27-04-09, 10:30
|
#1
|
Stage 5
Join Date: Feb 2009
Posts: 468
Member of: [REDACTOR 4TUNING]
|
Accidentele cu pietoni neatenţi ar putea deveni trecut, īn viitor...
Accidentele cu pietoni neatenţi ar putea deveni ceva de domeniul trecutului, īn viitor...
Un copil sare īn plină stradă, fără să se asigure, īn faţa maşinii pe care o conduci sau īn care te afli. Acesta este visul urāt al oricărui şofer, vis pe care īl dorim să nu se transpună īn realitate niciodată. Eee, nemţii de la BMW au mers mai departe şi īn colaborare cu cāteva institute de cercetare au dezvoltat un sistem numit Car-2-X Communication (EMULETT), care te fereşte de astfel de situaţii neprevăzute, asemănătoare celei expuse mai sus.
Mecanismul cu pricina presupune stabilirea unei comunicaţii īntre maşină şi pieton, biciclist, roller etc., aceştia din urmă urmānd a purta un transmiţător radio ce ar putea fi integrat īn rucsac, telefon mobil, stick de memorie, MP3 sau MP4, după cum evoluează tehnologia. Dispozitivul ar trebui să avertizeze atāt şoferul cāt şi pietonul, chiar dacă acesta este ascuns de vreun obstacol (maşină, zid) īn legătură cu iminenţa unui accident. Iar dacă şoferul nu răspunde, făcānd astfel manevre de evitare a accidentului, atunci se doreşte ca īn viitorul apropiat sistemul cu pricina să poată lua pe cont propriu decizia de a frāna autovehiculul.
Şi nu, transmiţătorul nu va emite acelaşi semnal pe toată perioada vieţii sale, codul acestuia schimbāndu-se la intervale regulate, astfel īncāt purtătorul lui să nu poată fi urmărit de cine ştie cine, iar legile privind protecţia datelor personale să fie respectate.
Statisticile arată că 40% dintre accidentele fatale de pietoni se petrec deoarece şoferii nu văd persoanele respective decāt cu cāteva momente īnainte de impact. Potrivit datelor din 2006 ale Oficiului Federal de Statistică din Germania, 48% dintre pietonii īntre 6 şi 14 ani care sunt loviţi de maşini, se angajează īn traversări fără a se asigura īnainte.
Pe 6 mai proiectul AMULETT va fi prezentat specialiştilor din industria de profil cu ocazia unui eveniment ce va include şi o demonstraţie practică.
Last edited by Cosmin Arsene; 27-04-09 at 11:36.
|
|
|
27-04-09, 10:32
|
#2
|
NoSpeedLimit Romania Club Member
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 7,764
Member of: [NoSpeedLimit Romania Club] [4Tuning International] [VW]
|
Re: Accidentele cu pietoni neatenţi ar putea fi de domeniul trecutului, īn viitor...
|
|
|
27-04-09, 10:43
|
#3
|
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 2,085
Member of: [Moderators] [Street Gambler] [Fiat] [VW]
|
Re: Accidentele cu pietoni neatenţi ar putea deveni trecut, īn viitor...
si de unde o sa stie sitemul cand pietonul vrea intradevar sa traverseze sau pur si simplu merge pe trotuar ?
probabil ca in masina iti va bipai dracia aia in continuu )
|
|
|
27-04-09, 11:08
|
#4
|
Renault Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2007
Posts: 686
Member of: [4Tuning International] [RENAULT]
|
Re: Accidentele cu pietoni neatenţi ar putea deveni trecut, īn viitor...
vine nenea Gigi de la birt tapan de beat, isi pregateste mp4-ule sa nu dea bmw-ul peste el, ceva de genul cum are si volvo sistemul care franeaza masina singura cand este un obstacol in fata, asta se intampla doar in testele lor ca in realitate e imposibil, sunt doar chestii de marketing.
Pai sa o luam logic, cand esti intr-un oras aglomerat cu atati pietoni pe margine si dintr-o data unu traverseaza strada, majoritatea masinilor merg cu 50, 60 chiar mai mult nu mai poate evita niciun mecanism accidentul, ca la volvo cand tu mergi cu 60, 70 iti taie cineva calea in cativa metri (asa cum se intampla majoritatea accidentelor in oras pentru neacordare de prioritate) mai poate sistemul ala sa opreasca masina la timp ? in testele lor in poligon unde pune obstacolul la 100 m si nu mai e nimic altceva in drum si masina se opreste e altceva, dar in traficul real e mult mai complicat.
|
|
|
27-04-09, 11:44
|
#5
|
Stage 5
Join Date: Apr 2006
Posts: 1,846
Member of: [RENAULT]
|
Re: Accidentele cu pietoni neatenţi ar putea deveni trecut, īn viitor...
|
|
|
27-04-09, 12:10
|
#6
|
Stage 2
Join Date: Apr 2009
Posts: 53
Member of: [Opel]
|
Re: Accidentele cu pietoni neatenţi ar putea deveni trecut, īn viitor...
Si copii de 5-12 ani trebuie sa poarte mereu la ei ceva care transmite..tel, mp4 sau eu mai stiu ce..ce prostie..in RO nu cred ca o sa avem parte de asa ceva prea curand, cine stie cat o sa fie sistemul ptr o masina, si romanu' nostru nu prea o sa fie incantat .. )) in fine sper sa conteze si asta putin! bafta!
Last edited by woodywww; 27-04-09 at 12:14.
|
|
|
27-04-09, 12:23
|
#7
|
Stage 5
Join Date: Oct 2008
Posts: 454
|
Re: Accidentele cu pietoni neatenţi ar putea deveni trecut, īn viitor...
cam dificil de pus in practica la noi, de laudat initiativa dar se poate mai bine de atat...cand zici BMW te astepti mereu la mai mult.
|
|
|
27-04-09, 12:33
|
#8
|
NoSpeedLimit Romania Club Member
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 7,764
Member of: [NoSpeedLimit Romania Club] [4Tuning International] [VW]
|
Re: Accidentele cu pietoni neatenţi ar putea deveni trecut, īn viitor...
va dati seama ca nu or sa fie niste optiuni de activare pe telefoane/mp4. Sistemele or sa fie integrate in fiecare dispozitiv de genul..care va fi produs pe viitor deci nu va mai fi chestia de genul " aolo sa activez sistemul". Va fi el activat.. insa nu aici e problema! Problema e la masina.. pt ca o sa fie haos..masini care evita singure si se creeaza accidente in lant..s.a.m.d
|
|
|
27-04-09, 12:53
|
#9
|
Stage 5
Join Date: May 2006
Posts: 481
Member of: [RENAULT]
|
Re: Accidentele cu pietoni neatenţi ar putea deveni trecut, īn viitor...
si cum frast o sa dea BMW acest dispozitiv la toata lumea ???? e o mare tampenie, mergi frate incet si cu atentie si scapi usor.
|
|
|
27-04-09, 12:55
|
#10
|
Stage 5
Join Date: Feb 2009
Posts: 323
|
Re: Accidentele cu pietoni neatenţi ar putea deveni trecut, īn viitor...
poate este un trotuar chiar langa marginea drumului...si nu inteleg atunci o sa bipaie in continu
|
|
|
27-04-09, 12:56
|
#11
|
Stage 4
Join Date: Sep 2007
Posts: 217
|
Re: Accidentele cu pietoni neatenţi ar putea deveni trecut, īn viitor...
Quote:
Originally Posted by johhny
vine nenea Gigi de la birt tapan de beat, isi pregateste mp4-ule sa nu dea bmw-ul peste el, ceva de genul cum are si volvo sistemul care franeaza masina singura cand este un obstacol in fata, asta se intampla doar in testele lor ca in realitate e imposibil, sunt doar chestii de marketing.
Pai sa o luam logic, cand esti intr-un oras aglomerat cu atati pietoni pe margine si dintr-o data unu traverseaza strada, majoritatea masinilor merg cu 50, 60 chiar mai mult nu mai poate evita niciun mecanism accidentul, ca la volvo cand tu mergi cu 60, 70 iti taie cineva calea in cativa metri (asa cum se intampla majoritatea accidentelor in oras pentru neacordare de prioritate) mai poate sistemul ala sa opreasca masina la timp ? in testele lor in poligon unde pune obstacolul la 100 m si nu mai e nimic altceva in drum si masina se opreste e altceva, dar in traficul real e mult mai complicat.
|
sistemul ala functioneaza franeaza doar cand masina are maxim 30 km/h
|
|
|
27-04-09, 12:57
|
#12
|
Stage 5
Join Date: Feb 2009
Posts: 323
|
Re: Accidentele cu pietoni neatenţi ar putea deveni trecut, īn viitor...
Quote:
Originally Posted by johhny
vine nenea Gigi de la birt tapan de beat, isi pregateste mp4-ule sa nu dea bmw-ul peste el, ceva de genul cum are si volvo sistemul care franeaza masina singura cand este un obstacol in fata, asta se intampla doar in testele lor ca in realitate e imposibil, sunt doar chestii de marketing.
Pai sa o luam logic, cand esti intr-un oras aglomerat cu atati pietoni pe margine si dintr-o data unu traverseaza strada, majoritatea masinilor merg cu 50, 60 chiar mai mult nu mai poate evita niciun mecanism accidentul, ca la volvo cand tu mergi cu 60, 70 iti taie cineva calea in cativa metri (asa cum se intampla majoritatea accidentelor in oras pentru neacordare de prioritate) mai poate sistemul ala sa opreasca masina la timp ? in testele lor in poligon unde pune obstacolul la 100 m si nu mai e nimic altceva in drum si masina se opreste e altceva, dar in traficul real e mult mai complicat.
|
ai drepate
|
|
|
27-04-09, 13:37
|
#13
|
Stage 5
Join Date: Mar 2007
Posts: 338
|
Re: Accidentele cu pietoni neatenţi ar putea deveni trecut, īn viitor...
interesant, dar departe de realitatea de azi....mai dureaza pana sa se implementeze asa ceva
|
|
|
27-04-09, 14:24
|
#14
|
Stage 5
Join Date: Mar 2007
Posts: 314
|
Re: Accidentele cu pietoni neatenţi ar putea deveni trecut, īn viitor...
Locust Inner-Radar to Be Re-created by Volvo
https://www.youtube.com/watch?v=DKKvMtcFgaU
Car manufacturers Volvo are now using scientific findings about the African Locust to improve road safety.
Locusts have an inner radar system that with some study, scientists could re-create for safety in a car.
Volvo hopes to be able to transpose the locust's unique characteristics onto a computer chip and use it in their car's safety system.
If the system of the locust can be re-created, it would revolutionize pedestrian/vehicle safety.
Last edited by Malos; 27-04-09 at 14:27.
|
|
|
27-04-09, 15:03
|
#15
|
Stage 5
Join Date: Jul 2008
Posts: 855
|
Re: Accidentele cu pietoni neatenţi ar putea deveni trecut, īn viitor...
destul de interesant....dar mai e mult de lucru...oricum, apreciez faptul ca bmw se gandeste si la viata pietonilor si nu numai a ocupantilor din masinile respective...
|
|
|
|
|