Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 04-09-14, 00:42   #151
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Temperatura admisie!

Quote:
Originally Posted by MclubSport View Post
daaaa... Foarte interesanta ideea. E un fel de laboratorul lui Dexter... Se poate si asa dar nu e mai eficient si mai usor sa scot mufa din senzorul de aer din admisie si instant calculatorul crede ca sunt -40 de grade celsius ? Asta ca sa nu spun ca o frecati ...
Degeaba pacalesti ecu sa bage mai mult benzina daca nu ai cu ce sa o arzi. Genul asta de pacaleala merge la turbo diesel doar, pentru ca acolo deja exista aer mai mult decat minimul necesar in plus turbina se aoto-regleaza si furnizeaza ai mult aer.
N-o frecam, intoarcem problem pe toate fetele.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 21-10-14, 07:50   #152
robertmora

Stock
 
Join Date: Oct 2014
Posts: 8
Smile Re: Temperatura admisie!

da asa este
robertmora is offline   Reply With Quote
Old 23-10-14, 13:26   #153
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re: Temperatura admisie!

Quote:
Originally Posted by RVL 2000 View Post
De acord cu tine cu o mentiune: nu prea avem acces la incinte izolate in care sa nu intre caldura. Daca ar fi accesibile asemenea incinte nu ar fi necesara racirea activa.

Am continuat experimentele si am reusit cu un element sa inghet o cantitate mica de apa si in alt experiment, intr-o sticla pet cu elementul in contact cu apa (nu intru in detalii) la 9°C un singur strat de spuma 9nu ceva special) de 2-3 mm si a coborat la 7°C, asta la aproximativ 25-30W putere electrica.
PS Fiindcă nu aveam ce face cu elementul Peltier, l-am montat într-o mică incintă construită de mine (o mobilă cu pereţi din lemn ~20mm izolată cu polistiren expandat ~28mm), presat între 2 radiatoare: un cooler de Gigabyte GT 440 cu ventilatorul lui cu tot pe faţa caldă şi un cooler de PII fără ventilator pe faţa rece, care se află în interior.

La 12,4-12,6 V trage cam 2,75 A cu tot cu ventilator.

Când temperatura ambiantă e ~20°C, coolerul de pe faţa caldă are 32-33°C şi cel de pe faţa rece 1-3°C. (Incinta poate ţine cam 10 sticle de bere de 0,5 l )

În aer liber, tot la ~20°C şi 12,6 V, coolerul de pe faţa rece nu se răceşte mai jos de 11°C şi cel de pe faţa caldă se încălzeşte cam la 40-44°C - aşa cum am spus în trecut, dacă nu e într-o incintă izolată nu face mare brânză.

Astfel încât cine vrea să răcească aerul de admisie cum spune mike_4tuning are nevoie de un fel de intercooler bine închis şi izolat faţă de atmosferă, în genul intercoolerelor aer-apă, cu mai multe elemente Peltier care înconjoară "fagurele" interior, cu o evacuare cât mai eficientă a căldurii altundeva decât în compartimentul motor încins la 90°C şi cu un consum nesimţit de energie, câteva zeci de amperi.

De asta e preferabil să te rezumi la soluţii mai compacte şi ieftine, ca pulverizarea de apă sau CO2 pe un intercooler obişnuit de aluminiu, dacă vrei să cobori sub temperatura ambiantă.
Nautilus is offline   Reply With Quote
Old 01-11-14, 08:50   #154
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Temperatura admisie!

Gred ca cel mai realizabil ar fi un circuit suplimentar de AC, astea pot evacua 5-7kw de caldura din aer.
Sa zicem asa groso modo la Ac-5kw, motor 2000cc aspirat

-caldura specifica 1000kj/kgk
-densitate aer ~1.2kg/mc
-la fiecare 1000rpm, motorul ia 16.66l/sec~20g~20j/k => 5000/20=250C (scaderea temperaturii) ceea ce binenteles ca nu este posibil deoarece compresorul AC are o temperatur minima data de caracteristicile freonului.
-la 6000rpm-100l/sec~120g~120j/k=>5000/120=>o scadere de 41C, binenteles limitat de eficienta inter coolerului si temperatura de afara, daca sunt deja 0C nu te poti astepta la -40C
Dar daca afara sunt 30C probabil se pot realiza 0C pe admisie ceea ce n-ar fi rau pentru ca ar duce la un volum cu 10-11% mai mare de aer (302/272K)

Facand un bilant, daca motorul are 150CP, 2-3Cp ii cheltui pe compresor de ac (compresorul are un COP destul de bun) si castigi 15-17 cai (10-11%)=>iti raman 13-14 cai frumosi in plus.
Castigul ar fi mai evident la turati medii deoarece se poate cobora mai mult temperatura.

Toate astea teoretic in practica performanta acestui artificiu va fi influentata de multi factori printre care si umiditatea absoluta a aerului.

P.S. @Nautilus - Pentru aplicatia mea dupa ce am cumparat o caruta de peltiere (vreo 30) am renuntat din cauza consumului uriassi complicarea controlului temperaturii , ar fi consumat mai mult peltierele decat agregatul de racit...
Caut un frigider minibar cu compresor si asta e, daca reuseste sa evacueze 100W imi foloseste, probabil cu pauze, daca trece de 150w e perfect.

Last edited by RVL 2000; 01-11-14 at 08:56.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -