10-02-11, 17:22
|
#16
|
Opel Driver
Stage 5
Join Date: Dec 2006
Posts: 1,153
Member of: [Opel] [Oltcit]
|
Re: Ghid de mers economic (8 pasi pentru a-ti salva portofelul)
vectra a 2.0 exterior (craiova-pitesti) consum 7l gpl/100km
astra f 1.4 exterior (craiova-pitesti) consum 8lgpl/100km
probat de mine in urma cu 2 saptamani. mers constant cu 90-100 km/h
|
|
|
19-02-11, 12:16
|
#17
|
Stage 5
Join Date: Sep 2009
Posts: 2,497
|
Re: Ghid de mers economic (8 pasi pentru a-ti salva portofelul)
2500, coupe, ambalata zilnic pina in 6000 ture, nu a depasit 13 litri consumul URBAN, deci cred ca e clara diferenta, plus ca nu simt nevoia sa chinui motorul de 1.6 ca sa pot depasi unul care face economisire de carburant, nu cred ca diferenta de 1 litru=5 lei la 100km te face mai bogat
|
|
|
19-02-11, 23:39
|
#18
|
VW Driver
Stage 3
Join Date: Jun 2010
Posts: 141
Member of: [VW]
|
Re: Ghid de mers economic (8 pasi pentru a-ti salva portofelul)
Quote:
Originally Posted by JD_RFTR
2500, coupe, ambalata zilnic pina in 6000 ture, nu a depasit 13 litri consumul URBAN, deci cred ca e clara diferenta, plus ca nu simt nevoia sa chinui motorul de 1.6 ca sa pot depasi unul care face economisire de carburant, nu cred ca diferenta de 1 litru=5 lei la 100km te face mai bogat
|
am un prieten are o masina cu capacitate cilindrica de 6000 + cmc, merge blana cu ea ( la rosu 7000-8000 ture ) , si consuma 5 % URBAN ...
prostii
|
|
|
20-02-11, 09:07
|
#19
|
Stage 5
Join Date: Jan 2011
Posts: 517
Member of: [Fiat]
|
Re: Ghid de mers economic (8 pasi pentru a-ti salva portofelul)
Quote:
Originally Posted by cosmin300
am un prieten are o masina cu capacitate cilindrica de 6000 + cmc, merge blana cu ea ( la rosu 7000-8000 ture ) , si consuma 5 % URBAN ...
prostii
|
Tu chiar vorbesti serios? Vreau si eu o masina din aia ce dreaq cosnuma cat a mea
|
|
|
20-02-11, 17:42
|
#20
|
Stage 5
Join Date: Dec 2009
Posts: 1,287
|
Re: Ghid de mers economic (8 pasi pentru a-ti salva portofelul)
Quote:
Originally Posted by Dj_kyd
Tu chiar vorbesti serios? Vreau si eu o masina din aia ce dreaq cosnuma cat a mea
|
iti dai seama ca nu
|
|
|
23-01-12, 21:09
|
#21
|
Stage 5
Join Date: Nov 2006
Posts: 2,820
|
Re: Ghid de mers economic (8 pasi pentru a-ti salva portofelul)
BMW 525i consum in oras mers frumos 13,5%
Logan 1,4 Mpi consum in oras 12,3%. Nu pot spune mers frumos ca tb. sa o turez ceva pana sa plece de pe loc.
Ambele pe computerul de bord, ambele foste masini personale. Ddeci pentru un consum redus, conteaza si puterea motorului. O masina submotorizata v-a consuma clar mai mult decat una proiectata cu cap.
__________________
Chevrolet V210
|
|
|
23-01-12, 21:34
|
#22
|
Stage 5
Join Date: Feb 2009
Posts: 3,133
Member of: [VW]
|
Re: Ghid de mers economic (8 pasi pentru a-ti salva portofelul)
Quote:
Originally Posted by JD_RFTR
2500, coupe, ambalata zilnic pina in 6000 ture, nu a depasit 13 litri consumul URBAN, deci cred ca e clara diferenta, plus ca nu simt nevoia sa chinui motorul de 1.6 ca sa pot depasi unul care face economisire de carburant, nu cred ca diferenta de 1 litru=5 lei la 100km te face mai bogat
|
poate i-ai pus vreo reductie pe furtune ca altfel nu vad cum iti ia asa putin, si da, litrul ala care face 5 lei daca mergi cu masina mult te poate face mai bogat. daca faci 1000 de km pe luna sunt 50 de lei, eu unul fac in medie 5000 de km pe luna, ce zici, s-ar simti daca masina mi-ar consuma cu 1 litru mai putin?
__________________
|
|
|
28-01-12, 21:30
|
#23
|
Virtual Tuner
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 2,851
Member of: [Design Team] [PARTICIPANT CURSE] [Virtual Tuning] [Freehand Design Usergroup]
|
Re: Ghid de mers economic (8 pasi pentru a-ti salva portofelul)
Quote:
Originally Posted by cosmin300
am un prieten are o masina cu capacitate cilindrica de 6000 + cmc, merge blana cu ea ( la rosu 7000-8000 ture ) , si consuma 5 % URBAN ...
prostii
|
ca sa stii si tu, sa nu mai bati campii degeaba...un motor mai mare dezvolta un cuplu optim pt circulatie civilizata la ture mult mai joase decat o bricheta de 1.4 sau 1.6 care trebuiesc turate calumea ca sa te adaptezi macar la ritmul urban din ziua de azi...deci...un motor mai mare are mai putina nevoie de benzina ca sa circule civilizat, pe langa un motor mai mic care tre sa fie turat constant deci avand un consum mai ridicat de benzina...in plus, mai conteaza si etajarea cutiei de viteze, si acolo castiga un motor cu capacitate litrica mare...
nu vorbesc din necunostinta de cauza, sunt posesor de doua petarde de 1.6 cu pofte nestavilite de benzina...nu mare mi-a fost mirarea cand am auzit de la prieteni cu motoare mai mari ca au consumuri MULT mai mici de benzina ca si mine...
si ca si top tip: ce am dedus eu, Bora mea 1.6 FSI, cand merge in frana de motor imi afiseaza un consum instant de 0.0, pe cand daca merg cu transmisia decuplata imi arata 0.7, 0.8...intr-o vreme aflasem cum se numeste fenomenu, da` pe moment nu imi amintesc...Drumuri Bune everyone, io tocmai am bagat benzina de 150RON pt un drum de Oradea-Arad dus-intors...
|
|
|
30-01-12, 10:16
|
#24
|
Stage 5
Join Date: Dec 2009
Posts: 1,287
|
Re: Ghid de mers economic (8 pasi pentru a-ti salva portofelul)
Quote:
Originally Posted by HoricutzWSR
ca sa stii si tu, sa nu mai bati campii degeaba...un motor mai mare dezvolta un cuplu optim pt circulatie civilizata la ture mult mai joase decat o bricheta de 1.4 sau 1.6 care trebuiesc turate calumea ca sa te adaptezi macar la ritmul urban din ziua de azi...deci...un motor mai mare are mai putina nevoie de benzina ca sa circule civilizat, pe langa un motor mai mic care tre sa fie turat constant deci avand un consum mai ridicat de benzina...in plus, mai conteaza si etajarea cutiei de viteze, si acolo castiga un motor cu capacitate litrica mare...
nu vorbesc din necunostinta de cauza, sunt posesor de doua petarde de 1.6 cu pofte nestavilite de benzina...nu mare mi-a fost mirarea cand am auzit de la prieteni cu motoare mai mari ca au consumuri MULT mai mici de benzina ca si mine...
si ca si top tip: ce am dedus eu, Bora mea 1.6 FSI, cand merge in frana de motor imi afiseaza un consum instant de 0.0, pe cand daca merg cu transmisia decuplata imi arata 0.7, 0.8...intr-o vreme aflasem cum se numeste fenomenu, da` pe moment nu imi amintesc...Drumuri Bune everyone, io tocmai am bagat benzina de 150RON pt un drum de Oradea-Arad dus-intors...
|
Da, asa este. E ceva in legatura cu lucrul mecanic dar nici eu nu stiu exact cum functioneaza. Si e doar valabil pt motoarele pe injectie. Cu capacitatea cilindrica sunt perfect de acord, de exemplu 330d are consum de 5 extra si vreo 6.5 urban....
__________________
'07 e91 320i '92 e36 320i coupe
|
|
|
30-01-12, 10:20
|
#25
|
Stage 5
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,089
|
Re: Ghid de mers economic (8 pasi pentru a-ti salva portofelul)
Quote:
Originally Posted by rdy4ever
de exemplu 330d are consum de 5 extra si vreo 6.5 urban....
|
Fuj` ma de aici.
|
|
|
30-01-12, 11:33
|
#26
|
Virtual Tuner
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 2,851
Member of: [Design Team] [PARTICIPANT CURSE] [Virtual Tuning] [Freehand Design Usergroup]
|
Re: Ghid de mers economic (8 pasi pentru a-ti salva portofelul)
`01 330xd E46 are 9.7l/100km urban, folosit preponderent in oras, foarte rar scos afara
|
|
|
30-01-12, 14:17
|
#27
|
Stage 5
Join Date: Dec 2009
Posts: 1,287
|
Re: Ghid de mers economic (8 pasi pentru a-ti salva portofelul)
Quote:
Originally Posted by HoricutzWSR
`01 330xd E46 are 9.7l/100km urban, folosit preponderent in oras, foarte rar scos afara
|
ma refeream la e90. si mi-a scapat destu' de pe 8 pe 6. 8.5 am vrut sa zic. si extra chiar este 5.
Quote:
BMW 330d E90- 2008 - 4.77 l/100 km
|
|
|
|
30-01-12, 14:52
|
#28
|
Stage 5
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,089
|
Re: Ghid de mers economic (8 pasi pentru a-ti salva portofelul)
Tu nici nu detii un E90 330d si-mi faci aici mare tam-tam. La tine in casa faci ce vrei.
Pentru ineptii, o saptamana post cu rugaciune.
|
|
|
30-01-12, 15:00
|
#29
|
Opel Driver
Stage 5
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,886
Member of: [Opel]
|
Re: Ghid de mers economic (8 pasi pentru a-ti salva portofelul)
La masinile cu injectie electronica cand se merge in frana de motor se taie alimentarea si toata benzina se duce pe retur.
Pe cand daca le pui pe liber se consuma acelasi ca la ralanti.
Stilul de condus pentru a merge economic depinde de :cilindree,greutatea masinii,conditiile de trafic.
Intr-adevar o masina cu cilindree mare poate consuma acelasi cantitate de carburand cat o masina cu cilindree mica ,in aceleasi conditii.
Ex:Eu am 2500cm3 consum mediu 11l/100km
Logan 1.4 consum mediu 10l/100km
Te-ai gandi ca la diferenta de cilindree si de cai putere ar trebui sa faca o diferenta mai mare la consum.
Dar nu face deoarece eu pot sa nu trec de 1500RPM ca sa ajung la viteza de 50km/h pe cand Loganul cu motor de 1.4 nu prea poate.Plus ca mie i-mi ia foarte putin sa ajung la acea viteza de "croaziera" pe cand motorului de 1.4 ii ia mai mult.Ajungand mai repede la acea viteza merg mai putin in acceleratie,care este partea care consuma cel mai mult carburant,si apoi merg mai mult in plaja de turatii care consuma mai putin.
Ati fi uitimi daca v-as spune ca am facut Bucuresti-Brasov cu 150RON in carburant.
|
|
|
12-02-12, 22:37
|
#30
|
Stage 5
Join Date: Aug 2008
Posts: 389
|
Re: Ghid de mers economic (8 pasi pentru a-ti salva portofelul)
loganul de 1.4 ph2 laureate consuma 9% vara in conditii de distributie ,deci mereu pe fuga ! exterior
jetta mk2 1.6td scoate in aceleasi conditii 6% iarna si 5,5% vara.
peugeot 206 1.4hdi 6% dar cu ac pornit.
matiz , mare atentie acum 8% iarna /vara + ac !
octavia 1.9tdi 110cp 6,5%.
toate pe acelasi traseu, cam aceleasi conditii de trafic , media pe 5000km/fiecare . fiecare masina face cam 8000km/lunar in afara de jetta care e a mea si merg mai rar cu ea, cam 2000 km pe luna ca e mai batrana
__________________
MERGEM INAINTE, CA INAINTE ERA MAI BINE!!!
|
|
|
|
|