Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 10-06-10, 10:08   #1
gonzy_et

Stage 5
 
gonzy_et's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 501
Default Anularea catalizatorului pentru o evacuare mai buna?

1.As fi curios daca se obtine o reactie mai buna al motorului daca sparg filtrul din catalizator?

2.Daca sunt dezavantaje?
-cresterea consumului
-probleme la ITP-ul
-probleme cu turbo daca e cazul
-suna mai tare

3.Merita efortul?

4.Diferente intre aspirant si turbo/ benzinar si dizel fara catalizator?


Masina la care vreu sa aplic este o Skoda Octavia Tour 1.9tdi 90 ps cod motor ALH din 2001 euro3

Experiente am asistat la o aceasta interventie la un Mercedes C250 D din 96 si rezultatul era putin sesizabil poate k a fost aspirant de aceea, mi sa spus la turbo fiind mult mai mare.

Astept pareri....
gonzy_et is offline   Reply With Quote
Old 10-06-10, 18:55   #2
p_vio46

Stage 5
 
p_vio46's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,680
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[2 Roti]
[RENAULT]
Default Re: Anularea catalizatorului pentru o evacuare mai buna?

Quote:
Originally Posted by gonzy_et View Post
1.As fi curios daca se obtine o reactie mai buna al motorului daca sparg filtrul din catalizator?

2.Daca sunt dezavantaje?
-cresterea consumului
-probleme la ITP-ul
-probleme cu turbo daca e cazul
-suna mai tare

3.Merita efortul?

4.Diferente intre aspirant si turbo/ benzinar si dizel fara catalizator?


Masina la care vreu sa aplic este o Skoda Octavia Tour 1.9tdi 90 ps cod motor ALH din 2001 euro3

Experiente am asistat la o aceasta interventie la un Mercedes C250 D din 96 si rezultatul era putin sesizabil poate k a fost aspirant de aceea, mi sa spus la turbo fiind mult mai mare.

Astept pareri....
consumul creste odată cu apăsarea mai pronunţată a pedalei de acceleraţie , ITP adio , se cam dau peste cap noxele, practic e ca un filtru cu foarte multe celule prin care trec gazele ieşind mau curate, probleme cu turbo nu o să ai , din contră motorul va putea elimina mai rapid gazele, deci teoretic un plus, dacă măsori un motor cu toată evacuarea pe el si apoi il măsori fără sau inlocuiesti cu teavă vei avea diferente, catalizatoarele, tobele, obturează motorul ,pentru a scoate anumite noxe(mai mici) un număr redus de decibeli, etc...dacă mertă? trebuie să te gāndeşti dacă faci si alte modificări să o cresti in performante, merită, (cred oricum că mai bine dai jos catalizatorul, il păstrezi aşa fără sa l strici si pui in locul lui ţeavă pe diamentru corespunzător sau unul sport cu maxim 200 de celule, iar daca e sa ramai fără talon , pentru noxe te duci si ti-l pui inapoi cu costuri minime)( sau il golesti si daca e sa iti ia talonul pentru noxe , pentru a scoate iar noxele, cumperi altul-de origine care de obicei e foarte scump) Dacă nu vrei sa faci si alte modificări, nu se merită asta dacă nu vrei sa fi lăsat fără talon daca Doamne fereste te opreste RAR ul

Last edited by p_vio46; 10-06-10 at 19:02.
p_vio46 is offline   Reply With Quote
Old 11-06-10, 08:50   #3
gonzy_et

Stage 5
 
gonzy_et's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 501
Default Re: Anularea catalizatorului pentru o evacuare mai buna?

Quote:
Originally Posted by p_vio46 View Post
consumul creste odată cu apăsarea mai pronunţată a pedalei de acceleraţie , ITP adio , se cam dau peste cap noxele, practic e ca un filtru cu foarte multe celule prin care trec gazele ieşind mau curate, probleme cu turbo nu o să ai , din contră motorul va putea elimina mai rapid gazele, deci teoretic un plus, dacă măsori un motor cu toată evacuarea pe el si apoi il măsori fără sau inlocuiesti cu teavă vei avea diferente, catalizatoarele, tobele, obturează motorul ,pentru a scoate anumite noxe(mai mici) un număr redus de decibeli, etc...dacă mertă? trebuie să te gāndeşti dacă faci si alte modificări să o cresti in performante, merită, (cred oricum că mai bine dai jos catalizatorul, il păstrezi aşa fără sa l strici si pui in locul lui ţeavă pe diamentru corespunzător sau unul sport cu maxim 200 de celule, iar daca e sa ramai fără talon , pentru noxe te duci si ti-l pui inapoi cu costuri minime)( sau il golesti si daca e sa iti ia talonul pentru noxe , pentru a scoate iar noxele, cumperi altul-de origine care de obicei e foarte scump) Dacă nu vrei sa faci si alte modificări, nu se merită asta dacă nu vrei sa fi lăsat fără talon daca Doamne fereste te opreste RAR ul
Multumesc pentru sfat intradevar nu merita sal sparg mai bine e sa schimb cu o tava daca chear vreau sa fac modificarea aceasta. Bine ar fi modificare serioasa un chip toba finala sport si poate atunci inlocuit catul dar momentan nu ma pun pe modificare motor ramane stock.
gonzy_et is offline   Reply With Quote
Old 13-06-10, 23:44   #4
Alejandro
Ford Driver

Stage 5
 
Alejandro's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 1,522
Member of:
[DACIA]
[FORD]
Default Re: Anularea catalizatorului pentru o evacuare mai buna?

exista catalizatoare sport - au sitele metalice si sunt mai permisive decat cele stock care au site de ceramica si sunt mai restrictive!
Alejandro is offline   Reply With Quote
Old 14-06-10, 09:51   #5
gonzy_et

Stage 5
 
gonzy_et's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 501
Default Re: Anularea catalizatorului pentru o evacuare mai buna?

Quote:
Originally Posted by Alejandro View Post
exista catalizatoare sport - au sitele metalice si sunt mai permisive decat cele stock care au site de ceramica si sunt mai restrictive!
Dar cele sport indeplinesc aceleasi norme adica in cazul meu euro3
gonzy_et is offline   Reply With Quote
Old 14-06-10, 13:52   #6
Alejandro
Ford Driver

Stage 5
 
Alejandro's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 1,522
Member of:
[DACIA]
[FORD]
Default Re: Anularea catalizatorului pentru o evacuare mai buna?

da sunt catalizatoare care indeplinesc atat norme euro 3 cat si euro patru! Catalizarea gazelor se produce cand gazele din galerie ajung in catalizator si intra in contact cu substantele nobile (cele care le gasim in tabelul periodic al elementelor din categoria non-metalelor) - ceramica, ma rog sitele de ceramica sunt mai restrictive si nu au rezonanta asa puternica ca sitele metalice de la catalizatoarele sport!
__________________
Yamaha FZR 600R biker
ex - Kawasaki biker
Prowd OWNER of a FORD FOCUS MK1 Turnier GHIA
ex-Logan Driver
Pedal to the metal!!!
Alejandro is offline   Reply With Quote
Old 14-06-10, 19:25   #7
bbujica
VW Driver

Stage 3
 
bbujica's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 109
Member of:
[VW]
Default Re: Anularea catalizatorului pentru o evacuare mai buna?

Pe un golf 3 de 1.6 mpi 75cp , sa-i scot catalizatorul, sa o inlocuiesc cu o teava? ar creste puterea motorului? de auzit?...cum se aude? mai tare? mai gros...? mai cum?

In caz ca ma opreste si-mi ia talonul, pot pune catalizatorul de-l luasem dupa ea...sa-l pun loc? Sonda landda? nu are nici o legatura cu catalizatorul?
__________________
Contact: Or: 0743404200 Cos: 0762321970 Y.M: bbujica Skype: bbujica

Car: Vw Golf III
bbujica is offline   Reply With Quote
Old 14-06-10, 19:48   #8
Alejandro
Ford Driver

Stage 5
 
Alejandro's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 1,522
Member of:
[DACIA]
[FORD]
Default Re: Anularea catalizatorului pentru o evacuare mai buna?

sonda lamba este in stransa legatura cu catalizatorul! Exista insa unele masini care au 1 singura sonda lambda - aceea este montata exact la iesirea din galerie (serpisori) si nu are nici o legatura cu cat-ul; acele masini cu 2 sonde lamba una la iesire din galerie si una dupa catalizator au probleme daca dati catalizatorul si nu il anulati din ECU!
Fara suparare chiar nu va inteleg - daca tot vreti putere de ce nu va luati masini cu motoare mai mari - de exemplu in cazu golfului tau exista 1.8 GT-u sau 2.0 GTI care nu este foarte departe ca pret!
Alejandro is offline   Reply With Quote
Old 14-06-10, 19:59   #9
bbujica
VW Driver

Stage 3
 
bbujica's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 109
Member of:
[VW]
Default Re: Anularea catalizatorului pentru o evacuare mai buna?

Quote:
Originally Posted by Alejandro View Post
sonda lamba este in stransa legatura cu catalizatorul! Exista insa unele masini care au 1 singura sonda lambda - aceea este montata exact la iesirea din galerie (serpisori) si nu are nici o legatura cu cat-ul; acele masini cu 2 sonde lamba una la iesire din galerie si una dupa catalizator au probleme daca dati catalizatorul si nu il anulati din ECU!
Fara suparare chiar nu va inteleg - daca tot vreti putere de ce nu va luati masini cu motoare mai mari - de exemplu in cazu golfului tau exista 1.8 GT-u sau 2.0 GTI care nu este foarte departe ca pret!
Am inteles la faza cu sonda lambda, eu stiu ca am o singura sonda care tocmai am schimbato , deci sa inteleg ca eu pot face faza cu catalizatorul,nu? cum se aude fara catalizator?

Stiu ca sunt, dar am luat masina si sunt multumit de ea...si cum trage, dar bineinteles ceva in plus nu strica ...schimbarea unu-i motor...necesita timp bani si efort si nu stiu daca merita...asa ca mai bine imi iau un e46 la care visez de mult timp
bbujica is offline   Reply With Quote
Old 14-06-10, 21:05   #10
Alejandro
Ford Driver

Stage 5
 
Alejandro's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 1,522
Member of:
[DACIA]
[FORD]
Default Re: Anularea catalizatorului pentru o evacuare mai buna?

pana sa pierzi multi bani prin amenzi in cazu in care te prinde politia - e vreo 500 ron amenda daca se constata ca ai catalizatorul dat jos (amenda se aplica de RAR la controalele de rutina in trafic) - dupaia mai ai de alergat la mecanici sa urci cat-u sus, mers la rar sa verifice noxele (la sediu central de pe judet nu la orice statie itp) dupa care dupa multi nervi si combustibil consumat si timp pierdut trebe mers la politie si recuperat talonu! asta doar pt 5 cai ilegali in plus? incearca varianta cu un catalizator sport!
Alejandro is offline   Reply With Quote
Old 14-06-10, 21:11   #11
bbujica
VW Driver

Stage 3
 
bbujica's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 109
Member of:
[VW]
Default Re: Anularea catalizatorului pentru o evacuare mai buna?

Quote:
Originally Posted by Alejandro View Post
pana sa pierzi multi bani prin amenzi in cazu in care te prinde politia - e vreo 500 ron amenda daca se constata ca ai catalizatorul dat jos (amenda se aplica de RAR la controalele de rutina in trafic) - dupaia mai ai de alergat la mecanici sa urci cat-u sus, mers la rar sa verifice noxele (la sediu central de pe judet nu la orice statie itp) dupa care dupa multi nervi si combustibil consumat si timp pierdut trebe mers la politie si recuperat talonu! asta doar pt 5 cai ilegali in plus? incearca varianta cu un catalizator sport!
da... ai si tu dreptate!

totusi... stii cumva daca schimba sunetul?
bbujica is offline   Reply With Quote
Old 14-06-10, 21:12   #12
Alejandro
Ford Driver

Stage 5
 
Alejandro's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 1,522
Member of:
[DACIA]
[FORD]
Default Re: Anularea catalizatorului pentru o evacuare mai buna?

cauta pe youtube golf 3 cu toba sport ceva de genu ar suna! insa cu un catalizator sport ar suna si mai bine! nu mai folosi quote-ul se intelege ca dai reply la ultimul mesaj!
Alejandro is offline   Reply With Quote
Old 14-06-10, 21:26   #13
p_vio46

Stage 5
 
p_vio46's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,680
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[2 Roti]
[RENAULT]
Default Re: Anularea catalizatorului pentru o evacuare mai buna?

doar catalizatorul scos nu schimbă mai deloc sau chiar deloc sunetul fără alte intervenţii la evacuare....catalizatorul sport e cea mai optimă soluţie am spus şi eu in primul post a spus-o şi Alejandro, şi nici nu e scumpă rău, un cat sport e cam 400 ron (īn medie) şi nici sute de cai nu ies din anularea catalizatorului....efectul cum că trage mai bine e datorat simplului fapt că motorul va "respira" o idee mai bine prin eliminarea mai rapidă a gazelor arse īnsă puterea duce către cea reală a motorului ,( motorul este obturat prin montarea catalizatoarelor, tobelor etc...) Dacă vreţi să nu regretaţi păstraţi sonda/ele, indiferent de opţiune ( eliminare cat, īnlocuire cu unul sport)
p_vio46 is offline   Reply With Quote
Old 14-06-10, 23:05   #14
Alejandro
Ford Driver

Stage 5
 
Alejandro's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 1,522
Member of:
[DACIA]
[FORD]
Default Re: Anularea catalizatorului pentru o evacuare mai buna?

p_vio - sunetul se schimba prin eliminarea catalizatorului deoarece:
catalizatorul in sine este si o toba de retentie a noxelor sonore (exceptand in acest moment noxele create din arderea combustibilului) - cum ziceam catalizatorul este o toba de anulare a noxelor sonore prin repulsie, gazele lovindu-se unul de celalat astfel frecventele sonore nu vor fi asa de inalte! Desigur un catalizator nu e o diferenta chiar asa enorma dpdv auditiv - masina va fi mai zgomotoasa cu 10-15 dB, in comparatie cu montarea unei tobe finale sport free flow (cele folosite de tunerii asiatici - JDM style) care modifica sunetul si tonalitatea cu 20-25dB! Atentie acestea sunt valori aproximate!
Alejandro is offline   Reply With Quote
Old 15-06-10, 10:45   #15
gonzy_et

Stage 5
 
gonzy_et's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 501
Default Re: Anularea catalizatorului pentru o evacuare mai buna?

Intradevar la motoare aspirante e mica diferenta ca am incercat la un Mercedez C250 D din 96 si era minimala schimbarea. Dar mi sa spus ca la motoare supra alimentate e mult mai efectiv. Normal aceste modificari ar fi si mai eficiente daca sar interveni ca si pachet adica anulez Catalizatorul schimbi toba finala cu una sport poate restul tevilor sa se faca mai groase si o resoftare si filtru de aer sport si asa ar fii vizibila modificarea adica 30-50 cp. Dar am ajuns la concluzia ca nu merita efortul de a anula Catul pentru cei 5 cai la cate probleme ai dupa aia mai ales ca eu folosesc masina de zi cu zi si totus conteaza consumul.
gonzy_et is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -