1. Nu există intercooler aer-aer sau aer-apă 100% eficient. Adică intercooler care să răcească aerul la 35°C când sunt afară 35°C. Chiar dacă intercoolerul e foarte bine construit, izolat de posibilele surse de căldură, temperatura aerului la ieşire va fi puţin mai mare decât temperatura atmosferică. Ideea e să reducem temperatura aerului de la 120-130°C la ieşirea din compresor la 40-50°C la ieşirea din intercooler.
2. Există o formulă cu care se poate calcula eficienţa motorului în funcţie de altitudine, temperatura atmosferică şi umiditate:
http://www.swmusclecars.net/understa...h_about_ho.htm
3. Garnitura fenolică termoizolantă (Power Gasket) între chiulasă şi galerie poate împiedica trecerea căldurii de la chiulasa încinsă la 90-95°C la galeria de aluminiu şi duce la un câştig de 15-20°C la nivelul galeriei, nu mai mult. Nu e o soluţie magică.
Motivul pentru care trebuie folosită stă în faptul că la majoritatea maşinilor senzorii de presiune şi temperatură se găsesc în galerie, şi încălzirea acesteia îi păcăleşte, după cum păcăleşte şi ECU să reducă avansul şi debitul de benzină.
4. Soluţiile de răcire forţată a intercoolerului sub temperatura atmosferică (pulverizator de apă, de CO2, de NOS, cutie cu gheaţă
) sunt păcăleli, fiindcă necesită un rezervor limitat ca volum, deci te ajută numai pentru scurt timp, ca la liniuţe. Pentru conducerea pe şosea nu fac nicio brânză.
5. Injectorul de apă şi metanol e un "intercooler chimic": răceşte amestecul aer-benzină pentru a împiedica detonaţiile şi măreşte cifra octanică, tot pentru a împiedica detonaţiile. El nu "îţi dă" putere, ci "recuperează" puterea pe care altfel ai fi pierdut-o. (În climatul nostru, cu temperaturile de cuptor din timpul verii, poate să "recupereze" un procent impresionant din putere,
mai multe zeci de CP în unele cazuri.)
6. Am măsurat de curiozitate temperaturile admisiei la maşina mea (Leon 1.8T, Stage 2+, compartiment motor închis din motive aerodinamice, intercooler cubic de 8 litri BoostFactory! izolat termic de motor, garnitură fenolică Power Gasket, furtunul de la intercooler la galerie izolat termic, rampa de injectoare şi conductele de benzină izolate cu fibră de sticlă + aluminiu şi multe alte modificări care scrise în Word au 2 pagini şi jumătate
) cu o sondă K şi un multimetru:
Condiţii:
Temperatura atmosferică 34°C
Trafic de oraş + câteva porţiuni parcurse cu viteză şi acceleraţii cu 1,0-1,2 bar
Măsurătoarea făcută în staţionare imediat după, cu motorul la relanti
Temperatura antigelului 93°C
Rezultat:
Ieşirea din intercooler --------------------------------------------------------- 40-42°C
Galeria de admisie imediat după clapeta de acceleraţie------------------------------ 50°C
Valva DV Forge ------------------------------------------------------------------- 66°C
Capacul de chiulasă între bobine--------------------------------------------------- 94°C
Aerul în imediata apropiere a turbinei -----------------------------------------100-102°C
(din pricina spaţiului mic, n-am putut atinge carcasa turbinei cu sonda)