Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 15-01-07, 21:16   #46
Eagleee

Stage 5
 
Eagleee's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 640
Default Re: filtru sport-intrebare

Nici una nu are de a face cu celalaltul!!!
Numai daca te umbli la esapament si are 2 Lmambda sonde, una inainte de catalizator, celalalt dupa, numai atuncea nu ai voie sa sa scoti catalizatotul (numai daca faci alt program) dar restul aricand!

ECU-ul este inteligent (isi da seama ca tre sa functioneze la alte valori), de multe ori poti schimba turboul fara a modifica al chip, si merge.
Eagleee is offline   Reply With Quote
Old 19-01-07, 13:53   #47
Byrons13

Stage 4
 
Byrons13's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 190
Default Re: filtru sport-intrebare

Ei, dupa 25 000 km cu filtru de aer din pisla, fara necesitate de ungere, cu plimbari prin frumoasa si prafuita Dobroge si prin baragan, dupa DN si autostrazi, vara, toamna si iarna, iata ca pot sa va spun urmatoarele: filtrul de aer sport nu duce la o crestere a consumului de combustibil, cu conditia ca piesa dintre volan si pedale sa nu se modifice.
Byrons13 is offline   Reply With Quote
Old 21-01-07, 11:01   #48
passat 1.8T

 
passat 1.8T's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 205
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: filtru sport-intrebare

in sfarsit un raspuns destept.
apropo daca pui alt turbo si e mai mare trebe soft baieti , daca nu intra prea mult aer si bye bye motor si mai lasati-va de prosti ca ECU stei el alea alea si baga benzina mai multa , povesti de adormit copii!!! eu am filtru K+N si merge in cutia stock ,nu sa schimbat consumul si intreadevar este o mica diferenta dar mica si mai mult zgomot fiind turbo al auzi cum incepe sa intre aerul in el . si treaba cu pus ulei la servis !!!!! eu am kitul pt. curatat , si pus ulei. trebuie dat jos suflat cu aer daca ai si dat cu un spray de curat asteptat si dupa aia clatit cu apa dar nu jet , lasat la uscat si dupa dat cu ulei cu grija nu prea mult ,asa poate ajunge ulei la senzorul de aer cea ce nu e bine. diferenta este ca aerul intra mai repede , si asa ati defapt putin cuplu de cai putere am citit multe povesti pe aici!!!!
salutare la toti!!!
dan
passat 1.8T is offline   Reply With Quote
Old 21-01-07, 11:27   #49
alexjackal

Stage 2
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 68
Default Re: filtru sport-intrebare

un filtru sport are rezistenta la inaintare a aerului mai mica si va da o crestere de performanta minora si chiar un pic mai mult in cazul motoarelor supra-alimentate....cum a explicat si 200sx pe conducta de aer exista un sensor electronic(aproape toate masinile cu injectie electronica chiar si unele pe carburatie) care masoara cantitaea(masa de aer obsorbita) si in functia de aceasta se injecteaza mai multa benzina sau mai putina benzina (un filtru conic nu inseamna neaparat mai multi cai putere, se poate sa tii si manance)

Daca pui un filtru conic sport la o masina care initial avea priza de aer acesta cu siguranta ii va creste consumul si scadea performantele mai ales la turatii mici (modificare este minora atat in plus cat si in minus).

Atentie pt motoarele turbo daca pui un filtru aer sport cu debit mai mic decat are nev turbina ..... chiar daca suna bine cand respira (pt ca turbo-ul se chnuie din rasputeri sa aspire) se poate ca in curand sa ramai fara turbo si chiar sa iti maresti consumul semnificativ pt ca o sa pierzi putere mai ales in zona medie spre inalta de turatie(unde se simte boost-ul de la turbo) iar tu o sa calci pedala ca sa compensezi.
alexjackal is offline   Reply With Quote
Old 21-01-07, 12:04   #50
passat 1.8T

 
passat 1.8T's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 205
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: filtru sport-intrebare

pai asa de ce mai schimba lumea injectoare, pompa , softuri , si altele , daca tot stie ECU original sa faca tot? e normal zgomot de aspirare, eu asa cum spune-am mai sus am filru in cutie stock si vezi aici 1. Intake – Ok so many cars can gain power from intakes but we cant… The only one that people like is the Carbonio but is it worth the $300? It has been proven to show increases and some think it is but its all preference. there is also the Evoms one but the stock heatshield that comes with it sucks. if you want to hear your turbo spool and your DV or recirculated BOV go psssht! then get a cone type filter(Evoms or homeade) and get the "true heatshield" LINK. all in all the stock airbox is good for about 300hp.
e normal la masinile supra-alimentate sa se simnta mai bine diferenta ,de astea vorbesc!!!
totul este sa aflam cat mai multe despre masina noastra si asa ne dam cu pararea, eu inteleg printr-un filtru sport sa lase aerul sa intre mai repede la motor nu sa dubleze cantitate de aer , pt. asta este senzorul de aer sa controleze cantitatea. eu am filtru de 60.000 km si nu a patit nimic turbo-ul.
salutare
dan
passat 1.8T is offline   Reply With Quote
Old 21-01-07, 12:42   #51
alexjackal

Stage 2
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 68
Cool Re: filtru sport-intrebare

nu am spus ca un filtru aer sport face rau pt un turbo doar subliniam ca masa de aer pe care o poate absorbi sa fie cel putin egala cu necesitatea turbinei (adika sa nui pui dop si sa te astepti sa fuga mai tare eventual o sa sune mai sportiv pt ca trage tare din el)

de recomandat odata cu schimbarea filtrului a se schimba si tubulatura cu una de diam mai mare si eventual mai scurt ca lungime (nu si pt cele cu priza de aer pt ca acelea se bazeaza pe cresterea debitului de aer odata cu viteza un fel de supraalimentare inertiala - pasiva)

orice filtru sport aduce cu sine un sunet mai sportiv dar unele pot aduce doar atat si chiar micsora performantele
computerul (ecu) nu shtie sa faca diferenta decat in anumite limite adika daca creste cantitatea de aer cu 30 % nu va simti; acesta are si el niste limite +/- 10-15% max

respect
alexjackal is offline   Reply With Quote
Old 21-01-07, 12:50   #52
sco211
FullSpeed Racing Member

Stage 5
 
sco211's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,364
Member of:
[FullSpeed Racing]
Default Re: filtru sport-intrebare

da, este de recomandat sa se schimbe si tubulatura cand se schimba filtrul de aer, dar nu vad d c , sau cum ai schimba diametrul, cand diametrul admisiei nu se schimba. deci schimbi diametrul degeaba + ca e f mult munca ca sa adapterzi un diametru mai mare.
nu conteaza daca e mai scurt sau mai lung, atata timp cat este pus intr-un loc cu aer rece
la masini linistite, stock, cuminti, cum vreti sa le spuneti, nu prea are c sa fie rau.dar daca vrei sa faci o treaba calumea, pui filtru si o toba sport si t duci nene sa iti faci cip. at se va vedea diferenta.:P
bafta
__________________
sco211 is offline   Reply With Quote
Old 21-01-07, 12:59   #53
alexjackal

Stage 2
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 68
Default Re: filtru sport-intrebare

tubulatura merita schimbata pt ca aerul este compresibil

cat despre evacuare si chip merita doar daca schimbi toata evacuarea
alexjackal is offline   Reply With Quote
Old 21-01-07, 13:11   #54
sco211
FullSpeed Racing Member

Stage 5
 
sco211's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,364
Member of:
[FullSpeed Racing]
Default Re: filtru sport-intrebare

da, aerul este copresibil, dar cine il compreseaza la o masina aspirata???
inutil sa schimbi tubulatura.
depinde de masina...la unele toata evacuarea poate insemna doar toba finala.
:P
sco211 is offline   Reply With Quote
Old 21-01-07, 15:34   #55
passat 1.8T

 
passat 1.8T's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 205
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: filtru sport-intrebare

o masina nou are destul aer cu filtru original , cum se face c-a pui unul sport si nu are destul aer ,si spune-ai mai sus ca nu face rau la turbo , reciteste ce ai scris "se poate ca in curand sa ramai fara turbo " eu vb. mai mult din experienta pe masina mea , nu sustin ca toate ar fi la fel , dar ma intrbat si vb. cu multa lume de asta. am prieteni aici cu masini modificate serios!!! nu o finala si un filtru si cred copii ca au facut 20cai mai mult!!!!!
salutare
dan
passat 1.8T is offline   Reply With Quote
Old 21-01-07, 19:47   #56
alexjackal

Stage 2
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 68
Exclamation Re: filtru sport-intrebare

Quote:
da, aerul este copresibil, dar cine il compreseaza la o masina aspirata???
inutil sa schimbi tubulatura.
depinde de masina...la unele toata evacuarea poate insemna doar toba finala.
:P
daca nu shtiai iti spun acum exista mai multe metode de supraaimentare la un motor cu combustie interna fie el cu aprindere prin scanteie sau prin comprimare, si anume:
cu ajutorul unei turbine
cu ajutorul unui supercharger (aproximativ acelasi lucru)
aspirare accelerata inertial adika printr-o dispunere geometrica specifica odata cu miscarea masini (vezi prize de aer) se creaza o forta de inertie ce poate comprima intro mica masura aerul.
Astfel un motor aspirat poate absorbi o masa de aer mai mare decat cea pe care ar absorbio datorita diferentei de presiune dintre camera de ardere si exteriorul masini la aceasta metoda conteaza f mult ca traseul fluxului de aer sa sa prezinte o rezistenta la inaintare cat mai mica

cat despre evacuare inlaturarea elemetelor intermediare nu prezinta un spor de performanta mai ales in cazul celor supraalimentate cu ajutorul unei turbine pt ca in cazul acestora scade presiunea necesara antrenarii turbinei pe linia de evacuare

umila mea parere daca cineva stie mai multe il rog sa ma corecteze
alexjackal is offline   Reply With Quote
Old 21-01-07, 20:08   #57
sco211
FullSpeed Racing Member

Stage 5
 
sco211's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,364
Member of:
[FullSpeed Racing]
Default Re: filtru sport-intrebare

deci cu umila ta parere iti spun ca nu ne-am nascut ieri.
iar eu tot timpul am zis ca depinde de ce masina este vorba.
si daca tot le stii p toate, esti sigur ca nu t contazici?
1.corect c spui, dar cine apeleaza la astfel de metode, dispunere geometrica, etc, cred ca nu mai foloseste filtru de aer.tu ai zis ca tre sa fie cat mai lina miscarea aerului catre admisie.
2.ma intreb daca ai confundat marirea diametrului tubulaturii...cu marirea diametrului admisiei.este cu totul altceva.
3.evacuarea are rolul ei...depinde de masina...la un motor aspirat, fara intermediara, si reglat cum trebuie, nu are c rau sa faca.
sco211 is offline   Reply With Quote
Old 21-01-07, 20:30   #58
passat 1.8T

 
passat 1.8T's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 205
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: filtru sport-intrebare

ma dau batut , numai va inteleg , apropo ce masini aveti de curiozitate !!!
passat 1.8T is offline   Reply With Quote
Old 21-01-07, 20:35   #59
sco211
FullSpeed Racing Member

Stage 5
 
sco211's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,364
Member of:
[FullSpeed Racing]
Default Re: filtru sport-intrebare

nici mie nu imi vine sa cred ca nu vorbim de nicio masina.
credeam ca e vb de omu ala cu cielo de la inceput...
deaia m-am bagat...
sco211 is offline   Reply With Quote
Old 21-01-07, 20:40   #60
Eagleee

Stage 5
 
Eagleee's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 640
Default Re: filtru sport-intrebare

Despre inertia aerului alexjackal are dreptate, presupunem ca este facut din fabrica cutia pentru filtru asa, in avest caz merita sa pui filtru sport in locul original, care seamana cu cel din fabrica (se pune filtrul in cutie, la locul initial, marime exact acceasi ca si orig, numai ca e filtru sport)
Ex. la suzuki 1000grx-r puterea creste cu pana la 10% peste 250km/h...
Despre evacuare sco211 si alexjackal nu au avut dreptate.
1. La turbo nu conteaza ce este dupa turbina...(ei bine, tre o teava de morime si o lungime de ~0.5m si cu asta basta, restul nu conteaza)
2. Daca ar scade presiunea in evacuare (numai ce a zis alexjackal) ceeace numai daca schimb presiunea gazelor evacuari pana la turbo conta ceva...dar asta se poate intampla numai daca galeria de evacuare este schimbat cu una care are un diametru mai mare si fara a calcula inertia gazelor evacuate.
Apropo, principiul prin care merge turbina(turboul): gazele avacuate au 2 energii, ina de miscare si una de presiune, evident ca gazul incearca sa refaca energia initiala si daca sta in traectoria ecesteia o turbina roteste asta cu cat mai repede poate, se iasa cat se poate mai repede din starea in care este. Si de asta nu e asa de complicat la motoarele turbo evacuarea...
Evident ca prin asta (ca nu e ceeam ai buna evacuarea la turbo si ca exista turbina pierzi performanta, dar recuperezi cu plusul de aer comprimat in motor...)
Cu evacuarea de la aspirat este mai complicat, acolo tre calculat totul pana la ~3m de la chiulasa (aici orice schimbara necalculata poate aduce la 3 lucruri: 1 piarzi putere 2 castigi putere 3 nu face mai mult nimic, asta e cam ideal ca apare efectul placebo...macar crezi ca ai facut ceva...) si de ce 3m...de acolo incolo nu mia cionteaza ca deja gazele sunt amestecate, nertia nu conteaza asa mult, din fericire...
poti sa pui orice toba finala...nu prea ajuta la nimic ...iarasi placebo... cu suntet crezi ca merge mai bine...

Ei bine, poti castica cam 0.5-2cai cu schimbarea...dar castigi 2-3 cu o benzina de calitate
Eagleee is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -