Salutare la toata lumea, pe unii de pe acest topic ii cunosc personal, pe altii doar din vedere.
Uite cum sta treaba de fapt cu softul de la DimSport.
Am luat skoda octavia II RS la 0 km , ca masina de strada, cu ea merg in fiecare zi si prin Buc si in provincie. (spun de strada, deoarece am si o masina doar de curse, cu care particip doar la VTM).
Primul lucru am vrut sa vad ce stie masina. Unde sa ma duc? La cel mai respectat om din domeniu si cel mai serios si corect Florin de la MasterTuner.
OK, am platit, am facut testul pe dyno, graficele au fost publicate si aici, masina e in mintile ei, are 200 CP si 290 Nm ca la carte.Foarte multumit.
Apoi vine goanga: Ce pot sa-i fac la masina sa o duc mai sus? si cum?
Am intrebat pe toata lumea care se ocupa de asa ceva, dar am ajuns sa-l aleg pe Ceky de la DimSport. De ce? Simplu: Am gasit site-ul lui, la contact apare serviceul "metrotehnica", baza materiala solida, inclusiv dynamometru, implicati puternic in motorsport, au si o echipa de raliuri, am zis ca-s cei mai tari - LOGIC. Am vb la telefon, Ceky foarte amabil, m-am dus pana acolo si am stabilit conditiile.
1. cat dureaza? 1-2 ore.
2. cat ma costa? x soft +y testul pe dyno.
3. cat scoatem din motor? 250 CP si 400 cuplu
OK, ne-am inteles asa: Daca reusesti sa scoti doar din resoftare 250CP + 400 cuplu (valori maxime), atunci eu platesc banii: x soft +y dyno.
Ce a iesit pana la urma?
Am stat pana noaptea tarziu, dar am plecat bucuros ca am scos
266CP si 440Nm cuplu. Fantastic, cel putin asa arata dynamometru lui Ceky. Nu s-au facut teste pe strada caci ningea afara. Banii i-am platit cu placere.
Nu am observat nimic suspect deoarece strazile erau inghetate si mergeam ca mosii.
Hai sa fac un dynotest si la Florin.
Surpriza:
https://forum.4tuning.ro/attachment.p...3&d=1141235787
masina nu avea nici pe departe valorile declarate de DimSport.
Mai rau: Neavand unde sa o calc pe strada ca era alunecos nu am observat nimic suspect, dar graficele aratau nasol, dupa 5000 ture in sarcina.
Am asteptat cateva zile, s-a uscat autostrada soarelui si hai sa-i dau. PRAF: masina prindea 180km/h de la 250 cat lua inainte si plafona urat peste 500 de ture. se ducea in ture pana la 7000 dar plafonand.
Transpiratie: masina noua, in garantie, prieteni buni la skoda, ce le spun? ca am fost un bou si am umblat la soft? NU, ma duc inapoi la Ceky. 5-6 ore de teste, rescriere soft de 10 ori, telefoane peste telefoane in Italia la dimsport italia, NIMIC.
Am cazut de acord ca italienii sunt de vina, am pus softul original la loc si asa o am si acum masina.
Dupa cateva luni l-am sunat pe Ceky, i-am zis ca vreau banii inapoi si dupa cateva zile am primit banii x, fara y pt. dynotest, fara nici o suparare.
Parerea mea sincera? Ceky nu are nici o vina, el depinde de italienii de la care el ia softurile. daca aia l-au mintit ca au soft pt. octavia RS, atunci m-a mintit si el pe mine fara sa vrea. Oricum, de fapt din start stiam ca mai facuse doar Golf V GTI care are acelasi motor, dar alta electronica si ca nimeni in RO nu mai facuse pt. Octavia II RS, la momentul respectiv, cred in februarie-martie, deci personal oricum mi-am asumat un mare risc, garantie nu-ti da nimeni pt. asa ceva.
Nu sunt deloc suparat pe Ceky, poate doar faptul ca dynamometrul ala de la metrotehnica e praf in ochi, dar tot nu-i vina lui Ceky ci a lui Culi, seful de service de la metrotehnica care face setarile la dyno.
Ceky, baiat serios si cu mult bun simt, dar dependent de altii (italienii de la dimsport si inginerii de la metrotehnica).
Florin, a avut numai intentii bune, doar s-a minunat de datele declarate de dyno de la metrotehnica. De ce nu am facut tuning la motor la Florin? Simplu, e masina de strada luata la 0 km, cu care merg in service la reprezentanta pt. garantii, deci nu pot sa pun cip mincinos si sa umblu mecanic la turbina. Nu pe masina asta de strada cat e in garantie, in rest Florin stie ce face, asa se face, dar la masina de curse.
Masina are softul original acum si sunt multumit. daca gasesc un soft care sa se potriveasca anunt pe toata lumea.
Golf V GTI e normal si logic sa bata Octavia II RS: acelasi motor si cuplu dar mai usor cu 300 de kg. Si totusi, pe 400 de metri, nu pe liniutele din oras se mai intampla sa bat golfurile
In rest nu comentez alte afirmatii de pe aces topic.