Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Masini de serie

Reply
 
Thread Tools
Old 28-04-09, 19:04   #1
Cosmin Arsene

Stage 5
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 468
Member of:
[REDACTOR 4TUNING]
Default IIHS a demonstrat că testele EuroNCAP sunt irelevante īn cazul accidentelor īn trafic

Subcompacte izbite de sedanuri de clasă medie: rezultate dezamăgitoare īn cazul ultimelor


Atunci cānd achiziţionăm o maşină, mulţi dintre noi se interesează inclusiv īn legătură cu rezulatatele obţinute de modelul respectiv la testele EuroNCAP şi bine fac. Numai că aici se opreşte īn general şi curiozitatea clienţilor īn domeniul siguranţei, aceştia avānd tendinţa imediat după aceea să rişte să se angajeze īn depăşiri periculoase şi să se lăude īn legătură cu cāte airbag-uri au pe maşini şi mai ales cu cele cinci stele de pe umărul aceloraşi autovehicule. Ei bine, americanii de la Institutul pentru Siguranţa Circulaţiei pe Autostrăzi (IIHS) au vrut să demonstreze că impactul dintre un model de clasă medie şi unul subcompact poate avea alte urmări decāt cele anticipate de testele de siguranţă ale EuroNCAP.

IIHS reaminteşte astfel că, din nefericire, organismele internaţionale de siguranţă testează capacitatea maşinii de a-şi proteja pasagerii prin coliziunea acesteia cu un zid de beton şi că īn traficul real accidentele implică aproape īntotdeauna maşini de dimensiuni diferite.

Pentru a demonstra acest lucru, cei de la IIHS au testat siguranţa unor modele fabricate de acelaşi constructor dar din clase diferite. Energia cinetică, mai mare īn cazul sedanurilor de clasa medie, a facut ca subcompactele să bifeze mai multe pagube şi să pună astfel īn pericol siguranţa pasagerilor.

Americanii au ales să testeze sedanurile Honda Accord, Toyota Camry si Mercedes C-Klasse īmpotriva fraţilor mai mici Honda Jazz, Toyota Yaris şi Smart Fortwo.

Īn primul caz, cel al coliziunii dintre Mercedes C-Klasse şi Smart Fortwo, rezultatele au fost aproape īnspăimāntătoare, modelul urban cu două locuri rostogoliindu-se de două ori īn urma impactului.

In cel de-al doilea caz, Accord a produs daune la fel de serioase Jazz-ului. Şoferul modelului subcompact a lovit cu capul volanul maşinii īn ciuda umflării corecte a airbagului. De asemenea, pasagerii au prezentat lovituri dure la nivelul picioarelor din cauza deformării structurii habitaclului. In cazul noului Accord, lucrurile nu au fost atāt de grave, pasagerii fiind protejaţi corespunzător de echipamentele de siguranţă.

Ultimul test a presupus un impact frontal intre Toyota Camry şi Toyota Yaris. Modelul subcompact a ieşit destul de şifonat, portiera soferului fiind grav afectată de impact. In cazul ambelor maşini şoferii au lovit volanul cu capul desi au existat airbaguri frontale, insă īn cazul Yaris-ului rănile suferite de manechin au fost mult mai grave. Tot manechinul din Yaris a suferit leziuni grave la nivelul picioarelor, mai precis īn zona genunchiului, şi la nivelul gātului.

IIHS este un institut finanţat şi sprijinit de societăţile de asigurări din Statele Unite.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	teste.jpg
Views:	1256
Size:	8.6 KB
ID:	895149  
Cosmin Arsene is offline   Reply With Quote
Old 28-04-09, 19:20   #2
Brabus

Stage 5
 
Brabus's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,183
Default Re: IIHS a demonstrat că testele EuroNCAP sunt irelevante īn cazul accidentelor īn tr

e ceva normal. uneori imi vine sa rid cind producatorii baga la inaintare sloganul "masina de 5 stele". in majoritatea cazurilor masinile implicate in accidente nu-s din aceeasi clasa. cred ca teste gen polo vs actros nu-si au sensul.
asa ca atentie mare in trafic si drum bun.
Brabus is offline   Reply With Quote
Old 28-04-09, 19:25   #3
bogg

Stage 5
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 576
Default Re: IIHS a demonstrat că testele EuroNCAP sunt irelevante īn cazul accidentelor īn tr

Testele euroNCAP sunt irelevante si in cazul impactului cu o alta viteza decat cea facuta cu masinile testate.





bogg is offline   Reply With Quote
Old 28-04-09, 20:24   #4
marius3030

Stage 5
 
marius3030's Avatar
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,061
Member of:
[Fiat]
[Opel]
[SKODA]
Default Re: IIHS a demonstrat că testele EuroNCAP sunt irelevante īn cazul accidentelor īn tr

wow.si cand te gandesti ca accidentele astea se petrec c o viteza d cateva zeci l ora de fiecare masina...hmmmmmmmmmm
marius3030 is offline   Reply With Quote
Old 28-04-09, 20:25   #5
best_fan

Stage 4
 
best_fan's Avatar
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 186
Default Re: IIHS a demonstrat că testele EuroNCAP sunt irelevante īn cazul accidentelor īn tr

asta e , nu trebuie sa isi vanda si ei masinile , asa ca le izbesc de ziduri , blocuri dure , etc ..., ca daca le-ar izbi de alte masini (ce in testele de fata ) , situatia ar fi alta
best_fan is offline   Reply With Quote
Old 28-04-09, 20:53   #6
shu.lee

Stage 5
 
shu.lee's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 574
Member of:
[Freehand Design Usergroup]
Default Re: IIHS a demonstrat că testele EuroNCAP sunt irelevante īn cazul accidentelor īn tr

sa mor, ce-au demonstrat si astia ! nici nu mi-as fi imaginat ce se intampla in cazul unui impact dintre un smart si un c-klase, nu mi-as fi dat seama ca in cele mai multe situatii reale nu exista vreo diferenta intre o masina cu o stea si una cu 5
shu.lee is offline   Reply With Quote
Old 28-04-09, 21:24   #7
Antonio Lucian

Stage 1
 
Antonio Lucian's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 17
Default Re: IIHS a demonstrat că testele EuroNCAP sunt irelevante īn cazul accidentelor īn tr

speechless!!! Jizas.. vroiam un S3, cred ca raman la passat

bigger is better!
Antonio Lucian is offline   Reply With Quote
Old 28-04-09, 22:03   #8
norbi_bidi

Stage 5
 
norbi_bidi's Avatar
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 2,054
Member of:
[2 Roti]
[KIA]
Default Re: IIHS a demonstrat că testele EuroNCAP sunt irelevante īn cazul accidentelor īn tr

40 mph arata acolo. Dar cand se intalnesc 2 masini care au peste 120km/h cum e?
Destul de dure filmarile de mai sus.
norbi_bidi is offline   Reply With Quote
Old 28-04-09, 22:19   #9
YGD-sef

Stage 5
 
YGD-sef's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 1,260
Default Re: IIHS a demonstrat că testele EuroNCAP sunt irelevante īn cazul accidentelor īn tr

Exact asa e !
YGD-sef is offline   Reply With Quote
Old 28-04-09, 23:01   #10
adrian_tl30

Stage 5
 
adrian_tl30's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 468
Default Re: IIHS a demonstrat că testele EuroNCAP sunt irelevante īn cazul accidentelor īn tr

oau !!!
adrian_tl30 is offline   Reply With Quote
Old 28-04-09, 23:27   #11
Cr0c0 F

Stage 5
 
Cr0c0 F's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 1,454
Default Re: IIHS a demonstrat că testele EuroNCAP sunt irelevante īn cazul accidentelor īn tr

in sfarsit ceva cat de cat serios ... vreau sa vad si logan vs sandero )
Cr0c0 F is offline   Reply With Quote
Old 28-04-09, 23:33   #12
molady11

Stage 5
 
molady11's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 481
Member of:
[RENAULT]
Default Re: IIHS a demonstrat că testele EuroNCAP sunt irelevante īn cazul accidentelor īn tr

40 mph cu 40 mph de la cealalta este 80 mph,Smartu a rezistat bine mai ales ca sa ferit ,dar si daca il lua ceva de pe constra-sens jucau tenis cu el ) Logan si sandero trec una prin alta ))

Last edited by molady11; 29-04-09 at 00:22.
molady11 is offline   Reply With Quote
Old 28-04-09, 23:45   #13
norbi_bidi

Stage 5
 
norbi_bidi's Avatar
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 2,054
Member of:
[2 Roti]
[KIA]
Default Re: IIHS a demonstrat că testele EuroNCAP sunt irelevante īn cazul accidentelor īn tr

Quote:
Originally Posted by molady11 View Post
40 kmh cu 40 kmh de la cealalta este 80 kmh,Smartu a rezistat bine mai ales ca sa ferit ,dar si daca il lua ceva de pe constra-sens jucau tenis cu el ) Logan si sandero trec una prin alta ))
E 40mph (mile). Uitate la inceputul videoclipurilor.
Fi putin mai atent.
norbi_bidi is offline   Reply With Quote
Old 29-04-09, 00:22   #14
allexutzzu

Stage 5
 
allexutzzu's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 855
Default Re: IIHS a demonstrat că testele EuroNCAP sunt irelevante īn cazul accidentelor īn tr

aolo....cel putin ultimul filmulet cu toyotele e socant de-a dreptul! deja de la o anumita viteza s-a terminat cu smecheria...poti sa ai 100 de airbaguri ca sunt egale cu 0 daca se deformeaza habitaclul...
allexutzzu is offline   Reply With Quote
Old 29-04-09, 00:48   #15
C63 AMG

Stage 5
 
C63 AMG's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 803
Default Re: IIHS a demonstrat că testele EuroNCAP sunt irelevante īn cazul accidentelor īn tr

Bine ca n-au facut ML vs Smart, cred ca-l arunca pe ala micu' direct prin tavan

Last edited by C63 AMG; 29-04-09 at 01:13.
C63 AMG is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -