Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 19-08-06, 12:34   #1
dobro_c

Stage 5
 
dobro_c's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 441
Member of:
[Kamikaze Racing Team]
Default cum sa urce in ture mai repede un megane 2 de 1.6?

am un megane 1.6 113 cai '05 hatchback si chestia care nu-mi place i ca daca i incarcat, motoru nu trage cum ar trebui. de exemplu acuma 2 saptamani am fost la mare cu inca un golf 1.9 tdi de 115 cp 6 viteze, amadoua masini cu cate 4 persoane si bagaje o gramada, si golf-ul tragea mult mai bine. stiu ca acolo intervine turbina... dar totusi

deci as putea face ceva cu meganu sa fie mai vioi? dar nu-mi ziceti sa pun turbo pt ca ca clar nu merita.
eu cred ca daca ar fi mai mult cuplu ar fi execelent, dar cum pot obtine cuplu mai mare?

cu chiptuning as rezolva ceva? eu stiu ca cu chiptuning o sa obtin cai din ture (sa zicem 120@6500) si cuplul... se intampla ceva cu el?
dobro_c is offline   Reply With Quote
Old 19-08-06, 14:05   #2
MasterTuner

Stage 5
 
MasterTuner's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 785
Member of:
[Moderators]
Default Re: cum sa urce in ture mai repede un megane 2 de 1.6?

Cuplu inseamna mai mult aer admis pe ciclu motor. Avem solutia pentru tine. Kit de admisie multiclapeta de YAMAHA R1 si evacuare custom care face 135 cp din motorul asta fara sa-l deschidem. Daca se schimba si axele cu came si raportul de compresie se poate ajunge la 160 cp absolut de strada. Kitul il avem pe stoc si chiar pot sa-ti arat ce a facut la un motor identic pe dyno.
__________________
TUNING TO PERFECTION
www.mastertuner.ro
Bucuresti, Teiul Doamnei 92
Tel.:0722275522/021 242 42 81
MasterTuner is offline   Reply With Quote
Old 19-08-06, 14:56   #3
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re: cum sa urce in ture mai repede un megane 2 de 1.6?

In sfarsit se ocupa cineva si de "tuningul clasic", nu numai de turbo si compresor!

Sunt curios la ce motoare 4-in-linie se mai poate monta; are 4 debitmetre de aer sau foloseste debitmetrul original si tubulatura lui de aer (in cazul asta, nu e o restrictie?).

Candva mi s-a propus o solutie asemanatoare pentru Broscuta, set de 4 carburatoare cu o tija de comanda si alimentarea cu benzina comune. Era de munca, trebuiau facute galerii de la setul de 4 carburatoare(in linie) la cilindri (motor boxer), si am refuzat. Imi pare in continuare rau

~Nautilus
Nautilus is offline   Reply With Quote
Old 20-08-06, 23:50   #4
Race

Stage 5
 
Join Date: May 2005
Posts: 878
Default Re: cum sa urce in ture mai repede un megane 2 de 1.6?

zbuciumus ceea ce spui tu suna excelent..dar zi si niste preturi pentru corpul de acceleratie,pistoane (si eventual biele),axe cu came,eventual arcuri de supape.
In cazul acestor modificari,care e turatia de putere maxima si la cat ar ajunge raportul de compresie ?
Race is offline   Reply With Quote
Old 22-08-06, 09:28   #5
MasterTuner

Stage 5
 
MasterTuner's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 785
Member of:
[Moderators]
Default Re: cum sa urce in ture mai repede un megane 2 de 1.6?

Cu 1 500 E dau kitul complet de clapete, galerie intermediara, galerie evacuare 4 in 1 custom care arata BEETON, Unichip montaj si tuning. La banii astia afara gasesti eventual clapetele, dupa care incepi sa te gandesti la galerie... Doar cu astea si 0.3 raport crescut motorul scoate 135 cp pe dyno. Pentru axe si suruburi care ar fi cum spun tunerii "bazati" stage 2 ar costa inca vreo 1300 de euro si s-ar ajunge spre 155-170 cp. Multiclapetele te lasa sa folosesti axe cu came nebune care altfel nu ai putea sa ai ralanti sub 1500 rpm, asa insa motorul facand ca unul stock la ralanti.

Cu 2 400 de euro dau motorul cu totul pe care il am in garaj.
MasterTuner is offline   Reply With Quote
Old 24-08-06, 01:54   #6
dobro_c

Stage 5
 
dobro_c's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 441
Member of:
[Kamikaze Racing Team]
Default Re: cum sa urce in ture mai repede un megane 2 de 1.6?

sa zicem ca imi fac treaba asta la masina... ce se va intampla cu pistoanele, ambreiajul, cutia de viteze, planetarele, etc. avand in vedere ca sporul de performanta este de aprox. 50%???
dobro_c is offline   Reply With Quote
Old 24-08-06, 08:40   #7
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: cum sa urce in ture mai repede un megane 2 de 1.6?

Quote:
Originally Posted by dobro_c View Post
sa zicem ca imi fac treaba asta la masina... ce se va intampla cu pistoanele, ambreiajul, cutia de viteze, planetarele, etc. avand in vedere ca sporul de performanta este de aprox. 50%???

depinde la ce folosesti masina, daca o sa te bucuri ca urcac dealul mai usor, sau ca nu se mai simte cand iei un pasager in dreapta..... sau usurinta cu care faci depasiri, atuncea parerea mea ca nu se intampla nimika cu cele mentionate de tine, daca in schimb o dedici curselor, normal ca starturile de pe loc o sa accentueze uzura, cutiei, ambreiajului, planetarelor.......... (pistonele nu cred ca patesc nimika in nici una din situatii)
200SX is offline   Reply With Quote
Old 24-08-06, 09:52   #8
MasterTuner

Stage 5
 
MasterTuner's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 785
Member of:
[Moderators]
Default Re: cum sa urce in ture mai repede un megane 2 de 1.6?

Motor similar a fost pus pe SuperNova si nu a patit nimic cu totul stoc 30 000 km. Probabil ca nu va mai face 250 000 km ci 180 000 cu segmentii astia, dar in viata nimic nu e moka. E foarte greu sa gasesti una care sa te iubeasca doar pe tine, sa arate superb, si sa gateasca si sa se arda ca nimeni alta de bine. Uita-te la BMW-urile compresor la care mai apare in plus si stresul termic si pana acum nu au fost probleme.
MasterTuner is offline   Reply With Quote
Old 26-08-06, 14:27   #9
dolb
NoSpeedLimit Romania Club Member


Stage 5
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 7,764
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[4Tuning International]
[VW]
Default Re: cum sa urce in ture mai repede un megane 2 de 1.6?

normal! .. fa tu diferenta intre: cum trage un diesel .. si cum trage o benzina.. benzina se ineaca.. dieselu traieste!! si iti zic puteai sa ai 113 cai..sau cat ai tu.. si el sa fie de 90 cp si tot te facea TDI POWER - from Audi
__________________

dolb is offline   Reply With Quote
Old 27-08-06, 01:50   #10
siadimet

Stage 5
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 543
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: cum sa urce in ture mai repede un megane 2 de 1.6?

Quote:
Originally Posted by zbuciumus View Post
Motor similar a fost pus pe SuperNova si nu a patit nimic cu totul stoc 30 000 km. Probabil ca nu va mai face 250 000 km ci 180 000 cu segmentii astia, dar in viata nimic nu e moka. E foarte greu sa gasesti una care sa te iubeasca doar pe tine, sa arate superb, si sa gateasca si sa se arda ca nimeni alta de bine. Uita-te la BMW-urile compresor la care mai apare in plus si stresul termic si pana acum nu au fost probleme.
motorul care il ai tu se pare ca avea 107 cai de fabrica,se obtinusera din el 135 cai cu clapetele de motocicleta,dar in nici un caz nu putea fi folosit zi de zi.masina facea ca naiba la ralanti si avea la acceleratie un lag asemanator cu cel al unei turbine puturoase.daca o foloseai la curse si o tineai numai in blana era ok,dar la mers normal in oras te exaspera.daca baiatul cu sn albastra nu ne parasea,poate reusea un reglaj mai performant.mai performant era motorul de 1,4 cu compresor.ma intereseaza un pret pt serpisori,daca sunt cei de pe sn.
siadimet is offline   Reply With Quote
Old 28-08-06, 19:52   #11
MasterTuner

Stage 5
 
MasterTuner's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 785
Member of:
[Moderators]
Default Re: cum sa urce in ture mai repede un megane 2 de 1.6?

Colega, adevaru' e ca masina a avut mai multe "stagii", cand am lasat-o eu tocmai il facusem pe SGM. Sa nu uitam ca motorul era initial de 107 cp, s-a incercat tuning cu injectoare de R1, apoi cele ale motorului, toate astea pe ECU de SuperNova cu piggyback UNICHIP. Cuvantul Lag se foloseste pentru motoarele turbo. Nu vand serpii separat.
MasterTuner is offline   Reply With Quote
Old 31-08-06, 19:54   #12
KGB

Stage 4
 
KGB's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 227
Default Re: cum sa urce in ture mai repede un megane 2 de 1.6?

Quote:
Originally Posted by dolb View Post
normal! .. fa tu diferenta intre: cum trage un diesel .. si cum trage o benzina.. benzina se ineaca.. dieselu traieste!! si iti zic puteai sa ai 113 cai..sau cat ai tu.. si el sa fie de 90 cp si tot te facea TDI POWER - from Audi
fratelo, daca ai 3 dieseluri in garaj nu inseamna k TDI rupe norma. gandeste-te k turbina de pe diesel-uri d-abia tzine pasul cu benzina simpla. nu realizezi ce zici? sa nu mai zic de turbo pe benzina... pune si u motorina intr-un lighean si incearca sa-i dai foc , vezi ia? poate cu un tun cu care parleshti porcul de craciun. si pe urma pune benzina in acelasi lighean si incearca sa nu fumezi in apropiere. numai de la cat de puternica e arderea gandeste-te... sa o intelegi probabil gand o sa conduci un motor turbo pe benzina
__________________
Honda Concerto, 1.5l, 16v, 90hp
Renault Megane II Bicorp, 1.6l, 16v, 115hp
KGB is offline   Reply With Quote
Old 31-08-06, 20:38   #13
dolb
NoSpeedLimit Romania Club Member


Stage 5
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 7,764
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[4Tuning International]
[VW]
Default Re: cum sa urce in ture mai repede un megane 2 de 1.6?

cati ani ai? .. nu realizezi nici tu ! da recunosc..benzina cu turbo e o chestie, dar aspirata e varza pe langa turbo diesel ( si nu ma refer numai la TDI ) condu si tu un BMW , sau un V6 TDI ( Touareg ) si pe urma mai vorbim
dolb is offline   Reply With Quote
Old 01-09-06, 01:36   #14
Kent8

Stage 5
 
Kent8's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,298
Default Re: cum sa urce in ture mai repede un megane 2 de 1.6?

mdea
interesant subiect de discutie, acasa am o octavia 2 cu motor 1.9tdi 105 cai stock.... si mai am un cielo modificat umpic teoretic tre sa aiba in jur la 110 cai real nu stiu daca ajunge la 100
plecand cu ambele pe acceasi distanta tdi-u imi dadea cel putin cateva secunde mai putin...asta daca apuca sa cupleze turbina
am facut aceeasi chestie insa nu lasam sa cupleze turbina la sub 2000 de ture...stiti rezultatul nu? benzina ii dadea cateva secunde in minus dizalui
dizalu fara turbo ii mort din pacate
eu nu suport dizalurile, da au unele avantaje, consuma mai tine, motorina ii ceva mai eftina, are cuplu are forta benzina ii mai scumpa da cand i-ai dat talpa se duce nu tre sa astepti o anumita turatie sa cupleze turbo-ul
de aia prefer benzina...da nici cu dizalul nu-mi este rusine
kgb cand o cuplat la un dizal turbina...o uitat de benzina
i-a un dizal de 100 de cai si o benzina de 100 si pune-le sa urce un deal...vezi care ajunge prima sus
sau fa o linie...vezi diferenta
benzina iti va raspunde mai repede, daca-i pe carburatoare...poate poate ai ceva sanse...sa faci dizalul da nu prea cred
daca s-ar putea face la dizal sa-i cupleze tot timpul turbina...cand i-ai dat sa se duca ar fi o treaba mijto...da nu rpea poti si are si turbo-lag-ul
Kent8 is offline   Reply With Quote
Old 01-09-06, 02:40   #15
dobro_c

Stage 5
 
dobro_c's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 441
Member of:
[Kamikaze Racing Team]
Default Re: cum sa urce in ture mai repede un megane 2 de 1.6?

interesanta discutie... oricum treaba propusa de zbuciumus e super ok dar dupa parerea mea nu e destul, adica ar mai trebui eventual o cutie mai desteapta sa lucreze cu aia 170 de cai si eventual un ambreiaj...

iar in legatura cu diesel-urile ce sa zic.. parca mai rentabila e pe benzina pt ca piesele si masina in sine diesel sunt mult mai scumpe decat benzina si consumu de 5-6 in comparatie cu 7-8 cat am eu nu e asa mare...

si in plus sunetul unui diesel la ralanti mie mi se pare f urat... parca sunt acolo niste pitici care bat un fier (no ofense)
dobro_c is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -