BMW E36 318iS cu inima de Supra
Sam Eimerl s-a aliat atat cu japonezii, cat si cu germanii, castigand astfel un diavol de 570 CP. A pus un motor de Toyota Supra intr-un BMW E36 318iS din 1995, starnind atat controverse, cat si laude. In general laude, daca ne uitam la masina.
Acest BMW E36 putea fi "saltat" cu un motor de M5 , dar 318i-ul lui Sam e mult mai "periculos", bineinteles, in sensul bun al cuvantului. A avut loc o operatie pe cord deschis. Motorul de Toyota Supra 2JZ-GTE de 3L cu sase cilindri a fost exact ce ii trebuia BMW-ului. In plus, Sam a schimbat cele doua turbine initiale cu una Garrett GT-42R, care maraie la orice alta masina.
Nuanta aleasa de Sam pentru diavolul sau e una exotica, si imbraca in mod placut kitul exterior E36 BTCC. Jantele sunt Vault LDR de 20 inci. Sam expune masina pe la orice show disponibil si oamenii sunt bucurosi sa o vada, asta in mare parte datorita "SUPRA-transplantului". Cutia de viteze este una manuala Getrag cu sase trepte, iar ambreiajul Jim Berry e realizat la comanda.
Sam a schimbat si radiatorul, cu unul de la Phillip Radiators. Pe viitor, urmeaza ceva Nitrous Oxide, ca sa urce motorul la 700 CP. Desigur, ar face ravagii pe circuit, dar prefera sa aiba o putere "nucleara", spunand parca "o am, dar nu ma face s-o folosesc."
E36 e un pacifist, o demonstreaza chiar si suspensia pneumatica Tubular. Interiorul e unul relaxant, mai potrivit unor vizionari multimedia, decat liniei intai a frontului. Pielea domina peisajul interior, alaturi de scaunele sport, volanul, consola PSP si carpetele.
O masina ca asta fara electronica puternica nu e chiar asa atragatoare, asa ca Sam n-a stat pe ganduri: monitor Eurovox 15.4", headunit Alpine cu monitor, sunet Kicker (140 dB) si ceasuri Turbosmart e-Boost2, Autometre si Viair. Sam s-a aliat cu cine trebuie si a castigat, putem zice. Dar tot voi decideti daca e o masina "la locul ei".