Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 12-09-12, 12:47   #1
pisiku90s

Stage 2
 
Join Date: May 2010
Posts: 60
Default Modificare Soft diesel + teava cap coada

Detin un Opel Vectra C 1.9 Cdti 120 Cp 8v an 2008 cu km zic eu destul de putini 62.000 si m-am decis pentru inceput sa umblu la evacuare si anume eliminare catalizator + toba finala (sau inlocuire cu o toba sport). Deasemenea am citit ca dieselul nu primeste mai mult de sa zicem 5 cai si am decis sa umblu si pe partea de soft. Am prieteni care au facut modificari de resoftare la diesel si dupa cum o spun majoritatea se merita!
Fiind opel am luat in calcul pe cei de la EDS insa exista o problema si anume softurile lor sunt primite pe mail (softuri standard). Am fost pe A2 si am vazut ca promisiunile lor de a face o masina de 120 cp in una de 160 cp sunt mai mult fictive(O astra modificata de EDS care dupa spuse avea 160cp nu putea sa se tina dupa o vectra de 150cp stock diferenta dintre ele fiind in jurul la 1-2 masini plecand de la 100km/ora).

Nu o sa se puna problema sa apelez la softuri facute de Revo sau alti tunneri care au tarife mult peste posibilitatile mele financiare din momentul asta(student si dispun pentru soft de maxim 250euro) asa ca am luat in calcul firma RBN-Tuning de care un viitor coleg de la Unknown este foarte multumit si caruia au reusit sa ii faca din 1.7 Cdti 101cp o masina care trage extraordinar de bine.


Ce parere aveti despre modificarile pe care vreau sa le fac (se merita ,este posibil sa ajung la pragul de 160CP dat fiind ca toate componentele masinii ma ajuta)? Ce alti tunneri imi recomandati? de preferinta si oameni care se ocupa cu resoftarea dar care nu sunt consacrati.
pisiku90s is offline   Reply With Quote
Old 12-09-12, 14:36   #2
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Modificare Soft diesel + teava cap coada

Parerea mea este sa te multumesti cu 150cp daca vrei liniste, bani putini consumati si fiabilitate. Asta se poate obtine cu un soft bine lucrat, eventual pe dyno ...
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 12-09-12, 17:05   #3
pisiku90s

Stage 2
 
Join Date: May 2010
Posts: 60
Default Re: Modificare Soft diesel + teava cap coada

Poti sa imi spui si mie la ce te referi cand spui "liniste" ? sau sa imi enumeri care ar fi componentele mecanice care o sa imi dea cel mai mult de furca?

Din cate stiu eu masina este echipata cu o turbina Vnt 1749 MV (geometrie variabila) / Cutie de viteze M32 deoarece este modelul dupa 03/2008 si cutia de viteze tine pana la 450nm fara probleme / Ambreiajul este acelasi ca pe modelul de 150 cp deci poate sa tina pana la 400 nm fara probleme tinand cont ca exista masini de 1.9 cdti-uri de 150 resoftate. Astept raspuns tau din ce am citit pe acest forum am vazut ca te pricepi foarte bine la tot ceea ce inseamna tehnic. Deasemenea, in bugetul pe care l-am propus mai sus pentru soft ce firme de chiptuning ar intra?

P.s: Acuma tu am vazut ca te pricepi pe partea de benzina turbo/aspirat la diesel common - rail cine ar putea sa ma indrume?

Last edited by pisiku90s; 12-09-12 at 17:07.
pisiku90s is offline   Reply With Quote
Old 12-09-12, 17:12   #4
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Modificare Soft diesel + teava cap coada

Vezi ca cdti-urile de 150cp cu soft cam au probleme de fiabilitate la volante. Trag bine doar cu un soft dar cu un pret.
Turbina mica (stock) + un soft agresiv se vor simti direct in ansamblul ambreiaj + volanta.

Si nu uita de un dyno inainte si dupa.
__________________
Stock is for woosies
Smoking is for woosies

The best exhaust for a turbo is the least exhaust.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 12-09-12, 17:55   #5
pisiku90s

Stage 2
 
Join Date: May 2010
Posts: 60
Default Re: Modificare Soft diesel + teava cap coada

ok sa zicem ca pregatesc in inca un buget pentru a face volanta single mass sau dual intarita porma ce problema intalnesc pentru ca turbina din cate stiu tine ceva adica e primul upgrade turbina de vnt1749 pe care il pun cei de la vw cu motorul 1.9 tdi ca sa obtina valori de 170-180cp
pisiku90s is offline   Reply With Quote
Old 12-09-12, 21:25   #6
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Modificare Soft diesel + teava cap coada

Daca vrei si iti permiti nu e nici o problema 200cp dar stabilim un proiect pe care il urmezi, altfel ramane cum am spus maxim 150.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 12-09-12, 23:51   #7
pisiku90s

Stage 2
 
Join Date: May 2010
Posts: 60
Default Re: Modificare Soft diesel + teava cap coada

Te rog frumos trimite-mi un PM cu lucrurile la cate te gandesti ca trebuiesc modificate si un pret aproximativ ca sa ma apuc daca este sa dezgrop unchi, matusi si alte rude.

Eu sincer ma gandeam ca un intercooler / evacuare / volanta + ambreiaj si soft este tot ce imi trebuie dar vad ca inca sunt "little boy in tunning"
pisiku90s is offline   Reply With Quote
Old 13-09-12, 08:36   #8
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Modificare Soft diesel + teava cap coada

Sebastian, tu sau RC ati modificat vreodata vreun 1.9 ca al initiatorului acestui topic?
Macar un soft downloadat de pe net , ca sa nu zic un tuning custom facut pe maretul dyno?
Banuiesc ca ai si ceva fise dyno cu care poti sa ne arati rezultatele obtinute.

Nu cred ca o firma asa mare ca RC ar experimenta pe masina clientului
bluey is offline   Reply With Quote
Old 13-09-12, 15:49   #9
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Modificare Soft diesel + teava cap coada

Quote:
Originally Posted by pisiku90s View Post
Te rog frumos trimite-mi un PM cu lucrurile la cate te gandesti ca trebuiesc modificate si un pret aproximativ ca sa ma apuc daca este sa dezgrop unchi, matusi si alte rude.

Eu sincer ma gandeam ca un intercooler / evacuare / volanta + ambreiaj si soft este tot ce imi trebuie dar vad ca inca sunt "little boy in tunning"
Nu stiu cat castigi pe dezgropat, dar noi nu ne ocupam cu profanari.

Tinand cont ca folosesti motorul cu 8v trebuie sa sti ca din start este un mic handicap.
Parerea mea este ca poate iesi un proiect frumos si primul pas ar fi o evaluare corecta.
Trebuie sa vedem masina sa o verificam, sa o testam si daca totul este bine putem face planuri pentru mai departe.
__________________
Professional DynoTuning
sebastian@racingcode.ro
0723691731

SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 13-09-12, 16:04   #10
pisiku90s

Stage 2
 
Join Date: May 2010
Posts: 60
Default Re: Modificare Soft diesel + teava cap coada

Da pe forumul asta ,pe partea de tunning la diesel nu se mai pricepe nimeni??
Vad ca decat 2 useri au raspuns la acest topic ,restul unde sunt? se pregatesc de Tulcea?
pisiku90s is offline   Reply With Quote
Old 13-09-12, 16:07   #11
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Modificare Soft diesel + teava cap coada

Tunerii care se respecta mai au si alte lucruri de facut decat sa caute clienti pe forumuri.
Cauta pe sectiunea dyno poate gasesti ceva informatii care sa te ajute.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 14-09-12, 05:10   #12
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Modificare Soft diesel + teava cap coada

Quote:
Originally Posted by pisiku90s View Post
Da pe forumul asta ,pe partea de tunning la diesel nu se mai pricepe nimeni??
Vad ca decat 2 useri au raspuns la acest topic ,restul unde sunt? se pregatesc de Tulcea?
Dieselul este mult, mult mai simplu si mai ieftin de tunat decat in cazul motoarelor pe benzina.
Parerea mea este ca daca vrei sa faci ceva si esti pregatit, poti sa o faci.
Sigur ca ai nevoie de un buget serios pentru a nu pleca la drum cu improvizatii si alte chestiuni cre pot lasa de dorit.
Ar fi fost mult mai lejer daca aveai motorl cu 16v care e mult mai potent insa nu este rau nici acesta cu 8v de 120cp.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 14-09-12, 10:10   #13
B39738

Stage 5
 
B39738's Avatar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,215
Member of:
[Streetline-CCC]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Modificare Soft diesel + teava cap coada

Quote:
Originally Posted by pisiku90s View Post
Da pe forumul asta ,pe partea de tunning la diesel nu se mai pricepe nimeni??
Vad ca decat 2 useri au raspuns la acest topic ,restul unde sunt? se pregatesc de Tulcea?
Uite aici Opel cu Z19DTL de 101cp stock (varianta low power a motorului de 120) modificat de mine. Eu iti dau doar un exemplu cu o fisa dyno ca sa nu vorbim din inchipuiri si sa vezi ca se poate, sincer nu ma astept sa vii 450Km pana la mine si nici nu as indrazni sa incerc sa fur clientii altora situati mai aproape de tine.

Dar ca sa vorbim la obiect, fisa dyno atasata.
Bineinteles ca dl. Sebastian iti va spune ca fisa e trucata, dar imi asum asta asa cum am facut-o si pe alte topicuri.
Sincer nu ma intereseaza daca crede cineva sau nu, eu stiu ce am facut acolo si stiu si cum merge masina si stiu cat de fericit e si proprietarul. Rezultatul e obtinut la AFR 16.5 in full boost (masurat cu LM2), deci inca sarac - no smoke fireste, cu o crestere mai mult decat decenta a presiunii de supraalimentare cu aer.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Z19DTL-page-001.jpg
Views:	477
Size:	197.4 KB
ID:	2552029  
__________________
Šjure: MY RENAULT5 AND MY KADETT TURBO WERE STATUS SYMBOLS, THEY WERE SYMBOLIZING ME BEING POOR.

www.completechip.ro
www.anulare-dpf.ro
B39738 is offline   Reply With Quote
Old 14-09-12, 10:49   #14
turb0

Stage 5
 
turb0's Avatar
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 1,617
Member of:
[Echipa de sprijin]
Default Re: Modificare Soft diesel + teava cap coada

Quote:
Originally Posted by B39738 View Post
Bineinteles ca dl. Sebastian iti va spune ca fisa e trucata, dar imi asum asta asa cum am facut-o si pe alte topicuri.
E un trucaj ordinar, se observa pixelul albastru.
Spre deosebire de alte persoane care arunca cu noroi si muncesc ( sau se fac ) doar pentru marketing si bani, unde mai pui ca unii o mai fac si din pura pasiune.
turb0 is offline   Reply With Quote
Old 14-09-12, 10:52   #15
ct77pia

Stage 5
 
ct77pia's Avatar
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,881
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Anonymous Motorsport ]
Default Re: Modificare Soft diesel + teava cap coada

mai sunt persoane care mai cred tot ce spune sebastian?
ct77pia is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -