Motorul Diesel de la Zuffenhausen – o reacţie la schimbarea condiţiilor de pe piaţă
Stuttgart. Consiliul director al companiei Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Stuttgart, a dat undă verde: începând cu februarie 2009 va fi disponibil un model Cayenne cu motor Diesel, mărindu-se astfel familia şoferilor care conduc acest autovehicul sport de teren. Această decizie a fost luată ca urmare a modificării prevederilor legale mai ales pe pieţele din Europa, ce a avut ca rezultat avantaje de impozitare pentru autovehiculele cu motoare Diesel. În plus, poziţia mărcii Porsche în grupul Volkswagen, cel mai mare producător de motoare Diesel moderne destinate autoturismelor, a creat oportunităţile necesare utilizării tehnologiei Diesel.
Modelul Porsche Cayenne va fi echipat cu un motor V6 Turbodiesel de trei litri, ce dezvoltă o putere de 240 CP. Motorul este furnizat de către Audi AG, companie subsidiară a grupului Volkswagen. Consumul mediu al modelului Cayenne Diesel este de 9.3 litri la 100 kilometri, cu emisii de CO2 de 244 g/ km. Reacţia imediată a acceleraţiei şi cuplul ridicat oferă acestui motor Diesel nivelul de performanţă necesar unui autovehicul sport de teren, aşa cum este Cayenne. Cuplul de 550 Nm oferă un comportament de deplasare sportiv precum şi suveranitate ridicată, asigurând astfel senzaţiile deosebite trăite la volanul unui autovehicul Porsche.
Pentru a veni în întâmpinarea dorinţelor clienţilor, noul model Cayenne va fi disponibil mai întâi în Europa. În acest moment se pregăteşte lansarea acestui model şi pe alte pieţe.
Consiliul director Porsche este convins că motorul V6 Turbodiesel va menţine pentru mult timp succesul pe piaţă înregistrat de gama Cayenne, ca urmare a consumului redus de combustibil al acestui motor. Pe parcursul anului financiar 2007/ 08 au fost vândute 45,478 unităţi din această gamă (care include în prezent cinci modele) – mai multe decât în anii financiari precedenţi.
Prin introducerea modelului Cayenne Diesel, Porsche continuă ofensiva de reducere a consumului de combustibil. În primăvara anului 2007, producătorul de maşini sport a echipat noua generaţie a modelului Cayenne cu motoare cu injecţie directă de benzină, ce asigură o reducere de până la 15% a consumului de combustibil înregistrat în condiţii reale de mers. În vara anului 2008, Porsche a introdus de asemenea pe piaţă ultima generaţie a gamei 911 cu motoare cu injecţie directă de benzină. Producătorul de maşini sport lucrează de asemenea la un alt model Cayenne cu motor hibrid, ce va consuma mai puţin de 9 litri/ 100 km şi va fi lansat pe piaţă la sfârşitul acestui deceniu.
Noul Cayenne cu motor Diesel va fi livrat începând din februarie 2009. Varianta standard de echipare include cutie de viteze automată Tiptronic S şi costa 59.940 euro (TVA inclus).
Sursa: Porsche