15-11-05, 09:42
|
#1
|
Super Moderator
Stage 5
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,665
Member of: [Moderators] [4 Speed Squad]
|
Anglia Gasser (tot ce e mai jos e irelevant)
Ca sa va captez atentia... 2.4 s 0-100 km/h
Ca sa va fac sa cititi tot... asta in anii '50
Cand cursele de drag-racing erau in plina voga si dezvoltare in anii 1950, racerii cautau o masina mai mica si mai usoara in care sa bage motoare mici. Masina mica de la Ford \"stai jos si cerseste\", a carei viata a luat nastere in 1939 sub numele de Anglia EO4A, s-a dovedit a fi masina ideala pentru un \"engine-swap\" (schimb de motor). Interiorul stock putea fi usor modificat si inlocuit cu placi de Al pt a scade greutatea, in timp ce sub capota, o data ce taiai putin din aripi, intra orice motor posibil, indiferent cat de mare. Cu suspensia stock, racerii isi puteau usura masina si, modificand un motor V8, ajungeau la un raport greutate-putere mult mai bun ca orice super-masina de la acea vreme. In timp, i s-au pus roll-bar pentru siguranta, suspensii speciale de drag-racing si puterea crescuta fie cu superchargere (compresoare) fie cu sisteme de azot.
Veti zice... \"Hai frate, ca e dragster, las-o draqu...\" Eu bine, erau masini facute in spatele casei, acum 55 de ani, cand nu exista prea multa electrica la masini, nu existau anvelope tubeless si nici benzina OMV 100. Datele de mai jos sunt de la o masina din anii '50, de la drag, nu de acum, o masina reconditionata. Deci sa faci o masina cu cateva mii de dolari care sa ia 0-100 in 2.4 s... hai sa fim seriosi. Este o masina, de fapt un curent, ce trebuie respectat si admirat. Nu cred ca exista o masina de serie sau concept in ziua de azi (nu vb de dragstere, desi nici masinile de pro-stock nu scot cifrele astea) care sa aiba aceste performante pe 400m. Si totusi vb de 55 de ani in care am ajuns in spatiu, calculatoare, vreo 5 razboaie... dar nu am reusit sa egalam ca facea nea Jhon in spatele blocului. Ganditi-va...
Cifre:
viteza maxima: 272 km/h
0-100 km/h: 2.4 s
motor: V8
cilindree: 5.735 cmc
transmisie: 4 viteze pe ambreiaj, manuala
putere maxima: 775 cp (578Kw)@6.200 rpm
cuplu maxim: 921 Nm@4.000 rpm
greutate: 850 kg
economie/consum: 1 litru la 1.42 km
|
|
|
15-11-05, 09:44
|
#2
|
Super Moderator
Stage 5
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,665
Member of: [Moderators] [4 Speed Squad]
|
|
|
|
15-11-05, 09:52
|
#3
|
Purtator cuvant SUN RACERS
Stage 5
Join Date: Feb 2005
Posts: 4,847
Member of: [Sun Racers] [Opel]
|
eu nu inteleg o chestie pe care vreau sa o clarifici ....sigur scoatea cazanu ala in 1950 2.4 pe suta sau o masina din 1950 scoate acuma modificata 2.4 la 100 ? sincer nu cred ca o masina din 1950 modificata in 1950 scotea 2.4 ...
se cunostea in 50 tehnologia cu azot ? sau superchargere (compresoare )
stiu ca poporul englez a fost I care sia dedicat o mare parte din viata incercand sa doboare recorduri de viteza si adevaretele curse de masini de tot felul acolo a inceput ...dar cifra de 2.4 / 100 pare trasa de par ...
acum caut sa vad dk se poate scoate atunci asemenea date tehnice pe o masina stock
__________________
CD TI
|
|
|
15-11-05, 09:58
|
#4
|
Super Moderator
Stage 5
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,665
Member of: [Moderators] [4 Speed Squad]
|
esti greu de cap amice... nu-i nimic, clarificam. Deci... in anii 50 (1950 era noastra) puneai un motor pe caroseria asta de la Anglia, un motor V8 modificat, si gata, luai aceste performante. Ce am scris mai sus am scris dintr-o carte, o prezentare a unei masini din anii 50 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! In zilele noastre sunt aceleasi motoare, aceleasi masini, aceeasi istorie, dar alte masuri de siguranta, caroserii noi, etc. De modificat motorul, sunt multe posibilitati. Da, se cunostea si faza cu NOS pe vremea aia, insa in anii 50 umblau oamenii din carburatoare si alezaj. Stii ca un motor V8 daca il alezezi si-i pui pistoane mult mai mari, ii cresti puterea mai mult decat un supercharger sau un sistem cu azot ?? pt ca ai astfel puterea la orice turatie, nu depinzi de ceva cum faci la cele doua.
Clar ??
|
|
|
15-11-05, 10:01
|
#5
|
Purtator cuvant SUN RACERS
Stage 5
Join Date: Feb 2005
Posts: 4,847
Member of: [Sun Racers] [Opel]
|
Re:
Quote:
Originally Posted by \"Hondarul\"
|
clar ....mai spunemi ca nici asta nu stiu sistem de azot pe motor cu carburator ? asta nu inseamna explozie ? sau sinucidere ?
|
|
|
15-11-05, 10:08
|
#6
|
Super Moderator
Stage 5
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,665
Member of: [Moderators] [4 Speed Squad]
|
am luat la nimereala... placa aia o pui intre carb si galeria de admisie. Astia fac treaba asta de zeci de ani... nu cred ca e sinucidere si nici explozie. Exista turbo pe carburator... exista superchargere pe carburator. Stii cum se spune... \"La inceput a fost carburatorul...\"
|
|
|
15-11-05, 10:12
|
#7
|
Purtator cuvant SUN RACERS
Stage 5
Join Date: Feb 2005
Posts: 4,847
Member of: [Sun Racers] [Opel]
|
hai ca ai facut cu mine lectie de istorie in mecanica ......se poate si nu stiam ...10x sper sa bage si alta lume la cap .....pe multi iam auzit la fel ...adik credeau ce am zis eu cu azotu pe carburator ....
|
|
|
15-11-05, 10:15
|
#8
|
Super Moderator
Stage 5
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,665
Member of: [Moderators] [4 Speed Squad]
|
Scuze ca te-am facut greu de cap... vreau sa cred ca lumea se naste invatata !!! Mai gresesc si io. GATA CU OFF-TOPICUL !!!!!!
|
|
|
15-11-05, 12:17
|
#9
|
Stage 2
Join Date: Nov 2004
Posts: 67
|
__________________
daca vad ca te ineci ma uit in partea opusa..la negi..
|
|
|
16-11-05, 16:04
|
#10
|
Stage 5
Join Date: May 2005
Posts: 1,889
|
In poza a 2-a parca e un monstru care vine peste tine .
Daca in 1950 era 2,4s/100 km/h acum ar trebui sa fie 1s/100 km/h .
__________________
Anyway....Chernobyl....here i come...I love Chernobyl!!!
|
|
|
16-11-05, 18:39
|
#11
|
Super Moderator
Stage 5
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,665
Member of: [Moderators] [4 Speed Squad]
|
Re:
Quote:
Originally Posted by \"SHOGUN-A8\"
In poza a 2-a parca e un mondtru care vine peste tine .
Daca in 1950 era 2,4s/100 km/h acum ar trebui sa fie 1s/100 km/h .
|
Nu chiar, ca acum lumea e mai constienta de pericole... si stie ce inseamna viteza. Ai idee cata lume murea la drag-race-uri in america pe vremea aia ??? Ehehehehe... Si multi din cauza ca se ridicau pe 2 roti si ciuciu roll-cage...
|
|
|
16-11-05, 18:57
|
#12
|
Fiat Driver
Stage 5
Join Date: Oct 2004
Posts: 3,552
Member of: [Fiat] [DACIA] [DAEWOO]
|
Americani nebuni ...
tot ei au nascocit drag-ul , nascar-ul & other stuff...
Oricum ei din totdeauna au avut motoare mari ..v8 care le duceau usor in 700-800 de cp ...care le foloseau zi de zi ...oricum la ei nu e probleam de benzina sau bani ..
__________________
Dacia Logan 1.4 - B 21 YNE
Fiat Grande Punto 1.2 - CT 25 SSS
Daewoo Tico SL - CT 40 SSM
BMW E30 Coupe 1989 320i - CT 88 SRH
BMW E30 Sedan 1991 320i - CT 50 AID
Peugeot 306 1994 1.8i - CC 6992 CB
|
|
|
09-02-06, 09:17
|
#13
|
Design Team Member
Stage 5
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,689
Member of: [Design Team] [Virtual Tuning]
|
da frate .. sa ai una ca asta in bucuresti faci liniute cu ea ...
|
|
|
10-02-06, 01:18
|
#14
|
Stage 5
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
|
Re:
Quote:
Originally Posted by \"sil4tuning\"
se cunostea in 50 tehnologia cu azot ? sau superchargere (compresoare )
|
Se cunostea de prin 1937-1938 tehnologia superchargerelor dual-stage si cea a supraalimentarii cu oxid azot (GM-1), dupa cum poate confirma oricine cunoaste motoarele Daimler-Benz DB600 sau Rolls-Royce Merlin :P
http://www.aviation-history.com/engines/db605.htm
~Nautilus
|
|
|
10-02-06, 08:08
|
#15
|
Daewoo Driver
Stage 5
Join Date: Sep 2005
Posts: 4,399
Member of: [DAEWOO]
|
Re:
Quote:
Originally Posted by \"Hondarul\"
Quote:
Originally Posted by \"SHOGUN-A8\"
In poza a 2-a parca e un mondtru care vine peste tine .
Daca in 1950 era 2,4s/100 km/h acum ar trebui sa fie 1s/100 km/h .
|
Nu chiar, ca acum lumea e mai constienta de pericole... si stie ce inseamna viteza. Ai idee cata lume murea la drag-race-uri in america pe vremea aia ??? Ehehehehe... Si multi din cauza ca se ridicau pe 2 roti si ciuciu roll-cage...
|
eu habar n-am un singur lucru...in anii 50 era \"moda\" cu parasuta la frana ?
|
|
|
|
|