Salut!
Am un pug 309 /1124cc / 44kW / '92 / TU1M / injectie Bosch monopunct.
Pana acum ma mandream cu faptul ca nu ma lasa indieferent de situatie. Insa lucurile s-au schimbat. Are momente din ce in ce mai dese in care nu vrea sa porneasca.
Ii pun contact, se aprinde bordul, se aude un clic din partea dreapta a bordului (banui ca e un releu) dau sa pornesc motorul, se stinge bordul si nimic, liniste totala.
Prima oara am patit asa ceva anul trecut si aparent si-a revenit singura pt ca niciun nene de la niciun service - toti pe recomandare - n-au stiut ce are. Din fericire si-a revenit atunci si n-am mai avut probleme pana acum o luna.
Prima oara i-am oprit motorul si cand am vrut sa pornesc dupa 2' am patit povestea de mai sus. Verificat sigurante, scos borne baterie si nimic timp de cca 10'. Dupa 20' i-am mai dat o cheie si a pornit.
Lunea trecuta am ajuns la munca iar la plecare, dupa 9h n-a mai vrut sa o ia. Tot asa si nimic pana nu am impins masina.
Ieri am iesit sa vada daca mai face figuri - pana ieri n-am mai umblat cu ea - si a pornit. I-am oprit motorul si apoi n-a mai mers. Fara sa fac nimic am incercat dupa 5' si a pornit. Am lasat sa mearga 10' am oprit 5' si nici acum nu vrea sa pornesca.
Am verificat toate contactele la care am acces si fara succes.
La masina am baterie noua, bujii noi, fise bujii noi, capac delcou nou, distribuite schimbata, am schimbat carbunii la electromotor, motor relanti nou (nu stiu daca e bine cum i-am zis), sonda temperatura aer de la motor schimbata si aia.
Acum sunt mai multe variate numai ca multe din ce am schimat a fost ca urmare a sfaturilor primite pe forumuri si astfel am reusit sa-i indrum pe macanicii de care am noroc si sa rezolv cu turatia marita de exemplu.
In situatia asta asi vrea sa ma duc cumva pregatit si sa iau in calcul motivele pentru care patesc asa ceva si sper sa ma ajute cineva cu ceva sfaturi pt problema pe care o am.
Nu stiu daca e busit electromotorul, sare distribuita de la punct, e blocat socu' automat, e vb. de CTP ( closed throttle position) sau pur si simplu un contact imperfect.
E cam lunga povestea dar am zis sa ma asigur ca expun ce trebuie pt a reda cat mai bine aspectele de care ma lovesc. Eventual daca e cazul de tester poate o indrumare catre cineva care face diagnoza pt modelul asta de masina mi-ar prinde bine.
Multumesc