Ah, vremurile bune de odinioara, cand puteai sa pui un turbo urias pe un Boxer de 5 lit in 12 cilindri
si sa domini cursele auto atat de autoritar incat FIA a trebuit sa schimbe regulamentele..de cateva ori ..
Nu pot decat sa ma gandesc la "frumosii nebuni" care le pilotau atunci, astia s cei care au avut "big cohones, like in coconuts big" scuzati expresia, mult mai la limita decat pilotii actuali. E adevarat, in cazul lui 917 a fost mai greu sa i convinga
) dar pana la urma au gasit pe cineva sa stea cu picioarele in fata rotilor fata si sa conduca pe ploaie torentiala cu 400 km/h intr o masina a carei schelet de magneziu/aluminiu cantarea cateva zeci de kg. Si avea un un tubo lag inspaimantator: "am crezut ca m a lovit alta masina de curse in spate cand a pornit turbina". Si cutie manuala in 4 trepte. Fara ABS bineinteles
, numai vorbesc de controlul tractiunii sau alte jucarii electronice. Intr o cursa de 24 de ore
Unii au murit din pacate dar altii au castigat Le Mans ul, pana la urma cand spui 917 te gandesti la Le Mans si CanAm, nu i asa? Si ca un fapt distractiv, manerul de schimbator de pe Carrera GT e modelat in lemn de balsa ca si cel de pe 917 (ca atunci nu aveau fibra de carbon), asta ca sa ti aduca aminte cand conduci un Carrera GT ce ai sub tine
917 ramane cea mai puternica masina de curse alergata vreodata, in versiunea de 1100 CP /7800rpm si 1112 Nm/6400 rpm si la o greutate de 849 kg, iese un raport de cam 1300 CP/tona, in versiunea de calificari de 1500-1600 CP va las pe voi sa socotiti
..ah, si totul se intampla acum 40 de ani
Referinta epocii Turbo, nu o sa mai existe niciodata asa ceva din motive de siguranta. Respectele mele si pentru masina si pentru cei care au pilotat asa ceva.