Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto

Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto Spuneti-va problemele si noi vom incerca sa le dam de cap. Avem oameni care se pricep si oameni care au nevoie de sfaturi. Asa ca postati. Avem oameni care au experienta si sunt dispusi sa ajute.

Reply
 
Thread Tools
Old 23-10-04, 00:35   #1
RoSonic
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
RoSonic's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 5,778
Member of:
[Super Moderators]
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[Observator 4tuning]
[REDACTOR 4TUNING]
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
Default

Quote:
(pt cine nu stie -> cu cat primul numar e mai mic (fully sintetic) si cel de-al doilea mai mare, cu atat uleiul este mai bun)
ca o completare: Primul numar (de ex 10w) reprezinta \"clasa de vascozitate de iarna\" careia apartine uleiul iar, cel de-al doilea numar \"clasa de vascozitate de vara\" - pentru iarna sa fie cat mai mic primul numar, iar pentru vara cel de-al doilea sa fie cat mai mare..
mai multe despre lubrifianti http://www.lubrifin.ro/index.php?loc=15
RoSonic is offline   Reply With Quote
Old 25-10-04, 23:13   #2
WannaDie

Stage 5
 
WannaDie's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 330
Default

rosonic,fara suparare,dar daca te iei dupa aia de la lubrifin nu e bine ,ei nu au scos un ulei calumea de.... nici nu stiu sa fi scos vreodata!!!nu exista ulei de vara sau de toamna !!!defapt exista sau se zicea ca exista,dar nu e asa !!!! mai repede e cum a zis BogdanSha
dar si el din cate stiu si tin eu minte se inseala putin, 10w nu e ulei full sintetic e doar semisintetic, abia 5w ce e sintetic,dar nu e bun la orice masina uleiul sintetic ,merge dar depinde si uzura motorului !!!!
parerea mea e ca unul dintre cele mai bune uleiuri de la noi de pe piata e Mobil1 ,parerea mea!!! ia un Mobil1 0w- si nu o sa iti para rau,asta daca nu e uzura f mare la motor(sa scape uleiul pe la semeringuri si garnituri)!!!
dar si asta e doar o simpla parere
__________________
One Mile at a Time!!!!!
WannaDie is offline   Reply With Quote
Old 25-10-04, 23:19   #3
RoSonic
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
RoSonic's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 5,778
Member of:
[Super Moderators]
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[Observator 4tuning]
[REDACTOR 4TUNING]
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
Default

WannaDie... nu am nici o treaba cu aia... dar acolo era pusa explicatia indicativului pentru lubrifiantii multigrad

si este xact cum am spus in postul meu anterior... :
Quote:
Primul numar (de ex 10w) reprezinta \"clasa de vascozitate de iarna\" careia apartine uleiul iar, cel de-al doilea numar \"clasa de vascozitate de vara\"
daca nu am dreptate... spune tu ce reprezinta acele numere!!!
RoSonic is offline   Reply With Quote
Old 25-10-04, 23:25   #4
WannaDie

Stage 5
 
WannaDie's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 330
Default

intr-adevar e gradul de vascozitate si asa ,dar credema ca nu are nici o legatura cu iarna si vara !!!!cauta de curiozitate la una dintre firmele mari producatoare de uleiuri si vezi daca iti apare undeva ulei \"de vara\" sau \"de iarna\"!!!la asta m-am referit eu
o mica completare la primul meu post 5w-x sintetic
0w-x full sintetic !!!
WannaDie is offline   Reply With Quote
Old 25-10-04, 23:56   #5
RoSonic
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
RoSonic's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 5,778
Member of:
[Super Moderators]
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[Observator 4tuning]
[REDACTOR 4TUNING]
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
Default

wannadie... uite-te la linkul de mai jos la paragraful despre vascozitate...

http://www.chris-longhurst.com/carbi...oil_bible.html

si ai sa vezi ca in functie de acele numere iti dai seama de temperaturile exterioare la care trebuie folosit....

Si un mic grafic cu intervalele de temperatura...


---
eventual un moderator sa dea un split la ultima parte in care se vb de uleiuri si in care s-a cam deviat de la monstruletzul lui Serban... si sa faca topic despre uleiuri....
RoSonic is offline   Reply With Quote
Old 27-10-04, 07:15   #6
BogdanSHA

Stage 5
 
BogdanSHA's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 573
Default

Cugetari:
0w este ulei sintetic
5w este si sintetic, si semisintetic
1ow&15w sunt si semisintetice, si minerale
2ow si mai mult sunt numai minerale

Ex: 1ow/4o

Cu cat primul numar este mai mic, cu atat uleiul este mai putin vascos -> se preteaza mai bine la temperaturi mai scazute ale mediului ambiant.
Cu cat cel de-al doilea numar este mai mare, cu atat uleiul va asigura o lubrifiere optima la temperaturi mai ridicate ale mediului ambiant.
Cel mai calitativ este uleiul sintetic, urmeaza cel semisintetic, iar cel mai scazut ca si calitate este cel mineral.
Concluzie: un \"racer\" ar trebui sa aleaga un ulei cu \"primul numar\" cat mai mic DAR, tinand cont de specificatiile motorului cat si de starea sa de uzura, si cu \"al doilea numar\" cat mai mare (ex. 6o) pentru protejarea cat mai buna a motorului in conditiile unei suprasolicitari (implicite intr-o cursa) a acestuia.

p.s. injraturile stiti unde sa le trimiteti
__________________
...spuse el...si mai lua o gura de fan...
BogdanSHA is offline   Reply With Quote
Old 27-10-04, 10:39   #7
ffocus

Stage 5
 
ffocus's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 841
Default

eu folosesc Valvoline 5W30 si iarna si vara
ffocus is offline   Reply With Quote
Old 27-10-04, 11:01   #8
shadow

Presedinte AfterDark Racing

Stage 5
 
shadow's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 1,876
Member of:
[Moderators]
[AfterDark Racing]
[PARTICIPANT CURSE]
[Honda]
Default

Da-ti si voi cu parerea:
Am un Cielo din 2003 si vreau sa ii pun Mobil 1, ce fel de Mobil 1 ar trebui sa-i pun??? Motorul nu este uzat, iar eu o alerg destul de mult!!!
Si inca ceva: daca ii pun ulei Mobil 1 mai are rost sa ii mai pun si aditiv Duralube???
__________________
De vanzare: Honda Civic Type R FN2 2.0 i-VTEC: https://forum.4tuning.ro/191-bazar-au...ml#post3673736

shadow is offline   Reply With Quote
Old 27-10-04, 11:19   #9
cioli17

Stage 5
 
cioli17's Avatar
 
Join Date: Nov 2003
Posts: 1,482
Member of:
[Moderators]
[RR]
Default

poi daca tot tragi de masina asa tare ar fi bine sa-i pui duralube sau x-ceramic...nu conteaza ca-i pui mobil 1...oricum cica e cel mai bun...eu bag in masina castrol 5w40(gtd)(cel mai bun care se gaseste pe piatza de la Castrol)..chiar daca ii vara sau iarna masina deasta cere...650.000 litru de la mama lui...pe un Bmw 2l diesel din 2000...
cioli17 is offline   Reply With Quote
Old 29-10-04, 03:17   #10
BogdanSHA

Stage 5
 
BogdanSHA's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 573
Default

Aditivii sunt de rahat. Si nu o spun eu, ci procesele intentate si castigate in America, impotriva celor care le comercializeaza...
Site-ul cheie: \" www.chris-longhurst.com \" si fraza cheie: \"De ce credeti ca pe nici un aditiv nu se regaseste numele unei mari companii producatoare de uleiuri??\"
FFocus, eu cred ca \"3o\" este prea mic pentru verile noastre. Asta inseamna ca vara cand o mai si calci un pic, uleiul nu-si mai face prea bine treaba.
Si-acum pentru toti: punctul de pornire la alegerea uleiului potrivit trebuie sa fie intotdeauna manualul cu instruciunile de folosire ale autoturismului.
Daca se doresc performante, se pleaca de la uleiul recomandat si se merge catre unul care respecta \"regulile\" de mai sus
BogdanSHA is offline   Reply With Quote
Old 30-10-04, 00:13   #11
316i

Stage 5
 
316i's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,856
Default

Pfuaha, si cand ma gandesc ca eu am mers pe urs juma' de an cu castrol 0W30
Stati fara griji, am pus acuma ulei 10W40 luat de la bavaria.
__________________
BMW E30 318iS 08/90 Powered by 08/94 E36 M42,Sterling Silber Metallic,Full Electric(4xEFH+ESD),OBC II + E36 OBC V,A/C,Electric/Beheizt Recaro sitze,Blau H&R + Koni Adjustable,Webasto Standheizung,Winter Paket,BBS RS 8Jx17 + BBS RS047 + BBS RS001,M-Tehnic II Paket,Tempomat, 1bar boost by Haltech + BMW E30 325i M20 Baur NA + BMW E30 325i M50 Coupe NA
Harti personalizate, orice dimensiune, orice continut, actualizate la zi ---->http://www.edituraeverest.ro<----
316i is offline   Reply With Quote
Old 02-11-04, 10:08   #12
GSi

Stage 5
 
GSi's Avatar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 657
Member of:
[Midnight Racers]
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"BogdanSHA\"
Cugetari:
0w este ulei sintetic
5w este si sintetic, si semisintetic
1ow&15w sunt si semisintetice, si minerale
2ow si mai mult sunt numai minerale

Ex: 1ow/4o

Cu cat primul numar este mai mic, cu atat uleiul este mai putin vascos -> se preteaza mai bine la temperaturi mai scazute ale mediului ambiant.
Cu cat cel de-al doilea numar este mai mare, cu atat uleiul va asigura o lubrifiere optima la temperaturi mai ridicate ale mediului ambiant.
Cel mai calitativ este uleiul sintetic, urmeaza cel semisintetic, iar cel mai scazut ca si calitate este cel mineral.
Concluzie: un \"racer\" ar trebui sa aleaga un ulei cu \"primul numar\" cat mai mic DAR, tinand cont de specificatiile motorului cat si de starea sa de uzura, si cu \"al doilea numar\" cat mai mare (ex. 6o) pentru protejarea cat mai buna a motorului in conditiile unei suprasolicitari (implicite intr-o cursa) a acestuia.

p.s. injraturile stiti unde sa le trimiteti
Prima cifra da vascozitatea la rece, a doua cifra da vascozitatea la cald. Ideal ar fi un ulei cu prima cifra cat mai mica si a doua cat mai mare. Problema ce apare e ca cu cat se incearca obtinerea unei diferente mai mari intre cele doua cifre, cu atat se folosesc mai multi polimeri, care la temperatura se ard si duc la depunerile de \"pamant\" si o uzura prematura a uleiului. Uleiurile minerale de obicei nu pot obtine o diferenta mai mare de 25 intre prima cifra si a doua, in timp ce cele sintetice pot obtine si 50. Considerand toti factorii ce influenteaza performanta si stabilitatea uleiului, e bine sa folosim un ulei cu diferenta cat mai mica, dar care sa acopere perfect gama de temperaturi din zona si perioada respectiva. De exemplu, pentru clima noastra cel mai potrivit ulei este 10W40, desi vara se poate folosi si 15W50 iar iarna 5W40.
Uleiurile folosite in masinile de curse nu sunt bune pentru motoarele normale, la masinile de curse se foloseste un joc mare al pistonului pentru pierderi minime prin frecare, si functioneaza la temperaturi mari, acelasi ulei la o masina normala e mult prea gros si nu face o ungere buna, plus ca nu intra in plaja de temperatura ideala niciodata.
Deasemenea, la motoarele noi sau refacute de putin timp, e bine sa se foloseasca un ulei mai subtire (de ex 5W40) iar la motoarele foarte uzate un ulei mai gros (15W50).
Important pentru motoarele foarte solicitate e mai mult calitatea uleiului decat indicii sai, desi trebuie avut grija ca ultima cifra sa fie putin mai mare, mai ales vara, pentru a fii sigur ca isi mentine proprietatile si la temperaturile mari degajate de motor in functionare.
__________________
Opel Kadett GSi 2.0 87\'

I am kept in place by G-forces, not seatbelts.
GSi is offline   Reply With Quote
Old 02-11-04, 17:17   #13
[T3m]b3||
Midnight Racers Member

Stage 5
 
[T3m]b3||'s Avatar
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,570
Member of:
[Midnight Racers]
[BMW]
[2 Roti]
Default

Pana la urma...ce ulei recomandatzi ?
Yo ash merge pe un Motul 0w 40 pt VW meu [Golf GTI 16v]...
Docamdata am Aral 10w 40.
10x !
[T3m]b3|| is offline   Reply With Quote
Old 02-11-04, 17:19   #14
COObra

Stage 5
 
COObra's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,460
Default

eu am un motor mai vechi. cred ca peste 300.000
am pus VALVOLINE 15W40 si este perfect.
COObra is offline   Reply With Quote
Old 03-11-04, 07:53   #15
the_mav

Stage 5
 
the_mav's Avatar
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 599
Default

si eu am reconditionat total motorul kadettul meu diesel la vreo 350-400k ... acum am vreo 30k cu el si merg pe Penzoil 15W40 de freo 3 ani... fara nici cea mai mica problema....
la lancia delta am mers pe Selenia (original facut numai pt FIAT), dar cum nu se mai gaseste, merg tot pe Penzoil 5W40 de vreo 2 ani... nici cea mai mica problema....
__________________
www.mavturism.ro
STEP ON IT & FLY TO HEAVEN...
Proud owner of SAAB...car for the moment, planning for a plane...
the_mav is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -