Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Masini de serie

Reply
 
Thread Tools
Old 09-04-09, 19:36   #1
addicted2trance

Stage 5
 
addicted2trance's Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 313
Default Chevrolet Cruze, de astazi disponibil si in Romania

Noul Chevrolet Cruze:
Combinaţie de confort, calitate, sportivitate, design expresiv şi dotări standard de lux la un preţ surprinzător
Echipare premium în standard (aer condiţionat, 6 airbaguri, ABS + EBD, ESC+TCS,....) la 13.200 Euro tva inclus.
Sedan in stil „coupé cu 4 uşi” cu dimensiuni compacte si un design exterior specific modelelor din segmentul premium
Punctaj maxim estimat în cadrul clasificării privind siguranţa la impact
Motoare pe benzină cu o cilindree de 1,6/1,8 litri cu sincronizare complet variabilă a supapelor care indeplinesc normele de poluare EUR 5
Motorul diesel (2.0 - 150 cp) cu turbocompresor asigură un consum de combustibil de doar 5,6 l/100 km în regim mixt

Chevrolet a reprezentat întotdeauna simbolul valorii, iar modelul Cruze materializează această promisiune mai mult decât toate modelele lansate până în prezent” afirmă Wayne Brannon, Vicepreşedinte GM Europe, Chevrolet. „Acesta dă o nouă definiţie valorii prin designul, calitatea, materialele şi elementele de stilizare prezente atât la interior, cât şi la exterior”.

Design exterior

Echipa internaţională de design, cu sediul în Coreea, dar care colaborează cu colegii din Germania, Statele Unite ale Americii şi Australia, a avut ca sarcină conceperea unei noi berline notchback compacte care să revitalizeze marca Chevrolet.

Obiectivul nostru a fost să fim revoluţionari, nu evoluţionişti”, a declarat Taewan Kim, Vicepreşedinte al Centrului de Design GM DAT din Coreea. Atât la interior, cât şi la exterior, echipa a creat un nou limbaj internaţional în materie de design pentru marca Chevrolet, introducând noi elemente vizuale şi căutând să confere noi sensuri elementelor stilistice tradiţionale ale mărcii.

Mai lat şi mai lung decât modelul anterior, Cruze afişează o gardă la sol coborâtă, o atitudine hotărâtă prin intermediul roţilor sale amplasate la marginile exterioare ale caroseriei cu aspect încordat. La aspectul de înaltă calitate al noului Cruze contribuie, de asemenea, îmbinările cu aspect vizibil compact ale panourilor caroseriei şi utilizarea cumpătată a ornamentelor exterioare.

Este un autovehicul cu un caracter puternic, de lux şi o atitudine hotărâtă”, adaugă Taewan Kim. „Considerăm că va ieşi în evidenţă în raport cu modelele concurente”.

Habitaclul reproduce într-o manieră modernă o temă stilistică distinctă pentru marca Chevrolet – dispunerea de tip „cabină dublă” proprie modelului Corvette, menită să ofere şoferului şi pasagerului din faţă ocazia împărtăşirii unei experienţe unice în timpul călătoriei. Panourile acoperite cu material textil de diverse culori sau materiale granulare din vinil se ramifică în ambele părţi ale consolei centrale, asortându-se cu inserţiile scaunelor şi capitonajul uşilor.

Elementul central al simetriei „cabinei duble” este reprezentat de consola centrală atent integrată, unde se află afişajele şi butoanele de comandă ale sistemului de infotainment şi de climatizare. Aceasta este montată uşor în unghi şi are o formă lină, care elimină liniile drepte şi aspectul tradiţional de „ramă de tablou” al panourilor.
Distanţa de rabatare în faţă/spate a scaunelor din faţă a fost mărită cu aproximativ 50 mm, cea mai lungă distanţă din segmentul premium al autovehiculelor compacte.

Structura şi sistemele de siguranţă

Structura caroseriei noului Cruze este una dintre cele mai solide din clasa sa, având o rezistenţă la torsiune cu 140 % mai mare decât cea a modelului anterior. Acest lucru oferă o bază solidă pentru reducerea nivelului de zgomot, a vibraţiilor şi durităţii (NVH).

Componentele structurii autovehiculului au fost proiectate şi realizate prin cooperarea unităţilor GM din Germania, Statele Unite ale Americii, Australia şi Coreea. „În ceea ce priveşte anumite părţi esenţiale, cum ar fi structura caroseriei, suspensiile, sistemele electrice şi de siguranţă, am folosit „cele mai bune practici” GM la nivel internaţional”, declară Peter Mertens, directorul diviziei GM Global Vehicle Line pentru autovehicule compacte.

Pe lângă faptul că reduce nivelul de zgomot şi vibraţiile, structura rigidă a autovehiculului asigură, de asemenea, amortizarea zgomotului rezidual provenit de la agregatul de propulsie, a zgomotului de drum şi a celui cauzat de vânt, pentru un confort acustic de excepţie în habitaclu. Noul Cruze se caracterizează prin punctaje pentru zgomotul în habitaclu şi cel provocat de vânt printre cele mai ridicate pentru segmentul premium al berlinelor compacte.

Toate cele cinci scaune sunt prevăzute cu centuri de siguranţă cu prindere în 3 puncte. Dotarea standard a autovehiculului include airbaguri frontale pentru şofer şi pasagerul din faţă, airbaguri cortină, airbaguri laterale montate în scaunele din faţă şi un pedalier pliabil. Printre măsurile de siguranţă activă se numără sistemul de antiblocare la frânare (ABS), sistemul de control al tracţiunii (TCS) şi, opţional, sistemul electronic de control al stabilităţii (ESC).

Sistemul de propulsie

Ambele motoare pe benzină sunt echipate cu sincronizare variabilă a supapelor atât în partea de admisie, cât şi în cea de evacuare. Varianta de 1,6 litri dezvoltă o putere maximă de 113 cp/83 kW la o turaţie de 6.400 rpm şi generează un cuplu maxim de 153 Nm la o turaţie de 4.200 rpm.

Versiunea de 1,8 litri oferă o performanţă dinamică sporită, dezvoltând o putere de 141 cp/104 kW la o turaţie de 6.200 rpm şi un cuplu maxim de 176 Nm la o turaţie de 3.800 rpm, 85% din acesta în intervalul de turaţie situat între 2.000 rpm şi 6.300 rpm. Acesta este unul dintre cele mai eficiente motoare existente pe piaţă în materie de putere nominală/litru de combustibil.

Dotate cu transmisie manuală, aceste motoare propulsează autovehiculul de la 0 la 100 km/h în 11,8, respectiv 10 secunde, cu un consum de combustibil în regim mixt de 6,8 l/100 km.

Noul motor turbo diesel cu 16 supape şi o cilindree de 2 litri, care dezvoltă o putere de 150 cp/110 kW, adaugă un plus de putere cu un consum şi mai redus de combustibil. Datorită unei economii de combustibil impresionante – 5,6 l/100 km în regim mixt – autovehiculul se poate deplasa pe distanţe de peste 1.000 km. Motorul este echipat standard cu un filtru de particule care nu necesită întreţinere.

Designul cu injecţie common rail multipunct include un turbocompresor cu geometrie variabilă (VGT). Generând un cuplu performant de 320 Nm începând de la numai 2.000 rpm, motorul propulsează autovehiculul de la 0 la 100 km/h în 8.7 secunde şi obţine o performanţă şi mai impresionantă cu autovehiculul în viteză, accelerând de la 80-120 km/h în treapta a cincea de viteză în numai 12,5 secunde. Pe parcursul acestui an va fi lansată versiunea de 125 cp/92 kW.

Motorul de 1,6 litri este inclus în dotarea standard a variantei de bază şi a variantelor LS, în timp ce motorul de 1,8 litri este prevăzut în dotarea standard a variantei LT şi în dotarea opţională a variantei LS. Ambele motoare sunt disponibile cu o transmisie manuală cu cinci trepte de viteză sau cu noua transmisie automată cu şase trepte de viteză, o premieră pentru un autovehicul Chevrolet din acest segment.

Motorul turbo diesel de 2 litri este prevăzut în dotarea variantelor LS si LT, iar versiunea de 125 cp/92 kW este inclusă în dotarea variantei de bază şi a variantelor LS. Ambele motoare sunt disponibile numai cu transmisie manuală.

Pentru toate variantele de motorizare, un sub-cadru frontal universal, care susţine motorul şi transmisia, este fixat în poziţie cu 4 manşoane de cauciuc. Această montare „izolată” împiedică transmiterea vibraţiilor produse de motor şi a zgomotului de drum în habitaclu.

Suspensiile, sistemul de frânare, sistemul de direcţie

Suspensiile, sistemul de frânare şi sistemul de direcţie ale noului Cruze au fost dezvoltate pe reţeaua rutieră europeană, pentru a satisface gusturile şoferilor europeni. Stabilind un echilibru fin între agilitate şi confort în timpul conducerii, Cruze asigură o conexiune unică între şofer şi drum, oferind în acelaşi timp relaxare şi rafinament în timpul călătoriei.

În comparaţie cu modelul anterior, Cruze beneficiază de o lăţime sporită pentru mai multă stabilitate în timpul conducerii. Ecartamentul faţă a crescut la 1.544 mm (mai mare cu 64 mm), iar ecartamentul spate a ajuns la 1.558 mm (mai mare cu 78 mm), în timp ce ampatamentul de 2.685 mm a fost mărit cu 85 mm. Creşterile proporţionale ale ecartamentului asigură o stabilitate îmbunătăţită.

Suspensia faţă este de tip McPherson, cu compensare a sarcinii laterale pentru a reduce frecarea la alunecare. Sub-cadrul frontal asigură o poziţionare mai fermă a elementului de montare al braţelor A inferioare. Bucşele hidraulice – dotări asociate de cele mai multe ori autovehiculelor scumpe – sunt utilizate pentru a asigura un nivel ridicat de izolare şi o absorbţie controlată a forţei motrice.

Frânele cu discuri, ventilate în faţă şi rigide în spate, sunt incluse în dotarea standard a întregii game.

Sistemul de antiblocare la frânare (ABS) a celor patru roţi, sistemul de control al tracţiunii (TCS) şi sistemul electronic de distribuţie a forţei de frânare (EBD), care controlează forţa de frânare faţă-spate, sunt incluse în dotarea standard .

Sistemul electronic de control al stabilităţii (ESC), de asemenea dotare standard , utilizează funcţiile ABS şi TCS pentru a contracara cu uşurinţă manevrele sau deciziile pripite ale şoferului. De asemenea, sistemul permite şoferului să menţină controlul autovehiculului în timpul manevrelor de evitare în situaţii de urgenţă.

microsite: http://www.ro.chevrolet-cruze.eu
pentru imagini: http://media.gm.com/eur/chevrolet/en...ars/index.html

o mica parte din "mailul oficial" primit azi

Last edited by addicted2trance; 09-04-09 at 20:02.
addicted2trance is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -