Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 21-07-08, 16:31   #1
B 07 TWK

Stage 2
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 57
Default Logan 1.4 mpi - 1000 euro

Cum spune si titlul, am de un an un logan 1.4, si cum a iesit din garantie as vrea sa investesc intr-un tuning pentru performanta (nu doar al motorului). Deci nu ma intereseaza nimic din punct de vedere vizual, vreau doar sa maresc puterea motorului pentru a scapa de multe frustrari care vin odata cu caldura, cand AC-ul imi omoara orice dram de sportivitate a masinii. Bugetul e cam 1000 euro, 1500 maxim. De banii astia ma gandesc ca ar merge un chip-tuning, o evacuare, un filtru sport si eventual si niste cauciucuri mai bune, daca ajung banii. Astept recomandarile voastre, sunt incepator in domeniul tuningului, singurul lucru pe care l-am modificat a fost sistemul audio. Sunt din Bucuresti, si as aprecia daca imi puteti recomanda si un service serios unde sa pot face modificarile fara sa ma jupoaie de bani.
B 07 TWK is offline   Reply With Quote
Old 26-07-08, 14:29   #2
Vioar

Stage 5
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 1,150
Default Re: Logan 1.4 mpi - 1000 euro

Axa cat-cams sport 330 euro,racing 400 euro,serpisori supersprint vreo 500 euro,kit admisie parca tot supersprint face si bineinteles dupa ce faci astea faci softul pentru ele.
Vioar is offline   Reply With Quote
Old 26-07-08, 16:18   #3
beck

Stage 5
 
beck's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,108
Default Re: Logan 1.4 mpi - 1000 euro

Quote:
Originally Posted by Vioar View Post
Axa cat-cams sport 330 euro,racing 400 euro,serpisori supersprint vreo 500 euro,kit admisie parca tot supersprint face si bineinteles dupa ce faci astea faci softul pentru ele.
si dupa toate astea vine 1.6 si iti rupe capu ))
beck is offline   Reply With Quote
Old 26-07-08, 22:08   #4
claudius

Stage 5
 
claudius's Avatar
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 784
Member of:
[Old School Cars]
Default Re: Logan 1.4 mpi - 1000 euro

cel mai bine vinzi mashina si iti cumperi una de 1,6 :P
claudius is offline   Reply With Quote
Old 27-07-08, 01:35   #5
BC-20-LET
Audi Driver

Stage 5
 
BC-20-LET's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 1,386
Member of:
[AUDI]
Default Re: Logan 1.4 mpi - 1000 euro

Conform studiilor realizate de quick_silver in buncarul de sub casa, aceasta e reteta magica .
Sper ca initiatorul topicului gusta gluma .

Multumiri lui Brian ptr poza .


200SX: am sters eu postul lui quick_silver si comentariile pe marginea acelui post, am lasat totusi acest post pt, cantitatea de informatie oferita de acesta poza
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	race.jpg
Views:	1378
Size:	38.1 KB
ID:	600334  
__________________

Last edited by 200SX; 29-07-08 at 05:21.
BC-20-LET is offline   Reply With Quote
Old 27-07-08, 02:50   #6
Bogdan YBR
Opel Driver

Stage 5
 
Bogdan YBR's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 2,066
Member of:
[Opel]
Default Re: Logan 1.4 mpi - 1000 euro

incearca o axa cu came sport cu unghiul undeva la 366 grade
acolo vei simtii diferenta nu cu chip tuning sau alte stickere
Bogdan YBR is offline   Reply With Quote
Old 27-07-08, 14:47   #7
CT-82-PWR

Stage 5
 
CT-82-PWR's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 438
Member of:
[X-Team Racing Club]
[Observator 4tuning]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Logan 1.4 mpi - 1000 euro

Pentru inceput,cea mai ieftina investitie e doar o remapare la motor,mai scoti un 5CP si apoi ar fi o axa cu came schimbata,evacuare completa schimbata(scos catalizator,mai scoti 5CP si de aici),si cam atat.
Dar daca nu iti ajung CP obtinuti din astea ar mai fi schimbarea de chiulasa cu una cu doua axe cu came in ea si 4 supape/cilindru(adica una 16v) si duci motorul la 100CP.
__________________
CT-82-PWR is offline   Reply With Quote
Old 28-07-08, 14:39   #8
Geo_ZGA
Daewoo Driver

Stage 5
 
Geo_ZGA's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 6,820
Member of:
[Moderators]
[DAEWOO]
Default Re: Logan 1.4 mpi - 1000 euro

Quote:
Originally Posted by CT-82-PWR View Post
Pentru inceput,cea mai ieftina investitie e doar o remapare la motor,mai scoti un 5CP si apoi ar fi o axa cu came schimbata,evacuare completa schimbata(scos catalizator,mai scoti 5CP si de aici),si cam atat.
Dar daca nu iti ajung CP obtinuti din astea ar mai fi schimbarea de chiulasa cu una cu doua axe cu came in ea si 4 supape/cilindru(adica una 16v) si duci motorul la 100CP.
pe alt topic ziceai ca din remapare scoate 20cp (fix! ) pe oricare dintre motoarele de 65cp, 70cp sau 85cp... bine, acolo era vorba de diesel-ul de pe Logan, dar ce mai conteaza?! La motoare de puteri diferite, scotea aceeasi putere in plus...
aici vii si spui ca scoate 5cp din aia, 5cp din aia... o iei pe urmele colegului "quick_silver".
Ca informatie pt tine, la un "chip" puterea castigata este procentuala, nu poti spune ca scoti N cp din orice motor de Dacie, fie el diesel sau benzina, aspirat sau turbo... in general, la motoarele aspirate pe benzina se castiga cam 8-10-12% din puterea initiala. Cu cat se "stoarce" mai mult prin modificarea hartilor, cu atat scade fiabilitatea motorului respectiv... asta ca sa nu mai vorbesc de cresterea consumului, de multe ori nejustificata de performante.
Eliminarea catalizatoarelor (sunt 2) la masinile euro 3, nu e atat de simpla pe cat pare... apare problema celei de-a doua sonda Lambda, cea de dupa catalizator, care va primi date gresite si va intra motorul in regim de avarie. Varianta ar fi inlocuirea celor doua catalizatoare cu unul sport (cu site metalice), fara a modifica pozitia sondelor Lambda (una dupa serpi si una dupa catalizator), sau inlocuirea lor cu un mini-catalizator care este foarte scump (in jur de 200 euro). Avantajul catalizatorului sport fata de mini-cat este ca filtreaza noxele si nu vei avea probleme la ITP sau filtre RAR, dezavantajul fiind ca este putin restrictiv... foarte putin, dar totusi este mai restrictiv decat un mini-cat, care nu este altceva decat un fel de "camasa" pt cea de-a doua sonda Lambda, ca sa o pacaleasca la citirea gazelor, filtrandu-le ca un catalizator normal.
Evacuarea sport presupune serpi si tobe direct-flow, cu teava cu diametrul marit la 50. Numai astea, impreuna cu catalizatorul sport si montajul, cred ca te-ar costa cam 3000 ron.
Admisia de aer trebuie sa fie pozitionata in asa fel incat sa traga aer rece si, in acelasi timp, sa fereasca filtrul de aer de apa si mizerii... daca trage aer cald, face mai mult rau decat bine. Costa in jur de 600ron.
"chip-ul" se face abea dupa ce ai terminat cu modificarile mecanice ale motorului... degeaba faci chip daca dupa aceea montezi evacuarea. Mai intai mecanica si dupa aceea electronica. O remapare de calitate costa cam 300-350 euro.
Mai poti comprima si chiulasa, impreuna cu lustruirea galeriei de admisie (la cea de evacuare cred ca e inutila lustruirea)... astea te mai costa, cu tot cu demontat-montat chiulasa, cam 600ron.
Cum s-a spus si mai sus, mai poti pune si o axa cu came sport, injectoare marite, pompa de benzina cu debit marit (in cazul in care cea stock nu face fata injectoarelor noi)... dar astea sunt schimbari mai radicale, dupa parerea mea, si destul de scumpe... implica, la randul lor, alte schimbari de interne ale motorului. La modificari mai radicale, e posibil sa nu reziste internele stock ale motorului si atunci ajungi sa invesesti mai mult decat te asteptai...

Daca gresesc, va rog sa ma corectati.
__________________
"Stiu ca sunt prost...dar cand ma uit in jurul meu, ma simt mult mai bine" (Ion Creanga)
Geo_ZGA is offline   Reply With Quote
Old 29-07-08, 05:29   #9
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Logan 1.4 mpi - 1000 euro

eu zic asa:
1) dat jos chiulasa si luat un pic din ea
2) find data jos chiulasa poti umla nitel pe la admisie si nu ma refer doar la filtru sport ci umblat nitel pe la galeria de admisie si tot traseul (curatat de bavuri , pe dinauntru, etc etc se pot face multe care implica doar manopera si care el poti face singur daca ai multa rabdare)
3) pus axa (dar documnteaza-te bine inainte ce axa pt ca in mod normal pierzi dintr-o parte si dai in alta, adica poti pierde la turatii mici si castiga la turatii mari sau invers...)
4) umbla nitel si pe la evacuare la fel de la curata galeria d eevacuare prinauntru pan ala un traseu de evacuare schimbat total (nu pune teva burlan ca o sa pierzi)

dupa ce ai toate astea gata dute la cineva sa-ti faca un "soft" (Mastertuner sau Dimsport ar fi recomandarea mea)

oricum castigul nu o sa fie spectaculos, iar pretul pe cal castigat o sa fie destul de mare, dar macar o sa fie ceva
200SX is offline   Reply With Quote
Old 30-07-08, 10:22   #10
ionutz_ng

Stage 1
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 19
Default Re: Logan 1.4 mpi - 1000 euro

Eu zic ca o modificare buna in cazul tau si care chiar sa transforme masina in racheta ar fi o turbina.Dar asta bineinteles costa mai mult,nu ma pricep dar am auzit ca intre 3000 si 4000de euro.Un motor turbo-benzina dezvolta cel putin 100cp/litru de cilindree,deci la un 150 cp ar trebui sa te astepti sa zbori cu o asemenea masina care nu are mai mult de 1100kg.
P.S.Transformarea motorului tau din 1.4 8v in 1.4 16v,prin schimbarea chiuloasei,ar trebui sa creasca puterea cu acleasi procent cu care un 1,6 16v este mai puternic decat un 1.6 8v si pare de asemenea o solutie buna,dar eu tot pt supra alimentare votez.
ionutz_ng is offline   Reply With Quote
Old 30-07-08, 21:32   #11
Calin_UKU
Dacia Driver

Stage 5
 
Calin_UKU's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 972
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[DACIA]
[Racing Syndicate]
Default Re: Logan 1.4 mpi - 1000 euro

cea mai buna solutie parerea mea ii cea a lui 200SX, + poti sa incepi sa usurezi cam tot ce se poate, aici ma refer la volanta, rolele de la transmisie.
Calin_UKU is offline   Reply With Quote
Old 31-07-08, 12:01   #12
scorpio GL

Stage 5
 
scorpio GL's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 2,652
Default Re: Logan 1.4 mpi - 1000 euro

Ma baieti, as face un apel, sa dati sfaturi doar cei care au facut asa ceva, au experienta, sau au citit ceva documentatii.Nu mai spuneti prostii gen schimbat chiuloasa, axa de 366 grade, etc daca nu stiti ce presupun aceste schimbari (asta daca sant realizabile) sau ce ati auzit ca au facut altii.Poate unii care citesc va cred priceputi si se apuca sa dea banii aiurea.
B07TWK, ceea ce ti-a spus 200sx e pertinent si relativ accesibil.
__________________
''Daca insa vedeti ca prin blandetea voastra nu puteti sa izbutiti sa imblanziti pe domnul celor care va vor fi vrajmasi,
Iar voi cinstea voastra sa nu le-o dati lor, ci in numele Domnului sa iesiti vitejeste impotriva lui, pentru ca ei au inceput.
Iar tu cu trupul tau si cu oamenii tai sa pornesti drept, fata la fata, fara nici o teama impotriva dusmanilor tai, oricat de multi ar fi''
scorpio GL is offline   Reply With Quote
Old 01-08-08, 03:59   #13
Nemilosu


Stage 5
 
Nemilosu's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 1,919
Member of:
[DAEWOO]
[AUDI]
[4Tuning International]
[Fanatik MotorSport]
Default Re: Logan 1.4 mpi - 1000 euro

Quote:
Originally Posted by Calin_UKU View Post
cea mai buna solutie parerea mea ii cea a lui 200SX, + poti sa incepi sa usurezi cam tot ce se poate, aici ma refer la volanta, rolele de la transmisie.
electrozii de la bujii luati la pila.
tai cureaua de distributie in doua pe lungime.

cum spunea cineva.
da-ti sfaturi doar daca ati facut sau stiti.
tuningo-riceri mititei.
__________________
Iadul era plin, asa ca .....................m-am intors , and is no replacement for displacement.
Go go go go
Audi =
Espero =
Nemilosu is offline   Reply With Quote
Old 05-08-08, 14:04   #14
Bogdan YBR
Opel Driver

Stage 5
 
Bogdan YBR's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 2,066
Member of:
[Opel]
Default Re: Logan 1.4 mpi - 1000 euro

Quote:
Originally Posted by scorpio GL View Post
Ma baieti, as face un apel, sa dati sfaturi doar cei care au facut asa ceva, au experienta, sau au citit ceva documentatii.Nu mai spuneti prostii gen schimbat chiuloasa, axa de 366 grade, etc daca nu stiti ce presupun aceste schimbari (asta daca sant realizabile) sau ce ati auzit ca au facut altii.Poate unii care citesc va cred priceputi si se apuca sa dea banii aiurea.
B07TWK, ceea ce ti-a spus 200sx e pertinent si relativ accesibil.
a dat domnul sa sesizeze cineva
bineinteles ca era o gluma
Bogdan YBR is offline   Reply With Quote
Old 08-08-08, 01:07   #15
LOGAN91

Stage 5
 
LOGAN91's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 550
Member of:
[RENAULT]
Default Re: Logan 1.4 mpi - 1000 euro

Geo ZGA si 200SX au fost cei mai la obiect.....cine imi recomanda si mie un atelier profesionist unde s-a imi comprime motoru (sa nu imi f**a chiulasa)??? si atunci se va lustrui si galeria de admisie....axa cu came inca nu....alte idei??? (mentionez ca am deja evacuare Borla speciala ptr logan cu diametru marit,cu toate tobele la locul lor dar sport, admisie directa si cip).....Multumesc anticipat
LOGAN91 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -