Obsesia auto îi cuprinde şi pe chinezi
Comunismul merge acum pe roţi, un chinez extrem de pasionat de fenomenul auto deschizând la Beijing Muzeul Chinez de Maşini Clasice, loc în care sunt adăpostite aproximativ 170 de maşini de epocă din toată lumea.
Dar pentru ocazia specială a împlinirii a 60 de ani de la înfiinţarea Republicii Populare Chineze, pe data de 1 octombrie, muzeul a pus deoparte pentru polişare suplimentară
“flota sa roşie”.
Piesele de rezistenţă: decapotabila folosită de Mao în inspecţiile militare pe care le făcea, o maşină cu care s-a plimbat cândva
liderul comunist Deng Xiaoping, precum şi un
Gaz-69, vehicul folosit de armata sovietică.
Nu putea lipsi
limuzina din lemn de care Vladimir Lenin era aşa de mândru.
Printre automobilele expuse se mai găsesc şi motocicletele cu ataş folosite de armata germană în al Doilea Război Mondial, care valorează sute de mii de dolari.
Colecţionarul chinez, pe numele lui Luo Wenyou, a fost miner, pentru ca apoi să îşi înfiinţeze propria companie de curierat. Ulterior, Luo a vândut afacerea şi a început să se împrumute de unde a putut ca să-şi cumpere maşinile clasice pe care le dorea.
"Acum, maşinile sunt privite ca un mijloc de transport. Atunci când eram tânăr, cele mai râvnite profesii erau acelea de doctor şi şofer. Dacă puteai conduce o maşină, atunci te puteai considera mândru de tine însuţi.", a spus acesta.
Până acum, omul a investit în automobilele de epocă aproape 4 milioane de dolari, dar a beneficiat de sprijinul guvernului local, care a garantat pentru ca Lou să poată închiria sala de expoziţie.
Se zvoneşte că prin pasiunea sa, Lou ar putea da naştere unui nou curent în rândul colecţionarilor de automobile.