Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 27-01-15, 05:20   #196
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Intrebari ax cu came

Poti sa incerci sa mai expui odata in limba romana?
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 27-01-15, 10:59   #197
Korea

Stage 3
 
Korea's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 144
Default Re: Intrebari ax cu came

Detin un motor m42b18 cursa pistonului 81mm iar diametrul cilindrului 84mm.
Cu ajutorul unu vibrochen de M47D20 o sa ii pot creste cursa pistonului de la 81mm pana la 88mm.
Am cautat in catalogul online Marhle pistoane care au diametrul de 86mm si am gasit pistoanele de m3 si pistoanele de Opel c20xe.Cum pistoane de M3 nu am gasit la pret rezonabil,am cumparat cele de Opel.

Compression Height = Inaltimea blocului - (cursa/2) - lungime biela
=212mm - (88mm/2) - (140mm)
=212mm - 44mm - 140mm
CH=28mm
Pistoanele de c20xe au CH de 30.43 prea mult si o sa imi depaseasca limita blocului,stiu ca am 2 obtiuni ori frezez capu pistonului ori gasesc niste biele mai scurte.
Daca aleg obtiunea cu frezarea capului o sa afectez structural pistonul?
Mai pot jongla cu garnitura de chiuloasa? ca este de 1.7mm si aia,as vrea niste sfaturi prin care sa patrez bielele de 140mm.
Toate astea pt a ridica cilindreea de la 1796cc la 2021cc si o compresie mai mare.
Multumesc!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	piston.png
Views:	71
Size:	95.5 KB
ID:	3068675  
Attached Images
File Type: gif CompressionHeight.gif (7.7 KB, 5 views)
Korea is offline   Reply With Quote
Old 27-01-15, 16:44   #198
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Intrebari ax cu came

Probabil ca tu ai studiat mai bine situatia si cu osti compatibilitatea acelor pistoanepe arborele , bielel si blocul care il vrei.
Poate ai tinut cont de toate si ai cotele perfecte inclusiv piesele pe masa. Este importanta si pozitionarea boltului pe inaltime si desifur compatibilitatea cu biela.
Pistoanele de c20xe nu sunt forjate din fabrica dar sunt bune insa a freza atat de mult din capul lor este o problema, mai ales in zona segmentilor, apropii prea mult segmentul de capul pistonului.
__________________
Professional DynoTuning
sebastian@racingcode.ro
0723691731

SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 27-01-15, 17:00   #199
Xdriver

Stage 5
 
Xdriver's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 930
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[CSR]
[Opel]
[Old School Cars]
[FORD]
Default Re: Intrebari ax cu came

Pistoanele de C20LET sunt forjate.
Xdriver is offline   Reply With Quote
Old 27-01-15, 17:18   #200
Korea

Stage 3
 
Korea's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 144
Default Re: Intrebari ax cu came

Mai ramane 3mm pana la segment,ce probleme credeti ca pot aparea?
Pistoanele sunt de pe primele modele de c20xe cele cu chiuloasa Coscast care stiam ca sunt forjate.
Era discutata problema pe un forum din uk,baietii de acolo ziceau ca primele modele sunt forjate,deci nu stiu ce sa zic...
Cele 2 tipuri constructive: forjate-normale
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	SAM_1658.jpg
Views:	82
Size:	18.5 KB
ID:	3068782  
Korea is offline   Reply With Quote
Old 27-01-15, 20:06   #201
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Intrebari ax cu came

100% nu sunt forjate.
Recomand sa folosesti alte pistoane cu 3mm pana la segment de acolo se vor rupe.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 28-01-15, 17:51   #202
Korea

Stage 3
 
Korea's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 144
Default Re: Intrebari ax cu came

In catalogu celor de la Mahle se specifica in codul de turnare proprietatile fiecarui piston,de unde reiese ca cele stantate in cod cu "P" sunt forjate.
In legatura cu proiectu meu,nu am ce sa folosesc in locul lor,nu pot sa pun o garnitura mai groasa de ex 2mm ca sa compensez cu cat ies pistoanele din nivelul blocului?
Ca sa frezen mai putin din capu lor si sa ridic din garnitura pt a impiedica sa loveasca chiuloasa.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	mahle.png
Views:	71
Size:	150.1 KB
ID:	3069140   Click image for larger version

Name:	piston 2.jpg
Views:	71
Size:	1.01 MB
ID:	3069141  
Korea is offline   Reply With Quote
Old 28-01-15, 18:44   #203
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Intrebari ax cu came

Nu stiu ce sa spun dar am folosit pistoanele astea mult, erau bune pe aspirat insa nu mi-au lasa nicidecum impresia unui piston forjat ci a unuia turnat normal si lucrat foarte bine. Nu stiu cine si cand a scris documentatia, imposibil nu e nimic insa 99% din pistoanele de 220xe nu-s forjate decat de proprietar.
Ideea de a urca cu pistonul peste bloc nu o vad cu ochi buni.
Parerea mea este ca trebuie sa gasesti alta solutie.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 30-01-15, 07:53   #204
wolverine

Stage 5
 
wolverine's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,204
Member of:
[BMW]
Default Re: Intrebari ax cu came

Sebastian, ce zici ar rezista pistoanele strunjite la o presiune de 1.2 bari?
wolverine is offline   Reply With Quote
Old 30-01-15, 08:31   #205
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Intrebari ax cu came

Daca nu ridici foarte mult EGT-un cred ca rezista, dar nu forta in zona de cuplu.
Jocul de a obtine puterea variind amestecul, avansul, presiunea in turbo este unul foarte interesant, fiecare specialist in setari avand amprenta lui.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 30-01-15, 08:59   #206
wolverine

Stage 5
 
wolverine's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,204
Member of:
[BMW]
Default Re: Intrebari ax cu came

cu un AFR de 11 as rezolva partial problema la EGT?
wolverine is offline   Reply With Quote
Old 30-01-15, 17:46   #207
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Intrebari ax cu came

Este o valoare corecta dar depinde de la caz la caz, e greu de spus cu cat o sa mearga inainte sa o simti cum raspunde la cemenszile de setare.
Ca si terghet de AFR 11 este o valoare agreeabila, insa daca vrei sa-ti setam masina cand e gata iti putem face o oferta pentru asta la momentul oportun.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -