Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 27-12-10, 15:19   #1
filipinho21

Stage 3
 
filipinho21's Avatar
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 140
Question E mai bine cu sau fara catalizator la motoarele diesel?

Salut am un 1.6 diesel si as vrea sa ii dau catalizatorul jos.mai exact sa il desfac,ii sparg toate sitele apoi il sudez si il pun la loc.intrebarea e daca afecteaza cu ceva turbina ?si prin eliminarea catalizatorului se castiga ceva sau doar zgomot si mult fum?
__________________
filipinho21 is offline   Reply With Quote
Old 28-12-10, 00:25   #2
haplea

Stage 5
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 356
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: E mai bine cu sau fara catalizator la motoarele diesel?

eu ti-as recomanda sa-i faci o evacuare turbo-back, asta daca e turbo si sa nu ii spargi catalizatorul,mai tarziu o sa-ti para rau dupa el...........inafara ca este o gramada de bani,dar poate o sa trebuiasca sa mai treci si itp.........asa il poti tine deoparte.
Da intradevar, e mai bine fara catalizator la motorele diesel....motorul va merge mai aerisit,va consuma mai putin si mai castigi vreo 5-10 caluti si putin cuplu....
__________________
reconditionari turbosuflante stock si upgrade
injectoare si pompe motorina stock sau upgrade
haplea is offline   Reply With Quote
Old 28-12-10, 01:05   #3
filipinho21

Stage 3
 
filipinho21's Avatar
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 140
Default Re: E mai bine cu sau fara catalizator la motoarele diesel?

Quote:
Originally Posted by haplea View Post
eu ti-as recomanda sa-i faci o evacuare turbo-back, asta daca e turbo si sa nu ii spargi catalizatorul,mai tarziu o sa-ti para rau dupa el...........inafara ca este o gramada de bani,dar poate o sa trebuiasca sa mai treci si itp.........asa il poti tine deoparte.
Da intradevar, e mai bine fara catalizator la motorele diesel....motorul va merge mai aerisit,va consuma mai putin si mai castigi vreo 5-10 caluti si putin cuplu....
Explica-mi te rog mai detaliat ce inseamna o evacuare turbo-back.Motorul e 1.6 turbo diesel(HDI).am postat acest topic pentru ca un mai multi mecanici de la mine din oras mi-au zis ca o sa-mi cada turbina si bine inteles nu mai trec ITP.pentru itp o sa cumpar unul second sa il am pentru atunci.
filipinho21 is offline   Reply With Quote
Old 28-12-10, 01:30   #4
haplea

Stage 5
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 356
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: E mai bine cu sau fara catalizator la motoarele diesel?

turbo-back=evacure directa din turbina pana in spate,eliminarea catalizatoruli............tie ti-ar trebui o evacuare pe 63mm, adica turbo-back pe 63mm.......
haplea is offline   Reply With Quote
Old 12-03-11, 21:17   #5
geti

Stage 5
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,121
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: E mai bine cu sau fara catalizator la motoarele diesel?

Doamne mare e gradina Ta. Cum sa se strice turbina de la lipsa catalizatorului, in cel mai rau caz, in cel mai rau, iti va scadea cuplul pe ture mici. Daca scoti catalizatorul nu vei mai avea backpressure(suprapresiune)a carui absenta, in cazul aspiratelor, duce la o scadere mai evidenta de cuplu. Revenind la situatia ta, scoaterea catalizatorului si construirea unei evacuari libere este mai ales in favoarea turbinii, de multe ori suprapresiunea este cea care distruge turbina, te poti gandi la un dop ca sa intelegi sau ceva foarte restrictiv, apare o presiune care duce o supraincalzire a palelor turbinei.
geti is offline   Reply With Quote
Old 13-03-11, 02:02   #6
Predator

Stage 5
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,089
Default Re: E mai bine cu sau fara catalizator la motoarele diesel?

E hai ca o dam in SF-uri si nu-mi place. Nu suntem in stare sa traducem corect backpressure, dar vorbim la alt nivel ingineresc. Sa fim seriosi domnilor. E bataie de joc.

Sunt de parere ca trebuie sa fii complet avid dupa putere si sa ai ochelari de cal ca sa scoti un catalizator. Pentru 1Cp si 10NM la 3000 ture e complet inutil.


Ia unul de pe masini mai noi il montezi si gata. Multumesti si mediul si pe tine.
__________________

low sau nu ?
Predator is offline   Reply With Quote
Old 13-03-11, 02:16   #7
filipinho21

Stage 3
 
filipinho21's Avatar
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 140
Default Re: E mai bine cu sau fara catalizator la motoarele diesel?

Quote:
Originally Posted by Predator View Post
E hai ca o dam in SF-uri si nu-mi place. Nu suntem in stare sa traducem corect backpressure, dar vorbim la alt nivel ingineresc. Sa fim seriosi domnilor. E bataie de joc.

Sunt de parere ca trebuie sa fii complet avid dupa putere si sa ai ochelari de cal ca sa scoti un catalizator. Pentru 1Cp si 10NM la 3000 ture e complet inutil.


Ia unul de pe masini mai noi il montezi si gata. Multumesti si mediul si pe tine.
Domnule,vroiam sa scot catalizatorul mai mult pentru sunet nu pentru un cacat de cal.Ceea ce am si facut.Rezultatul a fost scaderea lagului cuplu mai mare pe ture mici si un sunet frumos,dar mie unu mi s-a parut ca e mai puturoasa si am avut probleme cu un senzor la arbore de care nu stiam credeam ca e din cauza eliminarii catalizatorului.pe tester nu dadea acel senzor deoarece era o eroare care se auto-elimina ..in fine prolema s-a rez si sincer pare mai vioaie cu cat.Am intrebat ce se intampla pentru ca nu stiam eu daca e bine sau nu e bine si acum am aflat.Deaia e forum pentru asta am cont aici.Solutia cea mai buna pentru problema asta este inlocuirea catalizatorului stock cu unul costom cu site metalice.
filipinho21 is offline   Reply With Quote
Old 13-03-11, 07:21   #8
WRT-SHARK

Stage 5
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 721
Default Re: E mai bine cu sau fara catalizator la motoarele diesel?

Quote:
Originally Posted by filipinho21 View Post
Explica-mi te rog mai detaliat ce inseamna o evacuare turbo-back.Motorul e 1.6 turbo diesel(HDI).am postat acest topic pentru ca un mai multi mecanici de la mine din oras mi-au zis ca o sa-mi cada turbina si bine inteles nu mai trec ITP.pentru itp o sa cumpar unul second sa il am pentru atunci.
Explica-le mecanicilor ca daca nu se scot suruburile de prindere a turbinei , spre dezamagirea lor ea nu cade nicaieri.
La motoarele turbo diesel sau benzina ideal este ca dupa turbina sa fie back pressure zero , astfel ca orice catalizator sau amortizor de zgomot interpus intre turbina si atmosfera (a se citi traseu de evacuare) scade eficienta volumetrica a motorului si ingreuneaza masina.
ITP-ul daca nu se afla pe o strada infundata vei trece de el in cea mai mare viteza...,am vazut ca la Foscani toamna se produce foarte mult vin...
WRT-SHARK is offline   Reply With Quote
Old 13-03-11, 12:17   #9
geti

Stage 5
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,121
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: E mai bine cu sau fara catalizator la motoarele diesel?

Quote:
Originally Posted by Predator View Post
E hai ca o dam in SF-uri si nu-mi place. Nu suntem in stare sa traducem corect backpressure, dar vorbim la alt nivel ingineresc. Sa fim seriosi domnilor. E bataie de joc.

Sunt de parere ca trebuie sa fii complet avid dupa putere si sa ai ochelari de cal ca sa scoti un catalizator. Pentru 1Cp si 10NM la 3000 ture e complet inutil.


Ia unul de pe masini mai noi il montezi si gata. Multumesti si mediul si pe tine.
Ma scuzati, nu m-am exprimat corect. Nu e vorba de suprapresiune ci de contrapresiune, dar nu era cazul sa dai comentariu, cine stie stie, sau intelege. Avand in vedere ora la care a fost scris topicul meu voi lua drept scuza oboseala. De fiecare data cand se va strica un filtru de particule dupa n regenerari, sa vad eu cine isi cumpara unul nou, in spiritul protejarii mediului, abia in cazul asta, iti spun eu: "Sa fim seriosi". Ca sa raman totusi la subiect, eu nu am spus ca ai castiga putere din evacuare in acest caz cu toate ca sunt si rezultate care infirma aceasta teorie, consider insa importanta eliminarea contrapresiunii.
geti is offline   Reply With Quote
Old 13-03-11, 12:27   #10
Predator

Stage 5
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,089
Default Re: E mai bine cu sau fara catalizator la motoarele diesel?

Nu vreau sa par rautacios, dar si acum mi-ai dovedit ca incurci termenii.

Catalizatorul nu are vreo legatura cu filtrul de particule. Doar ca e pus pe acelasi traseu. Sunt doua lucruri cu functii diferite.
Din pacate, eu nu accept orele tarzii ca scuze nicaieri. Nu e un motiv in cazul in care dai cu bata-n balta. Denota doar ca esti delasator.
Predator is offline   Reply With Quote
Old 13-03-11, 13:00   #11
geti

Stage 5
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,121
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: E mai bine cu sau fara catalizator la motoarele diesel?

Quote:
Originally Posted by Predator View Post
Nu vreau sa par rautacios, dar si acum mi-ai dovedit ca incurci termenii.

Catalizatorul nu are vreo legatura cu filtrul de particule. Doar ca e pus pe acelasi traseu. Sunt doua lucruri cu functii diferite.
Din pacate, eu nu accept orele tarzii ca scuze nicaieri. Nu e un motiv in cazul in care dai cu bata-n balta. Denota doar ca esti delasator.
Nu vrei sa pari rautacios dar esti si intr-un mod gratuit. Cand am pomenit de filtru de particule m-am referit la o metoda de protejare a mediului, daca nu stiai iti spun eu filtru de particule vine tot in sprijinul diminuarii poluarii si de aceea am amintit de acesta. Si daca vrei iti spun altfel ca sa intelegi.Tu daca te vei afla in situatia data, cu filtru de particule la pamant, iti vei cumpara altul, pentru a proteja mediul? Nu cred.
geti is offline   Reply With Quote
Old 13-03-11, 13:05   #12
beck

Stage 5
 
beck's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,108
Default Re: E mai bine cu sau fara catalizator la motoarele diesel?

Quote:
Originally Posted by Predator View Post
...
Sunt de parere ca trebuie sa fii complet avid dupa putere si sa ai ochelari de cal ca sa scoti un catalizator. Pentru 1Cp si 10NM la 3000 ture e complet inutil.

La bani nu te-ai gandit? o teava e mai ieftina decat un *** de catalizator, eu personal l-am dat jos , nu pot sa zic ca simt vre-o crestere de putere, dar am facut dekat impreuna cu o turbina noua si debitmetru nou. (motor 1.9 tdi 90cp)
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Photo0179.jpg
Views:	507
Size:	70.9 KB
ID:	1916219   Click image for larger version

Name:	Photo0178.jpg
Views:	423
Size:	65.1 KB
ID:	1916220  
__________________
INOXWORKS

480 hp/t
beck is offline   Reply With Quote
Old 13-03-11, 13:08   #13
Predator

Stage 5
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,089
Default Re: E mai bine cu sau fara catalizator la motoarele diesel?

Subiectul topicului este cu si despe catalizator. Nu are rost sa introducem alte lucruri in discutie. Altfel, putem vorbi si despre Ad-Blue si alte sisteme anti poluare.

Iti multumesc ca esti semi-informat si incerci sa-mi mai explici si mie din cunostiintele tale. E OK.

De ce sa-l arunc ? Daca am garantie il schimba, daca nu, vad de ce a cazut si daca nu am nicio vina ma judec cu fabricantul. Nu cred ca un filtru de particule e trecut pe lista de consumabile.


beck, imi pare rau sa-ti spun, dar piata auto din Romania este un rahat. Este plina de samsari. Am ajuns sa mi se ceara pentru un subframe si doua brate suspensie 600 Euro. Ca sa nu mai vorbesc de alte zeci de tampenii.

Un catalizator folosit, dar bun, aici il poti cumpara incepand de la 1 lira pana la 100, unde depinde de noroc si de carisma.

Last edited by Predator; 13-03-11 at 13:11.
Predator is offline   Reply With Quote
Old 21-03-11, 16:40   #14
W R S

Stage 5
 
W R S's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 347
Member of:
[AUDI]
Default Re: E mai bine cu sau fara catalizator la motoarele diesel?

Decatalizarea pe benzina cat si la TDI s`a simtit la mine . Nu exagerat nu ca un soft , dar se simte, evacueaza altfel.

La diesel e urat cu fumul...
W R S is offline   Reply With Quote
Old 23-03-11, 19:10   #15
NT33EXE

Stage 5
 
NT33EXE's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 960
Default Re: E mai bine cu sau fara catalizator la motoarele diesel?

sunt posesor de tdi cu ceva upgardeuri.
am decis sa elimin catalizatorul si finala pentru ca gazele sa fie evacuate mai repede si sa mai scada temperatura lor. acestea ajuta automat si turbina in sensul ca scade si temperatura acesteia pe partea de evacuare.
eu nu am simtit nici o diferenta reala intre cu si fara catalizator. mai putin suieratul turbinei care acum se aude si pe evacuare.
in ceea ce priveste ITP-ul, la diesel se masoara opacitatea, asa ca daca nu dai cu fum peste masura e ok.
NT33EXE is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -