Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 18-08-08, 17:53   #1
santo
Banned

Stage 2
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 74
Default VECHIUL MIT:Cum facem Rost de Cai?Scade Fiabilitatea !

Atentie:cand am spus CP ma refer la cai putere in plus fatza de cei din fabrica vazutzi la o testare Dyno,nu o alta curba fatza de cea standard a cuplului si a cailor putere sau o elasticitate mai buna a acceleratiei din admisie si evacuare si gata ne mintzim ca tre sa mai fie acolo vreo 10 cai ,si de fapt se face din "varful de putere" un "deal mai pronuntzat de putere" pe acea curba...oricum sa nu uitam ca puterea unui motor este deja acolo,o galerie de admisie si una de evacuare performanta au rolul de a modifica comportamentul motorului(inspira si expira mai sanatos)
Deci:CUM CRESTEM PUTEREA UNUI MOTOR FARA SA II AFECTAM FIABILITATEA ???(motorul sa fie benzinar pe injectie intre 1.4-1.
Una din modificarile cele mai "sanatoase" ar fi marirea compresiei prin rectificarea chiuloasei
avantaje:consum scazut;crestere in putere
dezavantaje:riscul de detonare,viatza scazuta a segmentzilor,uzura camasa,uzura piston,uzura biela,uzura arbore cotit.
Astept pareriro,contra,altele...Ms.
santo is offline   Reply With Quote
Old 19-08-08, 22:46   #2
b01uxd

Stage 5
 
b01uxd's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,524
Member of:
[Oltcit]
[SEAT]
[Unknown Racers]
Default Re: VECHIUL MIT:Cum facem Rost de Cai?Scade Fiabilitatea !

io sunt pro masini puternice din fabrica , c fac baietii paici io zic ca reduc viata masinilor
b01uxd is offline   Reply With Quote
Old 19-08-08, 23:23   #3
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: VECHIUL MIT:Cum facem Rost de Cai?Scade Fiabilitatea !

cred ca putere mai mare a motorului se traduce prin puterea mai mare a explozieii din camera de ardere. deci tensiuni mai mari......

deci da uzura mai mare,

dar daca piesele sunt de calitate si sunt proiectate sa tina mult mai mult nu vad de ce ar fi o problema

. nici un producator nu face o maisna de 100CP care cum ai ajuns la 101cp sa crape subit, toti las amarje unii mai largi altii mai deloc... (asta se cam traduce in costrui de fabricatie cred)

o masina modificata si poate si chiar o maisna care de fabrica este puternica are niste costuri de mentenanta mai mari decat o masina normala, nu respecti niste reguli simpel si te zgarcesti la consumabile normal ca asta se reflecta in uzura masinii.


vb de un caz extrem, pusesem pe aicea un filmulet cu cursuri de drift si omul recomanda sa schimbi in acest caz uleiul din cutie si din diferential la o luna (sau dupa un anumit numar de curse) facem aicea un topic sa vedem la cat schimba lumea uleiul in cutie /diferential sau cati si-au pus macar problema sa-l schimbe.

si cate si mai cate care contribuie la dusul pe copca.

eu ma declar fericit am de 4 ani de zile o masina cu motor 1.8 turbo produsa in 1990 luata cu peste 130.000km n-am desfacut odata motorul, am crescut ceva puterea fata decat avea de fabrica si inca masina merge bine. da fiablitatea s-o fi dus pe copca, poate nu mai apuca masina 200.000km din cauza modificarilor. etc etc

ca o paranteza cred ca regimul de turatie la care e folosit un motor si bruscarile masini au un efect mai mare asupra fiabilitatii decat o crestere de putere. + propietarul e un factor f important asupra fiabilitatii masinii


concluzia: da cresterea de putere scade fiabilitatea.

ps: uneori scaderea fiabilitatii poate fi neobservabila.
200SX is offline   Reply With Quote
Old 20-08-08, 22:28   #4
santo
Banned

Stage 2
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 74
Default Re: VECHIUL MIT:Cum facem Rost de Cai?Scade Fiabilitatea !

Quote:
Originally Posted by 200SX View Post
cred ca putere mai mare a motorului se traduce prin puterea mai mare a explozieii din camera de ardere. deci tensiuni mai mari......

deci da uzura mai mare,

dar daca piesele sunt de calitate si sunt proiectate sa tina mult mai mult nu vad de ce ar fi o problema

. nici un producator nu face o maisna de 100CP care cum ai ajuns la 101cp sa crape subit, toti las amarje unii mai largi altii mai deloc... (asta se cam traduce in costrui de fabricatie cred)

o masina modificata si poate si chiar o maisna care de fabrica este puternica are niste costuri de mentenanta mai mari decat o masina normala, nu respecti niste reguli simpel si te zgarcesti la consumabile normal ca asta se reflecta in uzura masinii.


vb de un caz extrem, pusesem pe aicea un filmulet cu cursuri de drift si omul recomanda sa schimbi in acest caz uleiul din cutie si din diferential la o luna (sau dupa un anumit numar de curse) facem aicea un topic sa vedem la cat schimba lumea uleiul in cutie /diferential sau cati si-au pus macar problema sa-l schimbe.

si cate si mai cate care contribuie la dusul pe copca.

eu ma declar fericit am de 4 ani de zile o masina cu motor 1.8 turbo produsa in 1990 luata cu peste 130.000km n-am desfacut odata motorul, am crescut ceva puterea fata decat avea de fabrica si inca masina merge bine. da fiablitatea s-o fi dus pe copca, poate nu mai apuca masina 200.000km din cauza modificarilor. etc etc

ca o paranteza cred ca regimul de turatie la care e folosit un motor si bruscarile masini au un efect mai mare asupra fiabilitatii decat o crestere de putere. + propietarul e un factor f important asupra fiabilitatii masinii


concluzia: da cresterea de putere scade fiabilitatea.

ps: uneori scaderea fiabilitatii poate fi neobservabila.
da,ai dreptate in privintza producatorilor si costurile de fabricatzie,adica sant clar materiale care odata investite intr-un motor(ex),alea sa te poata tzine si 100 de ani,da prea multzi coco pt.ei aruncatzi pe fereastra(saracii)auzisem odata de la un profesor ca astia de la Mercedes erau in pragul falimentului,dupa ce au scos ori Cobra ori Coada de Randunica,nu mai stiu exact(din cauza ca erau facute ca niste tancuri)...si nici nush daca o fi adevarat sau nu...in fine mat. sant.
si da proprietaru ar fi factoru "suprem" ...
oricum ca sa faci dintr-un motor de fabrica unu mai puternic,dar care sa si reziste stresului urban,ar trebui sa bagi o groaza de bani in piese si manopere...si totusi singuru impediment ii banu...ca dorintza si daruintza ar fi......da hai sa nu moara discutzia asta asa trist doar din cauza ca nu sant bani:"sanatoshi sa fim,ca bani om' face !"... pareri !?...opinii !?...
santo is offline   Reply With Quote
Old 20-08-08, 22:36   #5
b01uxd

Stage 5
 
b01uxd's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,524
Member of:
[Oltcit]
[SEAT]
[Unknown Racers]
Default Re: VECHIUL MIT:Cum facem Rost de Cai?Scade Fiabilitatea !

hai sa ducem discutia putin mai p pamant, am inteles ca dak bagi o gramada banii masina merge mult mai bine cu puteri marite, io vreau sa va intreb altceva, pt ca nu am idee: dak ii cresti puterea din cip (practic nu e o investitie imensa, ceva accesibil tuturor) si tragi de masina d p loc(liniute) risiti sa strici mult mai multe componente(io aici mam gandit printre altele si la planetare pt ca dak spre exemplu am 105 cp si nush cati nM , ele sunt proiectate sa reziste x ani pt puterea aia), decat dak te folosesti de puterea masinii doar in depasiri(adik ii dai tare doar dintra 2 a incolo).......va intreb pt ca ma duce gandu la chestia asta desi sunt convins ca nu o sa fiu multumit de noile performante ale masinii
__________________

B01UXD-Oltcit 1.3 air cooled boxer engine runin' on nitro
B02UXD-Seat Leon 1m (EX) 1.6 16v gone but not forgotten
B02UXD - Honda Civic EJ6 Black Widow b18T
B03UXD-AlfaRomeo 147 (EX) bella donna
B03UXD-Honda Civic EG3 (EX) Red Rocket b20 VTEC
B03UXD-AlfaRomeo Giulietta 2.0 JTDM Snow White
B100UXD-Dacia Logan 2 Prestige DCI daily mule
B101UXD-Oltcit Club 11 RM New old school
B102UXD-Seat Leon Cupra R 1m (EX) Red Pig
B103UXD-Seat Leon Cupra 1p Stage 2+ White Comet
b01uxd is offline   Reply With Quote
Old 20-08-08, 23:10   #6
santo
Banned

Stage 2
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 74
Default Re: VECHIUL MIT:Cum facem Rost de Cai?Scade Fiabilitatea !

...aaa performantze is...si te si satisfac...bn si aici ii un pic de lectura...in mare tre sa fi un pic atent ce fel de chip iei si pt. ce motor il iei...bineintzeles daca itzi pasa un pic de masina aia...(cum ai zis si tu masina aia ii proiectata din fabrica ca sa reziste un nr de km pana sa se strice prima piesa pe ea...de acolo ei zic,nene de tine depinde unde ,cat si cum tragi tu pe masina asta ca sa ii scurtezi din viatza...)...stiu pe cineva care avea vreo 3 chipuri pe un golf 4(de fapt asa o luase din germania) si io crescut puterea de la 90 de cai sau catzi avea,la 140/160cp...da acuma da-tzi si tu cu parerea cat il tzine masina aia(cand pornea dimineatza,era Cernobalu in spatele lui)...sincer nu prea is fan Chip Tuning...acuma fiecare...si asta se poate face si bine si rau(ca orice altceva),acuma de fiecare depinde cat bun simt are...
santo is offline   Reply With Quote
Old 20-08-08, 23:22   #7
Pinky

Stage 4
 
Join Date: May 2007
Posts: 228
Default Re: VECHIUL MIT:Cum facem Rost de Cai?Scade Fiabilitatea !

deci daca ai peste 3 cipcirip-uri esti nesimtit, sau cum?
Pinky is offline   Reply With Quote
Old 21-08-08, 12:02   #8
B11EAU

Stage 5
 
B11EAU's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 448
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: VECHIUL MIT:Cum facem Rost de Cai?Scade Fiabilitatea !

Vorbim aiurea deja... Functionarea motorului depinde de 2 lucruri: mecanica si electronica! Nu se poate una fara alta! Ca la computer: pentru fiecare placa pe care o schimbi instalezi un alt driver... ( sper ca m-am facut inteles )

Doar "chip-tuning" NU are cum sa strice masina... Masina se va strica datorita proprietarului: care o data cu o putere mai mare ii va da si mai mult in gura!

@santo: prietenul tau nu are pe golf nici 3 chip-uri ( eventual are mai multe harti... greu de crezut pentru un calculator de grup vag ) si nici 160 cp din soft ( e mult peste limita turbinei si a injectoarelor )!!!!

Intrebare... Din pura curiozitate: Puterea= .... / .... ( asa grosso modo ) Exceptand-ul pe 200sx, daca una din persoanele ce au postat aici imi pot raspunde!
__________________
@ 2979 @ ...
B11EAU is offline   Reply With Quote
Old 21-08-08, 12:18   #9
santo
Banned

Stage 2
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 74
Default Re: VECHIUL MIT:Cum facem Rost de Cai?Scade Fiabilitatea !

...da stiu...si eu am spus mai sus ca depinde de fiecare ce si cum face"se poate face si bine si rau"...si am mai spus ca nu sunt fan"chip tuning" asa ca ala putea sa aiba si o 100de chipuri/hartzi(daca esti fan sti,eu acuma invat )...ca pt. mine nu inseamna nimic;si ii greu de crezut(stai linistit) .
...in legatura cu intrebarea ta...nush frate,zi-ne tu,ca acuma curiozitatea ta a devenit a mea...
santo is offline   Reply With Quote
Old 21-08-08, 12:31   #10
B11EAU

Stage 5
 
B11EAU's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 448
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: VECHIUL MIT:Cum facem Rost de Cai?Scade Fiabilitatea !

Eu intrebarea am pus-o la modul ironic... Pentru ca discutia de aici a plecat de la ceva serios si a inceput sa devina aberanta: vezi exemplul ruperii planetarelor...

PS: te las curios... Cauta un grafic dyno pe forum si o sa ai raspunsul pentru acel raport!
B11EAU is offline   Reply With Quote
Old 21-08-08, 12:32   #11
b01uxd

Stage 5
 
b01uxd's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,524
Member of:
[Oltcit]
[SEAT]
[Unknown Racers]
Default Re: VECHIUL MIT:Cum facem Rost de Cai?Scade Fiabilitatea !

tovarasu EAU devine flegmatic si ne ia in bascalie, oricum revin la parerea mea, decat schimbari la o masina slaba mai bine vanduta pusa diferenta si luat ceva mai puternic...si na zis nimeni nimic d ruperea planetarelor, ci doar de uzarea lor... io am rupt capetele d planetare la alfa 147 si fara cip si daia intreb , pt ca dak trageam de ele cu 150 de cai in loc de 120 cred ca le terminam mult mai repede
b01uxd is offline   Reply With Quote
Old 21-08-08, 12:53   #12
B11EAU

Stage 5
 
B11EAU's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 448
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: VECHIUL MIT:Cum facem Rost de Cai?Scade Fiabilitatea !

Nu devin flegmatic deloc... Santo a precizat ca vrea sa invete...I-am recomandat sa interpreteze un grafic... nimic mai mult!!

Ce spui tu acolo de uzura planetarelor are relevanta doar in a demonstra calitatea slaba a pieselor!! Contra exemplu: opel bertone turbo 200cp stock cu o aplicatie de 250-260 cp ( nu doar soft ) merge de 2 ani pe aceleasi planetrare...

Fiabilitatea in tuning este data de calitatea pieselor folosite!!!
Tuning easy ( soft, evacuare, admisie... ) NU va dauna motorului!!

Pentru aplicatii mai ample pentru a obtine o putere mai mare... un alt subiect!
B11EAU is offline   Reply With Quote
Old 21-08-08, 13:15   #13
santo
Banned

Stage 2
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 74
Default Re: VECHIUL MIT:Cum facem Rost de Cai?Scade Fiabilitatea !

...a deci nici tu nu sti,tre sa te uitzi de fiecare data pe acel grafic ca sa-mi spui si mie sau altcuiva...si stiu ca ai pus intrebare la modu ironic,nici o problema cu asta,poate asta ii calitatea care te defineste...sincer nu era nevoie sa intervii cu o asa intrebare(si inca ceva,asa ceva ai invatzat in cls.a VII-a la Fizica,sau poate nu...)...strici reputatzia sincer ca si participant curse...abtzinete,mai bine sa intervii cu fraze de genupt. ca Romania va creste prin Bun simtz si Responsabilitate.)
"Fiabilitatea in tuning este data de calitatea pieselor folosite!!!"-foarte adevarat
"Tuning easy ( soft, evacuare, admisie... ) NU va dauna motorului!!"-mai putin adevarat.

B01UXD:-"eu intzeleg la tine,lase ungurii care nu intzelege deoparte"
santo is offline   Reply With Quote
Old 21-08-08, 13:32   #14
b01uxd

Stage 5
 
b01uxd's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,524
Member of:
[Oltcit]
[SEAT]
[Unknown Racers]
Default Re: VECHIUL MIT:Cum facem Rost de Cai?Scade Fiabilitatea !

Quote:
Originally Posted by santo View Post
...a deci nici tu nu sti,tre sa te uitzi de fiecare data pe acel grafic ca sa-mi spui si mie sau altcuiva...si stiu ca ai pus intrebare la modu ironic,nici o problema cu asta,poate asta ii calitatea care te defineste...sincer nu era nevoie sa intervii cu o asa intrebare(si inca ceva,asa ceva ai invatzat in cls.a VII-a la Fizica,sau poate nu...)...strici reputatzia sincer ca si participant curse...abtzinete,mai bine sa intervii cu fraze de genupt. ca Romania va creste prin Bun simtz si Responsabilitate.)
"Fiabilitatea in tuning este data de calitatea pieselor folosite!!!"-foarte adevarat
"Tuning easy ( soft, evacuare, admisie... ) NU va dauna motorului!!"-mai putin adevarat.

B01UXD:-"eu intzeleg la tine,lase ungurii care nu intzelege deoparte"
sarumanusitzele
b01uxd is offline   Reply With Quote
Old 21-08-08, 13:44   #15
santo
Banned

Stage 2
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 74
Default Re: VECHIUL MIT:Cum facem Rost de Cai?Scade Fiabilitatea !

...nush dc chestiile astea trebuie sa devina personale mereu,cand se poate discuta frumos la obiect...mereu trebuie sa apara cineva care sa mai arunce cate o "pastila de intzelepciune",intr-un mod "ironic" sa nu zic flegmatic...lasa-ne pe noi astia mai "tinerei" asa sa invatzam de la "TINE"...daca ai ceva de spus...daca nu lasa deoparte "ironiile" de clasa aVII-a...eo unu am cam trecut peste...
hai mai bine sa revenim la "oile" noastre...
santo is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -