Stiu ca sunt printre noi oameni cu multa experienta care chiar inteleg cu ce se mananca motoarele asa ca apelez la ajutorul lor:
Datele problemei
Masina: Hyundai coupe, 1999, motor 1.6 Beta I, 116 CP/6000 rot/min, 143 Nm/4900 tot/min
Alezaj 77.4, cursa 85
Nu am gasit din pacate graficul de putere si cuplu -daca il are cineva...dau o bere
Problema: exploatarea optima a acestui motor;
Date suplimentare:
Sunt cateva date care sunt stiute si anume ca axa cu came este mai agresiva la Beta 1.6 si 1.8(pus pe Tiburon USA si Lantra)(32’) decat la motorul de 2.0(27’) producand o deschidere de 0.43 fata de 0.40 la 2.0 Beta(pare a favoriza turele inalte-aici nu stiu exact care este modul de functionare dar presupun ca este acelasi ca la obtinerea imaginii fotografice unde ai doi parametri- timpul de deschidere si marimea diafragmei in cazul nostru timpul cat sta deschisa supapa si cat de mult este ea deschisa)
Raportul cursa/alezaj la 1.6(ca si la 2.0) pare a fi unul favorizant pentru ture joase(cursa mai lunga decat alezajul) fata de 1.8 care este aproape patrat
Cei doi parametri mi se pare ca sunt diametral opusi….oare au fost cei de la hyundai beti cand au creat motorul asta sau exista un argument logic in ceea ce au facut ei…dat fiind ca nu au avut cel mai stralucit rezultat cel putin din punctul de vedere al consumului urban care te-ai astepta sa fie mai mic la un motor cu asemenea arhitectura, aparent favorizanta pt cuplu- ture joase si regimuri tranzitorii)
Intrebare suplimentara: ce regim de exploatare(turatie) este favorizat in urmatoarele situatii referitoare la deschiderea supapelor:
1 timpul de ridicare-mare; inaltimea –mare
2. timpul de ridicare- mare; inaltimea- mica
3. timp de ridicare –mic; inaltime de ridicare –mare
4. timp de ridicare – mic; inaltime de ridicare -mica