Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 07-09-08, 11:56   #1
Detman
Fiat Driver

Stage 5
 
Detman's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 3,228
Member of:
[Fiat]
[VW]
Default toba sport/ fara toba

vreau sa imi schimb toba originala. dupa catalizator o sa pun teava de inox pana in spate dar ce sa aleg, cu toba sau doar tips?

masina e fiat punto sporting 1.2 16v.
Detman is offline   Reply With Quote
Old 12-09-08, 12:45   #2
madutz2006

Stage 5
 
madutz2006's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,764
Member of:
[Opel]
Default Re: toba sport/ fara toba

Quote:
Originally Posted by Detman View Post
vreau sa imi schimb toba originala. dupa catalizator o sa pun teava de inox pana in spate dar ce sa aleg, cu toba sau doar tips?

masina e fiat punto sporting 1.2 16v.


cu toba... daca nu vrei sa ai probleme cu garda
madutz2006 is offline   Reply With Quote
Old 16-09-08, 22:54   #3
Detman
Fiat Driver

Stage 5
 
Detman's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 3,228
Member of:
[Fiat]
[VW]
Default Re: toba sport/ fara toba

cap - coada inox + toba sport . asta am ales. . urmeaza sa achizitionez componentele.
Detman is offline   Reply With Quote
Old 17-09-08, 13:10   #4
pasbogdan

Stage 5
 
pasbogdan's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 552
Default Re: toba sport/ fara toba

auto cu motor de 2.6 litri,de la catalizator pana in spate montat teava inox de 6.5-7 cm diametru,cu finala isotta cu silencer.
REZULTAT:

a)SUNET
Cu silencer deranjeaza mai putin sunetul dar deranjeaza
Fara silencer suna ca si motocicleta mea de 1000 cmc dar nu se mai poate "locui"in masina
b)COMPORTAMENT MOTOR
Comportamentul la accelerare s-a schimbat in RAU,mai exact,de la 4000rpm,nu mai urca liniar,se comporta ca un motor de maxim 2000 cmc,creaza senzatia ca nu are suficient combustibil,nu mai are POWER!!!!!

Neamtu de la audi stie el ce stie,si vin eu TUNER-ul si pun "evacuare sport"
FRECTIE la picior de lemn.
Ori calculezi ceva cand schimbi evacuarea ori te lasi la mana producatorului.
Eu nu mai vreau "SPORT"
O sa monteza finala "stock" fiindca e dragutza,are 2 iesiri rotunde si de inox!!!!

Cu respect
pasbogdan is offline   Reply With Quote
Old 17-09-08, 14:27   #5
Detman
Fiat Driver

Stage 5
 
Detman's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 3,228
Member of:
[Fiat]
[VW]
Default Re: toba sport/ fara toba

totusi, al tau e motor de 2.6 . atunci cred ca o sa pun doar finala . inseamna ca masina mea o sa se comporte dupaceea ca si o corsa cu motor de 1.0 )
Detman is offline   Reply With Quote
Old 17-09-08, 22:00   #6
Nemilosu


Stage 5
 
Nemilosu's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 1,919
Member of:
[DAEWOO]
[AUDI]
[4Tuning International]
[Fanatik MotorSport]
Default Re: toba sport/ fara toba

Quote:
Originally Posted by pasbogdan View Post
auto cu motor de 2.6 litri,de la catalizator pana in spate montat teava inox de 6.5-7 cm diametru,cu finala isotta cu silencer.
REZULTAT:

a)SUNET
Cu silencer deranjeaza mai putin sunetul dar deranjeaza
Fara silencer suna ca si motocicleta mea de 1000 cmc dar nu se mai poate "locui"in masina
b)COMPORTAMENT MOTOR
Comportamentul la accelerare s-a schimbat in RAU,mai exact,de la 4000rpm,nu mai urca liniar,se comporta ca un motor de maxim 2000 cmc,creaza senzatia ca nu are suficient combustibil,nu mai are POWER!!!!!

Neamtu de la audi stie el ce stie,si vin eu TUNER-ul si pun "evacuare sport"
FRECTIE la picior de lemn.
Ori calculezi ceva cand schimbi evacuarea ori te lasi la mana producatorului.
Eu nu mai vreau "SPORT"
O sa monteza finala "stock" fiindca e dragutza,are 2 iesiri rotunde si de inox!!!!

Cu respect

ai pierdut contrapresiunea din evacuare siu la tine conteaza fiindca esti aspirat.
Nemilosu is offline   Reply With Quote
Old 18-09-08, 00:58   #7
Detman
Fiat Driver

Stage 5
 
Detman's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 3,228
Member of:
[Fiat]
[VW]
Default Re: toba sport/ fara toba

deci, pana la urma ce sa fac?
Detman is offline   Reply With Quote
Old 18-09-08, 12:33   #8
bandeanradu

Stage 5
 
bandeanradu's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 826
Default Re: toba sport/ fara toba

eu am schimbat doar finala , urmeaza sa dau jos si intermediara
deci finala e toba sport , insotita de silencer , silencerul la mine isi face datoria foarte bine , nu se mai aude sunetul decat foarte putin aproape insesizabil , e aproape ca toba sport
am logan 1.4
https://www.youtube.com/watch?v=v5KsibOgjvY
https://www.youtube.com/watch?v=AzcFaOvvJTA
bandeanradu is offline   Reply With Quote
Old 19-09-08, 11:35   #9
Geo_ZGA
Daewoo Driver

Stage 5
 
Geo_ZGA's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 6,820
Member of:
[Moderators]
[DAEWOO]
Default Re: toba sport/ fara toba

Se pare ca voi nu intelegeti ca ambele tobe sunt necesare... sau poate nu intelegeti rolul si modul de functionare al evacuarii. Si uite asa ajungeti sa pierdeti cuplu, dupa ceva bani cheltuiti, in loc sa castigati...
Acum depinde si de ceea ce vreti sa faceti cu masina... dar tind sa cred ca 99,99% dintre noi fac modificarile pe masina de zi cu zi, pe care o folosim pt a merge la scoala, munca, piata, gratare etc. O masina de zi cu zi are nevoie de cuplu si putere la o turatie mica, nu o evacuare scurta, fara tobe... ca nu merge numai in 5-6000 ture. O masina cu o asemenea evacuare, cum a zis cineva mai sus, nu o sa traga deloc bine la turatii mici.
Evacuarea stock este mai restrictiva, pt a se conforma cu normele de poluare (inclusiv cea fonica) si pt a pastra motorul in regimul de functionare dat de producator. Galeria nu asigura o evacuare la fel de rapida ca si cea "custom" (serpii), catalizatorul este restrictiv (in cazul in care este ceramic), tobele sunt cu site (iar restrictive), iar diametrul tevii este usor subdimensionat (cu un rol anume, nu fiindca asa le-a venit lor in cap).
Galeria modificata, adica serpii, conteaza cel mai mult. Diametrul tevii poate fi marit, in cele mai multe cazuri, dar nu la intamplare... totul se face in baza unor calcule. Tobele "sport" sunt cele "direct-flow", care asigura curgerea gazelor mult mai rapida prin ele. Daca aveti curiozitatea sa cautati o sectiune a unei tobe normale si a uneia "sport", o sa vedeti clar diferenta intre ele. O evacuarea sport nu e obligatoriu si galagioasa, sau cu tobe goale... la mine, de exmeplu, la ralanti e insesizabila diferenta. Doar in turatii mai mari de 2300-2500 incepe sa faca putina galagie. Bine, asta mai depinde si de fiecare motor.
Lipsa unei tobe, sau marirea diametrului in mod exagerat, nu face altceva decat sa se piarda din cuplu... la unele masini la turatii mici, la altele la turatii mai mari. Si nu cred ca asta e scopul tuning-ului, sa pierzi...
Unele masini au deja serpi si evacuare sport montate din fabrica. Gen exemplul de mai sus, motorul V6 de 2.6 audi... 160cp parca. Normal ca se pot face modificari si la astea, dar trebuie gandite si calculate bine. Eu stiu ca motoarele astea au din fabrica evacuare sport.... poate gresesc.
Apelati la profesionisti, macar oamenii aia stiu ce fac... eu nu pot sa dau decat doua exemple, dar nu vreau sa fac reclama sau anti-reclama... in functie de caz
__________________
"Stiu ca sunt prost...dar cand ma uit in jurul meu, ma simt mult mai bine" (Ion Creanga)
Geo_ZGA is offline   Reply With Quote
Old 23-10-08, 23:32   #10
MaTzA
NoSpeedLimit Romania Club Member

Stage 5
 
MaTzA's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,596
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[Fiat]
Default Re: toba sport/ fara toba

seu am punto 1.2 8v. Am avut toba sport... nu am luat itp. Am schimbat toba... si parca tragea mai bine. Acum vreau sa pun ; la varianta fara toba ma gandeam si eu... singura chestie este ca eu merg in weekend cu masina asta... si nu prea ma intereseaza de politie... vreau sa fie mai ... masina...
__________________
unde se poarta stickerul
Bord cu leduri

GRABA stirca TREABA !!!
MaTzA is offline   Reply With Quote
Old 24-10-08, 01:12   #11
Calin_UKU
Dacia Driver

Stage 5
 
Calin_UKU's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 972
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[DACIA]
[Racing Syndicate]
Default Re: toba sport/ fara toba

eu mi-am facut asa zis evacuare sport la Stelco. De la catalizator am marit diametru la 50 (calc de cei de la borla), accelerator de gaze si finala sport tot borla si de simtit se simte dar doar dupa ce treci de 3000-4000 rot/min. Motor 1.4
Calin_UKU is offline   Reply With Quote
Old 24-10-08, 02:40   #12
bandeanradu

Stage 5
 
bandeanradu's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 826
Default Re: toba sport/ fara toba

si cat tea costat toata treaba ? m-ar tenta si pe mine treaba asta pe trocariciu meu
bandeanradu is offline   Reply With Quote
Old 24-10-08, 09:45   #13
Calin_UKU
Dacia Driver

Stage 5
 
Calin_UKU's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 972
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[DACIA]
[Racing Syndicate]
Default Re: toba sport/ fara toba

in jur de 600 RON
Calin_UKU is offline   Reply With Quote
Old 28-03-09, 08:29   #14
wolverine

Stage 5
 
wolverine's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,204
Member of:
[BMW]
Default Re: toba sport/ fara toba

am si eu o problema si nu stiu daca este din tobe, am facut un Y aproape de la jumatatea masinii pt a scoate doua tobe stanga/dreapta, tobele sunt goale, probabil este prea directa, problema este ca...atunci cand trec de 5000 de ture (in 6000 nici nu ajunge) dupa ce ii dau drumu parca se ineaca, nu mai merge nici la turatie mica, oare din tobe sa fie? motor 1.8 113cp bmw e36
wolverine is offline   Reply With Quote
Old 04-04-09, 20:14   #15
barladi

Stage 5
 
barladi's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 510
Member of:
[AUDI]
Default Re: toba sport/ fara toba

Si eu am o intrebare: cum putem sti care evacuare este facuta bine si care nu?

Cazul meu: Am cumparat masina cu evacuarea modificata de la catalizator(direct teava, se desparte in Y si 2 tipsuri). Nu am vazut cum mergea masina cu evacuarea stock, deci nu pot zice ca merge mai bine sau nu cu evacuare pe care o are acum. Partea si mai interesanta e ca intentionam in viitor sa schimb si partea de la turbo pana dupa catalizatoare(downpipe, decat). In cazul asta cum as putea sti pe mana cui sa ma las?

Exista ateliere de tuning recomandate si altele care sunt injurate? Care ar fi aceastea? Cineva care sa stie sa iti calculeze exact ce marime de teava iti trebuie, cate coturi, unde tre puse, etc

In cazul meu e vorba de motor 1,8 T, audi, 225 cp
barladi is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -