Gred ca cel mai realizabil ar fi un circuit suplimentar de AC, astea pot evacua 5-7kw de caldura din aer.
Sa zicem asa groso modo la Ac-5kw, motor 2000cc aspirat
-caldura specifica 1000kj/kgk
-densitate aer ~1.2kg/mc
-la fiecare 1000rpm, motorul ia 16.66l/sec~20g~20j/k => 5000/20=250C (scaderea temperaturii) ceea ce binenteles ca nu este posibil deoarece compresorul AC are o temperatur minima data de caracteristicile freonului.
-la 6000rpm-100l/sec~120g~120j/k=>5000/120=>o scadere de 41C, binenteles limitat de eficienta inter coolerului si temperatura de afara, daca sunt deja 0C nu te poti astepta la -40C
Dar daca afara sunt 30C probabil se pot realiza 0C pe admisie ceea ce n-ar fi rau pentru ca ar duce la un volum cu 10-11% mai mare de aer (302/272K)
Facand un bilant, daca motorul are 150CP, 2-3Cp ii cheltui pe compresor de ac (compresorul are un COP destul de bun) si castigi 15-17 cai (10-11%)=>iti raman 13-14 cai frumosi in plus.
Castigul ar fi mai evident la turati medii deoarece se poate cobora mai mult temperatura.
Toate astea teoretic in practica performanta acestui artificiu va fi influentata de multi factori printre care si umiditatea absoluta a aerului.
P.S. @Nautilus - Pentru aplicatia mea dupa ce am cumparat o caruta de peltiere (vreo 30) am renuntat din cauza consumului uriassi complicarea controlului temperaturii , ar fi consumat mai mult peltierele decat agregatul de racit...
Caut un frigider minibar cu compresor si asta e, daca reuseste sa evacueze 100W imi foloseste, probabil cu pauze, daca trece de 150w e perfect.