Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto Spuneti-va problemele si noi vom incerca sa le dam de cap. Avem oameni care se pricep si oameni care au nevoie de sfaturi. Asa ca postati. Avem oameni care au experienta si sunt dispusi sa ajute. |
27-11-11, 11:52
|
#1
|
Stage 2
Join Date: Dec 2010
Posts: 62
|
problema lumini
Salut,am un bmw e39, 525tds,an 1998.La farul din dreapta nu se mai stinge becul(faza scurta),nici de la buton ,nici macar daca opresc motorul si scot cheia din contact,doar daca il scot de tot din mufa.Daca il bag la loc aceeasi treaba.Care ar fi problema?Va multumesc.
|
|
|
27-11-11, 13:24
|
#2
|
Stage 4
Join Date: Feb 2011
Posts: 208
|
Re: problema lumini
Problema cred ca este de la un releu care a ramas cuplat, iti caut o schema, sa vad si cand gasesc te anunt.
|
|
|
30-11-11, 09:25
|
#3
|
Stage 4
Join Date: Feb 2011
Posts: 208
|
Re: problema lumini
M-am informat bine si acum pot sa iti zic ce ai de facut.La E39 farurile sunt comandate de un modul electronic, care din pacate nu foloseste pentru comanda relee ci niste MOSFET-uri de putere.
modulul se afla in partea dreapta pe stalp, la picioarele pasagerului fata. prima oara trebuie sa scoti plasticul de sub torpedou, unde se afla si "gong-ul". nu este greu, tragi spre tine.
apoi. tragi moccheta de sub plasticul care vine pe/la pragul usii. o sa vezi o chestie neagra , de care e prins un surub de 8 (parca). il desfaci (daca nu ai rac, trebuie sa ai rabdare), apoi tragi de lcm in jos (spre podea), sus arata ca jos doar ca e in forma de U.
e mai greu ca acolo ai si o gramada de fire. dupa ce ai reusit sa il scoti, desfaci mufele (e foarte siplu, dele de pe margini le dai spre exteriorul fiecareia, pe cea din mijloc trebuie sa apesi pe un plastic acolo, o sa iti dai seama. de desfacut lcm-ul in sine e foarte usor, o sa dai jos partea neagra inchisa, nu cea cu radiatorul. aici deja devine mai complicat. ca sa ajungi la mosfet-uri trebuie sa dai si cealalta parte. mai intai desfa clemele de la prinderea celor 3 mufe, apo iti va fi mai usor. ai 5 suruburi torx ca sa poti desface radiatorul. pe partea celalalta, ai niste "gauri"cu niste lamele. cu un cutit, tragi de marginea lor. este puti mai greu, dar cu rabdare o sa reusesti. dupa ce le-ai scos pe toate, mosfet-urile o sa fie lipite de radiator. nu o sa il poti scoate el este in forma de
nu o sa poti scoate radiatorul , este in forma de L, iar mosfeturile sunt prinse de el. trebuie sa le dai cu un cutit, dar cu grija, pe radiator este lipita un fel de hartie, care inlocuieste pasta de procesor de la pc pt. transmiterea caldurii (asta e un exemplu.). hartia terbuie sa ramana lipita de radiator.
dupa ce ai scos radiatorul, citeste pe mosfet-uri (pe partea cu cele mai multe) si o sa vezi unul in extremitatea dreapta si unul in stanga.
Poti pune fara probleme un comutator BTS 426 L1 in loc de 425. 426 suporta in plus si sarcini inductive, 425 suporta doar sarcini rezistive. Incerc sa pun si niste poze.Daca nu te descurci imi trimiti modulul si il rezolv eu.
|
|
|
02-12-11, 21:27
|
#4
|
Stage 2
Join Date: Dec 2010
Posts: 62
|
Re: problema lumini
Esti foarte tare, multumesc mult de tot.Poate ne intalnim la o bere.
|
|
|
03-12-11, 15:26
|
#5
|
Stage 4
Join Date: Feb 2011
Posts: 208
|
Re: problema lumini
Cu multa placere, ajut pe oricine pot.
|
|
|
28-01-12, 13:00
|
#6
|
Stock
Join Date: Jan 2010
Posts: 8
|
Re: problema lumini
salut!!! Am un BMW E39 , si am problema cu faza lunga ..sta tot timpul aprinsa,indiferent daca nu e aprinsa , chiar daca e motorul oprit si cheia scoasa din contact.
AJUTOR !!! CE E DE FACUT ???
|
|
|
09-06-14, 22:21
|
#7
|
Stock
Join Date: Jun 2014
Posts: 1
|
Re: problema lumini
Quote:
Originally Posted by covesanu
M-am informat bine si acum pot sa iti zic ce ai de facut.La E39 farurile sunt comandate de un modul electronic, care din pacate nu foloseste pentru comanda relee ci niste MOSFET-uri de putere.
modulul se afla in partea dreapta pe stalp, la picioarele pasagerului fata. prima oara trebuie sa scoti plasticul de sub torpedou, unde se afla si "gong-ul". nu este greu, tragi spre tine.
apoi. tragi moccheta de sub plasticul care vine pe/la pragul usii. o sa vezi o chestie neagra , de care e prins un surub de 8 (parca). il desfaci (daca nu ai rac, trebuie sa ai rabdare), apoi tragi de lcm in jos (spre podea), sus arata ca jos doar ca e in forma de U.
e mai greu ca acolo ai si o gramada de fire. dupa ce ai reusit sa il scoti, desfaci mufele (e foarte siplu, dele de pe margini le dai spre exteriorul fiecareia, pe cea din mijloc trebuie sa apesi pe un plastic acolo, o sa iti dai seama. de desfacut lcm-ul in sine e foarte usor, o sa dai jos partea neagra inchisa, nu cea cu radiatorul. aici deja devine mai complicat. ca sa ajungi la mosfet-uri trebuie sa dai si cealalta parte. mai intai desfa clemele de la prinderea celor 3 mufe, apo iti va fi mai usor. ai 5 suruburi torx ca sa poti desface radiatorul. pe partea celalalta, ai niste "gauri"cu niste lamele. cu un cutit, tragi de marginea lor. este puti mai greu, dar cu rabdare o sa reusesti. dupa ce le-ai scos pe toate, mosfet-urile o sa fie lipite de radiator. nu o sa il poti scoate el este in forma de
nu o sa poti scoate radiatorul , este in forma de L, iar mosfeturile sunt prinse de el. trebuie sa le dai cu un cutit, dar cu grija, pe radiator este lipita un fel de hartie, care inlocuieste pasta de procesor de la pc pt. transmiterea caldurii (asta e un exemplu.). hartia terbuie sa ramana lipita de radiator.
dupa ce ai scos radiatorul, citeste pe mosfet-uri (pe partea cu cele mai multe) si o sa vezi unul in extremitatea dreapta si unul in stanga.
Poti pune fara probleme un comutator BTS 426 L1 in loc de 425. 426 suporta in plus si sarcini inductive, 425 suporta doar sarcini rezistive. Incerc sa pun si niste poze.Daca nu te descurci imi trimiti modulul si il rezolv eu.
|
Salut! Foarte folositor. Am si eu aceeasi aceeasi masina, aceesi problema si mi-a fost de mare ajutor ce ai postat.
Multumesc mult!
|
|
|
21-06-15, 20:22
|
#8
|
Stock
Join Date: Jun 2015
Posts: 2
|
Re: problema lumini
Salut, eu am aceias problema cu faza lunga, dar eu am luat de pe un alt e39 tds ca al meu si lam pus si la fel, trebuie alceva facut sau?
|
|
|
|
|