Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Dyno Tuning

Dyno Tuning Colectie de grafice Dyno: Afla cati cai au castigat altii in urma modificarilor, si cum.

Reply
 
Thread Tools
Old 08-09-10, 22:05   #31
sorcer

Stage 5
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,036
Default Re: How to Lie With a Dyno

Quote:
Originally Posted by MasterTuner View Post
Mai baieti, din toti tunerii din tara asta eu sunt singurul cara a montat acelasi motor si pe stand cu role si pe stand de motor. Si era un 1.5 dci de Logan. Ca sa il montezi pe dyno de motor trebuie sa muncesti 2 saptamani cu un mecanic si un sudor/lacatus destept. Imaginari-va ca trebuie sa-i faci un jug pe care sa montezi senzorul de volanta daca era pe cutie EXACT in aceeasi pozitie, sa-i faci tampoane de motor REGLABILE, asa incat la sfarsit sa aliniezi motorul cu frana dynamometrului PERFECT pe aceeasi axa, ca altfel ai vibratii in cardan, ca trebuie sa-i faci in jugul respectiv prinderea de electromotor, ca nu mai ai cutie de viteze, ca trebuie sa-i faci o flansa speciala intre volanta si cardan care sa fie perfect CENTRATA si ECHILIBRATA, restul de furtune de racire, evacuare, admisie aer, instalatie electrica, eventuale radiatoare de ulei s.a.m.d. fiind LUCRURI SIMPLE.

Si in final ai un motor pe un dyno foarte fidel, dar care are traseul de evacuare MODIFICAT, traseul de admisie MODIFICAT, racirea MODIFICATA, deci daca chiar vrei sa fi carcotas tot poti sa fi.

Deci ca sa iei un motor x si sa il prinzi pe dyno de motor pregateste un buget de 1 500 euro confectionari scule si dispozitive si 2 saptamani minim. Vedeti voi cine isi permite, cand 90% dintre cei care se ocupa de soft provin din zona hacker-ilor/bloggerilor, deci nu din zona mecanicilor, cum e si firesc, si vedeti macar daca iei un tuner si alegi un furtun de sub capota si vezi daca stie de unde vine si ce hram poarta. E posibil sa nu stie.

Deci nu va mai repeziti cu solutii de genul dyno de motor, ca el costa vreo 30 000 E minim si iti mai trebuie o gramada de chestii. Daca voi credeti ca e la indemana tunerilor din Romania treaba asta, va inselati grav. Noi mai avem etape de parcurs pana sa ne trebuiasca dyno de motor. Altfel spus, masina e un suport de motor foaaarte misto... pentru pus pe dyno.

Aia care au si folosesc dyno de motor sunt specializati pe 2-3 motoare, au ce le trebuie pentru ele, si probabil dupa mai fac o verificare si pe strada sau dyno cu role. Eu nu reusesc sa fac 2 masini turbo din aspirat la fel, si vorbim de dyno de motor... Piata noastra e departe de asta, oamenii inca viseaza "navigatie mare" si drag racing cu aceeasi masina, daca le spui ca galeria de evacuare costa 700 E iti spun ca au gasit tuurbina la 200 usd pe eBay de 700 cp...
Si de curiozitate cat a iesit puterea la motor pus pe dyno de motor si cat a iesit puterea pe dyno cu role?
sorcer is offline   Reply With Quote
Old 25-11-10, 06:05   #32
andreitentean

Stage 5
 
andreitentean's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 732
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: How to Lie With a Dyno

masinile astea nu le masori pe role !!!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	dynapack01.jpg
Views:	348
Size:	182.4 KB
ID:	1754732   Click image for larger version

Name:	dynapack02.jpg
Views:	341
Size:	271.0 KB
ID:	1754733  
andreitentean is offline   Reply With Quote
Old 25-11-10, 07:13   #33
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: How to Lie With a Dyno

Intamplator baietii astia fac masuratorile pe Mustang Dyno:
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	ricer_stm_dyno_677.jpg
Views:	278
Size:	354.7 KB
ID:	1754751  

Last edited by SEBASTIAN; 25-11-10 at 07:16.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 25-11-10, 13:34   #34
Alex I

Stock
 
Alex I's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 7
Default Re: How to Lie With a Dyno

Quote:
Originally Posted by andreitentean View Post
masinile astea nu le masori pe role !!!
Grow UP !
Alex I is offline   Reply With Quote
Old 25-11-10, 15:54   #35
andreitentean

Stage 5
 
andreitentean's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 732
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: How to Lie With a Dyno

bah dar cat de tare puteti sa va atacati !!!
ce plm va simtiti atat de lezati, chiar nu ma gandisem la dyno-ul vostru. sunt doar 2 poze cu 2 masini foarte puternice, atat, si astea chiar nu pot fi masurate pe role !!!
__________________
SKN ROMANIA
www.skn-tuning.ro
andreitentean is offline   Reply With Quote
Old 25-11-10, 18:18   #36
MasterTuner

Stage 5
 
MasterTuner's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 785
Member of:
[Moderators]
Default Re: How to Lie With a Dyno

Andrei, cele mai puternice masini din lume de genul clasa TOP FUEL de la dragsterele americane nu ajung niciodata pe nici un dyno. Si stii de ce, pentru ca motorul in sine functioneaza in sarcina o singura cursa, asa ca se spera sa fie sub 8 secunde... Dupa aia se desface, se schimba sigur toate arcurile de supapa si alte nimicuri inainte sa se mai traga odata. Pentru restul exista Mastercard (a se citi stand cu role).


Tu stii ca io te apreciez sincer pentru calitatile tale desi stiu ca ai si defecte, dar nu pot sa nu ma sesizez cand am banuiala ca incerci sa pui intr-o lumina bizara cel putin dyno-urile noastre. Io cu Sebi cu Theo si cu Meyer ne-am luat dyno cu role investind o buna parte din economiile proprii. Pe scurt noi stim ca cele mai puternice masini din lume nu au nevoie de dyno, ca tu poti sa vinzi softuri si fara sa ai dyno, parerea mea e ca nici nu ai nevoie de unul pentru comert, dar ce pot sa-ti spun eu sigur e ca TO MESURE IS TO KNOW.
__________________
TUNING TO PERFECTION
www.mastertuner.ro
Bucuresti, Teiul Doamnei 92
Tel.:0722275522/021 242 42 81
MasterTuner is offline   Reply With Quote
Old 25-11-10, 18:30   #37
andreitentean

Stage 5
 
andreitentean's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 732
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: How to Lie With a Dyno

Pentru R&D cu siguranta ai nevoie de dyno, corect totusi ca nu ai nevoie si pentru comert.
Mai sunt cazuri de masini extrem de puternice care sunt masurate pe dyno, in America se ofera cupe pentru dyno race, ceea mai puternica masina pe dyno.

In Australia se numeste "horsepower heroes" : http://www.diagnosticpower.com.au/mu...a/hp_promo.htm

Despre Top Fuel nu stiu, asa ca nu ma bag.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Leistungsprüfstand 03.JPG
Views:	270
Size:	4.03 MB
ID:	1755474  
andreitentean is offline   Reply With Quote
Old 25-11-10, 21:32   #38
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: How to Lie With a Dyno

Quote:
Originally Posted by andreitentean View Post
bah dar cat de tare puteti sa va atacati !!!
ce plm va simtiti atat de lezati, chiar nu ma gandisem la dyno-ul vostru. sunt doar 2 poze cu 2 masini foarte puternice, atat, si astea chiar nu pot fi masurate pe role !!!
In cazul meu... doar alergic la prostie, iar teoria prezentata lui Gavrilut pe subiectul fotografiilor ... este falsa.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 26-11-10, 00:35   #39
andreitentean

Stage 5
 
andreitentean's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 732
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: How to Lie With a Dyno

"Cred ca nu e suficient de constructiv postul meu si as fi recunoscator daca il stergeti.
E prea jos dialogul asta pt mine si ...
Va multumesc! "
andreitentean is offline   Reply With Quote
Old 26-11-10, 12:20   #40
beck

Stage 5
 
beck's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,108
Default Re: How to Lie With a Dyno

Andrei, eu nu inteleg dc nu ati cumparat un stand pana acum, nu-i o investitie de milioane de euro, eu cred ca pierdeti multi clienti pt ca nu aveti unul, ma gandesc mai ales la un anumit prieten vechi care s-a dus la concurenta...
__________________
INOXWORKS

480 hp/t
beck is offline   Reply With Quote
Old 26-11-10, 17:51   #41
andreitentean

Stage 5
 
andreitentean's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 732
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: How to Lie With a Dyno

Pentru simplul motiv ca locul unde se face R&D-ul pentru dezvoltarea de noi softuri SKN, este dotat cu un dyno chiar foarte performant, deci la ce mi-ar folosi inca unul ????
Plus ca istoria a dovedit a aceste softuri sunt foarte performante si fac fata competitie.
andreitentean is offline   Reply With Quote
Old 27-11-10, 07:34   #42
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: How to Lie With a Dyno

In locul tau m-as abtine. Sincer pune patura pe tzambal si lasa...
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 28-03-13, 12:43   #43
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: How to Lie With a Dyno

Se pare ca topicul asta nu e pentru cine s-a pregatit si pentru cine s-a nimerit.


Un bun exemplu ar fi acesta in care fisa dyno ridica mari semne de intrebare.

https://forum.4tuning.ro/678-powertec.../new-post.html
__________________
Professional DynoTuning
sebastian@racingcode.ro
0723691731

SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 28-03-13, 20:39   #44
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: How to Lie With a Dyno

Replica mea pentru acel topic este aceasta si imi pare rau ca oamenii de acolo nu pot suporta o discutie tehnica incercand sa duca totul in derizoriu singura sansa sa ascunda mizeria sub pres.


Nu e vorba de Maha e vorba de bitnet&co si latraii.
Pe principiul chelul isi pune mana in cap reactionati si voi aici:

https://forum.4tuning.ro/678-powertec...ml#post5414657

, iar exemplele voastre sunt menite sa va acuze nu sa va disculpe.
Pierderile afisate... ce e asta, poate pierderile masurate.

Asa este afiseaza, de fapt masoara pierderi mairi insa pierderea se judeca in concordanta cu viteza.(macar atat trebuia sa stiti)

78 hp pierdere la tine la 158Km/h
in fisele celelalte ai pierdere de ;
82hp pierdere la 206Km/h pentru GTI MK6
76hp pierdere la 224Km/h pentru Scirocco

Imi cer scuze daca voi credeti ca am ceva cu voi, dar eu discut despre prostiile pe care le afisati si sustineti.
Oricum sunt convins ca nu aveti un proces verbal de tarare, de punere in functiune a dyno din partea producatorului sa a unei firme autorizate MAHA.

Si ca sa vedeti o fisa dyno a unui tuner ai mult decat consacrat in zona VW am sa va expun o fisa a unui S3 tunat de un tuner grec cu Maha.
La ei la 4x4 nu ajung pierderile la cat le afisati voi la viteza apropiata.
Ai sa vezi ca la 160Km/h are tot 80hp pierdere ca la tine. Cum iti explici asta ca la aceeasi viteza ai pierdere de 4x4 tot pe MAHA si dupa cum vezi oameni afiseaza si Qv pe fisa.
Iti spun eu sigur ca firma asta care a obtinut rezultatul din graficul asta nu are nevoie sa fure.

Si nu mai stergeti posturile care sunt la subiect!
Sau inainte sa emiti ineptiile pe care le sustii invata sa citesti o fisa dyno si o sa vezi ca devi penibil in fata celor care inteleg asta.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 28-03-13, 23:47   #45
bitnet

Stage 5
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 627
Default Re: How to Lie With a Dyno

Is… forgetting everything you learned about all other wheel power calculating dynos. This is what we had to do, Joe and I have been using other dynos for years to tune and test cars and we put up some resistance at first until we unlearned what we had gotten so used to.

Other dynos can only give you wheel power #s. and this is ok if all your going to do Is look for the gain from a modification compared to stock, and you don’t need or care to know what the real power is. The wheel numbers are completely arbitrary.

One of the most common miscalculations in determining horse power was guessing the drive train loss.
Most people think that there car has a certain percentage of drive train loss, in fact drive train loss is not one set percentage its multiplication, the most common example is a person that has had there car dynoed at a shop with a DynoDynamics or a Dynojet or other simalar, will say something like… my car dynoed at 280 whp and the dyno operator told me my car is approximately 25% drive train loss, so my car must have 350hp at the crank.
First question we usually ask is At what RPM. if your peak HP is at 5000 RPM then you drive train loss is much less than it is at 7000RPM so for example lets say your drive train loss is 65 hp at 5000 rpm and it is 80 at 7000RPM then you have to know what the loss is at the exact RPM that you are making your max HP, or your #s are again completely arbitrary. And with all the different wheels brakes, light weight drive lines, even tires,,.. with out the ability to dyno you driveling you have no way of knowing what your real Hp # is.
This is why we have no question about high or low reading dyno we can always throw a stock car on and compare it to the factory SAE #s
A stock e46 M3 will put between 332 and 334 crank horse power on the MaHa dyno all day, factory #s 333.0 Hp, YES its that accurate.


Ti-am mai spus, pe internet gasesti o gramada de explicatii la nelamuririle tale, cauta-le singur, eu am obosit sa le caut pentru tine, sunt un simplu utilizator de stand MAHA si nu fac parte din echipa de proiectanti, sunt detalii tehnice pe care nu mi le-am propus sa le cunosc. Nu mai abera cu viteza si pierderile ca esti pe langa rau de tot. Cum poti compara doua grafice cu viteze diferite la care s-a masurat puterea maxima fara sa stii treapta de viteza in care s-au realizat masuratorile? Ti-am mai zis ca tu compari mere cu pere dar nu vrei (nu poti) sa intelegi.

Standul tau, "poate cel mai performant din lume",cum estimeaza puterea la motor? Pe ce criterii?
__________________
www.powertechperformance.ro
CHIPTUNING, ANULARE DPF TEL: 0722 340 445
0766 658 781
bitnet is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -