Test-drive cu Porsche Panamera: o poveste de maşină
Haideţi să nu o mai dăm cotită şi să spunem în câteva cuvinte şi încă de la bun început părerea noastră despre Porsche Panamera: rapid, confortabil şi destul de mare. Un Gran Turismo de patru locuri care poate străbate şoselele în lung şi în lat la viteze impresionante şi din care te dai jos la sfârşitul zilei la fel de proaspăt precum ai urcat, dar foarte încântat pe deasupra.
Pe de altă parte, există impresia că cei de la Porsche s-au îndepărtat prea mult de la spiritul mărcii prin construcţia acestui Panamera în patru uşi. La fel cum ar fi făcut-o atunci când au lansat SUV-ul Cayenne.
Panamera nu este Porsche-ul 911 în patru uşi. Nu, ultimul model are o personalitate a sa proprie, un
V8 de 4,8 litri şi 32 de valve care dezvoltă 400CP, odată amplasat pe Panamera S şi Panamera 4S (4X4), respectiv 500CP, în varianta Turbo. Ultimul ajunge la viteza maximă de 303km/h. Plus suficient spaţiu pentru pasagerii din spate şi loc de bagaje surprinzător de mare.
Transmisia este aproape perfectă şi reuşeşte să preia puterea de la motor la roţi în cel mai plăcut chip cu putinţă.
Modelele S vin echipate cu arcuri din oţel şi jante pe 18 inch, în timp ce fratele lor mai mare,
Panamera Turbo are jante pe 19 inch şi suspensii pe aer. Deşi comportamentul ultimului model este ireproşabil în curbe agresive, nici S şi 4S nu se fac deloc de râs.
Varianta Turbo de 500 de cai putere este în acelaşi timp foarte plăcut de accelerat, nărăvasă când este cazul, iar cuplul se face simţit cu precădere între 2.250 şi 4.500 rotaţii pe minut.
Varianta Turbo este vârful de gamă, dar dacă nu eşti într-adevăr disperat după 500 de cai putere (cu 100CP mai mult decât are S-ul) sau tracţiune integrală, atunci modelul Panamera S este tocmai potrivit. Acesta cântăreşte totuşi cu 170 de kg mai puţin decât Turbo şi cu 60 de kg decât 4S.
După ce conduci câteva zile la rând toate modelele de mai sus, compromisul ideal ar suna cam aşa: Panamera S cu jante pe 19 inch.
Panamera este o poveste de maşină în adevăratul sens al cuvântului. Designul exterior poate fi considerat extravagant, dar atunci când este observată pe drum sau în trafic întoarce toate privirile.
La interior, Panamera este splendidă, doar e Porsche: piele bej, inserţii de lemn, fibră de carbon şi aluminiu finisat în aşa fel încât inginerii de la Audi ar putea să ia notiţe.
Şoferul are o poziţie joasă şi sportivă, iar pasagerii din spate sunt chiar răsfăţaţi, dat fiind că maşina există acum şi pentru ei din plin.
Porsche 911 a fost şi este o maşină emblematică pentru marca nemţească în materie de vehicule natural sportive. Porsche a visat decenii la rând la ziua în care vor putea scoate o maşină sportivă în patru uşi, dar 911-ele se pare că le-a stat mereu în drum. Până acum. Vestea bună este că modelul Panamera a meritat parcă aşteptarea.