putea fi din cauza presiunii de pe instalatie?E prea mica din cauza fisurii si nu se face circuitul?Dar hestia e ca acum nu mai curge ca am lipit cu poxi.Sau supapa din capacul de la vas?
pasbogdan is offline   Reply With Quote
Old 31-08-14, 13:06   #9
stefansiatat

Stock
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 3
Default Re: Nu pornesc ventilatoarele de racire a radiatorului

Salut. Am si eu o problema cu ventilatorul . Am un Ford Mondeo '97, motor 1.8 TDi . Am mers odata fara apa si s-a supraincalzit motorul si s-a oprit . In ajutorul meu a sarit un asa zis mecanic care mi-a spus sa-i pun apa rece , pentru a-l raci. Norocul ( ghinionul ) meu a fost ca s-a intamplat chiar langa un izbor cu apa extrem de rece . Dupa ce i-am bagat apa rece mi-a plesnit o teapa , iar ventilatorul nu a mai pornit. Care ar putea fi cauza ? Temperatura apei creste foarte repede. Mentionez ca am reusit sa repar defectiunea pe unde pierdeam apa, deci numai am problema cu pierderea apei , dar temperatura creste foarte repede si nu raceste motorul. Ce Problema ar putea sa existe ?


P.S : Am permin de 1 am si 2 luni , iar masina de aproximativ 8 luni . Deci ma pot numi incepator.
stefansiatat is offline   Reply With Quote
Old 31-08-14, 15:41   #10
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: Nu pornesc ventilatoarele de racire a radiatorului

Cel mai bine mergi cu ea la un mecanic,pot fi mai multe cauze:
garnitura de chiulasa arsa
termostat blocat
pompa de apa stricata
si nu neaparat in ordinea asta
__________________
Julaikos customs

Turbos make torque and torque makes fun!
julaikos is offline   Reply With Quote
Old 31-08-14, 20:00   #11
stefansiatat

Stock
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 3
Default Re: Nu pornesc ventilatoarele de racire a radiatorului

Garnitura de chiuloasa nu are nimic , ca s-a uitat un mecanic la ea .
Poi as putea strica poma de apa sau bloca termostatul , daca ii pun apa rece in motor incins? Ca mie de atunci a inceput sa nu-mi mai porneasca ventilatoarele !
stefansiatat is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -