Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Masini tunate

Reply
 
Thread Tools
Old 10-09-09, 02:39   #31
gabitza121

Stage 5
 
gabitza121's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 501
Member of:
[AUDI]
[RENAULT]
Default Re: Pontiac TransAm reinvie, pentru ultima oara

dar dece e frumos se face in serie limitata si se renunta si asa usor la ele
gabitza121 is offline   Reply With Quote
Old 10-09-09, 05:39   #32
CyberCSX
Banned

Stage 5
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,237
Default Re: Pontiac TransAm reinvie, pentru ultima oara

Eu nu īnteleg de ce se agita unii atīta si spun CAMARO CHITUIT ?
Ce nu a facut fabrica, a facut asta si nimic mai mult.
Pontiac Firebird si Chevrolet Camaro, folosesc acelasi body si aceleasi motoare de cīnd au fost īnfiintate de la primul model, practic s-a chituit din fabrica.

Ca exemplu, mai jos poze Camaro din 1988 vs. Firebird din 1988:

Acum s-a renuntat la chituiala asta, si se agita o lume-ntreaga.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	88camaro.jpg
Views:	52
Size:	22.3 KB
ID:	1077920   Click image for larger version

Name:	88transam2.jpg
Views:	56
Size:	95.1 KB
ID:	1077921  
CyberCSX is offline   Reply With Quote
Old 10-09-09, 10:47   #33
Thomas Everywhere

Stage 5
 
Thomas Everywhere's Avatar
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,416
Default Re: Pontiac TransAm reinvie, pentru ultima oara

Quote:
Originally Posted by CyberCSX View Post
Eu nu īnteleg de ce se agita unii atīta si spun CAMARO CHITUIT ?
Ce nu a facut fabrica, a facut asta si nimic mai mult.
Pontiac Firebird si Chevrolet Camaro, folosesc acelasi body si aceleasi motoare de cīnd au fost īnfiintate de la primul model, practic s-a chituit din fabrica.

Ca exemplu, mai jos poze Camaro din 1988 vs. Firebird din 1988:

Acum s-a renuntat la chituiala asta, si se agita o lume-ntreaga.
Si eu ce spuneam mai devreme, ca s-a dus marca de rapa. Pana in anii '80 asa stiu eu, Pontiac avea ceva deosebit al lui ca marca, nu se asemana cu Chevrolet sau Cadillac sau mai stiu eu ce. Dar GM de cand a luat multe branduri sub aripa, le-a fost mai usor sa puna o grila diferita si logoul respectiv si gata e model nou. De aia s-a dus si de rapa GM si marcile americane.
Un exemplu bun pot sa-l dau pe Ford, care are destul de multe branduri si el in mana si nu umbla cu cioara vopsita, cu grile si branduiri. Eu n-am vazut Mercury sa semene cu vreun model Ford, sau Lincoln, desi au platforma Ford, dar e alta masina cu un design diferit. Asta trebuia sa faca si GM, pe cand ei au luat de la Chevy acelas model si il fac Pontiac maine dimineata. Se mai mira de falimentul care le-a suflat in ceafa.
__________________
I live my life at the quarter mile the time, nothing something else matters.
For ten seconds or less...I'm Free!!!
Thomas Everywhere is offline   Reply With Quote
Old 10-09-09, 11:42   #34
CyberCSX
Banned

Stage 5
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,237
Default Re: Pontiac TransAm reinvie, pentru ultima oara

Ba da. si īnainte, nu numai dupa anii 80.
TransAm din 70, a 2-a generatie are acelasi body ca Camaro. Prima generatie de Firebird din anii 60 are acelasi body ca camaro-ul SS. Sīnt tot o apa si-un pamīnt amīndoua deoarece au aceasi caroserie F-BODY. Doar bumperele (barele) mastile fata, stopurile si bordul sīnt diferite. īn rest 1:1 identice.

Cauta pe google PICS dupa ele, Camaro 70 - 79 vs. trans am bandit, firebird first gen vs. camaro SS si compara pozele.

Singurele chiestii facute mai abstract la pontiac, e ca s-au scos niste editii speciale BREAK botezate īn jargon SICRIUL LUI ALBA CA ZAPADA din cauza geamurilor laterale trase pīna īn tavan:







Aceste SPECIALS BREAK au mers pīna la ultimele serii de la finele anilor 90 - 2002:



Cred ca utilitatea acestor ABERATII BREAK n-are rost sa l-e discutam ca si o bicicleta are mai multa utilitate

Last edited by CyberCSX; 10-09-09 at 11:52.
CyberCSX is offline   Reply With Quote
Old 11-09-09, 19:29   #35
country boy

Stage 3
 
country boy's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 110
Default Re: Pontiac TransAm reinvie, pentru ultima oara

frumoasa masina dar e ultima asta e viata e o curva nu poti decat...........

http://www.fordvehicles.com/the2010m...erview/No68828
country boy is offline   Reply With Quote
Old 11-09-09, 19:35   #36
CyberCSX
Banned

Stage 5
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,237
Default Re: Pontiac TransAm reinvie, pentru ultima oara

Quote:
Originally Posted by country boy View Post
frumoasa masina dar e ultima asta e viata e o curva nu poti decat...........
Ahhh....... Iei un Camao īi faci un transplant sau iei un Firebird mai vechi si īi faci R.K.
CyberCSX is offline   Reply With Quote
Old 11-09-09, 19:50   #37
Thomas Everywhere

Stage 5
 
Thomas Everywhere's Avatar
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,416
Default Re: Pontiac TransAm reinvie, pentru ultima oara

Quote:
Originally Posted by CyberCSX View Post
Ba da. si īnainte, nu numai dupa anii 80.
TransAm din 70, a 2-a generatie are acelasi body ca Camaro. Prima generatie de Firebird din anii 60 are acelasi body ca camaro-ul SS. Sīnt tot o apa si-un pamīnt amīndoua deoarece au aceasi caroserie F-BODY. Doar bumperele (barele) mastile fata, stopurile si bordul sīnt diferite. īn rest 1:1 identice.

Cauta pe google PICS dupa ele, Camaro 70 - 79 vs. trans am bandit, firebird first gen vs. camaro SS si compara pozele.

Singurele chiestii facute mai abstract la pontiac, e ca s-au scos niste editii speciale BREAK botezate īn jargon SICRIUL LUI ALBA CA ZAPADA din cauza geamurilor laterale trase pīna īn tavan:



Cred ca utilitatea acestor ABERATII BREAK n-are rost sa l-e discutam ca si o bicicleta are mai multa utilitate
Da am vazut. Asta nu mi-a placut la americani niciodata, de ce o marca sa nu aibe ce e al ei deosebit, trebuie sa semene intotdeauna cu cealalta din acelasi grup. Pontiac a fost o marca buna, cand imi aduc aminte de GTO 1967 coupe sau cabriolet si inca mai vad cate unu ruland pe strazile suedeze, ma apuca boala ). Mai tarziu si-au batut joc mai rau de ea, ducand brandul sub alta sigla prin Australia...pe la Holden.
Thomas Everywhere is offline   Reply With Quote
Old 11-09-09, 20:16   #38
CyberCSX
Banned

Stage 5
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,237
Default Re: Pontiac TransAm reinvie, pentru ultima oara

Americanii au īnceput s-o ia pe ulei cīnd au vazut ca nu-si mai vīnd masinile asa cum trebuie, īn mod deosebit dupa recesiunea petroliera din 70 cīnd americanul de rīnd a īnceput sa cumpere tot mai multe fierbatoare de orez de mic litraj de pe la japonezi.
Daca o luam īn mod logic, chit ca galonul (4 litri) costa 1 dolar sau un dolar jumate, ce naiba de autonomie de drum ai la o masina care-ti suge 32 litri la suta de km si are un rezervor de cel mult 60 de litri (la Firebird / Camaro). Iei benzina din 200 īn 200 de km? E aberativ pur si simplu. Īn afara de asta, dai jumate de salar numai pe benzina. E normal ca dupa recesiune sa nu le mai cumpere nimeni, moment īn care au īnceput sa reduca cmc-ul motoarelor de la 7,7 litri la 5,7 cel mult, sa le umfle cu electronica si sistem de injectie + economii la material, studii design etc.

Daca chiar e sa-ti pui mintea cu un GTO de prin 65 īncoacea, cel mai destept lucru ce poti sa faci, e sa-i dai afara rezervorul de 150 litri ca atīta are GTO, sa-i pui un rezervor de 60 litri si īn locul ramas pui rezervoare de gaz si īl faci pe gaz. motorul tanc cu carburator īl arunci afara si īi pui un TBI / MPI, ceva de la un Corvette de ex. un LT 1 de 5,7 litri cu injectie, īl tunezi īi pui un chip deblocat de la HIPERTECH cu program deschis sa-l poti manevra.
astfel īti faci o scula cīt de cīt utilizabila īn zilele noastre si la preturile actuale. Cīt costa o modificare din asta, nu ma īntreba. Cred ca deduci singur

Last edited by CyberCSX; 11-09-09 at 20:27.
CyberCSX is offline   Reply With Quote
Old 12-09-09, 17:39   #39
Thomas Everywhere

Stage 5
 
Thomas Everywhere's Avatar
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,416
Default Re: Pontiac TransAm reinvie, pentru ultima oara

@ CyberCSX: Sunt costient de asta si nu m-as apuca de tuninguri in zilele de azi ca nu prea se renteaza. Poate m-as da cu unu de placere o tura sa vad cum e, am mai condus si americane cu consum foarte mare exemplu Cadillac Seville, papa cam 30% la motorul V8 4.8 34 valve. Se poate si la americani masini economice ca ale noastre europene, dar lor le place sa deveseasca, cand o sa raman fara, o sa cumpere Dacia, Smart, si masini coreene cu consum mic, ca sa-si poata permite. Eu asta am urat intotdeauna la americani, ce daca ai petrol si te lafai in el, dar si sa devesesti atata cu masinile alea cat tancu prea de tot. Deocamdata oricare marca din USA n-am vazut un motor mai mic de 3.0, rar gasesti din masinile de putere motor sub 3.0, mai mult ale noastre europene si masinile ieftine care costa sub 10.000 de dolari. Mie imi ajunge ce motor am de 2.0 e maxim cat as putea sa am, mai mare nu mi-as lua, datorita taxelor mari si consumului de carburant.
Thomas Everywhere is offline   Reply With Quote
Old 12-09-09, 19:26   #40
CyberCSX
Banned

Stage 5
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,237
Default Re: Pontiac TransAm reinvie, pentru ultima oara

Cred ca faci o greseala de interpretare.
Americanii, nu se dau grande cu masinile lor ci noi europenii cu masinile lor.
Americanii ca si rusii de alt fel au alte standarde. Īn timp ce rusii au ecartament la calea ferata mai lat ca restul lumii, englejii si australienii conduc invers si au volan pe dreapta, americanii au masini ceva mai mari ca dimensiune ca asa le place lor. De ex. un pontiac Firebird este la americani pe acelasi calapod cum e la noi īn Europa un opel Kadett si un Camaro la nivelul unui golf 3 ca mentalitate.

Noi europenii am avut din tot deauna o problema cu supradimensionarea asta a lor si īn lumea europeana VESTICA datorita trupelor aliate de ocupatie, mai ales īn germania, americanii stationati aici pīna dupa 1993, si-au adus aici masinile lor. Era si dreptul lor. Poate si tu daca te-ai duce īn detasare vreo 6 - 10 ani īn SUA ti-ai lua Dacia Sandero (de exemplu) cu tine ca e dreptul tau si transportul masinii e gratis. Fiind transportul masinii pe gratis, de ce sa n-o iei cu tine, de ce sa dai bani sa-ti cumperi alta. Logic, nu?!
Ei bine, o data cu astia, se umpluse aici cu masini din astea iar neamtu, (europeanu īn general) fiind fascinat de marimile astea impunatoare, a īnceput sa-i copieze, sa-si cumpere de curiozitate SA SE DEA MARE īn cartierul lui sa-si "etaleze" pozitia sociala si starea materiala cu o masina americana asa cum fac "unii" īn RO cu BMW si alte Deastea.
Nu mai vorbesc ca toti "pestii" care-si supravegheau prostituatele prin anii 70 - 80 umblau cu americane sa se faca remarcati. Deci realizezi, de ce "image-ul" negativ al americanelor pe teritoriul european.

Īn ceea ce priveste litrajul masinilor, sa nu crezi ca nu exista masini cu litraj mic. Exista. Pontiac-ul Firebird exista si cu motor V6 de 2,8 litri la 136 CP ba chiar cu 4 cilindrii īn linie cu 95 CP, practic putere de LOGAN si a fost facut īn numar limitat pt. europa, īntr-e anii 1985 - 1989. din pacate NU SAU VĪNDUT ca GRANDOMANUL EUROPEAN prefera BUM, BUM, BUM, BUM de V8 ca sa faca impresie ce COOL e el.
Daca-ti pinca īn mīna un SERVICE MANUAL de Pontiac Firebird scos de HAYNES, acolo gasesti fisa tehnica de la toate motoarele de Pontiac Firebird Generatia 3 de ex. (1982 - 1992) īncepīnd cu L4, L6, V6 pīna la V8, sistemele MPI, TBI, TPI si te vei convinge ca s-au construit masini din astea cu capacitate mica si consum redus (cum am mai spus) la nivel de LOGAN.
īncepīnd cu generatia 4 din 1993 - 2002 cel mai mic motor e de 3,1 litri pe undeva la 195 CP deoarece motoare mai mici nu sa-u vīndut nici īn SUA si nici īn Europa. Piata pur si simplu nu le-a vrut iar americanni au renuntat la productia motoarelor L4, L6, V6 sub 2 litri.
Generatiile vechi de firebird, generatiile 1 (din 1967 - 1969) si generatia 2 (din 1970 - 1981 - folosit si īn filmul BANDIT cu Burt Raynolds) sīnt catastrofe ce sug 32 litri la suta de km cu carburatoare clasice quadrocorp si o tehnica la nivelul Daciei 1300, cht ca arata de nota 10.

Partea proasta, ca oamenii care nu se ocupa de masini americane si de istoria lor decīt sumar si limitat la niste masini vedete de film, habar-nau de toate astea si atunci apar o serie de mentalitati gresite si se baga toate īn aceasi oala.

Masinile actuale, or avea ele V8 dar sīnt tixite de electronica de te rupe. De ce? Simplu. Consumatorul de rīnd, vrea masina americana V8 deoarece considera ca este o TIPIZARE CLASICA TRADITIONALA si vrea aceasta TRADITIE. Pun pariu pe ce vrei tu ca daca de ex, Noul Camaro, Charger, Mustang ar avea motoare la nivelul OPEL L4 si V6, eventual cīrje Diessel TDI, nu le-ar cumpara nici dracu, ar arata cu degetu fiecare si ar rīde si cu curu de ele.

Si īnca o treaba, ce poate nu ai stiut:

90% din masinile americane produse de General Motors, īncepīnd cu 1980 sīnt gīndite si concepute, de la plansa de desen pīna la produsul finit la OPEL ENTWICKLUNGSCENTER RÜSSELSHEIM DEUTSCHLAND (Centrul de proectare si dezvoltare Opel din Rüsselsheim Germania) si nici decum īn SUA.
Ce vedeti voi pe strazi mare, impunator, V8 bum, bum, bum si scrie pe ele MADE IN USA este defapt MADE IN GERMANY si nici decum USA

Last edited by CyberCSX; 12-09-09 at 19:36.
CyberCSX is offline   Reply With Quote
Old 13-09-09, 10:57   #41
G3orgyk08

Stage 4
 
G3orgyk08's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 235
Default Re: Pontiac TransAm reinvie, pentru ultima oara

Nu mai e ce'a fost odata...Trist..
G3orgyk08 is offline   Reply With Quote
Old 13-09-09, 16:30   #42
Thomas Everywhere

Stage 5
 
Thomas Everywhere's Avatar
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,416
Default Re: Pontiac TransAm reinvie, pentru ultima oara

CYBERCSX: Am inteles, chiar si asa cu toata traditia lor si placutul lor, eu unul nu mi-as lua asemenea tanc. Sunt frumoase masinile americane, dar destul de costisitoare, mai bine stau cu europeanca mea de 5 ani din Nord si nu o dau pe nimic.
Thomas Everywhere is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -