Asa cum am promis, revin cu cateva detalii despre mica bijuterie Abarth 500.
Nu am sa fac o prezentare detaliata a masinii pentru ca nu vreau sa pun rabdarea nimanui la incercare
insa am sa descriu sistemul de telemetrie pe care masina il are ca accesoriu.
Aceste sistem functioneaza pe platforma Blue & Me dezvoltata de FIAT. Acest sistem, controleaza tot ceea ce inseamna computer on board. Controleaza unitatea ABS, EBD, HBA (sisteme de asistenta a franarii) si unitatea ASR, TTC (sisteme de asistenta pe parte de acceleratie). Sistemul Blue & Me controleaza de asemenea instalatia audio a masinii, GPS-ul, sistemul de telemetrie si device-urile bluetouth pe care doriti sa le conectati pentru transfer de date, sau pentru a vorbi la telefon.
Acum ca am descris platforma pe care sitemul de telemetrie functioneaza, o sa incep sa va descriu ce date furnizeaza si cum.
Datorita faptului ca o mare parte din datele pe care le furnizeaza se datoreaza sistemului GPS este necesar ca acesta sa fie conectat la minim 5 sateliti. In memoria GPS-ului sunt mapate 2879 de circuite din intreaga lume. Daca, maine se construieste insa un circuit care nu avea cum sa fie in memoria GPS-ului il putem mapa chiar noi folosind functia "draw race track".
Aceasta se face in felul urmator:
1. Dupa ce s-a folosit meniul Draw race track" trebuie sa ne asezam l start si sa asteptam semnalul GPS-ului care ne indica faptul ca s-a facut sincronizarea cu cei 5 sateliti si putem incepe "desenul". O data ce am primit semnul verde, trebuie sa pornim intr-o tura de circuit cu nu mai mult de 10 km/h. In momentul in care masina ajunge in punctul de plecare se inchide automat o tura de circuit iar pe GPS apare optiunea de salvare a circuitului. Din acest moment avem circuitul in memoria GPS-ului.
Dupa acest pas inchidem meniul "Draw race track" si alegem optiunea "Create sesion"
2. "Create sesion" - aici introducem datele noastre: data, ora, conditiile meteo si alte informatii utile (Gume Michelin, sistem ASR dezactivat, etc) dupa ce am terminat de introdus toate datele suntem rugati sa mergem in pozitia de start pentru a incepe inregistrarea performantelor.
3. Dupa ce ne-am asezat la start, alegem optiunea "Start". Dupa ce s-a aprins indicatorul verde, sistemul incepe sa inregistreze.
4. Dupa ce am terminat sesiunea toate datele sunt salvate pe un SDCard.
5. Salvam datele intr-un computer, iar aici putem observa trasele avute pe circuit pentru fiecare tura parcursa. Putem observa viteza cu care s-a abordat fiecare viraj, timpul pe fiecare segment de circuit si evidenta tuturor turelor binenteles best lap-ul fiind evidentiat printr-un highlight.
Acest sistem personal mi se pare extraordinar de util si face ca micul Abarth sa-si expuna intr-un mod foarte evident aspectele racing datorita carora a si luat nastere.
Asa cum spunea si Sena... o masina de curse nu este o masina performanta ci o masina ce te face performant.