Test Drive cu Bugatti Veyron Grand Sport 16.4 decapotabil
Bugatti Veyron Grand Sport, versiunea decapotabilă, cântăreşte cu 100 de kg mai mult, se mişcă un pic mai încet în sprintul către 100 de kilometri pe oră şi este în primul rând mai scump decât varianta acoperită. De ce?
Dar odată apăsat butonul de pornire al motorului simţi nişte furnicături în spinare. Urmează apoi un adevărat regal, pentru că apăsarea pedalei de acceleraţie te face să observi cum puterea motorului se simte chiar mai bine decât la un monopost de Formula 1. Plus senzaţia de a rula numai cu cerul de deasupra ta.
Motorul este un 8,0 litri, 16 cilindri, nu mai puţin de 64 de valve, 987CP capabile de o viteză de 407km/h. De asemenea, maşina ajunge de la 0 la 100 km/h în 2,7 secunde. În cât?
Vor fi produse doar 150 astfel de modele Grand Sport, Bugatti estimând că în lumea largă există între 3.000 şi 6.000 de milionari care să-şi poată permite extravaganţa de a avea unul.
Oamenii de la Bugatti sunt de părere că oamenii cărora ei li se adresează spun că ultimul lucru de care ar avea nevoie este o altă maşină pe lângă celelalte 30. Aşa că alegerea este una foarte delicată, acet tip de persoane având de ales între un Grand Sport veritabil, un cal de curse, un elicopter sau un iaht luxos.
Dar pe ce anume plăteşti aproximativ 2 milioane de dolari?
Atunci când te uiţi la maşină ai impresia că e prea mică pentru un asemenea motor, dar pe măsurate vei vedea că este doar puţin mai scurtă decât un sedan.
Cabina de pilotaj pare la prima vedere cam prea simplă. Doar cinci butoane pe care le găseşti pe orice altă maşină, piele, Alcantara, aluminiu şi chiar magneziu. Plus o cameră pentru dat cu spatele şi un sistem audio Puccini.
Acoperişul retractabil din policarbonat pare mult prea uşor de îndoit pentru o maşină ccare atinge un sfert din viteza sunetului. Dacă te prinde ploia ai o umbrelă dreptunghiulară foarte elegantă pe care o poţi folosi drept acoperiş.
Maşina în sine nu este construită pentru a fi condusă în oraş iar la drum deschis poţi să experimentezi aceleaşi senzaţii pe care le-ai avea într-o Pagani Zonda sau Lamborghini Murcielago SV.
Interesant este faptul că toate cele 30 de Bugatti Veyron Grand Sport comandate până acum se vor duce tot către acei clienţi care deţin deja un Bugatti. Cel mai probabil aceştia căutau doar o altă scuză să-şi mai cumpere unul.
Câteva date extrem de pasionante despre Bugatti:
Motorul este asamblat de doi tehnicieni în Germania şi scoate pe nări 987CP în toate condiţiile de temperatură şi altidudine şi 1050CP atunci când aceste condiţii sunt perfecte.
Este dotat cu 12 radiatoare folosite pentru a răci motorul tip monstru, prin conductele acestuia circulând 100 de litri de lichid de răcire în afară de combustibil.
Veyron-ul poate ajunge la 407km/h, dar la această viteză va trebui ca după jumătate de oră să te opreşti deoarece rezervorul său de 100 de litri va fi gol.
Pneurile trebuie schimbate odată la fiecare 15.000 de kilometri iar jantele la 50.000km. Costul unei asemenea proceduri se ridică la aproape 73.000 de dolari.
Pentru revizia de 100.000 de kilometri maşina va trebui descompusă în două deoarece există doar cinci locaţii în lume care se încumetă la aşa ceva
Până acum două Bugatti au suferit accidente cu daună totală în marea Britanie iar unul în Japonia. Un altul a avut nenorocul de a fi lovit atunci când camionul care îl transporta către client a fost implicat într-un accident iar altul a fost returnat băncii deoarece clientul nu şi-a mai putut plăti ratele, lovit fiind şi el de criza financiară.