Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto

Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto Spuneti-va problemele si noi vom incerca sa le dam de cap. Avem oameni care se pricep si oameni care au nevoie de sfaturi. Asa ca postati. Avem oameni care au experienta si sunt dispusi sa ajute.

Reply
 
Thread Tools
Old 01-07-09, 23:27   #1
moisoiu

Stage 3
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 119
Default Dacia 1310 L din 99 probleme cu consumul de benzina si frana

salut la toti

am o dacia 1310 L din 99, zambetul lui iliescu pana aici toate bune, am cumparat masina cu 18 mil (nu avea frane dar s-a rezolvat si acest lucru) am reparat frana, distribuitorul (sau cum se numeste) pe spate care imparte lichidul de frana la amandoua rotile.
s-au schimbat placutele de frana pe fata.

acuma vine timpul problemelor
1) de fiecare data cand pun frana scartaie de ma ia dracu (am intrebat pe cateva persoane si din cate mi-au zis cica e ceva normal si in timp va fii dupa forma si nu va mai scartai) astept si parerea voastra, in fiecare zi conduc in jur de 30 de km si tot nu s-au obisnuit sau nu stiu ?

2) frana de mana nu blocheaza rotile, vreau sa fac si eu un drift si nu pot de fiecare data cand merg la iarba verde nu pot face drift, toti se joaca se distreaza isi @@@ bani pe cauciuguri eu in schimb stau si ma uit la ei
- vreau sa stiu cum pot face sa prinda frana de mana bine adica sa imi blocheze rotile si sa prinda de mai jos

3) toate usile mi-s descentrate (adica nu mi se inchid complet) cum as putea rezolva aceasta problema adica sa se inchida .. mai etans sa zic asa

4) masina are carburator ... si sincer habar nu am ce consum are ... dar in orice caz il are destul de mare ... imi puteti da niste sfaturi, idei, opini cum as putea afla ca mananca? si cum as putea reduce consumul de carburant

5) cauciugurile esapate sunt bune ? adica cam la ce pret as gasi ? ca as dori sa le schimb si nu prea stiu pretul lor .. in jur de cat la cat?

Last edited by moisoiu; 03-07-09 at 10:13.
moisoiu is offline   Reply With Quote
Old 02-07-09, 10:54   #2
moisoiu

Stage 3
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 119
Default Re: Ajutor/reparare dacia 1310 L

ceva ajutor ? macar cu frana de mana, si sa nu mai scartaie rotile
moisoiu is offline   Reply With Quote
Old 03-07-09, 11:37   #3
Geo_ZGA
Daewoo Driver

Stage 5
 
Geo_ZGA's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 6,820
Member of:
[Moderators]
[DAEWOO]
Default Re: Ajutor/reparare dacia 1310 L

1. placutele de frana scartaie, chiar e ceva normal... banuiesc ca nu ai luat ceva "de firma". Mai ales cand sunt noi, pana se uzeaza si se aseaza pe forma discului, scartaie. Si placutele "de firma" mai scartaie. 30 km/zi x cate zile? E posibil sa nu se fi asezat pe disc inca sau e posibil sa scartaie mereu, indiferent de uzura...
2. Frana de mana nu tine deloc, indiferent cat de sus o tragi? Da jos tamburii (spate) si verifica uzura sabotilor (ferodouri) si a tamburilor. Cel mai probabil sunt uzati sabotii si cablul de la frana de mana mai trebuie intins. Dar incepi cu verificatul/schimbatul sabotilor, dupa aceea verificat/rectificat/schimbat tamburi si abea la final reglat cablul de la frana de mana.
3. usile se regleaza din "cuiul" de pe stalp, pe fata, si cel de pe contra-aripa pe spate. Daca nu sunt lasate sau ridicate si doar nu se inchid la linie, e simplu: desfaci putin "cuiul" la fiecare usa, il ciocanesti usor sa intre mai inspre interior, dupa care il strangi la loc... inchizi usa si vezi cum e. Daca nu e ok, repeti operatiunea pana iese cum trebuie.
4. ce inseamna consum "destul de mare"? Motorul merge bine? Dat jos carburatorul, desfacut complet, lasat in solutie pt curatat carburatoare peste noapte, suflat cu aer bine peste tot, mai ales jigloare. Daca e nevoie, iei un set nou de jigloare si un cui ponto. Verifici cuiul ponto sa inchida si sa deschida complet si sa dea nivel corect plutitorul... te uiti pe el, in cap, sa nu aiba urme de uzura, santuri de jur imprejur. Desfaci furtunul de retur de la pompa de benzina, sufli in el si vezi daca bolboroseste in rezervor. Daca nu... e infundat si furtunul. La stutul de retur de la pompa de benzina o sa vezi ca are o gaura de iesire f mica, comparativ cu cea de tur, iei o sarma subtire si tare si desfunzi bine gaurica aia. Sa nu o largesti in vre-un fel, doar sa o desfunzi. Daca bujiile si fisele sunt bune, iti ramane doar sa pui carburatorul la loc, sa il reglezi si sa reglezi si avansul, daca mai e nevoie. Si sa nu uiti sa schimbi la timp filtrul de benzina, de preferat ar fi sa ai unul inainte de pompa, pe tur, si unul inainte de carburator.
5. lucrul nou e lucru nou. Si cu asta spun tot.
__________________
"Stiu ca sunt prost...dar cand ma uit in jurul meu, ma simt mult mai bine" (Ion Creanga)
Geo_ZGA is offline   Reply With Quote
Old 03-07-09, 11:50   #4
moisoiu

Stage 3
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 119
Default Re: Ajutor/reparare dacia 1310 L

mersi acuma sa vedem

1) placutele de frana, da se pare ca ai avut dreptate ieri dupa 2 saptamani incep sa nu mai scartaie si sa mearga frumos si sa nu ma mai scoata din sarite deci mersi de sfat si bine ca s-a rezolvat

2) am facut "testul" acela in care cica daca tragi frana de mana sus de tot si incerci sa pui in miscare masina ar trebui sa iti moara motoru, am facut testul rotile din spate se invarteau ... ce-i drept foarte greu dar se misca. Cat despre ferodouri mecanicul cica mai is bune is bune .... bine eu care nu prea am experienta poate asa e, poate nu e ... dar ce-i drept am vazut ca nu is roase pana la metal
- cablu de mana m-am gandit si eu... dar nu stiu cum se intinde ceva sfaturi sau ideei cum ar trebui?

3) Da dar nu ar trebui la balamale pentru ca mie imi intra aer pe sus adica ca si cum nu ar fii inchisa bine usa ... sau e din cauza cuiului de pe stalp ? si acolo ? (ca am patit un eveniment mai ciudat si urat sa mi se deschida usa intr-o curba si am zis sa rezolv problema)

4) la consum mare ma refer ca habar nu am cat mananca dacia asta ... si ma cam enerveaza ca bag in fiecare zi de 15-20 de ron adica vreo 5-6-7 litri si parca ii inghite sau ce naiba face.
- jigloare ce e aia in ce zona a carburatorului ... cum se schimba si la ce pret e
- de cuiul ponto nu am auzit ... (e cumva surubul acela care are 2 gauri mici ? )
- bujiile sunt destul de bune motorul porneste la prima cheie, nu are intarziere
- iar am o problema mie imi ramane tot timpul socul tras, si daca incerc sa il imping inapoi nu il pot (e o problema daca ramane socul tot timpu tras? )

5) la acest lucru ma gandesc si eu .... doar ca ma cam enerveaza ca is la 120 de ron/cauciug sau cat naiba si nu prea am atatia bani
moisoiu is offline   Reply With Quote
Old 03-07-09, 14:17   #5
Geo_ZGA
Daewoo Driver

Stage 5
 
Geo_ZGA's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 6,820
Member of:
[Moderators]
[DAEWOO]
Default Re: Ajutor/reparare dacia 1310 L

2. daca te bagi sub masina o sa vezi un cablu care pleaca de la frana de mana si, la un momentdat, se imparte in 2... cate unul pt fiecare roata in parte, de pe spate. Unde se imparte cablul in 2 are un surub... faci exact ceea ce te si gandesti: il strangi, dar nu f mult, ca sa nu mergi cu rotile infranate. Eu nu aveam o metoda anume... pur si simplu "la ochi".
3. eu asta te intrebam... usile sunt deplasate si sus/jos sau doar putin iesite in afara in partea care se deschide? E posibil sa fie nevoie sa le reglezi si din balamale...
4. Exista 2 metode sa faci consumul: a. bagi benzina cat poti, dar sa ai idee cati litri ai in rezervor, dai km la 0, mergi pana termini benzina pe care ai bagat-o... si imparti la numarul de km parcursi x 100. b. faci plinul ochi, mergi 100 km si faci iar plinul ochi... cata benzina mai intra, ala e consumul la 100 km.
Pt restul... nu am cum sa-ti explic cum e cu carburatorul. Nu stiu sa dau explicatii asa...
Socul nu e normal sa ramana tras, poate si de asta iti consuma mult... problema s-ar putea sa fie de la cablu.
Geo_ZGA is offline   Reply With Quote
Old 03-07-09, 15:59   #6
moisoiu

Stage 3
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 119
Default Re: Ajutor/reparare dacia 1310 L

2) da da stiu care, ok de asta ma apuc fix azi sper
3) usile sunt deplasate in exterior (adica nu se inchid complet si spre ghinionul meu toate , iar daca stai in masina si te uiti pe la colturi fata, sus vezi "lumina" ca si cum nu ar fii inchis comlet
- am cumparat niste cremaliere si sper sa rezolv problema

4) da, ma gandesc si eu ca ar putea fii de vina ... socul ... ca era tras si eu habar nu aveam .. si am crezut ca arata gresit.. cand colo chiar era tras, deci da pe asta ma gandesc.. .dar tot vreau sa aflu cat mananca
- ce parere ai daca as incerca sa bag sa zic 7 litri de benzina .... si pun ceasul pe zero
sa aflu cat mananca cati km pot face


ok mersi mult de sfaturi/ajutor sper sa mearga totul bine
moisoiu is offline   Reply With Quote
Old 03-07-09, 20:00   #7
moisoiu

Stage 3
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 119
Default Re: Ajutor/reparare dacia 1310 L

si sa fie cu nr 5 problema urmatoare
merg, conduc, tot frumos nu agresiv dar de fiecare data aproape (uneori da uneori ba, dar habar nu am de ce) cand bag in treaba a 2 de viteza parca imi intra fortat (ca si cum nu as fii bagato corect) dar o bag apas ambreiajul pana jos

cu alte trepte de viteza nu am problema doar cu a 2

care ar putea fii cauza ?
multumesc
moisoiu is offline   Reply With Quote
Old 05-07-09, 00:10   #8
moisoiu

Stage 3
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 119
Default Re: Ajutor/reparare dacia 1310 L

ok good news bad news ....

3) frana de mana am strans surubul ala (Dupa ce am laut rugina dupa el) l-am strans un pic ... am facut si aerisirea la frana pe fata
tot nu merge frana pe spate sa blocheze rotile ... deci ma gandesc ca is ferodourile, dar acuma dupa ce am terminat am vazut ca ceva tine masina in loc, la inceput am crezut ca e frana de mana am lasat cablu moale si tot sa fie frumos dar tot parca tine, si simnt miros ars pe rotile din fata si nus tiu din ce cauza ....

daca ma puteti ajuta va rog
moisoiu is offline   Reply With Quote
Old 06-07-09, 08:54   #9
Geo_ZGA
Daewoo Driver

Stage 5
 
Geo_ZGA's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 6,820
Member of:
[Moderators]
[DAEWOO]
Default Re: Ajutor/reparare dacia 1310 L

"Aerisirea la frana pe fata"? Ai grija... nu te mai juca cu franele. Parerea mea e mai bine sa lasi pe cineva mai priceput sa se uite la masina ta.
p.s: iti blocheaza un pistonas la una din rotile fata.
Geo_ZGA is offline   Reply With Quote
Old 06-07-09, 10:08   #10
moisoiu

Stage 3
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 119
Default Re: Ajutor/reparare dacia 1310 L

oricum azi ma apuc de ele din nou, dar cineva mi-a zis sa fac cateva ture de bloc si sa ating cauciugul daca e cald e bine daca frige foarte tare is de vina etrierele
moisoiu is offline   Reply With Quote
Old 06-07-09, 14:35   #11
moisoiu

Stage 3
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 119
Default Re: Ajutor/reparare dacia 1310 L

veste rea... azi cu tata m-am apucat sa desfacem pe fata rotile, le-am desfacut si spre surprinderea noastra pistoanele de la etriere nu erau schimbate, si din spusele lui tata ar trebui sa fie noi asa ca acuma o sa mergem la mecanic inapoi sa vedem ce are de spus
moisoiu is offline   Reply With Quote
Old 07-07-09, 00:04   #12
moisoiu

Stage 3
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 119
Default Re: Ajutor/reparare dacia 1310 L

ok s-a rezolvat problema, am desfacut si am aflat ca pistonasele de la etriere pe fata nu erau schimbate, garnitura era roasa si ca bonus am aflat ca furtunul de la "servo" care da presiune de la motor la frana si la volan era ros si avea pierderi. Am sunat mecanicul la care el senin spune mai nu era nevoie ca nu se bloca .... atunci dar acuma se pare ca se blocheaza

oricum a fost nasol acuma merg franele doamne ajuta si un sfat cand mergeti la mecanic stati langa el tot ce face si notati intotdeuana ce ati cumparat si daca aveti un pic de experienta verificati sa vedeti daca ce a facut a facut bine (in caz de nu ati fost langa el)
moisoiu is offline   Reply With Quote
Old 12-07-09, 00:39   #13
moisoiu

Stage 3
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 119
Default Re: Ajutor/reparare dacia 1310 L

ok am rezolvat toate probleme la masina din fericire pentru mine
am cumparat si cauciuri si mai multe, si se pare ca dupa ce am fost pe iarba si am ars un pic cauciucurile a inceput sa iasa fum de la cutia de viteze ... sau mai bine zis acolo unde se uneste motorul cu cutia de viteze, am scos plusul de la baterie si am aruncat apa (si din fericire s-a rezolvat problema) dar mirosea foarte tare a cauciuc ars sau plastic

care ar putea fii cauza de a inceput sa iasa fum ? si la ce ar trebui sa ma astept ce reparati

multumesc mult
specific ca masina merge .... dar in caz de mai face asa care ar fii cauza
moisoiu is offline   Reply With Quote
Old 12-07-09, 10:07   #14
turbojack


Stage 5
 
turbojack's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[PEUGEOT]
Default Re: Ajutor/reparare dacia 1310 L

Quote:
Originally Posted by moisoiu View Post

care ar putea fii cauza de a inceput sa iasa fum
Ai prajit ambreiajul.Joaca de acest gen costa.
turbojack is offline   Reply With Quote
Old 12-07-09, 10:23   #15
CyberCSX
Banned

Stage 5
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,237
Default Re: Ajutor/reparare dacia 1310 L

@ moisoiu

Vad ca nu te prea descurci mai deloc cu masina. Ca recomandare generala, uite AICI PE FORUM exista SERVICE MANUAL pt. Dacia în Download, format PDF.

Tragele si apuca-te de citit. Ai enorm de multe informatii, desene, schitze, schieme si explicatii de reparatie si reglaj pe capitole (motor, cutie, caroserie, directie, sistem frîne etc.)
Cred ca astea ti-ar fi de foarte mare ajutor sa cunosti masina si sa ti-o întreti.
CyberCSX is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -