Renault Laguna: Crash-test dezamagitor la 80 de km/h
Majoritatea constructorilor auto de renume se lauda in prezent cu siguranta modelelor lor si cu stelele obtinute in cadrul testelor EuroNCAP.
Renault este recunoscut in acest moment ca fiind constructorul cu cea mai sigura gama de modele, in afara de Twingo si Kangoo, toate exemplarele produse de francezi reusind sa obtina 5 stele EuroNCAP. Este de asemenea binecunoscut faptul ca toate testele frontale efectuate de EuroNCAP se desfasoara la o viteza de 64 km/h.
Luand in considerare toate aceste detalii, nemtii de la ADAC au creat o ecuatie simpla: au ales un model premiat cu 5 stele EuroNCAP si l-au testat frontal la o viteza de 80 de km/h. Potrivit ADAC, aceasta viteza este mult mai apropiata de cea cu care se circula in mod real.
Si pentru ca Renault poarta stindardul constructorului cu cea mai sigura gama de modele, potrivit EuroNCAP, cei de la ADAC au ales pentru testul lor un exemplar Laguna, de ultima generatie. Rezultatele testului au fost surprinzatoare si au dovedit ca cei 16 km/h in plus pot avea urmari dezastruoase.
O asemenea viteza a facut ca zona de impact sa fie nevoita sa absoarba cu 50% mai multa energie, ceea ce a dus la depasirea capacitatii de disipare a acesteia. Rezultatele s-au simtit si in habitaclu unde riscul de ranire a crescut ingrijorator.
Testul a demonstrat ca pieptul soferului a intrat in impact direct cu coloana de directie, desi purta centura de siguranta si airbagul a functionat normal. De asemenea, elementele bordului au fost impinse catre genunchii soferului, prezentand un grad mare de risc.
Acelasi lucru s-a intamplat si in cazul pasagerului din dreapta, care a lovit cu capul plansa de bord, desi era asigurat cu centura de siguranta iar airbagul s-a deschis la timp. Structura moale a bordului a redus insa puterea impactului cu capul pasagerului. Nici pe locurile din spate situatia nu a fost mai roz. Impactul ar fi putut cauza raniri grave pentru copii aflati pe scaunele speciale fixate pe bancheta din spate, in primul rand din cauza vitezei la care are loc testul.
In urma acestui experiment, ADAC recomanda ca testele de siguranta sa fie mult mai riguroase si sa reflecte viteze mai apropiate de cele reale. In plus, nemtii sunt de parere ca majoritatea constructorilor auto ar trebui sa isi imbunatateasca sistemele de franare si de control al traiectoriei si tractiunii pentru a reduce riscul de coliziune.
Sursa:
http://www.**************/stiri/renau...kmh-14203.html