Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Dyno Tuning

Dyno Tuning Colectie de grafice Dyno: Afla cati cai au castigat altii in urma modificarilor, si cum.

Reply
 
Thread Tools
Old 31-01-10, 23:05   #1
MasterTuner

Stage 5
 
MasterTuner's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 785
Member of:
[Moderators]
Default Turbo upgrade pe Seat Toledo 2.0 TDI cod motor BKD by MasterTuner

Masina a venit la noi cu turbina stricata. I-am pus o turbina hybrid 17/56 care are partea de turbina ca si cea originala a masinii, doar cu "cut back" adica o prelucrare speciala a flancurilor palelor asa incat sa micsoreze "back pressure"-ul la turatii mari. Vedeti asta in pzele atasate. Elicea compresorului este marita de la 49 mm la 56 mm diametru. O crestere de 14% a diametrului insa inseamna peste 50% mai mult debit, dublat de o ehilibrare perfecta si un lagar special "360 degree thrust bearing", care se traduce printr-un lagar care e circular in loc de cel original care are aproximativ 270 de grade. Asta inseamna o capacitate de preluare a fortelor din axul turbinei mult mai mare.

Turbinele sunt limitate ca si debite si presiune de forma si marimea elicilor compresor si turbina si de turatia maxima pe care o pot sustine in conditii de fiabilitate. Atunci cand reglezi presiunea mai mare a unei turbine date cu 15% de exemplu ceea ce facem de fapt e sa marim turatia cu probabil 20% iar eforturile pe ax cu 30%, in timp ce eficienta compresorului va scadea. Cand insa inlocuim aceasta turbina data ca un hybrid vom obtine acelasi debit si presiune la turatii mai mici, insa daca ne propunem performanta putem lesne sa crestem presiunea in conditii de fiabilitate. Astfel daca vorbim de motorul acesta el face 140 cp si 350 Nm la 1.25 bar cu turbina originala GT1749. Maximul de putere cu turbina originala este de 180 cp la o presiune de 1.5 bar. Noi am reusit sa obtinem 245 cp cu 1.9 bar. Turbina originala nu ar rezista nici 5 minute la 1.9 bar de boost, si oricum nu ar fi dezvoltat o putere similara nici in conditiile astea.

Aceasta masina are un rulaj de peste 120 000 km simai multe mii de km de cand are aceasta turbina.

Evacuarea este de 60 mm fara catalizator si toba intermediara, insa pastreaza toba finala originala. In afara de turbina restul motorului si transmisiei este stock, evident softul masinii a fost modificat astfel incat sa obtinem avantajul hardware-ului capabil de astfel de performante.

Turbina hybrid se monteaza exact ca si cea stock nefiind necesare nici un fel de modificari pentru asta, toate flansele de ungere, intrare aer, iesire aer din compresor, si flanse evacuare fiind identice.

Pretul acestei turbine este de 950 E, toata lucrarea cu tot cu instalare si tuning pe dyno costand 1 400 E.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	seat toledo tdi turbo hybrid.jpg
Views:	752
Size:	114.2 KB
ID:	1292451   Click image for larger version

Name:	P2240075.JPG
Views:	517
Size:	1.76 MB
ID:	1292537   Click image for larger version

Name:	P2240076.JPG
Views:	447
Size:	1.75 MB
ID:	1292538  

Click image for larger version

Name:	P2240077.JPG
Views:	292
Size:	1.75 MB
ID:	1292539   Click image for larger version

Name:	P2240078.JPG
Views:	418
Size:	1.72 MB
ID:	1292540   Click image for larger version

Name:	P2240084.JPG
Views:	400
Size:	1.69 MB
ID:	1292541  

Click image for larger version

Name:	P2240085.JPG
Views:	674
Size:	1.68 MB
ID:	1292542   Click image for larger version

Name:	P2240089.JPG
Views:	306
Size:	1.63 MB
ID:	1292543   Click image for larger version

Name:	P2240094.JPG
Views:	287
Size:	1.71 MB
ID:	1292544  

__________________
TUNING TO PERFECTION
www.mastertuner.ro
Bucuresti, Teiul Doamnei 92
Tel.:0722275522/021 242 42 81
MasterTuner is offline   Reply With Quote
Old 31-01-10, 23:34   #2
Avionu

Stage 4
 
Avionu's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 233
Member of:
[SKODA]
Default Re: Turbo upgrade pe Seat Toledo 2.0 TDI cod motor BKD by MasterTuner

Felicitari pt rezultat si munca depusa. Am insa o corectie si intrebare. Presiunea stock a motorului bkd e de 1.35(lucru neimportant de altfel). Care sunt avantajele unei turbine hibrid comparativ cu una normala dar mai mare. Am comparat graficul vostru cu al meu si nu prea am vazut una si asta in conditiile in care eu in momentul in care am facut dyno la voi aveam un boost controller total inadecvat. Din acest motiv intreb. Nu vreau sa se creada ca sunt carcotas sau am alte interese. Poate am facut eu o alegere gresita.
__________________
www.eXclusiveclub.ro
Avionu is offline   Reply With Quote
Old 01-02-10, 10:09   #3
MasterTuner

Stage 5
 
MasterTuner's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 785
Member of:
[Moderators]
Default Re: Turbo upgrade pe Seat Toledo 2.0 TDI cod motor BKD by MasterTuner

Tu ai facut o alegere corecta, turbina ta e mai mare, fiind o turbina stock de pe motorul de 3l V6. Avantajele hybridului nostru sunt ca vine plug&play si nu ai nevoie de suduri, silicoane si modificari de acuatoare, reglaje, flanse de evacuare, stii tu. Hybridul se poate controla mai usor, noi regland presiunea la 1.9 bar fara alt boost controller sau MAP sensor decat ce e stock pe masina. Avantajul turbinei tale ar fi ca cu porting de chiulasa si o galerie de evacuare serioasa ar putea iesi cai mai multi. Insa 240cp+ si 470Nm+ este mai mult decat suficient, fara nimic custom pe masina. Tu stii bine ca nu multi soferi pot merge cu astfel de modificari cu ambreiajul stock, iar multi vor considera 800 - 1 000 E pe un kit de ambreiaj capabil de astfel de pedepse ca fiind scump. Turbina asta poate fi pusa pe masinile in garantie, aratand identic pe afara.
MasterTuner is offline   Reply With Quote
Old 01-02-10, 11:01   #4
bitnet

Stage 5
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 627
Default Re: Turbo upgrade pe Seat Toledo 2.0 TDI cod motor BKD by MasterTuner

Masina are unichip, soft sau ambele? In noiembrie cand a mai fost masurata pe dyno si scotea 240CP ce turbina avea?
bitnet is offline   Reply With Quote
Old 01-02-10, 18:47   #5
MasterTuner

Stage 5
 
MasterTuner's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 785
Member of:
[Moderators]
Default Re: Turbo upgrade pe Seat Toledo 2.0 TDI cod motor BKD by MasterTuner

Aceeasi turbina doar soft, acum a scos 4 cp in plus, soft facut in colaborare cu Ceky, din cate stiu ai si tu o contributie bitnet... Masina era a unui client de-a lui Ceky asa ca am mers pe furnizorul de soft initial. Acelasi lucru se putea obtine si cu Unichip.
MasterTuner is offline   Reply With Quote
Old 01-02-10, 19:40   #6
bitnet

Stage 5
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 627
Default Re: Turbo upgrade pe Seat Toledo 2.0 TDI cod motor BKD by MasterTuner

Mi se parea corect a se aminti despre colaborarea cu Ceky pentru a nu se forma gresit impresia ca rezultatul este doar contributia MasterTuner. Cat despre posibilitatea obtinerii aceluiasi lucru si DOAR cu unichip, pana la proba contrarie, am ceva rezerve in a crede asta.
P.S Nu as fi intervenit daca aici: https://forum.4tuning.ro/175-dyno-tun...ch/page-3.html nu ti-ai fi expus marfa pe taraba mea. Si daca tot am intervenit, mai fac un anunt: LA BUZAU SE POT OBTINE MINIM 250cp pe BKD(odata am "gresit" si am obtinut chiar 265cp) CU TURBINA STOCK DE PE MOTORUL 3L V6, NU CU UN HIBRID. PRETUL ESTE TOT 1400 EURO.
__________________
www.powertechperformance.ro
CHIPTUNING, ANULARE DPF TEL: 0722 340 445
0766 658 781
bitnet is offline   Reply With Quote
Old 01-02-10, 20:31   #7
MasterTuner

Stage 5
 
MasterTuner's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 785
Member of:
[Moderators]
Default Re: Turbo upgrade pe Seat Toledo 2.0 TDI cod motor BKD by MasterTuner

Bitnet, eu am facut mai mult decat sa pomeesc de Ceky, am pomenit chiar de tine... Ar trebui sa apreciezi asta si sa precizezi ca in costul vostru nu intra ca si in al nostru de exemplu masurarea pe dyno, ca turbina voastra cumparata de la reprezentanta Vw sau ca piesa Garrett (cu factura ma refer) costa mai mult de fapt, si asta doar ca sa te necajesc asa cum vrei si tu sa imi faci mie Eu altfel confirm ca combinatia voastra e mai tare cu 4% ca putere, e bine?
MasterTuner is offline   Reply With Quote
Old 01-02-10, 21:23   #8
bitnet

Stage 5
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 627
Default Re: Turbo upgrade pe Seat Toledo 2.0 TDI cod motor BKD by MasterTuner

Ai pomenit de abia dupa ce ai fost "fortat" sa faci asta.
Oferim si masuratoare dyno.

Last edited by bitnet; 01-02-10 at 21:25.
bitnet is offline   Reply With Quote
Old 01-02-10, 21:35   #9
MasterTuner

Stage 5
 
MasterTuner's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 785
Member of:
[Moderators]
Default Re: Turbo upgrade pe Seat Toledo 2.0 TDI cod motor BKD by MasterTuner

Dar factura la GT2260? Poti sa-mi spui si mie furnizorul? Al meu e OWEN Development UK, dealer Garrett si Unichip pe Anglia. Produsele au 1 an garantie de la o reputata firma de turbine din UK.

http://www.owendevelopments.co.uk/pr...e%20Management

http://www.owendevelopments.co.uk/pr...arger%20Turbos

Pune si tu linkul furnizorului tau

Eu zic sa incheiem cu glumele rautacioase, tine cont ca am pomenit de tine pe postul meu, ca eu ma ocup de lucrurile astea de mai multa vreme, iar daca vrei sa-ti faci prezenta cunoscuta ai facut-o deja, iar pentru mai mult poti sa-ti deschizi sau sa mai publici la posturile deja deschise de tine. Genul asta de "lupta" e daunatoare industriei din care ambii traim.

Stii ce intrebare isi pune orice client de tuning? "Auzi, dar de ce cand vorbesti cu orice firma de tuning despre oricare alta invariabil interlocutorul nu se mai opreste din povesti de rahat despre ceilalti de nu mai stie care era problema mea de fapt?"

Last edited by MasterTuner; 01-02-10 at 21:54.
MasterTuner is offline   Reply With Quote
Old 01-02-10, 21:52   #10
bitnet

Stage 5
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 627
Default Re: Turbo upgrade pe Seat Toledo 2.0 TDI cod motor BKD by MasterTuner

Cand am intrebat ultima data unul dintre "furnizorii" de turbine (noi noute,cu garantie) stii ce mi-a spus?: mai am patru bucati acum, daca te grabesti poate vei mai gasi la mine ca florin de la mastertuner imi cumpara frecvent.
Eu, sincer, recomand sa incheiem aici si sa nu fiu provocat ca nu am chef sa discutam despre niste "realizari" mastertuner care nu ti-ar face cinste.
bitnet is offline   Reply With Quote
Old 01-02-10, 22:01   #11
MasterTuner

Stage 5
 
MasterTuner's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 785
Member of:
[Moderators]
Default Re: Turbo upgrade pe Seat Toledo 2.0 TDI cod motor BKD by MasterTuner

Bitnet, eu chiar ti-am aratat respect, chiar v-am felicitat pe tine si clientii tai care initial fusesera ai mei, pentru realizarile pe 2.0 TDI, chiar atunci cand ati postat masuratorile facute la mine pe dyno. Asta pentru ca Intotdeauna am masurat si voi masura corect Orice masina facuta de Oricine, si cand e cazul imi arat express respectul.

Asa ca fa bine si asculta-mi sfatul de a avea grija mai mult de ce faci tu bine decat de cat de rau fac altii. Mult mai de impact e sa spui "Eu sunt foarte bun" ceea ce e in romaneste comparativul absolut, decat sa spui "Eu sunt cel mai bun, uitati-va doar ce prostii fac ceilalti"... lucru care in gramatica roomaneasca se cheama comparativul relativ.
MasterTuner is offline   Reply With Quote
Old 01-02-10, 22:47   #12
bitnet

Stage 5
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 627
Default Re: Turbo upgrade pe Seat Toledo 2.0 TDI cod motor BKD by MasterTuner

Ok, Florin, hai sa ne vedem de ale noastre si sa facem fiecare ce crede ca stie mai bine. Ai drepate, am dreptate, clientii au dreptate. In postul #6 de pe acest thread mi-am exprimat motivatia interventiei mele. Nu o sa spun niciodata EU SUNT CEL MAI BUN si nici macar EU SUNT FOARTE BUN pentru ca intotdeauna vor fi altii care-mi vor demonstra contrariul.
Una peste alta, felicitari pentru rezultatul obtinut cu acest Seat Toledo!
bitnet is offline   Reply With Quote
Old 03-02-10, 12:15   #13
MasterTuner

Stage 5
 
MasterTuner's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 785
Member of:
[Moderators]
Default Re: Turbo upgrade pe Seat Toledo 2.0 TDI cod motor BKD by MasterTuner

Multumesc pentru felicitari. Si nu mi-o lua in nume de rau, dar ma uitam pe graficele voastre cu GT2260 si vedeam ca in zona in care puterea sta sus e mai mica decat la set-up-ul meu. Adica la mine se poate spune ca face 240 cp pe o banda de 800 rpm, la voi e ceva mai ingust, dar deasupra ce-i drept.
MasterTuner is offline   Reply With Quote
Old 03-02-10, 12:39   #14
bitnet

Stage 5
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 627
Default Re: Turbo upgrade pe Seat Toledo 2.0 TDI cod motor BKD by MasterTuner

Probabil ca daca as fi avut la dispozitie ca si tine zi de zi un dyno sa pot modifica si urmari "in timp real" rezultatul modificarilor as fi prezentat alt grafic care ar fi multumit pe toata lumea. Dar cum softul lui bluey este facut la tulcea pe aeroport si de atunci nu a beneficiat de nici-un alt update iar al lui avionu a suferit pe dyno doar o modificare in care am vrut sa vad daca injectoarele erau sau nu la potential maxim, consider ca graficele celor doi ar mai putea fi "lucrate".
bitnet is offline   Reply With Quote
Old 03-02-10, 12:47   #15
Avionu

Stage 4
 
Avionu's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 233
Member of:
[SKODA]
Default Re: Turbo upgrade pe Seat Toledo 2.0 TDI cod motor BKD by MasterTuner

Quote:
Originally Posted by MasterTuner View Post
Multumesc pentru felicitari. Si nu mi-o lua in nume de rau, dar ma uitam pe graficele voastre cu GT2260 si vedeam ca in zona in care puterea sta sus e mai mica decat la set-up-ul meu. Adica la mine se poate spune ca face 240 cp pe o banda de 800 rpm, la voi e ceva mai ingust, dar deasupra ce-i drept.
Da dar spre deosebire de graficul vostru in care pe intervalul 3600-4700 aveti ~ 240(max 245) cp, eu pe acest interval am 250+cp (max 265) iar puterea maxima este la 4186rpm nu la 3824 lucru pe care eu il vad ca un plus. Ca sa nu mai aduc in discutie si graficul de cuplu si faptul ca atunci cand am facut masuratoarea aveam o prostie de boost controller care imi pierdea presiune in ture. Acum turbina intra si mai devreme si tine fix 2 bari pana la capat
Avionu is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -