Cea mai ieftină maşină pe care a văzut-o vreodată lumea se lansează astăzi
Indienii de la Tata vor lansa astăzi, 23 martie 2009, aşa cum au promis, cea mai ieftină maşină din lume, pe numele ei Nano, ce-i drept cu câteva luni întârziere, spun ei din cauza deteriorării mediului economic indian.
Automobilul (să-i spunem aşa) va fi prezentat la Bombay de către preşedintele companiei Tata, Ratan Tata, al cărui nume îl poartă firma.
Ceea ce atrage cu adevărat la această maşină este cu certitudine preţul de 2.000 de dolari (1500 de euro sau 100.000 de rupii) pentru versiunea standard. În aceşti bani, cei de la Tata vor oferi un motor de 33 CP şi 624 cm cubi, fără aer condiţionat, fără geamuri electrice şi fără direcţie asistată. Ee, ce vreţi şi voi acum pentru 1.500 de euro?
Nano va ajunge la concesionarii şi dealerii Tata la începutul lunii aprilie.
Cel mai probabil, acest autovehicul va fi comercializat în Europa sub marca Nano Europa. Acesta va fi vândut la un preţ mai mare decât cel anunţat pentru piaţa indiană şi va veni cu un design diferit şi o echipare superioară în standard.
De asemenea, Nano Europa va avea un ampatament mai lung, de 2,28 metri, un tren de rulare diferit, anvelope de 14 inch, direcţie asistată electrică şi chiar şi o oglindă pentru pasagerul din dreapta. Şi nu am terminat încă. Nu cred că am scris despre motorul din aluminiu în trei cilindri şi o transmisie cu cinci viteze pentru a conduce puţin mai în siguranţă pe autostrăzile din Europa. Autostrăzi unde, nu ştiu dacă indienii ştiu asta, există şi limite inferiore de viteză.
Lăsând gluma la o parte, este bine de ştiut că vânzarile de maşini noi din India au scăzut cu 20% în 2008, oficialii Tata şi analiştii considerând, în aceste condiţii, că Nano va reprezenta salvarea pieţei auto din India şi nu numai.
Iar dacă ar fi să ne luăm după spusele unui tânăr indian care mărturiseşte că intenţia lui iniţială ar fi fost să îşi cumpere un model produs de un constructor american, poate o să ne schimbăm şi noi încet perspectiva asupra acestei maşini:
“Cu o economie coborâtă în bernă, m-aş fi gândit de două ori înainte să-mi cumpăr o maşină. Nu şi în cazul Nano”.