Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 13-05-12, 12:32   #1
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Cum alegem injectoarele la motoarele pe benzina ...

Alegerea injectoarelor este o problema des intalnita in lumea tuningului.
Sunt convins ca adevaratii specialisti stiu sa faca asta, dar poate ca si la nivel de amatori este interesant de stiut.

Pentru a obtine putere, in primul rand, trebuie sa ne asiguram ca avem cum sa facem asta in mod real.
Sistemul de alimentare trebuie sa fie gandit astfel incat pompa sa asigure debitul necesar la presiunea de lucru, regulatorul de presiune sa fie pentru acele debite si presiuni, sistemul de furtune si rampe corect dimensionat, iar injectoarele bine alese.
Putere fara combustibil nu se poate

Nu am venit sa impun o discutie stiintifica ci una de un nivel mediu care sa ne faca sa intelegem importanta acestui capitol.

Cine poate sa-mi spuna cu injectoare de 450cc la ce putere ne putem astepta daca restul este corect dimensionat?
__________________
Professional DynoTuning
sebastian@racingcode.ro
0723691731


Last edited by SEBASTIAN; 13-05-12 at 12:35.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 13-05-12, 18:51   #2
salfkm
Opel Driver

Stage 5
 
salfkm's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 1,798
Member of:
[Opel]
Default Re: Cum alegem injectoarele la motoarele pe benzina ...

Referitor la intrebarea ta,depinde de presiunea de benzina la care lucreaza injectoarele si la ce capacitate lucreaza acestea (100%,90%,80% etc)

Se poate obtine o putere de aproximativ 270-280 cp cu un set de injectoare de 450cc cum ai zis tu,setate la 3 bari presiunea de benzina si un duty cicle de 80% ca sa nu fortezi chiar la maxim injectoarele.
__________________
VECTRA A TURBO 4X4 C20LET POWER
DACIA 1310 TURBO INJECTION CONVERTED

DVR'S GARAGE- https://www.facebook.com/profile.php?id=100009200577468
salfkm is offline   Reply With Quote
Old 13-05-12, 19:17   #3
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Cum alegem injectoarele la motoarele pe benzina ...

Foarte corect ai argumentat totul.
Cresterea presiunii in rampa la injectoare se poate face moderat si rezultatul cresterii debitului nu este fantastic.
Aici gasim si un mic calculator de injectoare dar mai sunt multe altele.

http://www.witchhunter.com/injectorcalc1.php4
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 13-05-12, 21:24   #4
Bytzu
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
Bytzu's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 810
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Cum alegem injectoarele la motoarele pe benzina ...

la obiect: pana unde pot merge cu injectoarele stock de c20 let?
Bytzu is offline   Reply With Quote
Old 13-05-12, 22:34   #5
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Cum alegem injectoarele la motoarele pe benzina ...

Foloseste calculatorul si o sa fi foarte aproape de realitate.
Nu utiliza dc mai mare de 85%, 80 % ar fi corect.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 14-05-12, 16:53   #6
vcsomin

Stage 5
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 443
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Cum alegem injectoarele la motoarele pe benzina ...

Depinde si de combustibilul folosit ! E85 , Q16 , E100 , Benzina normala, etc.
vcsomin is offline   Reply With Quote
Old 14-05-12, 19:27   #7
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Cum alegem injectoarele la motoarele pe benzina ...

Corect!
Sa tinem discutia pentru benzina normala, de 98-100, de la pompa din Romania.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 14-05-12, 20:21   #8
pasbogdan

Stage 5
 
pasbogdan's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 552
Default Re: Cum alegem injectoarele la motoarele pe benzina ...

Quote:
Originally Posted by SEBASTIAN View Post
Alegerea injectoarelor este o problema des intalnita in lumea tuningului.
Sunt convins ca adevaratii specialisti stiu sa faca asta, dar poate ca si la nivel de amatori este interesant de stiut.

Pentru a obtine putere, in primul rand, trebuie sa ne asiguram ca avem cum sa facem asta in mod real.
Sistemul de alimentare trebuie sa fie gandit astfel incat pompa sa asigure debitul necesar la presiunea de lucru, regulatorul de presiune sa fie pentru acele debite si presiuni, sistemul de furtune si rampe corect dimensionat, iar injectoarele bine alese.
Putere fara combustibil nu se poate

Nu am venit sa impun o discutie stiintifica ci una de un nivel mediu care sa ne faca sa intelegem importanta acestui capitol.

Cine poate sa-mi spuna cu injectoare de 450cc la ce putere ne putem astepta daca restul este corect dimensionat?
Nu cunoastem 3 aspecte principale:
1.Nr de cilindri
2.Aspirat sau turbo/compresor(desi 450cc ma duc cu gandul la supraalimentat)
2.Presiune pe rampa

Last edited by pasbogdan; 14-05-12 at 20:23.
pasbogdan is offline   Reply With Quote
Old 14-05-12, 20:40   #9
pasbogdan

Stage 5
 
pasbogdan's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 552
Default Re: Cum alegem injectoarele la motoarele pe benzina ...

Un instrument de calcul destul de simpatic

http://www.s2forum.com/forum/showthread.php?t=51109
pasbogdan is offline   Reply With Quote
Old 14-05-12, 21:00   #10
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Cum alegem injectoarele la motoarele pe benzina ...

Quote:
Originally Posted by pasbogdan View Post
Nu cunoastem 3 aspecte principale:
1.Nr de cilindri
2.Aspirat sau turbo/compresor(desi 450cc ma duc cu gandul la supraalimentat)
2.Presiune pe rampa
Alege fiecare si da raspunsul care-l vrea .

http://www.rceng.com/technical.aspx
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 14-05-12, 21:47   #11
Bytzu
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
Bytzu's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 810
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Cum alegem injectoarele la motoarele pe benzina ...

cand am zis de let....ma refeream la let; conform calculatorului, pt 300cp as avea nevoie de inj de 600cc, la 80%; atunci la 3,5 bari in rampa, modificat regulatorul, de ce face, nu zic 300, zic 280cp, zic 270, 260....care-i faza? ca de la 600 la vreo 380 sau cat au astea stock e cale lunga...

deci: vreau si eu pe let 260-300cp; se poate sa-i obtin cu inj stock , pe care evident le voi duce la curatat?

PS: nu va mai amagiti cu benzina din romania, ca aia 100+ poate are 98...
__________________
BMW for ever
Ford for fun
Pejo for citymode
Bytzu is offline   Reply With Quote
Old 14-05-12, 23:04   #12
pasbogdan

Stage 5
 
pasbogdan's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 552
Default Re: Cum alegem injectoarele la motoarele pe benzina ...

Quote:
Originally Posted by SEBASTIAN View Post
Alege fiecare si da raspunsul care-l vrea .
Nu am inteles.Intrebarea dvs pentru elevi este"cati cai se pot obtine cu injectoare de 450?"
Sper sa imi gustati gluma.
Ne pierdem in formule si omitem datele de baza:nr cilindri si presiunea pe rampa.
Primul pas ar fi selectarea presiunii in ecuatie ca fiind presiunea stock a masinii.Aici intervine cresterea de presiune datorata regulatorului care reactioneaza la boost.
Dar tuning la romani inseamna:REGULATOR DE PRESIUNE,axe agresive,boost controler,serpisori..Daca toate sunt colorate interesant cu atat mai bine.
De ce rampa de benzina stock cu regulator stock este pastrata(de unii) si la puteri peste 500 cai la roata?De ce arcul de la wastegate-ul extern este pastrat stock de unii iar unii vor musai alt arc?
__________________
1983 audi coupe b2 2.2l 20v turbo quattro proiect
1986 audi coupe b2 2.2l 20v turbo quattro proiect
1985 audi 90 b2,2.2l 20v turbo quattro proiect
1985 suzuki samurai
1993 audi urs4 2.2l 20 v turbo quattro-dezmembez
1994 audi 100 c4 2.6 E 12 v FWD
2003 vw lt 35
1991 audi s2 3b

Last edited by pasbogdan; 14-05-12 at 23:13.
pasbogdan is offline   Reply With Quote
Old 15-05-12, 05:39   #13
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Cum alegem injectoarele la motoarele pe benzina ...

Fiecare isi alege datele din ipoteza cand raspunde si le declara.
In mod normal se merge pe 4 cilindri, dar ar fi interesant si la 5, mai ales in cazul tau care vad ca este aplecat catre batranele Audi din vreamea in care inca mai faceau masini.
Presiunea pentru 440cc o consideram 3 bari, asa cum este in cazul majoritatii injectoarelor.

In mod cert facand calculele respective obtinem o valoare ipotetica care intr-o mica masura variaza in functie de randamentul motorului respectiv.
In realitate aceste variatii nu pot fi foarte mari.

Regulatorul de presiune in principiu are rolul de a asigura un Delta P constant.
Injectorul functioneaza pana intr-un punct in vacum astfel ca-i este mai usor sa injecteze. De exemplu daca avem un regulator de presiune de 3 bari la ranti deoarece avem vacum de 0.5 bari presiunea indicata in rampa are sa fie de 2.5 bari, cand in galerie avem presiune atmosferica ceasul de presiune in rampa arata 3, iar daca crestem presiunea prin supraalimentare cu aer in admisie la un bar ceasul de presiune de pe rampa arata 4 bari.
In toate aceste cazuri Delta P este constant si e 3bari.

Injectorul nu lucreaza in aer, consideram ca este normal si este pozitionat clasic in admisie. La motoarele cu injectie directa este diferit, dar discutam cazurile clasice. Vreu sa se inteleaga faptul ca daca avem 2 bari in admisie, turbina supraalimenteaza cu atat in rampa de injectie trebuie sa avem 5 bari dar asta nu insemna ca injectorul lucreaza ca la 5 bari in atmosfera el lucreaza ca la 3 bari, pentru ca descarca benzina intr-un mediu care se "opune".

Un regulator bun de presiune este cel care asigura o crestere liniara a presiunii de benzina in rampa in functie de valorile de presiune din galeria de admisie. Pentru a putea face asta trebuie sa fie dmensionat corect si alimentat prin conducte corecte, descarcat corect cu retur generos, iar pompa trebuie sa acopere debitele respective de lucru ale rampei in functie de presiunile la care aceasta poate lucra.

Last edited by SEBASTIAN; 15-05-12 at 05:41.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 15-05-12, 21:34   #14
pasbogdan

Stage 5
 
pasbogdan's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 552
Default Re: Cum alegem injectoarele la motoarele pe benzina ...

Quote:
Originally Posted by SEBASTIAN View Post
Fiecare isi alege datele din ipoteza cand raspunde si le declara.
In mod normal se merge pe 4 cilindri, dar ar fi interesant si la 5, mai ales in cazul tau care vad ca este aplecat catre batranele Audi din vreamea in care inca mai faceau masini.
.
Intebarea era adresata pentru a verifica aplicarea unei metode de calcul,nu pentru a primi o multitudine de raspunsuri de la cei cu 3 pistoane pana la 12-16(asa am inteles).
Grupul vag inca face masini,este adevarat ca intr-o maniera mult mai comerciala.


Cu respect,
pasbogdan is offline   Reply With Quote
Old 15-05-12, 21:51   #15
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Cum alegem injectoarele la motoarele pe benzina ...

Personal am vrut doar sa atrag atentia asupra faptului ca putere fara combustibil nu se poate.
Deasemenea, sper ca discutia asta libera permite multora sa vizualizeze putin mai mult despre sistemul de alimentare.
Audi nu mai e ce era odata, acele Quattro cu 5 cilindri turbo ... respectabile masini.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -