Trendul actual în lumea auto estede a crea noi segmente şi clase de nişă. De departe, captează atenţia limuzinele supersportive şi coupe-urile cu patru uşi care îşi fac încet, dar sigur, intrarea în scenă.
Pionier a fost Mercedes CLS-Klasse, Maserati a răspuns mai apoi cu al sau Quattroporte. Din 2009, şi Porsche se va alătura acestui club select, prin lansarea limuzinei Panamera. Viitorul model va fi prezentat la Salonul Auto de la Geneva din acelaşi an, urmând să fie produs într-o cadenţă de 20.000 de exemplare pe an. Motorizările vor cuprinde un V8 de 350 cai putere şi/sau un biturbo de 560 cai putere.
Versiunea de bază va fi reprezentată de un propulsor de 3,5 litri, care dezvoltă 300 cai putere, iar sistemul de tracţiune standard va fi de tip 4x4. Vârful de gamă va fi motorul V10 de 700 cai putere, care echipează Porsche Carrera GT. De asemenea, constructorul german lucrează împreună cu inginerii de la Volkswagen la dezvoltarea unei versiuni hibride, care foloseşte un motor pe benzină cu 6 cilindri combinat cu unul electric de 60 kW. Momentan, viitorul Porsche Panamera se află în faza de teste şi a fost surprins recent rulând pe renumitul circuit de încercări de la Nurburgring. Motorul V10 este supus probelor într-o manieră cu totul inedită, deoarece se află instalat sub capota unui BMW Seria 5 Touring.