Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Masini de serie

Reply
 
Thread Tools
Old 25-06-09, 15:44   #1
Cosmin Arsene

Stage 5
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 468
Member of:
[REDACTOR 4TUNING]
Default 80 de ani de cea mai pură istorie BMW

80 de ani de cea mai pură istorie BMW


În data de 9 iulie 1929, toţi cei care nu au fost invitaţi la conferinţa de presă au citit în ziare sau au auzit la radio că BMW a devenit din acea zi producător de maşini. Cei care s-au dus la eveniment au putut observa atunci o maşină de mici dimensiuni, 3/15 PS DA 2. Numele popular al acestui model a fost “Dixi”. Maşinuţa a câştigat la prima ei participare, în 1929, Raliul Internaţional Alpin.


Click image for larger version

Name:	bmwdixi.jpg
Views:	2878
Size:	99.4 KB
ID:	981945 Click image for larger version

Name:	bmw-dixi-da2-org.jpg
Views:	2816
Size:	409.1 KB
ID:	981947
Click image for larger version

Name:	bmwdixi2.jpg
Views:	2805
Size:	101.2 KB
ID:	981948 Click image for larger version

Name:	bmwdixi315ihle.jpg
Views:	2796
Size:	83.5 KB
ID:	981946

Dixi a reprezentat punctul din care cei de la BMW au început să capete un stil propriu în ceea ce priveşte designul, eficienţa şi dinamica a ceea ce avea să devină mai târziu brandul BMW.

Până atunci, BMW îşi făcuse într-adevăr un nume din construcţia de motoare de avioane şi motociclete.


În 1940, BMW a început să aibă cuceriri în domeniul vast al Efficient Dynamics: construcţia de modele foarte uşoare. Acesta a fost cazul lui BMW 328 Kamm Racing Coupé, modelul de curse ce avea la bază BMW 328. La 760 de kilograme şi 136CP dintr-un motor de doi litri, maşina atingea la acea vreme 230km/h.

Click image for larger version

Name:	bmwcam.jpg
Views:	2777
Size:	98.8 KB
ID:	981987

După cel de-al doilea război mondial, BMW şi-a luat o perioadă de respiro, iar în 1961 aceeaşi tehnologie a fost folosită pe modelul 700 RS.

Click image for larger version

Name:	BMW_700_RS_vr_TCE.jpg
Views:	2748
Size:	364.4 KB
ID:	982020 Click image for larger version

Name:	bmw700rs.jpg
Views:	2724
Size:	62.5 KB
ID:	982021

În 1968, BMW-ul în şase cilindri, cu capacităţi de 2, respectiv 2,8 litri, a constituit la acea vreme o revoluţie în mecanică.

Propulsorul de 2,5 litri producea 150CP, iar cel de 2,8 litri 170CP.

Click image for larger version

Name:	P0034911.JPG
Views:	2883
Size:	6.15 MB
ID:	981910 Click image for larger version

Name:	P0051614.JPG
Views:	2773
Size:	2.73 MB
ID:	981899

O altă contribuţie majoră a venit din partea lui BMW 3,0 CSL construit în 1971. Modelul a avut victorii în Campionatul European de Turisme între 1973 şi 1979.

Click image for larger version

Name:	P0047292.JPG
Views:	2862
Size:	4.15 MB
ID:	981911 Click image for larger version

Name:	P0002897.JPG
Views:	3002
Size:	5.98 MB
ID:	981912
Click image for larger version

Name:	P0014134.JPG
Views:	2860
Size:	3.99 MB
ID:	981913 Click image for larger version

Name:	P0037789.JPG
Views:	2714
Size:	4.69 MB
ID:	981914

Cu ocazia Olimpiadei de la Munchen din 1972
, maşina electrică de la BMW îşi face prima sa apariţie. De altfel, simbolul Olimpiadei a fost reprezentat de o mică flotă de BMW-uri 1602 portocalii.

Click image for larger version

Name:	P0051612.JPG
Views:	2711
Size:	11.40 MB
ID:	981898

Click image for larger version

Name:	P0051578.JPG
Views:	2951
Size:	7.59 MB
ID:	981878 Click image for larger version

Name:	P0051579.JPG
Views:	3021
Size:	4.97 MB
ID:	981879
Click image for larger version

Name:	P0051605.JPG
Views:	2767
Size:	5.45 MB
ID:	981895 Click image for larger version

Name:	P0051610.JPG
Views:	2720
Size:	2.74 MB
ID:	981896
Click image for larger version

Name:	P0051611.JPG
Views:	2759
Size:	3.00 MB
ID:	981897 Click image for larger version

Name:	P0051619.JPG
Views:	2710
Size:	1.90 MB
ID:	981900

La un an de la lansarea electrizantului 1602, un alt model plin de tehnologie revoluţionară îşi făcea apariţia: BMW 2002 turbo, prima maşină din Europa cu motor turbo.

Click image for larger version

Name:	P0014112.JPG
Views:	2760
Size:	3.40 MB
ID:	981907 Click image for larger version

Name:	P0025855.JPG
Views:	2774
Size:	4.97 MB
ID:	981908
Click image for larger version

Name:	P0025868.JPG
Views:	2732
Size:	6.48 MB
ID:	981909

Următorul pas al BMW în lumea tehnologiilor eficiente a venit în 1978 odată cu lansarea lui M1.

Click image for larger version

Name:	bmwm1.jpg
Views:	2962
Size:	113.9 KB
ID:	982040

În 1979, prima unitate de control electronic al motorului a fost folosită pe BMW 732i.
Aceasta permitea şoferului să beneficieze de mai multă putere cu mai puţin combustibil ars.

Click image for larger version

Name:	bmw732i.jpg
Views:	2816
Size:	189.1 KB
ID:	982054

Mergând mai departe pe latura dezvoltării electronicii într-o maşină, BMW a introdus primul instrument de măsură a consumului pe Seria 5 în 1981.

Click image for larger version

Name:	seria 5.jpg
Views:	2778
Size:	86.7 KB
ID:	982055

A urmat BMW 524td, o piatră de temelie în domeniul tehnologiei diesel. Modelul, introdus în iunie 1983, a dus ulterior la dezvoltarea diesel-urilor turbo cu capacităţi între 2,0 şi 2,7 litri.

Click image for larger version

Name:	P0034915.JPG
Views:	2770
Size:	8.75 MB
ID:	981915 Click image for larger version

Name:	P0034918.JPG
Views:	2669
Size:	6.61 MB
ID:	981916

Un concept unic: motorul eta, introdus în toamna lui 1981 pe modelul BMW 528e lansat în SUA. Acesta a fost urmat de 525e apărut în 1983.

Click image for larger version

Name:	P0034916.JPG
Views:	2698
Size:	3.73 MB
ID:	981917 Click image for larger version

Name:	P0051613.JPG
Views:	2896
Size:	6.04 MB
ID:	981919

şi de 325e în 1985.

Click image for larger version

Name:	P0051574.JPG
Views:	2778
Size:	2.29 MB
ID:	981918

Litera “e” vine de la eficienţă pentru că motorul de 2,7 litri în şase cilindri consuma doar 8,7 litri la suta de kilometri la cei 122 de cai putere pe care îi producea.

Tot la începutul anilor ’80, cei de la BMW au început să dezvolte maşina pe hidrogen. S-au produs câteva modele printre care şi BMW 745i Hydrogen.

Atenţia a trecut apoi pe îmbunătăţirea coeficientului aerodinamic. Este cazul lui BMW Z1, lansat în 1988.

Click image for larger version

Name:	CARmageddon1467.jpg
Views:	2771
Size:	47.1 KB
ID:	982071 Click image for larger version

Name:	BMW Z1  -2.JPG
Views:	2738
Size:	68.3 KB
ID:	982072
Click image for larger version

Name:	bmw_z1_2_88.jpg
Views:	2718
Size:	357.3 KB
ID:	982073

Un alt exemplu este BMW 850i Coupe.

Click image for larger version

Name:	bmw_850_ppwk.jpg
Views:	2828
Size:	250.2 KB
ID:	982086

În 1991, producătorul german a abordat încă o dată conceptul maşinii electrice, demonstrând că poate trece oricând la baterii performante pe patru roţi prin construcţia lui BMW E1.

Click image for larger version

Name:	P0051580.JPG
Views:	2862
Size:	5.35 MB
ID:	981880 Click image for larger version

Name:	P0051581.JPG
Views:	2802
Size:	4.43 MB
ID:	981881
Click image for larger version

Name:	P0051582.JPG
Views:	2858
Size:	5.05 MB
ID:	981882 Click image for larger version

Name:	P0051583.JPG
Views:	2702
Size:	5.14 MB
ID:	981883
Click image for larger version

Name:	P0051599.JPG
Views:	2706
Size:	5.72 MB
ID:	981890 Click image for larger version

Name:	P0051600.JPG
Views:	2753
Size:	5.99 MB
ID:	981891
Click image for larger version

Name:	P0051601.JPG
Views:	2793
Size:	7.76 MB
ID:	981892 Click image for larger version

Name:	P0051602.JPG
Views:	2710
Size:	7.76 MB
ID:	981893
Click image for larger version

Name:	P0051603.JPG
Views:	2664
Size:	4.95 MB
ID:	981894 Click image for larger version

Name:	P0051622.JPG
Views:	2671
Size:	5.72 MB
ID:	981902

Patru ani mai târziu, în 1995, BMW a făcut paşi importanţi în domeniul reducerii greutăţii maşinilor sale cu 30% prin folosirea unui şasiu şi suspensii din aliaj uşor. Seria 5 este cea care a beneficiat prima de această cucerire a tehnicii.

În acelaşi an, BMW a introdus prima maşină pe gaz din Europa, reducând astfel emisiile de CO2 cu 20%. Aşa că nemţii de la BMW au produs o mică serie de modele 842 alimentate cu gaz până în anul 2000.

Şi pentru că moda o cere în cele ce urmează vom vorbi despre trend-ul ecologic pe care vehiculele BMW este nevoit să în urmeze. La capitolul maşini premium care consumă extrem de puţin BMW şi MINI conduc detaşat. Autoritatea Germană de Vehicule cu Motor a arătat că modelele BMW şi MINI înmatriculate în Germania au un consum mediu de 5,9 litri la suta de kilometri şi emisii de dioxid de carbon de 158 grame pe kilometru.

La nivelul Uniunii Europene, din 1995 şi până în 2008, modelele BMW şi MINI se află sub media de consum şi poluare, în ceea ce priveşte economia fabricantul german reducând consumul cu 25% în decursul a 13 ani.

Last edited by Cosmin Arsene; 02-07-09 at 08:49.
Cosmin Arsene is offline   Reply With Quote
Old 25-06-09, 17:45   #2
minu94

Stage 2
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 30
Default Re: 80 de ani de cea mai pură istorie BMW

Bravo BMW!!! La multi ani!!

LE:9 iuie, cu 4 zile dupa ziua mea. Cred ca si asta e un motiv ptr care iubesc BMW

Last edited by minu94; 25-06-09 at 17:51.
minu94 is offline   Reply With Quote
Old 25-06-09, 17:55   #3
madalin_m3

Stage 5
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 320
Default Re: 80 de ani de cea mai pură istorie BMW

daca nu ne-ai aratat un urs sau o pisica tot degeaba:P
madalin_m3 is offline   Reply With Quote
Old 25-06-09, 17:56   #4
minu94

Stage 2
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 30
Default Re: 80 de ani de cea mai pură istorie BMW

E un urs mai sus. Un 325e...
minu94 is offline   Reply With Quote
Old 25-06-09, 18:01   #5
bibi_x

Stage 3
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 98
Default Re: 80 de ani de cea mai pură istorie BMW

frumoasa istorie !
poate ne aratati si evolutia altor masini :>
bibi_x is offline   Reply With Quote
Old 25-06-09, 18:03   #6
UNLORD

Stage 5
 
UNLORD's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 4,547
Default Re: 80 de ani de cea mai pură istorie BMW

Firma in sine are mult mai multe realizari...interesant este faptul ca, desi BMW sunt cele mai sportive masini din clasa premium, sunt de asemenea si cele mai economice. Jos palaria!
UNLORD is offline   Reply With Quote
Old 25-06-09, 18:06   #7
Catalin_br

Stage 5
 
Catalin_br's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 625
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: 80 de ani de cea mai pură istorie BMW

80 de ani de performanta auto.
Catalin_br is offline   Reply With Quote
Old 25-06-09, 18:24   #8
EVenelinno

Stage 5
 
EVenelinno's Avatar
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 810
Member of:
[FORD]
Default Re: 80 de ani de cea mai pură istorie BMW

Quote:
Originally Posted by madalin_m3 View Post
daca nu ne-ai aratat un urs sau o pisica tot degeaba:P
sunt postate poze si cu urs si cu pisica ... doar cu regele junglei nu!
EVenelinno is offline   Reply With Quote
Old 25-06-09, 18:25   #9
rekin

Stage 5
 
rekin's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 540
Member of:
[Colectionar Machete]
Default Re: 80 de ani de cea mai pură istorie BMW

multi inainte ,f frumoasa istoria!!
rekin is offline   Reply With Quote
Old 25-06-09, 18:31   #10
hohlotto

Stage 5
 
hohlotto's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 321
Default Re: 80 de ani de cea mai pură istorie BMW

la multi ani bmw.iubesc aceasta marca si nu as renunta la aceasta marca pt nici o masina din lume.nu as renunta la ursulet pt toti banii din lume
hohlotto is offline   Reply With Quote
Old 25-06-09, 18:32   #11
xxdadixx
BMW Driver

Stage 5
 
xxdadixx's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 6,369
Member of:
[Moderators]
[Design Team]
[Virtual Tuning]
[BMW]
Default Re: 80 de ani de cea mai pură istorie BMW

Quote:
Originally Posted by UNLORD View Post
Firma in sine are mult mai multe realizari...interesant este faptul ca, desi BMW sunt cele mai sportive masini din clasa premium, sunt de asemenea si cele mai economice.
Si cu cele mai scazute emisii de CO2
xxdadixx is offline   Reply With Quote
Old 25-06-09, 18:56   #12
YGD-sef

Stage 5
 
YGD-sef's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 1,260
Default Re: 80 de ani de cea mai pură istorie BMW

THE ULTIMATE DRIVING MACHINE! LA MULTI ANI BMW!
YGD-sef is offline   Reply With Quote
Old 25-06-09, 19:04   #13
kempo

Stage 2
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 32
Default Re: 80 de ani de cea mai pură istorie BMW

ursuletul provoaca o boala care se transmite...cum e mustangul la americani asa avem noi ursuletul si golful 1,2
kempo is offline   Reply With Quote
Old 25-06-09, 20:07   #14
albatros

Stage 5
 
albatros's Avatar
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 559
Member of:
[VW]
Default Re: 80 de ani de cea mai pură istorie BMW

Quote:
Originally Posted by kempo View Post
ursuletul provoaca o boala care se transmite...cum e mustangul la americani asa avem noi ursuletul si golful 1,2
sa sti ca si eu vreu sami iau un ursulet am lut microbu de la un prieten ....... cele mai tari masini BMW 4 LIVE.....
albatros is offline   Reply With Quote
Old 25-06-09, 20:24   #15
exx24

Stage 2
 
exx24's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 73
Default Re: 80 de ani de cea mai pură istorie BMW

2 cuvinte : RWD POWER
exx24 is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -