Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 08-10-11, 15:29   #1
HORIA_STI

Stage 3
 
HORIA_STI's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 98
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
Default Evacuare 2.5 TDS

In urma unei discutii cu un amic am decis sa iau in calcul schimbarea evacuarii la al meu BMW 525 TDS.
V-as intreba acum care ar fii efectele pozitive si negative ce ar aparea in urma actiunii mele
In principiu este vorba de o teava cap coada
Va multumesc frumos si va salut
__________________
TRUCKER BY DAY,BIKER BY NIGHT
HORIA_STI is offline   Reply With Quote
Old 09-10-11, 08:26   #2
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Evacuare 2.5 TDS

Iti recomand utilizarea unui dyno performant inante si dupa modificare insa daca ai o evacuare buna castigul la modelul tau are sa fie insignifiant.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 09-10-11, 11:54   #3
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Evacuare 2.5 TDS

Dupa cum a spus si Sebastian ( si mai scrie pe cateva topicuri ) evacuarea la un diesel cu turbina stock nu iti va produce nici o crestere de putere semnificativa.
Sincer , pana nu pui o turbina mai mare nu merita sa arunci banii pe evacuare.
Poate doar in cazul in care ai o sonda EGT si un soft atat de agresiv incat ajungi cu temperaturile aproape de limita de rezistenta a VNT-ului sa te ajute putin evacuare. Dar asta nu este un castig de putere.
Fa un soft serios, eventual cu dyno inainte si dupa si bucura-te de ea.Pe masina ta un soft bun face o diferenta serioasa.

P.S. Nici sunetul produs de un diesel cu turbina stock nu merita investitia aia.
__________________
Stock is for woosies
Smoking is for woosies

The best exhaust for a turbo is the least exhaust.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 09-10-11, 12:21   #4
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Evacuare 2.5 TDS

In mod cert cu un soft o putem ridica la cca 175cp ceea ce clar reprezinta o alta dinamica.
In 1994 am avut un 525tds care era modificat de fabrica(avea un alt soft)la 165cp si functiona excelent.
Fata de unul normal fumul era ca o semnatura, scotea extrem de mult fum cand se accelera la maxim.
__________________
Professional DynoTuning
sebastian@racingcode.ro
0723691731

SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 09-10-11, 22:33   #5
BAMBAKE

Stage 4
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 251
Default Re: Evacuare 2.5 TDS

ce diferenta de putere ar fii intre o evacuare stock fara dpf fata de una completa cu downpipe tot fara dpf. vb de motoare diesel. evacuarea "dedicata" nu are asa multe coturi, fumul curge mai lin, dar nu cred sa fie o diferenta asa mare, notabila.
__________________
cuplul castiga curse, iar caii putere vand masini
BAMBAKE is offline   Reply With Quote
Old 09-10-11, 23:19   #6
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Evacuare 2.5 TDS

Scrie destul de clar in posturile 2 si 3 - aproape 0,nimic
La un motor supra-alimentat umplerea si golirea cilindrilor e mai putin problematica de aia nici nu au sisteme vvt sau valvetronic - presiunea putin mai mare decat cea minim necesara si problema e rezolvata.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 09-10-11, 23:42   #7
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Evacuare 2.5 TDS

dyno este de alta parere, diferentele exista dar sunt micute
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 10-10-11, 00:42   #8
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Evacuare 2.5 TDS

Quote:
Originally Posted by BAMBAKE View Post
ce diferenta de putere ar fii intre o evacuare stock fara dpf fata de una completa cu downpipe tot fara dpf. vb de motoare diesel. evacuarea "dedicata" nu are asa multe coturi, fumul curge mai lin, dar nu cred sa fie o diferenta asa mare, notabila.


@Sebastian eram putin ironic si vroam sa subliniez ca e cea mai putin rentabila metoda de crestere a puterii, la un TD.
Pana si un asa zis "soft" care creste presiunea in rampa comuna cu 10% e mai eficace si nici nu dauneaza semnificativ.
Chiar si accidental, datorita unui senzor defect puterea la un td poate creste mai mult decat cu o evacuare, chiar a fost o "problema" de genul la e46 330d.

Last edited by bluey; 11-10-11 at 06:46.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 11-10-11, 00:29   #9
BAMBAKE

Stage 4
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 251
Talking Re: Evacuare 2.5 TDS

eu vroiam sa subliniez ca nu prea se renteaza sa faci o evacuare compelta si aici ma refeream la bani/performante. poti sa scoti dpf downpipe si "cam" tot aia este.

Last edited by bluey; 11-10-11 at 06:45.
BAMBAKE is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -