Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 29-03-12, 16:50   #1
zoomoptic

Stage 3
 
zoomoptic's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 166
Default injectoare 2.0 16v

caut o solutie pentru trecerea de la un motor cu injectie directa la injectie indirecta. ma intereseaza 4 injectoare cu impedanta high (12 ohm) si debit de cel putin 320 cc3/min si duza de la injector sa fie impartita in 4. poate e cineva care stie unde pot gasi asa ceva sau macar unde sa caut. am calculat tot ce este necesar. raportul de compresie al noului motor este de 11,5 la 1 si capacitatea este de 2000 cm3. rezulta un debit maxim de 320 de cmc/ minut la 6000 de rot/min. la presiunea de 3 bar.

0726211249.
__________________
Logan 2.0 16v MPI
zoomoptic is offline   Reply With Quote
Old 29-03-12, 18:55   #2
zoomoptic

Stage 3
 
zoomoptic's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 166
Default Re: injectoare 2.0 16v

caut ceva in genul asta, dar cu debitul mai mic. undeva pe la 300-320 cc/min:

http://www.ecstuning.com/Volkswagen-...Fuel/ES252132/
zoomoptic is offline   Reply With Quote
Old 30-03-12, 21:36   #3
zoomoptic

Stage 3
 
zoomoptic's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 166
Default Re: injectoare 2.0 16v

ma intereseaza daca exista vreun circuit integrat care poate sa copieze impulsul dat de calculatorul de injectie catre injector si sa comande alt injector. ideea e in felul urmator. am un motor 2.0 16v care are 8 supape de admisie. vreau sa adaptez calculatorul de injectie de logan 1.6 8v care are 4 supape de admisie pe motorul de 2.0. ideea este ca am calculat debitul de benzina maxim necesar, am si gasit injectoare care se potrivesc la impedanta, dar pe mine nu ma intereseaza sa pun decat 4 injectoare mari, pentru ca admisia motorului de 2.0 are 8 guri, iar eu trebuie sa montez injectoarele cat mai aproape de supapa. ceea ce urmaresc eu este ca in loc de 1 injector de 316 cc/min sa pun 2 injectoare de 160cc/min asta pe un piston. rampa de injectoare si toate celelalte sunt detalii. vreau sa folosesc practic un repetor al semnalului dat catre un injector si sa il folosesc si pentru al doilea injector, cu intarzieri cat mai mici. si vreau sa stiu daca e posibil. nu pot sa leg cele 2 injectoare in paralel sau in serie pe o iesire a calculatorului pentru ca va diferi impedanta rezultanta si mai mult ca sigur stric ori injectoarele ori calculatorul.

multumesc
zoomoptic is offline   Reply With Quote
Old 30-03-12, 22:03   #4
raresvintea

Stage 5
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 717
Member of:
[SKODA]
Default Re: injectoare 2.0 16v

pana la o solutie diy care sa faca faca la mediul din masina -35/+70 si umiditate vibratii, mai degraba ai gauta pate sh un sistem gen unichip si vezi daca are posibilitati de comandarea injectoarelor SAU

cu un pic sau atmel se citeste informatia si se modifica si se face ceea ce doresti tu, dar fara experienta in calibrare va fi greu. ECM-ul de la motorul de pe care ai luat galeria, nu il poti adapta la nevoile tale?
raresvintea is offline   Reply With Quote
Old 31-03-12, 15:40   #5
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: injectoare 2.0 16v

Se poate face un adaptor de impedanta care arata ecu-ului ce impedanta vrei tu si comanda cate injectoare doresti fara sa isi modifice impedanta la intrare.
Si iesi si foarte ieftin comparativ cu solutia de piggyback.
De fapt construiesti doar o sectiune a unui piggyback si o adaptezi la ce ai tu nevoie.Timpii de comutare al componentelor folosite pot ajunge si la 200Mhz pe curentii necesari alimentarii unui injector deci nu iti face griji in privinta aparitiei intarzierilor in comanda injectoarelor.
Problema este ca doar asta va face si nimic altceva.Spre deosebire de un piggyback care are foarte multe posibilitati de configurare.
__________________
Stock is for woosies
Smoking is for woosies

The best exhaust for a turbo is the least exhaust.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 01-04-12, 08:33   #6
zoomoptic

Stage 3
 
zoomoptic's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 166
Default Re: injectoare 2.0 16v

pai solutia ta imi este folositoare. ceva de genul asta imi trebuie. nu vreau sa folosesc alte sisteme de management al motorului pentru ca pierd turometru vitezometru, partea de diagnosticare si altele. dar ca si principiu atata timp cat injectoarele au debitul potrivit astfel incat calculatorul de injectie sa nu trebuiasca sa faca ajustari prea mari, depresiunea din admisie este proportionala cu cea de 1.6, senzorul de turatie va functiona pe volanta de logan, senzorul de detonatie e la fel, motorasul de ralanti e ok, sondele lambda sunt la fel, temperatura din capatul chiulasei e la fel, teoretic ar trebui sa functioneze asemanator. practic s-ar putea sa nu, dar vom vedea.
zoomoptic is offline   Reply With Quote
Old 15-04-12, 13:44   #7
zoomoptic

Stage 3
 
zoomoptic's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 166
Default Re: injectoare 2.0 16v

si acum cateva poze cu motorul si ce am facut pana acum.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	P1100481.JPG
Views:	161
Size:	2.05 MB
ID:	2400584   Click image for larger version

Name:	P1100486.JPG
Views:	128
Size:	2.01 MB
ID:	2400585   Click image for larger version

Name:	P1100487.JPG
Views:	98
Size:	1.94 MB
ID:	2400586  

Click image for larger version

Name:	P1100490.JPG
Views:	104
Size:	1.92 MB
ID:	2400587   Click image for larger version

Name:	P1100494.JPG
Views:	85
Size:	1.94 MB
ID:	2400588   Click image for larger version

Name:	P1100498.JPG
Views:	99
Size:	1.91 MB
ID:	2400589  

Click image for larger version

Name:	P1100506.JPG
Views:	130
Size:	1.98 MB
ID:	2400590   Click image for larger version

Name:	P1100510.JPG
Views:	110
Size:	1.86 MB
ID:	2400591   Click image for larger version

Name:	P1100514.JPG
Views:	117
Size:	1.95 MB
ID:	2400592  

zoomoptic is offline   Reply With Quote
Old 20-04-12, 11:17   #8
zoomoptic

Stage 3
 
zoomoptic's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 166
Default Re: injectoare 2.0 16v

m-am gandit sa las totusi comanda de la un injector sa fie directa si cea de-a doua sa o copiez epe prima pentru ca impedanta unui injector variaza o data cu temperatura. si ma gadesc ca daca calculatorul o sa simta o impadanta fixa mereu, dozajul nu o sa fie precis. de exemplu impedanta de la injectoarele de logan variaza intre 12 ohm la temperatura joasa si 20 de ohm la 60 de grade. solutia cea mai buna de pana acum pare cea cu repetarea semnalului de - de la primul injector. calculand frecventa maxima la care functioneaza un injector de logan: 6000 rot/min inseamna 3000 de injectii ale fiecarui injector pe minut. deci 500 de deschideri pe secunda, deci 500 de Hz. Iar schema pe care am gasit-o ar arata cam asa:
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	000019283104_#_2_#_GintsK.jpg
Views:	88
Size:	16.9 KB
ID:	2406124   Click image for larger version

Name:	DDFlyback.jpg
Views:	101
Size:	35.9 KB
ID:	2406125  
zoomoptic is offline   Reply With Quote
Old 20-04-12, 11:31   #9
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: injectoare 2.0 16v

Cea cu FET e castigatoarea dupa parerea mea.
Dar ti-am spus asta de cand ai intrebat prima data
Impedanta pe poarta e mult mai mare chiar si decat a unui darlington.

Ai grija si la autoinductie sa nu iti faca surprize.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 02-10-12, 15:48   #10
zoomoptic

Stage 3
 
zoomoptic's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 166
Default Re: injectoare 2.0 16v

pana la urma m-am gandit si o sa fac cu ATmega16 un inversor, iar ca etaj de putere imi trebuie 4 tranzistori npn de minim 14W pentru ca puterea unui injector este P=U*I; I= U/R; R=14ohm, U=12~14V => I=1A; P=14*1=14W nu m-am gandit inca la tranzistori, dar o sa pun in antiparalel cate o dioda, sa nu ii prajesc din cauza tensiunilor inverse produse de autoinductia injectoarelor. injectoare o sa pun 8 de logan, desi sunt cam mari.. vedem cum merge si daca merge prost o sa caut mai atent 8 injectoare cu 115 cc/min si 14ohm. am construit admisia si rampa de injectie. mai trebuie sa fac rost de 4 injectoare de logan.. si de bani adica. clapeta de acc o sa ramana tot aia de logan.

si pardon e cam mare frecventa de 500 de hz. am scris gresit. la 6000 rot*min^-1 un injector functioneaza la o frecventa de 50 de Hz dreptunghiular si factor de umplere de 85-90% aproximativ (din ce am mai citit, si e logic). 18ms din 20 maxim cat dureaza cei 4 timpi(la 6000 de rotatii/min) inseamna 90%. la 800 de rot/min frecventa este de 6,6 Hz si factorul de umplere este 3ms/75ms cat dureaza cei 4 timpi(2 ture complete) deci 4%. mai strang informatii..

Last edited by zoomoptic; 02-10-12 at 15:57.
zoomoptic is offline   Reply With Quote
Old 15-01-18, 16:11   #11
zoomoptic

Stage 3
 
zoomoptic's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 166
Default Re: injectoare 2.0 16v

continuarea aici:

https://forum.4tuning.ro/134-dacia-t...2-0-turbo.html
zoomoptic is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -