Daca mergeti cu filtre pline de praf, normal ca in urma montarii unuia conic,care e curat, ve-ti simtii o diferenta, logic.
Daca iti pui filtru conic in locul unuia de serie, curat, simti imediat diferenta. Incepe sa te doara capul de la zgomotul produs de aspiratia motorului
Cold air intake... cu cate grade oare aerul care intra in motor va fi mai rece decat in mod normal? cu 1-2 hai 3 grade celsius???
Oare cat de mult creste densitatea de oxigen din aer, pt a se simtii un plus de putere? cu 0.00.....1%
La un raliu unde o sutime face diferenta intre concurenti, se justifica sa zicem.
In urma carui rationament s-a ajuns la concluzia ca scade cuplul motorului? Cuplul motorului nu o sa scada niciodata in urma unei astfel de operatii. Ai auzit tu ceva, numai ca ai tinut minte gresit.
Lunginea galeriilor de admisie influenteaza turatia de cuplu maxim. Cuplul maxim nu va scade, si nici nu va creste. Va fi acelasi, numai ca va fi oferit de motor la o alta turatie, mai mare sau mai mica.
Sau ce ai auzit tu era legat de evacuare, de lungimea serpilor, de modul de legare(de ex la 4 cilindrii ---> 4-2-1 sau 4 in 1. In urma unui calcul, luand seama de turatia medie in care functioaneaza motorul (aplicatii pt strada sau raliu) se contruieste evacuarea, pt a oferii cuplu maxim la turatia dorita.