Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 10-09-07, 16:31   #16
jasson

Stage 4
 
jasson's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 206
Default Re: Polo 1.4MPI, Sfaturi pentru modificarea traseului de evacuare si al filtrului

Nu cred ca ai toba intermediara pe dti..sau dci...oricum pe tdi nu am vazut intermediara. Cea ce ai vazut tu e catalizatorul..care are o forma de tulumba. Nu-l scoate..modifica doar dupa catalizator..traseu fara intermediara plus o finala sport direct-flow e deajuns pt un sunet mai bun..nu impresionant. Bafta
jasson is offline   Reply With Quote
Old 10-09-07, 17:08   #17
andreiuuu

Stage 3
 
andreiuuu's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 110
Wink Re: Polo 1.4MPI, Sfaturi pentru modificarea traseului de evacuare si al filtrului

Quote:
Originally Posted by jasson View Post
Nu cred ca ai toba intermediara pe dti..sau dci...oricum pe tdi nu am vazut intermediara. Cea ce ai vazut tu e catalizatorul..care are o forma de tulumba. Nu-l scoate..modifica doar dupa catalizator..traseu fara intermediara plus o finala sport direct-flow e deajuns pt un sunet mai bun..nu impresionant. Bafta
Hehe te am prins logat .. asa deci am catalizator oricum am 3 chestii finala si inca 2 "tobe" una 3 sa fie intermediara.. asa am auzit si eu ca la diesel nu se aude prea tare macar sa i schimb sunetu stii.. stiam ca daca scoti catalizatoru e naspa cu sonda aia lambda si alte chesiti nu vreau sa ma complic ca am mai modificat chesiti la masina care ori le am dat jos ori le am pus la loc am vazut ca e mai dificil decat credeam sa modifici o masina.. deci scot intermediara si pun finala sport si nu o sa modifice poluarea nik decat sunet + cuplu nu ?
__________________
andreiuuu is offline   Reply With Quote
Old 11-09-07, 02:11   #18
Avionu

Stage 4
 
Avionu's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 233
Member of:
[SKODA]
Default Re: Polo 1.4MPI, Sfaturi pentru modificarea traseului de evacuare si al filtrului

Quote:
Originally Posted by andreiuuu View Post
Salut shadowro am si eu o intrebare pt tine sa ma ajuti cu o chestie ca vad ac stii multe despre evacuare... Am un megane dci 1.9 si astea din franta sunt foarte restrictive cu filtrele cu alea alea si am catalizator toba intermediara si aia finala. as vrea sa schimb toba finala cu una sport si vreau sa dau jos de tot p aia intermediara. Intrebarea mea e urmatoare : aia intermdriar e doar pt sunet nu ? sa l amortizeze... si daca o dau jos o sa se auda tare rau? ma gandesc sa i pun pe baieti sa mi faca un traseu de la catalizator spre toba finala si daca se aude prea tare sa le zic sa mi puna toba intermediara la loc... ce zici sa fac.. nu vreau sa mi i se auda f tare masina doar un alt sunet si sa obtin cuplu .. sa dau jos restrictiile alea care nu lasa motorul sa si dezvolte puterea ..
Pe un diesel evacuarea cat-back nu are nici un aport de putere, doar zgomot si fum.Daca vrei putere, renunta la catalizator si pune-i un downpipe(teava care iese din turbo) mai serios.Dupa asta e recomandata rescrierea cipului(deoarece scade contrapresiunea pe evacuare iar turbo face boost mai repede). Din punctul meu de vedere zgomotul produs de diesel nu are prea mult farmec.Cauta pe youtube si te vei convinge singur.Multa bafta
Avionu is offline   Reply With Quote
Old 11-09-07, 02:17   #19
Avionu

Stage 4
 
Avionu's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 233
Member of:
[SKODA]
Default Re: Polo 1.4MPI, Sfaturi pentru modificarea traseului de evacuare si al filtrului

Quote:
Originally Posted by SleepyOverlord View Post
Iata pe scurt cele intamplate la drumurile mele la Bucuresti si Pitesti pentru realizarea tuningului. Atasez imaginea cu rezultatele dyno-testului.

Prima masuratoare a aratat 64 CP (deja aveam pusa o versiune de chip mai slaba, dar nu cea finala). Dupa instalarea filtrului sport puterea a crescut la 68CP.

Mi-am luat drumul spre Pitesti, unde cei de la Borla mi-au pus sistem de evacuare Pro cu diametru de 50 fata de cel de 45 original. Am ramas la catalizatorul meu (nu vreau sa am probleme cu normele de poluare) si la varianta cu toba intermediara (masina scoate sunet destul de puternic si asa - mai pornesc alarmele altor masini cand trece pe langa ele) si evident toba finala cu tipsuri.

Surpriza a urmat la a treia masuratoare, care a aratat 66CP, deci 2CP in minus. Va rog sa observati, ca intre prima si a treia masuratoare (denumite INITIAL si EVACUARE) au fost aproape 3 grade Celsius diferenta. Am decis sa repetam testul a doua zi. Din intamplare temperatura a fost exact aceeasi ca la a treia masuratoare, iar in presiunea atmosferica a fost o diferenta mai mica de 1%. Chiar daca acest 1% nu pare semnificativ, ea a dus deja la aproape un CP in plus.

Din pacate nu controlam noi natura, asa ca ar fi fost foarte greu efectuarea unui test in acele conditii ca cele doua initiale si cum trebuia sa ma intorc in Cluj am renuntat la acest lucru si am ramas cu estimarile de genul: 3 grade in minus oare cati cai diferenta inseamna?
Parerea mea e ca evacuarea la un motor aspirat nu creste puterea la volanta ci doar ajuta motorul sa urce mai usor in ture. Filtru de aer creste puterea si ajuta sa urce mai usor in ture. Daca vrei putere pe aspirat schimba axa cu came, pistoanele, bielele(forjate si usurate),....ideea e sa-l faci sa urce cat mai usor si cat mai mult in ture. Sau pune-i noss, turbo sau compresor...orice e posibil daca ai cunostintele necesare si multi bani
Avionu is offline   Reply With Quote
Old 12-09-07, 01:40   #20
andreiuuu

Stage 3
 
andreiuuu's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 110
Unhappy Re: Polo 1.4MPI, Sfaturi pentru modificarea traseului de evacuare si al filtrului

Quote:
Originally Posted by Avionu View Post
Parerea mea e ca evacuarea la un motor aspirat nu creste puterea la volanta ci doar ajuta motorul sa urce mai usor in ture. Filtru de aer creste puterea si ajuta sa urce mai usor in ture. Daca vrei putere pe aspirat schimba axa cu came, pistoanele, bielele(forjate si usurate),....ideea e sa-l faci sa urce cat mai usor si cat mai mult in ture. Sau pune-i noss, turbo sau compresor...orice e posibil daca ai cunostintele necesare si multi bani
Pe youtube erau masini cu catalizatorul scos cred eu ca masinile alea erau foarte puternice. Cine mi spune daca mi scot intermediara si schimb finala cu una sport fara sa umblu la catalizator daca mi scoate fum??? Oare intermediara si finala ajuta la "spargerea particulelor alea.. si din cauza lor nu mai iese fum ? or avea site gen alea care le gasesti pe catalizator?
andreiuuu is offline   Reply With Quote
Old 26-09-07, 15:39   #21
nutzuXXL

Stage 5
 
nutzuXXL's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,097
Member of:
[VW]
[SEAT]
Default Re: Polo 1.4MPI, Sfaturi pentru modificarea traseului de evacuare si al filtrului

am citit tot topicul si pana la urma nu a zis nimeni de cat sa-si faca omu traseul de evacuare .
ma intereseaza si pe mine . am un motor de 1.5 ( asemanator) si vreau sa-i pun evacuare mai mare . ma intereseaza daca e recomandabil sa scot toba intermediara , de cat sa fac traseul , si ce dimensiune ar trebui sa fie "tipsul" teava finala . ms
__________________
nutzuXXL is offline   Reply With Quote
Old 07-10-07, 10:41   #22
B85YCS

Stage 2
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 47
Default Re: Polo 1.4MPI, Sfaturi pentru modificarea traseului de evacuare si al filtrului

Quote:
Originally Posted by DACIA-Wrc View Post
eu am un amarat de cielo din 95 si peste triplul kilometriilor tai
daca esti interesat sa vezi cum suna cu filtru sport si evacuare compelct modificata esti invitatul meu
crede-ma ca castigi putere, si un sound frumos, care la un drum de cluj-constanta iti rogi moartea .
dupa 300 km m-am dat jos si turbam si m-am invatat, 100-150 km apoi pauza de 15 minute apoi la loc...si parca-i mai ok :P
daca vrei sa vezi cum trage masina cu tobe si filtru si alea alea da-mi mp-u si te duc sa vezi
Crede-ma pe cuvantul meu de onoare ca am ras cu lacrimi jumatate de ora )))))) =))))))))) prima oara nu intelesesem ce ai spus dar am citit urmatorul post si mi-am dat seama "care la un drum de cluj-constanta iti rogi moartea" , "100-150 km apoi pauza de 15 minute apoi la loc...si parca-i mai ok :P"

esti imposibil )))) tare rau cat am putut sa rad, la 9 dim dupa un botez. mersi
B85YCS is offline   Reply With Quote
Old 07-10-07, 10:46   #23
B85YCS

Stage 2
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 47
Default Re: Polo 1.4MPI, Sfaturi pentru modificarea traseului de evacuare si al filtrului

Quote:
Originally Posted by beck View Post
sa ai in vedera ca un catalizator nu tine mult peste 100k km daca este infundat nu mai ai ce sa ii faci, si iti mananca cativa cai si iti creste consumul.

din cauza asta unele masini trag mai bine si consuma mai putin fara catalizator


amicul cu teava de 72 abereaza, nu ai nevoie de asa ceva si sigur iti va merge mai prost motorul daca gasesti pe cineva sa iti faca un traseu pe teava de 70 ( de 72 nici nu exista) diametrele astea se folosesc la masini turbo .

o teava de 60 sau 63,5 ar fi buna pt un cold air intake ,nu pentru evacuare oricum.

raportul calitate pret la borla este cel mai bun la noi iar ceva mai ieftin cred ca gasesti doar powerfull dar au un "zgomot" specific.

am avut borla pe 3 masini si am fost foarte multumit

ai putea lua in considerare o axa cu came sport, nu cred ca ajungi la 100 de cai dar va fi alta masina

din ianuarie te pot ajuta cu admisia.
pana in ianuarie nu se paote ? pls !!! doar una pui extraprice. te rog frumos pv me
B85YCS is offline   Reply With Quote
Old 13-10-07, 11:50   #24
vlad_cielo

Stage 3
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 117
Default Re: Polo 1.4MPI, Sfaturi pentru modificarea traseului de evacuare si al filtrului

La motoarele diesel nu conteaza toba. Nu iti aduce in plus cai putere o evacuare la diesel.
vlad_cielo is offline   Reply With Quote
Old 20-11-07, 22:24   #25
4wheels

Stage 5
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 384
Lightbulb Re: Polo 1.4MPI, Sfaturi pentru modificarea traseului de evacuare si al filtrului

Cu o evacuare de calitate te pot ajuta eu https://forum.4tuning.ro/464-tobe-esapamente-tevi-intercoolere/57813-vand-3-evacuari-supersport-carbon.html
4wheels is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -