Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto

Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto Spuneti-va problemele si noi vom incerca sa le dam de cap. Avem oameni care se pricep si oameni care au nevoie de sfaturi. Asa ca postati. Avem oameni care au experienta si sunt dispusi sa ajute.

Closed Thread
 
Thread Tools
Old 24-05-06, 09:47   #31
rossi_upb4

Stage 2
 
rossi_upb4's Avatar
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 49
Smile Re: Cand se strica cel mai tare ambreiajul ?

Quote:
Originally Posted by einstein1984
Mai asculta! In frana de motor, toate motoarele cu injectie , si unele pe carburator (cele cu EEBIO), opresc alimentarea cu benzina daca turatia e mai mare de 1400 rpm. Daca motorul functioneaza ca si compresor, de ce sa-i dai benzina? Adica motorul e invartit de transmisie, nu invers ca de obicei!
Pana si Loganul, in frana de motor, va indica consum instantaneu 0 , si asta fara sa fie vreo eroare.
da asa este...eu merg cu un passat 1.9tdi si in frana de motor opreste complet injectia (consum instantaneu=0). daca o las pe liber la aceeasi viteza, imi arata consum instantaneu >0. la unele motoare (in special cele de camioane) se obtureaza si evacuarea pt. o mai buna eficacitate a franei de motor.
rossi_upb4 is offline  
Old 24-05-06, 10:28   #32
Eugen_TL
Renault Driver

Stage 5
 
Eugen_TL's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 5,658
Member of:
[RENAULT]
Default Re: Cand se strica cel mai tare ambreiajul ?

multumesc ma gandeam eu ca nu vb ala prostii ca dor e in domeniu,dar nu intelesesem eu si m-am gandit sa intreb sa nu mor prost ...
Eugen_TL is offline  
Old 24-05-06, 13:49   #33
fiatgroup

Stage 4
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 215
Default Re: Cand se strica cel mai tare ambreiajul ?

Adik daca eu la semafor o bag in a1-a si stau cu piciorul pe ambreiaj ii dauneaza ? Eu numai asa fac si nu am schimabt niciodata discul am aproape 200 mii cu o masina si cu una peste 200, si nu am avut probleme.
fiatgroup is offline  
Old 24-05-06, 14:00   #34
fiatgroup

Stage 4
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 215
Default Re: Cand se strica cel mai tare ambreiajul ?

Nu ma dau mecanic, pt ca nu sunt pre priceput cu chestile astea dar ca majoritatea la 18 ani am avut dacie si tata a avut multe dacii, am schimbat si am ajutat sa se schimbe nenumarate discuri. Parerea mea ca se uzeaza doar cand remorchezi ceva, cand mergi cu el patinat prea mult, si daca ti ambreiajul calcat de tot itzi aluneca piciorul si dai drumul brusc la pedala risca sa se sparga. Asta am observat eu, dar cu faza, ca-l ti apasat la stop si se strica nu stiam, asa fac de cand ma stiu, am intrebat si mecanici (ce-i drept de dacie) si mi-au zis ca nu se strica dar asa o fi, o sa intreb cand ma duc la revizie, sa ma convinga.
fiatgroup is offline  
Old 24-05-06, 14:55   #35
Bogdan_mb

Stage 5
 
Bogdan_mb's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 4,267
Member of:
[MERCEDES]
Default Re: Cand se strica cel mai tare ambreiajul ?

Quote:
Originally Posted by einstein1984
Mai asculta! In frana de motor, toate motoarele cu injectie , si unele pe carburator (cele cu EEBIO), opresc alimentarea cu benzina daca turatia e mai mare de 1400 rpm. Daca motorul functioneaza ca si compresor, de ce sa-i dai benzina? Adica motorul e invartit de transmisie, nu invers ca de obicei!
Pana si Loganul, in frana de motor, va indica consum instantaneu 0 , si asta fara sa fie vreo eroare.
scuze sefu, dar sincer mie nu mi sa intamplat niciodata sa imi arate 0 , intradevar, scazut rau , 4 , chiar 3 la suta .. dar 0 nu ...
Bogdan_mb is offline  
Old 24-05-06, 21:45   #36
einstein1984

Stage 5
 
einstein1984's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 998
Default Re: Cand se strica cel mai tare ambreiajul ?

Ce masina ai? Poate ai un computer mai tembel, care nu stie ca nu se mai da benzina si masoara doar aerul supt de motor.
La statul cu piciorul pe ambreiaj se uzeaza rulmentul de presiune, nu discul. Exact pentru asta are cutia si pozitia neutru!
einstein1984 is offline  
Old 24-05-06, 21:55   #37
fatalis

Stage 1
 
Join Date: May 2006
Posts: 24
Default Re: Cand se strica cel mai tare ambreiajul ?

einstein1984, nu am coborat transfagaraseanu pe liber (care acum din pacate este f praf cum te urci de la vidraru) , defapt nu prea merg la munte cu ea pe liber . In Buc se intampla f des chestia asta , si de aia vroiam sa stiu daca este ceva in neregula . 10x again pt reply-uri.
fatalis is offline  
Old 24-05-06, 22:10   #38
Bogdan_mb

Stage 5
 
Bogdan_mb's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 4,267
Member of:
[MERCEDES]
Default Re: Cand se strica cel mai tare ambreiajul ?

Quote:
Originally Posted by einstein1984
Ce masina ai? Poate ai un computer mai tembel, care nu stie ca nu se mai da benzina si masoara doar aerul supt de motor.
La statul cu piciorul pe ambreiaj se uzeaza rulmentul de presiune, nu discul. Exact pentru asta are cutia si pozitia neutru!
sa fie chiar asa tembeli cei de la benz ? ... masina din 2001 tehnologie destul de noua ... parca am mai zis dar nu is sigur ,am mai accelerat un pic pe parcurs, nu am mers doar din frana...
__________________
Bogdan_mb is offline  
Old 25-05-06, 00:35   #39
turbojack


Stage 5
 
turbojack's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[PEUGEOT]
Default Re: Cand se strica cel mai tare ambreiajul ?

Quote:
Originally Posted by fiatgroup
Nu ma dau mecanic, pt ca nu sunt pre priceput cu chestile astea dar ca majoritatea la 18 ani am avut dacie si tata a avut multe dacii, am schimbat si am ajutat sa se schimbe nenumarate discuri.
...am intrebat si mecanici (ce-i drept de dacie) si mi-au zis ca nu se strica dar asa o fi, o sa intreb cand ma duc la revizie, sa ma convinga.


Daca ai vazut un ambreiaj,atunci stii si cum lucreaza.
Rulmentul de presiune impinge lamele placii de presiune care la rindul lor trag placa de pe disc,debraind.
Daca tu tii citeva minute calcata pedala de ambreiaj,rulmentul de presiune va fi presat tot atitea minute pe membrana ce va avea o uzura pronuntata in zona de contact a rulmentului,care se poate finaliza prin ruperea lamelelor in acea zona,deci in final se va distruge ambreiajul.
Daca te uiti pe orice placa de presiune folosita vei vedea un canal sapat in zona centrala de rulment,care poate fi mai mult sau mai putin profund.
Aceeasi uzura peste normal se poate face si daca se stringe prea tare cablul de ambreiaj,in asa fel incit rulmentul sa fie in permanenta pe membrane.Caz in care ambreiajul "prinde" sus si pedala nu are nici un joc.
turbojack is offline  
Old 25-05-06, 22:36   #40
fiatgroup

Stage 4
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 215
Default Re: Cand se strica cel mai tare ambreiajul ?

Merci mult, mi-am schimbat stilul de a sta la stop
fiatgroup is offline  
Old 03-08-06, 01:25   #41
XelleX

Stage 3
 
XelleX's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 158
Member of:
[VW]
Default Re: Cand se strica cel mai tare ambreiajul ?

Quote:
Originally Posted by wtcvictim
scuze sefu, dar sincer mie nu mi sa intamplat niciodata sa imi arate 0 , intradevar, scazut rau , 4 , chiar 3 la suta .. dar 0 nu ...
Pai daca pentru tine "scazut rau" arata 4, chiar 3 la suta atunci cat iti consuma in medie la suta?
Eu sunt in extrema cealalta... la plecare de la semafor imi creste chiar si pana la 35-38, dupa care scade pana la 0 in a patra, la 60 unde ma opresc de obicei. (vorbind de mers in oras) Apoi, in timp ce mentin viteza constanta imi creste iar intre 2 si 5. Media ajungand intr-un final la 8-9. Eu asa vad sa fie normal nu?
__________________

proiectul meu - www.vw1303s.com
XelleX is offline  
Old 03-08-06, 01:32   #42
Bogdan_mb

Stage 5
 
Bogdan_mb's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 4,267
Member of:
[MERCEDES]
Default Re: Cand se strica cel mai tare ambreiajul ?

Quote:
Originally Posted by XelleX
Pai daca pentru tine "scazut rau" arata 4, chiar 3 la suta atunci cat iti consuma in medie la suta?
Eu sunt in extrema cealalta... la plecare de la semafor imi creste chiar si pana la 35-38, dupa care scade pana la 0 in a patra, la 60 unde ma opresc de obicei. (vorbind de mers in oras) Apoi, in timp ce mentin viteza constanta imi creste iar intre 2 si 5. Media ajungand intr-un final la 8-9. Eu asa vad sa fie normal nu?
imi arata media tot timpu , de aia nu imi scade sub 2 ,3 ... media la 1000 de km ii undeva la 6.5
Bogdan_mb is offline  
Old 03-08-06, 01:47   #43
XelleX

Stage 3
 
XelleX's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 158
Member of:
[VW]
Default Re: Cand se strica cel mai tare ambreiajul ?

Dap, si eu in ultimii 3500 de km am scos 6,5. Dar daca resetezi si mergi in doar prin oras probabil ca tot pe la 8-9 va fi. Ideea era sa dai (daca se poate) pe consumul instant, care se masoara in litri pe ora. Atunci vei vedea ca variaza foarte mult, de la 0 la 35 sau chiar mai mult. De exemplu daca stai pe loc cu ea scoasa din viteza consuma intre 0,6 si 1 litru pe ora. Daca pornesti clima creste la 1,1-1,5. Daca faci o plecare de pe loc creste de te doare inima, iar daca dupa acea plecare de pe loc o lasi la relantiu o sa scada la 0 pentru o perioada.
Scuze de offtopic
XelleX is offline  
Old 30-10-06, 22:59   #44
madalin06

Stock
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 3
Default Re: Cand se strica cel mai tare ambreiajul ?

Sal lasa aritetica si prostiile celelalte intreabai daca au schimbat vitezele din 1-2-3-4-5-6 fara sa calce ambreiaju si inca o chestie haca ajungi la 3000 de rot/min nustrici numai ambreiaju si ansamblul tranzmisiei(inima motorului)si PISTOANE uzezi motoru mai repede galeria etc bine ar fii la 2300 rot/min si cu aritmetica nu are nimic cu mecanica(la turatii) tino turata la 3000 si schimba a doua tot la 3000 mii sa vezi cum te da de cur si valsezi pe strada asta daca ai 180 de cai tr spatesi daca nu strici in 6 luni rulmentu de presiune sa ma injuri
madalin06 is offline  
Old 31-10-06, 01:31   #45
lascarica
Super Moderator

Stage 5
 
lascarica's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 4,330
Member of:
[Super Moderators]
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Cand se strica cel mai tare ambreiajul ?

Mai madaline nu mai posta pe forum public daca esti obosit peste masura.....Nu stiu cum ai ajuns tu la concluzia ca "ansamblul tranzmisiei..." este"...inima motorului)" dar e absolut interesanta ipoteza....dar poate valabila din punctul de vedere al vreunui artist plastic si asta numai la anumite masini(peugeot 305,etc..) ). Si fenomenul cu uzura pronuntzata a galeriei de admisie/evacuare(?!) daca pleci la 3000rpm,eu nu l-am intalnit si nici altii care alearga serios(asta sa nu zici ca eu sunt teoretician si nu stiu) ) pe sfert de mila si cu care ma conversez zilnic pe unele forumuri din afara tarii.
In al treilea rand ...ti-at dat cu parerea ..."-Foaie verde maracine,sus in deal creste o cizma"- la treaba cu"lasa aritetica si prostiile celelalte intreabai daca au schimbat vitezele din 1-2-3-4-5-6 fara sa calce ambreiaju.."..?!?!...Iar mai sus era vorba doar de uzura pronuntzata a discului& la utilizare cotidiana,nu la condus sportiv,lucru pe care il exemplifici NU foarte convingator( nu orice motor se comporta asa in regimul respectiv de turatii)
-einstein1984 - mercedes a considerat ca un posesor al stelutei nu-i interesat de consum instant...nu face statistici si nici nu calculeaza fiecare gram de combustibil. NU AU functia asta. BMW are ,dar numai in meniu...eu am descoperit dupa ...1an)..bine ,nici n-am fost din cale-afara de curios
-fiatgrup- te-a lamurit turbojack,vad...ca ma manca si pe mine tastatura sa-ti spun ca placa ta e muchi/varza cu carne de decalita....asta o vei constata dupa ce ,mentinand masina peste 100km la viteza de ~140(daca-i motor pana-n 2000cmc- legatura fiind demultiplicarea din transmisie in functie de putere,deci si turatia necesara pt o anumita viteza), vei observa o anumita lipsa de "vana" in reprize ,eventual vei simti chiar foarte clar ca ai ceva mai mult "variabil" in transmisia masinii ,dupa ce placa s-a incins bine,fara a o solicita in stil sportiv(la rece va merge aparent normal)
Numai bine,
__________________
...
un cumul de idei si de concepte, menite sa ne confere identitate, inglobate intr-un pachet avand capacitatea de a le perpetua...
*Ma destind jongland cu propriile-mi ganduri in vasta cultura de amintiri trecute si viitoare*
Gold_Fm - purest form of entertainment music; Romānia Muzical - only music.
lascarica is offline  
Closed Thread



- Copyright 2024 4Tuning -