Test-drive cu Ferrari California: sportivitatea şi eleganţa la ele acasă
Despre Ferrari California se poate spune că este primul bolid Ferrari care dă peste cap multe aspecte tradiţionale ale maşinilor constructorului italian: primul V8 de 454CP amplasat în partea din faţă, prima dată când se foloseşte tehnologia injecţiei directe, primul hardtop retractabil etc. Dar atenţie! Toate aceste inovaţii nu au distrus puritatea unui Ferrari, ci au desăvârşit-o chiar mai mult.
Schimbătorul de viteze cu şapte trepte se poate spune că se apropie de perfecţiune. Nu mai există acel disconfort provocat de zgâlţâitul provocat de schimbarea treptelor de viteze (aşa cum era cazul fostului schimbător luat din F1), ci doar o accelerare constantă şi un sunet bărbătesc atunci când se urcă în trepte.
Sistemul “Launch control” este unul cu adevărat reuşit. Odată aşezat în maşină şi având drum liber în faţă, apasă acceleraţia până la fund, ţinete bine de volan, iar
maşina te va propulsa de la 0 la 100km/h în 3,5 secunde. Sfertul de milă a fost atins în 11,9 secunde, viteza dezvoltată la linia de sosire fiind de 189km/h. Performanţele sunt remarcabile pentru o maşină care cântăreşte 1780 de kilograme şi are în dotare 454CP.
Şi cum un Ferrari California nu ar fi unul desăvârşit decât dacă este şi decapotabil, italienii căluţului cabrat au optat pentru
un hardtop retractabil de mare impact. Deşi se spune că o decapotabilă îşi pierde în bună măsură integritatea structurală, aceleaşi lucruri nu se poate spune despre California.
Hardtop-ul este şi inteligent pe deasupra. Acesta se ridică sau intră în locul lui numai dacă senzorii de care beneficiază îi spun acestuia că nu va lovi nimic în timpul acestui proces.
Chiar dacă Ferrari California dispune de aceleaşi
frâne ceramice ca în cazul celorlalte Ferrari, sistemul actual este setat pentru a fi mai prietenos cu şoferul.
Deşi apăsarea violentă a frânei nu mai smulge pasagerii din scaune, maşina reuşeşte să oprească de la 100 la 0 km/h într-un timp excelent: 30,4 metri.
Bolidul se conduce extrem de elegant, contrar agresivităţii pe care o degajă un F430. Şi ştiţi ce, chiar şi aşa California respiră prin toţi porii aerul unui Ferrari veritabil.
Interiorul este parcă cel mai bun de până acum. Nu spun că celelalte interioare de Ferrari nu au fost desenate şi îmbrăcate cum se cuvine, dar interiorul lui California este excepţional: scaune speciale de concurs cu dimensiuni variabile (opţional), scaunul şoferului putând fi diferit de cel al pasagerului din dreapta, asta dacă doreşti.
Navigaţia vine standard şi este un lucru bun dacă se întâmplă să te rătăceşti absorbit fiind de cât de bine merge California.
Atunci când vorbim de California se poate spune că Ferrari a riscat şi a câştigat, reinventând aproape felul în care trebuie să arate şi să se comporte un automobil sportiv. California reprezintă prin urmare un nou capitol în istoria constructorului italian plină deja de maşini exotice. Da Vinci ar fi mândru.