Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 22-01-13, 21:32   #1
florineluspr

Stage 5
 
florineluspr's Avatar
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 2,198
Member of:
[Competitor CNCA]
[BMW]
Talking Modificare motor, nevoie de ceva sfaturi.

Salut!
Deci treaba sta in felul urmator:
Am montat pe un BMW E36 motor de pe E39 si anume un 2.8 dublu vanos, tip motor M52TUB28.
Motorul este momentan stoc si functioneaza perfect pe masina.
Acum vreau sa il modific putin si mi-am achizitionat si o buna parte din piese.
Ceea ce vreau sa-i fac este sa-i schimb admisia actuala care este restrictionata cu una de 3.0 M54 fiind mai permisia, sa montez serpisori oem M3, vreau sa elimin si catalizatoarele si sa schimb toba finala cu una free flow, iar dupa aceste modificari voi resofta imediat masina.
Problema la mine sta in felul urmator:
Am traseu de evacuare complet de pe 330i M54 pe 2 tevi de 50mm in diametru fiecare, cu 2 catalizatoare, intermediara si toba finala tot oem de 330i.
Dupa ce montez serpii o sa adaptez din nou traseul acesta dar nu stiu ce sa fac cu catalizatoarele.As vrea sa le elimin si sa schimb si toba finala, sa ramana numai serpisorii de M3 toba intermediara si evacuare free flow.
Acum intrebarea mea vine: Ce fac cu cele 4 sonde lambda? Am 2 sonde inainte de catalizatoare acolo pe galerii care le voi monta pe serpisori si inca 2 sonde dupa catalizatoare exact la intrare in toba intermediara.
Daca scot catalizatoarele sondele se vor da peste cap si citesc total aiurea ce pot face in cazul asta?As putea anula din soft cele 2 sonde de dupa catalizator, sa nu mai tina ECU cont de ele?Atunci ar fi alta treaba si as putea elimina catalizatoarele linistit. As vrea sa pastrez catalizatoarele dar in acelasi timp vreau sa fac totul cum trebuie sa scot cat mai mult din motor, ca nu degeaba am cumparat atatea piese si sa ma tina catalizatoarele...
Deci pana la urma cea mai mare nedumerie a mea este ce pot face cu sondele lambda de dupa catalizator....Se pot anula din soft numai alea 2?
Multumesc mult.
florineluspr is offline   Reply With Quote
Old 23-01-13, 11:10   #2
Bong
Suzuki Driver

Stage 5
 
Bong's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 876
Member of:
[Suzuki]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Modificare motor, nevoie de ceva sfaturi.

sondele de după catalizatoare sunt puse acolo să verifice funcționalitatea catalizatoarelor. ecu știe că pe sonda 2 trebuie să aibă între valoarea x și valoarea y, care îi semnalează faptul că funcționează în parametrii catalizatorul. dacă respectivul catalizator se strică sparge elimină etc, sonda 2 iese din parametrii, ecu analizează și după o perioadă de făcut calcule și medii de valori (nu imediat cum cred unii) dă eroarea de check-engine.

cea mai simplă variantă posibilă e să nu bagi sonda 2 direct pe flanșa din evacuare, ci să-i faci un distanțier (găsești și de cumpărat), astfel încât ea să citească mai puțin decât citește dacă e poziționată normal, dar dacă zici că ai de gând să faci soft...e și mai simplu să le elimini din soft direct.

eu unul, fiind lepră de om, nu am făcut nici una din cele descrise mai sus, și de fiecare dată când mi se aprinde becul (cel puțin o dată pe săptămână) bag diagnoza, constat că e eroarea ce mă anunță cum că nu-mi mai este eficient catalizatorul (sonda 2 citește același lucru ca sonda 1), dau s-o șteargă și o iau de la capăt.

sonda 1 este cea în funcție de care se calculează amestecul, și care este vital să fie poziționată corect pentru o bună funcționare a motorului.

eu unul am o diagnoză pe care o folosesc să-mi monitorizez toți parametrii motorului în timp real. diferențele când am becul de check engine aprins din cauza catalizatorului și când nu e aprins....nu există. mașina funcționează FIX LA FEL, numai că atunci când pornește urcă singură la 2500 apoi revine, ca și cum i-aș ciupi umpic pedala de accelerație când o pornesc.
__________________

If you gotta go down...GO LOUD!
GO STRONG!
GO PROUD!
GO ON!
GO HARD OR GO HOME!

Last edited by Bong; 23-01-13 at 11:14.
Bong is offline   Reply With Quote
Old 23-01-13, 11:25   #3
florineluspr

Stage 5
 
florineluspr's Avatar
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 2,198
Member of:
[Competitor CNCA]
[BMW]
Default Re: Modificare motor, nevoie de ceva sfaturi.

Am inteles.Exact asta voi face.O sa fac 2 adaptoare pentru sondele de dupa catalizator sa le mai ridic putin sa nu citeasca aceleasi valori.Totodata dupa ce montez toate piesele imediat merg sa-i fac softul ca sa optimizez totul.Deci soft clar ii fac imediat dupa.Daca pot si nu imi afecteaza cu ceva mersul motorului si daca se poate o sa le anulez din soft.Oricum le ridic pentru orice eventualitate.

Oricum cred ca am o gramada de erori in ECU motorul fiind de pe E39 montat pe E36 instalatia a fost simplificata, nu mai vede clima, cutia automata,ABS-ul,si alte sisteme de siguranta, etc....Acum are cutie manuala, dar instalatia de automata a fost desfintata toata, ecu probabil stie ceva de cutie, dar poate pot sa-l reprogamez odata cu noul soft.Bine nu imi afecteaza cu nimic(cred) eroarea de cutie automata,clima si posibil ceasurile de bord.Mie imi functioneaza pe E36 dar am inteles ca ECU nu vede ceasurile de bord pe E36.
florineluspr is offline   Reply With Quote
Old 23-01-13, 17:49   #4
cheluakame

Stage 5
 
cheluakame's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 370
Default Re: Modificare motor, nevoie de ceva sfaturi.

Sau poti anula sondele si ecu intra in mod "default" (posesorii de M52 stiu senzatia cand mufa de la debitmetru este scoasa )
cheluakame is offline   Reply With Quote
Old 23-01-13, 22:48   #5
florineluspr

Stage 5
 
florineluspr's Avatar
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 2,198
Member of:
[Competitor CNCA]
[BMW]
Default Re: Modificare motor, nevoie de ceva sfaturi.

Ce finala sa folosesc?Cea originala de 330i cu intermediara si fara catalizatoare sau sa montez o finala libera gen toba sport deaia?
florineluspr is offline   Reply With Quote
Old 24-01-13, 12:43   #6
cheluakame

Stage 5
 
cheluakame's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 370
Default Re: Modificare motor, nevoie de ceva sfaturi.

Depinde pentru ce folosesti masina. Daca e de zi cu zi, ori lasi originalul (decat finala, intermediara poti sa o dai jos), ori pui libera cu silencer.
Sau varianta putin mai complicata, lasi originalul (si finala si intermediara) si pui cut-off valve inainte de ele.
__________________
A four dimension person trapped in a three dimension world
cheluakame is offline   Reply With Quote
Old 01-02-13, 12:50   #7
moise

Stage 5
 
moise's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 586
Default Re: Modificare motor, nevoie de ceva sfaturi.

Quote:
Originally Posted by florineluspr View Post
Salut!
Deci treaba sta in felul urmator:
Am montat pe un BMW E36 motor de pe E39 si anume un 2.8 dublu vanos, tip motor M52TUB28.
Motorul este momentan stoc si functioneaza perfect pe masina.
Acum vreau sa il modific putin si mi-am achizitionat si o buna parte din piese.
Ceea ce vreau sa-i fac este sa-i schimb admisia actuala care este restrictionata cu una de 3.0 M54 fiind mai permisia, sa montez serpisori oem M3, vreau sa elimin si catalizatoarele si sa schimb toba finala cu una free flow, iar dupa aceste modificari voi resofta imediat masina.
Problema la mine sta in felul urmator:
Am traseu de evacuare complet de pe 330i M54 pe 2 tevi de 50mm in diametru fiecare, cu 2 catalizatoare, intermediara si toba finala tot oem de 330i.
Dupa ce montez serpii o sa adaptez din nou traseul acesta dar nu stiu ce sa fac cu catalizatoarele.As vrea sa le elimin si sa schimb si toba finala, sa ramana numai serpisorii de M3 toba intermediara si evacuare free flow.
Acum intrebarea mea vine: Ce fac cu cele 4 sonde lambda? Am 2 sonde inainte de catalizatoare acolo pe galerii care le voi monta pe serpisori si inca 2 sonde dupa catalizatoare exact la intrare in toba intermediara.
Daca scot catalizatoarele sondele se vor da peste cap si citesc total aiurea ce pot face in cazul asta?As putea anula din soft cele 2 sonde de dupa catalizator, sa nu mai tina ECU cont de ele?Atunci ar fi alta treaba si as putea elimina catalizatoarele linistit. As vrea sa pastrez catalizatoarele dar in acelasi timp vreau sa fac totul cum trebuie sa scot cat mai mult din motor, ca nu degeaba am cumparat atatea piese si sa ma tina catalizatoarele...
Deci pana la urma cea mai mare nedumerie a mea este ce pot face cu sondele lambda de dupa catalizator....Se pot anula din soft numai alea 2?
Multumesc mult.
La M52tu nu merge trucul cu distantierele, dar ECU (DME) fiind MS42 se pot elimina din "calcul" cele 2 sonde lambda.
Mai exista o varianta cu simulatoare de O2, dar nu vad de ce ai folosi-o din moment ce tu vrei sa faci o resoftare.
__________________
moise is offline   Reply With Quote
Old 01-02-13, 14:28   #8
florineluspr

Stage 5
 
florineluspr's Avatar
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 2,198
Member of:
[Competitor CNCA]
[BMW]
Default Re: Modificare motor, nevoie de ceva sfaturi.

Da clar voi face resoftare imediat dupa montajul admisiei, serpilor si eliminarea catalizatoarelor. A mai facut careva treaba asta pe M52TU?
florineluspr is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -