Competitorul lui Chevrolet Volt poate veni din partea Nissan + previziuni din piaţă
După ce General Motors a lansat mult discutatul model electric Chevrolet Volt (care va merge 64km cu o singură alimentare şi va intra în producţie în noiembrie 2010), mulţi producători auto au sărit cât colo anunţând fiecare (Ford, Chrysler, Mitsubishi, Smart, Tesla) angajarea lor în proiecte similare. Acum a venit rândul celor de la Nissan să promită lansarea pentru anul viitor a unui vehicul complet electric care să bată Volt-ul lui GM şi care să străbată, atenţie, 161km cu o singură alimentare la priză.
Astfel,
Ford a anuţat miercurea aceasta că va începe să producă o variantă electrică a următoarei generaţii Focus sedan începând din 2011.
Chrysler continuă să insiste că va construi o maşină electrică în 2010, asta deşi se află în procedura de faliment.
Mitsubishi şi
Smart plănuiesc, de asemenea, să scoată automobile electrice în acelaşi an de graţie 2010, iar micul producător american
Tesla a încasat deja până acum bani serioşi pe nişte maşini electrice ce nu au fost încă produse într-o fabrică ce nu e nici ea gata.
Dacă Ford are în plan să vândă între 5.000 şi 10.000 de astfel de autovehicule pe baterii în 2011, Nissan joacă tare (cel puţin în teorie) şi mizează pe vânzarea unor astfel de maşini electrice proprii chiar din 2010, urmând ca numărul lor să crească până în 2012 la câteva zeci de mii.
Directorul general al Nissan şi preşedintele Renault, Carlos Ghosn, previzionează că, până în 2015, 10% din vânzările totale ale Nissan vor fi reprezentate de vehicule electrice. Aceasta înseamnă cel puţin 100.000 de unităţi numai în SUA.
Renunţând la practica veche a păstrării secretului în ceea ce priveşte dezvăluirea de detalii despre modelele noi, acum producătorii auto anunţă, cu 18-24 luni înainte de debutul oficial al modelelor ce folosesc curentul electric ca sursă de putere, tot felul de detalii despre ceea ce va reprezenta o nouă generaţie pe piaţa auto, cea a maşinilor electrice.
Cererea pentru autovehicule electrice va cunoaşte un adevărat boom în cazul în care producătorii vor putea menţine preţurile jos iar autonomia de funcţionare sus, eventualele costuri cu achiziţionarea unei astfel de maşini pe baterii fiind, în cazul Chevy Volt între 35.000 şi 40.000 de dolari, adică echivalente cu ale unui sedan de clasă medie.