Motorul 2.8 FSI beneficiază de control al supapelor de admisie AVS, obturatorul rămânând în permanenţă deschis. Cuplul motor maxim este 280 Nm la 5.250-6.500 rpm, în timp ce puterea este mai mare cu 14 CP faţă de precedentul motor de 2,8 litri. Ca performanţe, acest motor este capabil de o viteză maximă de 240 km/h, iar demarajul 0-100 km/h se realizează în 7,7 secunde. Consumul mediu este foarte scăzut, de numai 7,4 litri/100 km, iar emisiile CO2 sunt de 172 g/km.
Motorul de 3,0 litri beneficiază de un compresor mecanic plasat între cele două rânduri de cilindri - deşi indicativul TFSI ne duce cu gândul la un turbocompresor. Cuplul maxim se cifrează la nu mai puţin de 440 Nm, valoarea obţinută între 2.900 şi 4.500 rpm. Nu e de mirare că această versiune sprintează până la 100 km/h în doar 5,5 secunde, în condiţiile unui consum mediu de doar 8,2 litri/100 km, în timp ce emisiile CO2 sunt de 190 g/km.
Gama de motoare diesel începe cu un 2.0 TDI în 4 cilindri. Acesta are o putere maximă de 177 CP şi un cuplu maxim de 380 Nm între 1.750 şi 2.500 rpm. Modelul dotat cu o cutie de viteze manuală atinge 100 km/h în 8,7 secunde, iar viteza maximă este de 228 km/h. Consumu, însă, este foarte redus: doar 4,9 litri/100 km şi 129 g/km CO2, ceea ce înseamnă cu 13% mai puţin raportat la vechiul A6 2.0 TDI.
Al doilea motor diesel este 3,0 TDI, în două versiuni de putere: 204 CP, respectiv 245 CP. În primul caz, cuplul motor maxim de 400 Nm este atins în plaja de turaţii 1.250-3.500 rpm, iar demarajul 0-100 km/h se realizează în 7,2 secunde. Consumul se cifrează la 5,2 litri/100 km, cu emisii CO2 de 137 g/km.
Versiunea mai puternică are un cuplul maxim de 500 Nm/1.400-3.250 rpm, ceea ce înseamnă un demaraj de 6,1 secunde până la 100 km/h, în condiţiile unui consum mediu de 6,0 litri/100 km, respectiv emisii CO2 de 158 g/km. Adică o îmbunătăţire cu 16% faţă de precedentul motor, care era cu 5 CP mai slab.
Ajungând la domeniul propulsoarelor, trebuie remarcată, în primul rând, versiunea Audi A6 Hybrid. Sistemul combină un motor termic (2.0 TFSI de 211 CP) cu un motor electric de 33 kW (45 CP), în timp ce cutia de viteze automată este de tipul Tiptronic, având 8 trepte. Bateriile litiu-ion sunt plasate sub portbagaj şi asigură o putere de 1,3 kWh, răcirea lor fiind realizată în două moduri: fie printr-un sistem cu aer rece, fie printr-un sistem de refigerare, cuplat la climatizarea automată.
Performanţele lui Audi A6 Hybrid sunt foarte bune: 7,3 secunde pentru demarajul 0-100 km/h şi o viteză maximă de 238 km/h. Sistemul hibrid permite şi rularea în regim strict electric, până la o viteză maximă de 100 km/h. La o viteză constantă de 60 km/h, autonomia maşinii se cifrează la 3 km. Consumul mediu al lui Audi A6 Hybrid este de 6,2 litri/100 km, iar emisiile CO2 au valoarea de 142 g/km.
Sunt curios ce consum mediu va scoate versiunea 3.0TDI de 204cp