Un altfel de crash test pentru Ford Taurus! Veţi fi uimiţi!
Atunci când Tanţa, care se duce frecvent la cumpărături, scapă din mână un coş de aproximativ 50 kg şi intră într-un Ford Taurus (care îşi va face apariţia în 2010) la o viteză de 16km/h, oare se declanşează airbagurile? Haideţi să vedem…
Aceasta este o problemă la care cei de la Ford ar trebui să răspundă în momentul în care au început să folosească un nou tip de senzori.
Sistemul traditional de senzori pentru airbag este format din mici accelerometre montate la pragul B, lângă umărul şoferului, iar în cazul unui accident aceştia transmit un semnal computerului avertizând producerea acestuia. Singura problemă este că aceşti senzori nu mai reacţionează foarte rapid. Cu toate acestea noi cerinţe de siguranţă cerute de Serviciile Federale şi de Institutul de Asigurari pentru Siguranta Drumurilor, obligă mărirea vitezei de acţionare a acestor senzori.
Aşa că ce-i de făcut? Ford a decis să folosească pentru început un detector pentru identificarea nivelului de presiune. Pentru aceasta, senzorul este plasat în interiorul uşii, iar în momentul în care presiunea aerului loveşte carcasa uşii, se trimite un semnal la crash computer.
Diferenţa dintre acest detector şi un accelerometru este că senzorul de presiune are o rezoluţie mult mai mare faţă de accelerometru adică senzorul poate face diferenţa între lovitura unei maşini şi lovitura unui coş de cumpărături care loveşte portiere cu 16 km/h.
Acest detector este de asemenea folosit şi pentru obiectele care ar putea lovi o maşină în viaţa de zi cu zi: o roată de bicletă sau o minge.
Da, se distruge o portieră nou nouţă a lui Ford Taurus, mecanicii vor fi puşi să o dea jos şi să pună una nouă care va fi distrusă de asemenea, şi după acest tip de testare, în lumea reala vei avea de reparat o portieră şi o mamă microbistă la care să ţipi, dar nu vă faceţi griji pentru că aceste noi airbaguri rămân neexploatate ÎNCĂ.
film