Go Back   Forum 4Tuning > Comunitati 4tuning locale > Comunitati locale si internationale 4Tuning > Buzau

Reply
 
Thread Tools
Old 11-06-09, 18:35   #1
giubau_v8


Stage 5
 
giubau_v8's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 5,787
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[MACS]
Lightbulb Do It Yourself ( DIY )

Presupun ca toata lumea, sau daca nu , majoritatea, au auzit de acest DIY (Do It Yourself)

Propun ca pe acest topic, sa postam cate ceva ce am facut noi pe la masinile noastre , si nu a mai fost nevoie de drumuri la mecanic.

Rog pe cei care vor sa posteze informatii, sa faca asta detaliat, si eventual cu poze, altfel nu are rost.

Exemple : schimbatul placutelor de frana, uleiului, pus folie solara, dat un polish, vopsit jante, etc ; la diferite modele de masini pe care le avem in posesie.

Asa , daca cineva va avea nevoie vreodata de informatii, le va gasi aici pe forum cu usurinta, va lua la cunostinta si va economisi ceva bani .
giubau_v8 is offline   Reply With Quote
Old 11-06-09, 18:55   #2
giubau_v8


Stage 5
 
giubau_v8's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 5,787
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[MACS]
Default Re: Do It Yourself ( DIY )

Desfacerea tamburului in vederea schimbarii sabotilor de frana , sau reglarii /schimbarii franei de mana la punto mk2 si classic

Sa dau eu primul exemplu, pentru cine are fiat punto din '99-prezent
Pentru schimbarea sabotilor de frana la cele cu tambur, multi desfac tamburul prin metoda clasica , asa cum se face la dacie, si anume desfacerea capacului inconjurat cu alb, si apoi scoaterea tamburului..dar asta nu se face decat daca vrei sa dai tamburul afara cu tot cu rulment, eventual sa inlocuiesti si rulmentul.

La punto, e foarte simplu:
-se ia o cheie de 13
-se desfac cele doua bolturi incercuite cu rosu, ce au si rol de ghidaj al rotii
-se scoate tamburul
-se inlocuiesc sabotii, se regleaza frana etc
-se monteaza iar tamburul

spor la treaba
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	tamburi.jpg
Views:	260
Size:	209.3 KB
ID:	960031  

Last edited by giubau_v8; 11-06-09 at 19:07.
giubau_v8 is offline   Reply With Quote
Old 11-06-09, 19:48   #3
MariusMKV
VW Driver

Stage 5
 
MariusMKV's Avatar
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 895
Member of:
[VW]
[2 Roti]
Default Re: Do It Yourself ( DIY )

Chiar foarte folositor topic`ul !!!
Ofer asistenta (in limita cunostintelor) pt schimbat placute frana , schimb de ulei , filtre..
De asemeni mai dau cui are nevoie VESIS (manual intretinere VW c`am tot din 90 pana in 2006) ,AESIS (la fel ca vesis doar ca este pt audi) , manual intretinere E36 , manuale intretinere pt majoritatea motocicletelor intre `90 si `00 , si cred ca mai am cate ceva dar nu mai imi aduc aminte acum.. o sa revin
MariusMKV is offline   Reply With Quote
Old 12-06-09, 12:53   #4
Gycone

Stage 5
 
Gycone's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 492
Default Re: Do It Yourself ( DIY )

Quote:
Originally Posted by giubau_v8 View Post
Desfacerea tamburului in vederea schimbarii sabotilor de frana , sau reglarii /schimbarii franei de mana la punto mk2 si classic

Sa dau eu primul exemplu, pentru cine are fiat punto din '99-prezent
Pentru schimbarea sabotilor de frana la cele cu tambur, multi desfac tamburul prin metoda clasica , asa cum se face la dacie, si anume desfacerea capacului inconjurat cu alb, si apoi scoaterea tamburului..dar asta nu se face decat daca vrei sa dai tamburul afara cu tot cu rulment, eventual sa inlocuiesti si rulmentul.

La punto, e foarte simplu:
-se ia o cheie de 13
-se desfac cele doua bolturi incercuite cu rosu, ce au si rol de ghidaj al rotii
-se scoate tamburul
-se inlocuiesc sabotii, se regleaza frana etc
-se monteaza iar tamburul

spor la treaba
E la fel si pt modelele pana in '99 ca am schimbat eu.
Gycone is offline   Reply With Quote
Old 23-06-09, 11:05   #5
taz_zy

Stage 2
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 68
Default Re: Do It Yourself ( DIY )

E interesant, dar sa vedem cine se pfera sa ajute ca foarte multi tin pt ei, sau se duc la mecanic pt orice rahat pe care il poti face singur si foarte ieftin.
Eu am un golf ii si i-am schimbat aproape tot acasa; electromotor. pompa apa, distribitia, pompa de injectie si reglaje ca la servis nu o regleaza nimeni, amortizoare, arcuri , rulmenti , pompa de frana, garniturile la etrieri, lichidul , aerisirea- facute acasa MY SELF si nu m-a respins niciodata la ITP, etc, inchiderea centralizata, alarma si tot felul de rahaturi
De ce ai nevoie e o trusa de chei (mai scumpe) si daca nu sti sigur ce si cum , dar ai putin habar , intrebi si o sa reusesti, iar daca nu mai bine stai linistit si dai o carca de bani la nea VASILE care iti schimba garnitura la chiuloasa si iti f.... supapele, DA E MESERIAS (cu acte in regula)
Astept sa vad postari si intrebari, iar daca stiu va ajut cu cea mai mare placere
taz_zy is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -