Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Masini de serie

Reply
 
Thread Tools
Old 04-06-09, 13:45   #1
Cosmin Arsene

Stage 5
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 468
Member of:
[REDACTOR 4TUNING]
Default BMW 700. Istoria unei maşini care a salvat BMW-ul...

BMW 700. Maşina care a salvat BMW-ul...


Munchen, anii ’50. Lucrurile nu stăteau deloc bine. În acea perioadă BMW se apropia rapid de faliment, pe fondul scăderii accentuate a vânzărilor de motociclete. În încercarea de a opri acest trend negativ, compania germană a construit prototipul unei maşini mici în 1950, care aducea foarte mult cu modelul interbelic BMW 327 de 600cmc. Proiectul a fost apoi abandonat evident din motive financiare.

După lansarea modelului de mici dimensiuni Isetta în 1954, BMW a realizat la scurt timp după aceea că miracolul revenirii economiei germane a făcut ca cererea de maşini mai mari şi mai luxoase să crească.

Totodată, industria auto în general a început să ia avânt, aceasta înregistrând o creştere de o treime numai în 1955.

Aşa că cei de la BMW s-au gândit să lungească fosta Isetta, să-i amplaseze un motor în spate şi să o denumească BMW Isetta 600, lucru ce din nou nu a fost pe placul clienţilor, mai ales din cauza uşii care se deschidea în faţă.

Click image for larger version

Name:	P0051596.JPG
Views:	2853
Size:	7.38 MB
ID:	949227 Click image for larger version

Name:	P0051597.JPG
Views:	2638
Size:	4.08 MB
ID:	949228

Cum BMW Isetta 600 s-a dovedit un eşec, compania germană a început să reconfigureze întreaga structură împreună cu designul fostului 600.

Constructorul german a dezvoltat astfel împreună cu inginerul auto Wolfgang Denzel, care se ocupa inclusiv cu importul de maşini BMW în Viena şi designerul şi constructorul italian de autobuze Michelotti, o maşină mică dar dinamică ce nu mai semăna deloc cu modelele anterioare: noul BMW 700.

Click image for larger version

Name:	P0051573.JPG
Views:	2454
Size:	11.65 MB
ID:	949233

Din maşina iniţială au rezultat ulterior două modele: un Sedan în două uşi şi un Coupe. Da, Sedan în două uşi, aşa l-a denumit BMW.

Click image for larger version

Name:	P0051595.JPG
Views:	2371
Size:	6.42 MB
ID:	949247 Click image for larger version

Name:	P0051592.JPG
Views:	2378
Size:	6.37 MB
ID:	949244

În data de 9 iunie 1959, BMW a prezentat într-un eveniment privat, celor 100 de jurnalişti prezenţi, noul BMW 700 Coupe, primul model dintr-o serie ce avea să fie una de real succes.

Click image for larger version

Name:	P0051593.JPG
Views:	2328
Size:	1.58 MB
ID:	949245

Deşi păstra dimensiuni apropiate unei maşini de clasă mică (încă favorizată de public la acea perioadă), noul BMW 700 Coupe era mai lung, spaţiul de bagaje fiind şi el mărit.

Cu un motor în doi cilindri care dezvolta 30 de CP şi consuma 6 litri la suta de kilometri parcurşi, maşina putea ajunge la viteza maximă de 125km/h. Coupe-ul atingea 90km/h în 20 de secunde şi suta în 30 de secunde. Totul la cele 630 de kilograme pe care le cântărea.

Click image for larger version

Name:	P0051586.JPG
Views:	2228
Size:	8.62 MB
ID:	949234

Cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt din acelaşi an 1959, BMW a venit atât cu BMW Coupe cât şi cu Sedanul promis.

Dacă Coupe-ul era comercializat la preţul de 5.300 de mărci germane, Sedanul costa 4.760 de mărci, fiind cu aproape 600 de mărci mai ieftin, dar oferind în acelaşi timp mai mult spaţiu şi accesorii.

Competitorul direct la acea vreme al lui BMW 700 era VWBeetle, ultimul costând mai puţin.

Cu toate acestea, în 1960 BMW a vândut peste 35.000 de unităţi de BMW 700, ceea ce a însemnat aproximativ 58% din vânzările totale ale companiei.

După ce primele Coupe-uri au început să câştige premii în competiţiile sportive (spre exemplu în Raliul Sahara-Lappland), publicul a început să ceară motoare chiar mai puternice.

Click image for larger version

Name:	P0036378.JPG
Views:	2249
Size:	6.89 MB
ID:	949230

Astfel că, în vara anului 1961, BMW a prezentat pe circuitul de la Nurburgring modelul 700 Sport de 40CP.

Maşinile de curse au evoluat ulterior astfel: BMW 700 RS care cântărea mai puţin de 600 de kilograme şi 70 de CP.

Click image for larger version

Name:	P0036382.JPG
Views:	2193
Size:	4.45 MB
ID:	949231

şi BMW 700 S.

Click image for larger version

Name:	P0014131.JPG
Views:	2197
Size:	3.51 MB
ID:	949229

BMW a introdus apoi câteva versiuni noi: BMW 700 De Luxe în februarie 1961 şi BMW 700 Convertible cu motorul de 40CP prezent pe modelul 700 Sport.

Click image for larger version

Name:	P0051572.JPG
Views:	2180
Size:	7.68 MB
ID:	949232

Creşterea dimensiunilor maşinii a venit în primăvara anului 1962 iar modelele care au întruchipat acest lucru au fost denumite BMW LS şi BMW LS De Luxe.

Click image for larger version

Name:	P0051589.JPG
Views:	2183
Size:	8.49 MB
ID:	949242 Click image for larger version

Name:	P0051587.JPG
Views:	2280
Size:	4.87 MB
ID:	949235
Click image for larger version

Name:	P0051588.JPG
Views:	2187
Size:	4.23 MB
ID:	949236 Click image for larger version

Name:	P0051594.JPG
Views:	2257
Size:	5.44 MB
ID:	949246
Click image for larger version

Name:	P0051591.JPG
Views:	2245
Size:	6.75 MB
ID:	949243

Coupe-ul a fost şi el lungit în 1964 şi prezentat sub forma lui BMW Coupe LS.

Până în anul 1965 se vânduseră 190.000 de BMW 700, ceea ce a rezultat în scoterea producătorul german din lipsa de bani şi inspiraţie a anilor '50.
Cosmin Arsene is offline   Reply With Quote
Old 04-06-09, 14:16   #2
glevidj

Stage 5
 
glevidj's Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 314
Default Re: BMW 700. Istoria unei maşini care a salvat BMW-ul...

o evolutie frumoasa invidiata de alti constructori
glevidj is offline   Reply With Quote
Old 04-06-09, 14:46   #3
_anaconda_

Stage 5
 
_anaconda_'s Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
Default Re: BMW 700. Istoria unei maşini care a salvat BMW-ul...

Pe asta se bazeaza vorba aia "Cand Mercedes facea limuzine, BMW facea masini intr-o usa" .
_anaconda_ is offline   Reply With Quote
Old 04-06-09, 14:53   #4
ESPinoza

Stage 5
 
ESPinoza's Avatar
 
Join Date: Aug 2003
Posts: 3,232
Member of:
[Moderators]
[Crazy Drivers]
Default Re: BMW 700. Istoria unei maşini care a salvat BMW-ul...

Quote:
Originally Posted by _anaconda_ View Post
Pe asta se bazeaza vorba aia "Cand Mercedes facea limuzine, BMW facea masini intr-o usa" .
buna asta )
ESPinoza is offline   Reply With Quote
Old 04-06-09, 15:01   #5
Car Lover

Stage 4
 
Car Lover's Avatar
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 185
Member of:
[Opel]
Default Re: BMW 700. Istoria unei maşini care a salvat BMW-ul...

Quote:
Originally Posted by _anaconda_ View Post
Pe asta se bazeaza vorba aia "Cand Mercedes facea limuzine, BMW facea masini intr-o usa" .
Pai Mercedes a construit masini din totdeauna,pe cand BMW a avut o istorie mai animata si faptul ca s-au adaptat in diferitele situatii de-a lungul timpului inseamna mult.
Nu te supara, dar din ce-ai scris, pot sa-mi dau seama ca ai o gandire de....
Car Lover is offline   Reply With Quote
Old 04-06-09, 15:02   #6
virusu'

Stage 3
 
virusu''s Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 80
Default Re: BMW 700. Istoria unei maşini care a salvat BMW-ul...

ca o poveste cu happy end
virusu' is offline   Reply With Quote
Old 04-06-09, 15:04   #7
StreetStyle22

Stage 5
 
StreetStyle22's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,919
Member of:
[DACIA]
Default Re: BMW 700. Istoria unei maşini care a salvat BMW-ul...

Bravo lor,acum ca e criza de ce nu fac la fel ? Sa scoata un model low-cost..sa zicem pe la 9.000 de euro,garantie,un motor 1.6,spatiu mai mare ca un Polo daca se poate.
Sau sunt prea cu nasul pe sus sa scoata un model ieftin ?
StreetStyle22 is offline   Reply With Quote
Old 04-06-09, 15:32   #8
AG 80 BBI

Stage 5
 
AG 80 BBI's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 749
Default Re: BMW 700. Istoria unei maşini care a salvat BMW-ul...

in 50 bmw-ul cu motor cu 2 cilindri si 30 cai facea 90 in 20 de secunde
in 99 dacia cu motor cu 4 cilindri si 64 cai face 100 in 18 secunde!
oare 700 sport(40 cai) si 700 RS (70 cai) cum zburau?!

frumoasa evolutie....multumim 700 ca aveam bmw-uri si in ziua de azi!
__________________
Circulati incet si pe dreapta!

bara spate dacia http://piese-auto.anunturi-auto.4tun...-10005103.html

Last edited by AG 80 BBI; 04-06-09 at 16:26.
AG 80 BBI is offline   Reply With Quote
Old 04-06-09, 15:46   #9
adrian nrg

Stock
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 4
Default Re: BMW 700. Istoria unei maşini care a salvat BMW-ul...

"in 50 bmw-ul cu motor cu 2 cilindri si 30 cai facea 90 in 20 de secunde
in 99 dacia cu motor cu 4 cilindri si 64 cai face 100 in 18 secunde!
frumoasa evolutie....multumim 700 ca aveam bmw-uri si in ziua de azi! "
adevarat ai zis aici BBI.noi romanii ne prindem mai greu de schema
adrian nrg is offline   Reply With Quote
Old 04-06-09, 15:54   #10
al1ca

Stage 4
 
al1ca's Avatar
 
Join Date: May 2009
Posts: 177
Default Re: BMW 700. Istoria unei maşini care a salvat BMW-ul...

mare dreptate ai adrian_nrg
al1ca is offline   Reply With Quote
Old 04-06-09, 16:23   #11
Marius_mym89

Stage 5
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,620
Member of:
[VW]
Default Re: BMW 700. Istoria unei maşini care a salvat BMW-ul...

bravo lor s-au adaptat si au stiut sa se salveze, DAR SA MAI AUD FANII BMW CA BMW NU A FACUT MASINI URATE
Marius_mym89 is offline   Reply With Quote
Old 04-06-09, 16:46   #12
UNLORD

Stage 5
 
UNLORD's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 4,547
Default Re: BMW 700. Istoria unei maşini care a salvat BMW-ul...

Quote:
Originally Posted by Car Lover View Post
Nu te supara, dar din ce-ai scris, pot sa-mi dau seama ca ai o gandire de....
De fapt omul e un pic frustrat si invidios ... si habar nu are ca BMW facea motoare de avion pe la inceputuri.
UNLORD is offline   Reply With Quote
Old 04-06-09, 17:25   #13
matiz87

Stage 5
 
matiz87's Avatar
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 496
Default Re: BMW 700. Istoria unei maşini care a salvat BMW-ul...

frumoasa evulutia .... oricum probabil or sa faca si ei o masina gen`low cost. ceva mai adaptabil pietei care si asa e in deriva... multa bafta!
matiz87 is offline   Reply With Quote
Old 04-06-09, 18:24   #14
Billy c25xe

Stage 5
 
Billy c25xe's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 846
Default Re: BMW 700. Istoria unei maşini care a salvat BMW-ul...

Un model de la care nu vad grilele fata caracteristice BMW
Billy c25xe is offline   Reply With Quote
Old 04-06-09, 19:14   #15
B3ST

Stage 5
 
B3ST's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 341
Default Re: BMW 700. Istoria unei maşini care a salvat BMW-ul...

Nu ar strica sa inceapa sa concepte un model asemanator, nu de alta dar suntem in criza si cine stie cat mai are si BMW de trait. Poate au avut ei noroc pana acum dar oare vor mai reusi odata ?
__________________
In Memory Of My Ex...
B3ST is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -